Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsOpnieuw kramp gekregen van pep.

Opnieuw kramp gekregen van pep.

28 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
o
ooscaarLid
01-01-2024, 00:00
#1
Dan is het dus best een aardig idee om daarmee naar de huisarts te gaan, ongeacht je volgende drugsplannen.
s
spongecolaLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ja zo voelde die tintelingen dus in mijn kuit. Het begon eerst met een beetje maar het werd al erg snel meer. Toen ben ik zo snel mogelijk gaan zitten. Ik heb ook last van gevoelloze / tintelende kuiten als ik heb gedronken en dan een avond flink feest. Alleen dit slaat zich niet over naar kramp
s
spongecolaLid
01-01-2024, 00:00
#3
Dan ga ik ermee naar de dokter! Misschien dat m'n bloedvaten wat nauw zijn in de linker kuit? Ik heb dit gevoel namelijk nooit in de rechter.. Krampen zijn ook bijde keren in de kuit geweest en 1 keer in de duim.
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#4
ZERO- zei:
MeejheM zei:
en in de totale 24 uur ervoor?
Klik om te vergroten...
Dit. Je omschrijft nu alleen de avond zelf. Maar het is belangrijk dat je de hele dag/avond ervoor goed eet en voldoende drinkt. Zelf zorg ik altijd een hele week vantevoren dat ik echt gezond eet & drink en voldoende slaap krijg. De week erna trouwens ook.
Klik om te vergroten...

je kan beter elke dag goed opletten wat je eet en drinkt, dat heeft niks met drugs te maken. ik ben in contact gekomen met een arts die er veel over weet, en ben me nu bewust van de slechte gewoontes, die ik nog steeds heb trouwens...

maar het is onvoorstelbaar wat je dieet voor invloed heeft op bijvoorbeeld je humeur. ik was me daar niet echt van bewust. voor mij echt een openbaring.

ik bedoelde die 24 uur echt om misschien een oorzaak te vinden voor het kramp-probleem.

maar dat snap jij ook wel.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik ben benieuwd wat de dokter erover zegt. :)
s
spongecolaLid
01-01-2024, 00:00
#6
Dan is pep dus vanaf nu verleden tijd voor mij. Nu heb ik nog een vraagje, wat vinden jullie nog meer een goede feest drug? Aangezien ik xtc slechts 1 keer in de 3 maand gebruik. Sos word ik agressief van dus dat heb ik liever niet.
s
spongecolaLid
01-01-2024, 00:00
#7
Nja... Ik zit er eigenlijk aan te denken om nooit pep meer te doen. Ik heb in het dagelijkse leven nooit last van kramp. Alleen tijdens pep gebeurt dit. Ik zou graag willen weten waarom het gebeurt
s
spongecolaLid
01-01-2024, 00:00
#8
Hallo, zoals jullie zien zegt de titel het al. Ik besloot gisteren om sinds 4 maand weer pep te doen. Op groundzero was het misgegaan. Ik kreeg kramp in m'n kuit die een half uur heeft geduurt. Kon de rest van de avond en komende dagen ook niet meer lopen door hele erge verzuring en spierpijn. Hierbij had ik ook een kwartje xtc op. Gisteren besloot ik dan toch om nog een keer pep te gebruiken, toch met een beetje angst 3-4 puntjes genomen. Avond ging goed, heb erg rustig aangedaan om overbelasting te voorkomen. Toch begon mijn been te tintelen, eerst deed ik er niet wat op uit maar later werd het getintel erger. Hetzelfde gevoel wat ik na de kramp op gz had. Ik was doodsbenauwd dat ik weer zo'n erge kramp zou krijgen. Ik merkte dat ik erg dicht op het moment zat dat de kramp erin wou schieten. Heb een uur bij de ehbo gerust, groot deels de rest van de avond ook gezeten. Mijn vraag, hoe kan het dat ik krampen krijg van pep? Ik heb dit keer niet overbelast, ik heb ook niet in een koude ruimte gezeten, genoeg gedronken en genoeg zout gehad...
o
ooscaarLid
01-01-2024, 00:00
#9
Hmm vervelend man! Ik neem aan dat je de algemene tips al hebt gelezen... Misschien naar de huisarts gaan en zeggen dat je veel last hebt van kramp, misschien kan dje wat voor je doen, een fysio of medicijnen misschien. Wie weet levert dat in combinatie plus pep een goed resultaat?
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#10
Van pep en andere stimulerende middelen willen de spieren vaak redelijk aangespannen worden. Bij de meesten uit zich dit echter niet meteen in kramp. Wat bij jou de reden is dat het zich meteen in kramp lijkt te uiten weet ik eigenlijk niet. De makkelijkste manier om het tegen te gaan is inderdaad niet meer gebruiken. Als je toch zou willen blijven gebruiken kun je zoals ooscaar zegt het best even langs de huisarts ermee.
s
spongecolaLid
01-01-2024, 00:00
#11
Het rare vind ik dan, waarom krijg ik dan geen krampen van XTC? Aangezien dit ook je spieren op spanning zet... Of spant het in mindere mate dan pep?
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#12
spongecola zei:
Het rare vind ik dan, waarom krijg ik dan geen krampen van XTC? Aangezien dit ook je spieren op spanning zet... Of spant het in mindere mate dan pep?
Klik om te vergroten...

Bij xtc heb ik toch minder dat gevoel. Dan kan ik me net ook ontspannen. Met pep heb ik toch het gevoel dat alles wat gespannen blijft staan zelfs 12 uur na gebruik...
b
bilboLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik kan niet verklaren waarom je van pep meer kramp krijgt dan van bijvoorbeeld xtc, behalve dat pep er bij mij in ieder geval voor zorgt dat ik vooral gewoon echt hard ga, wat misschien toch zorgt voor meer spanning op spieren. Ik had voorheen ook vaak last van kramp in m'n kuiten na het gebruik van pep. Wat voor mij heeft geholpen, is om voor, en tijdens het feest of festival veel magnesium rijk voedsel binnen te krijgen. Een paar glazen melk doen bij mij vaak al wonderen en voor op het feest: banaan! Geef het een kans en laat even weten of dit voor je werkt.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik zelf ook wel het idee dat pep alles veel meer aanspant dan xtc. Met pep sta je sneller strak zeg maar.
s
spongecolaLid
01-01-2024, 00:00
#15
Kijk... Ik zou het wel weer willen proberen. Maar ik ben 18 en thuis wonend. Wiet mag ik, maar andere drugs niet. Bij groundzero heb ik me er nog onderuit kunnen lullen. Maar dit gaat mij echt geen 2e keer lukken... Ik heb nog 2 magnesium tabletten gehad voordat ik er heen ging. Heb daar ooknog een patatje gegeten. Zou ik contact moeten opnemen met mijn huisarts?
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#16
misschien is een onderzoekje wel slim, om dingen uit te sluiten.
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Heb je wel gedurende de dag ook goed gedronken? Volgens mij kun je gauw kramp krijgen als je spieren niet voldoende vocht krijgen. Dat geldt dan niet voor alleen tijdens het feestje zelf goed drinken maar ook overdag.
S
SkirreLid
01-01-2024, 00:00
#18
ZERO- zei:
Heb je wel gedurende de dag ook goed gedronken? Volgens mij kun je gauw kramp krijgen als je spieren niet voldoende vocht krijgen. Dat geldt dan niet voor alleen tijdens het feestje zelf goed drinken maar ook overdag.
Klik om te vergroten...
Vaak liggen deze incidenten voornamelijk aan dingen zoals jij al zegt het te weinig drinken voor het gebruik, het slecht eten voor/tijdens/na het gebruik of gewoonweg niet fit genoeg zijn en je lichaam te zwaar belasten. Althans, zo zie ik het wel eens in mijn omgeving.
Sochtends om 6 uur opstaan om de hele dag te werken en daarna nog verwachten dat pep, of iets anders, je de hele nacht op de been houdt...
s
spongecolaLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ik drink eigenlijk altijd wel goed. Heb 10X cola gehad die avond. 2-3 drankjes bij het voorzitten. Ik heb die avond patat gehad met broodjes shoarma.
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#20
en in de totale 24 uur ervoor?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."