Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsOpnieuw kramp gekregen van pep.

Opnieuw kramp gekregen van pep.

28 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik ben benieuwd wat de dokter erover zegt. :)
s
spongecolaLid
01-01-2024, 00:00
#2
Dan is pep dus vanaf nu verleden tijd voor mij. Nu heb ik nog een vraagje, wat vinden jullie nog meer een goede feest drug? Aangezien ik xtc slechts 1 keer in de 3 maand gebruik. Sos word ik agressief van dus dat heb ik liever niet.
s
spongecolaLid
01-01-2024, 00:00
#3
Nja... Ik zit er eigenlijk aan te denken om nooit pep meer te doen. Ik heb in het dagelijkse leven nooit last van kramp. Alleen tijdens pep gebeurt dit. Ik zou graag willen weten waarom het gebeurt
s
spongecolaLid
01-01-2024, 00:00
#4
Hallo, zoals jullie zien zegt de titel het al. Ik besloot gisteren om sinds 4 maand weer pep te doen. Op groundzero was het misgegaan. Ik kreeg kramp in m'n kuit die een half uur heeft geduurt. Kon de rest van de avond en komende dagen ook niet meer lopen door hele erge verzuring en spierpijn. Hierbij had ik ook een kwartje xtc op. Gisteren besloot ik dan toch om nog een keer pep te gebruiken, toch met een beetje angst 3-4 puntjes genomen. Avond ging goed, heb erg rustig aangedaan om overbelasting te voorkomen. Toch begon mijn been te tintelen, eerst deed ik er niet wat op uit maar later werd het getintel erger. Hetzelfde gevoel wat ik na de kramp op gz had. Ik was doodsbenauwd dat ik weer zo'n erge kramp zou krijgen. Ik merkte dat ik erg dicht op het moment zat dat de kramp erin wou schieten. Heb een uur bij de ehbo gerust, groot deels de rest van de avond ook gezeten. Mijn vraag, hoe kan het dat ik krampen krijg van pep? Ik heb dit keer niet overbelast, ik heb ook niet in een koude ruimte gezeten, genoeg gedronken en genoeg zout gehad...
o
ooscaarLid
01-01-2024, 00:00
#5
Hmm vervelend man! Ik neem aan dat je de algemene tips al hebt gelezen... Misschien naar de huisarts gaan en zeggen dat je veel last hebt van kramp, misschien kan dje wat voor je doen, een fysio of medicijnen misschien. Wie weet levert dat in combinatie plus pep een goed resultaat?
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Van pep en andere stimulerende middelen willen de spieren vaak redelijk aangespannen worden. Bij de meesten uit zich dit echter niet meteen in kramp. Wat bij jou de reden is dat het zich meteen in kramp lijkt te uiten weet ik eigenlijk niet. De makkelijkste manier om het tegen te gaan is inderdaad niet meer gebruiken. Als je toch zou willen blijven gebruiken kun je zoals ooscaar zegt het best even langs de huisarts ermee.
s
spongecolaLid
01-01-2024, 00:00
#7
Het rare vind ik dan, waarom krijg ik dan geen krampen van XTC? Aangezien dit ook je spieren op spanning zet... Of spant het in mindere mate dan pep?
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#8
spongecola zei:
Het rare vind ik dan, waarom krijg ik dan geen krampen van XTC? Aangezien dit ook je spieren op spanning zet... Of spant het in mindere mate dan pep?
Klik om te vergroten...

Bij xtc heb ik toch minder dat gevoel. Dan kan ik me net ook ontspannen. Met pep heb ik toch het gevoel dat alles wat gespannen blijft staan zelfs 12 uur na gebruik...
b
bilboLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik kan niet verklaren waarom je van pep meer kramp krijgt dan van bijvoorbeeld xtc, behalve dat pep er bij mij in ieder geval voor zorgt dat ik vooral gewoon echt hard ga, wat misschien toch zorgt voor meer spanning op spieren. Ik had voorheen ook vaak last van kramp in m'n kuiten na het gebruik van pep. Wat voor mij heeft geholpen, is om voor, en tijdens het feest of festival veel magnesium rijk voedsel binnen te krijgen. Een paar glazen melk doen bij mij vaak al wonderen en voor op het feest: banaan! Geef het een kans en laat even weten of dit voor je werkt.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik zelf ook wel het idee dat pep alles veel meer aanspant dan xtc. Met pep sta je sneller strak zeg maar.
s
spongecolaLid
01-01-2024, 00:00
#11
Kijk... Ik zou het wel weer willen proberen. Maar ik ben 18 en thuis wonend. Wiet mag ik, maar andere drugs niet. Bij groundzero heb ik me er nog onderuit kunnen lullen. Maar dit gaat mij echt geen 2e keer lukken... Ik heb nog 2 magnesium tabletten gehad voordat ik er heen ging. Heb daar ooknog een patatje gegeten. Zou ik contact moeten opnemen met mijn huisarts?
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#12
misschien is een onderzoekje wel slim, om dingen uit te sluiten.
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Heb je wel gedurende de dag ook goed gedronken? Volgens mij kun je gauw kramp krijgen als je spieren niet voldoende vocht krijgen. Dat geldt dan niet voor alleen tijdens het feestje zelf goed drinken maar ook overdag.
S
SkirreLid
01-01-2024, 00:00
#14
ZERO- zei:
Heb je wel gedurende de dag ook goed gedronken? Volgens mij kun je gauw kramp krijgen als je spieren niet voldoende vocht krijgen. Dat geldt dan niet voor alleen tijdens het feestje zelf goed drinken maar ook overdag.
Klik om te vergroten...
Vaak liggen deze incidenten voornamelijk aan dingen zoals jij al zegt het te weinig drinken voor het gebruik, het slecht eten voor/tijdens/na het gebruik of gewoonweg niet fit genoeg zijn en je lichaam te zwaar belasten. Althans, zo zie ik het wel eens in mijn omgeving.
Sochtends om 6 uur opstaan om de hele dag te werken en daarna nog verwachten dat pep, of iets anders, je de hele nacht op de been houdt...
s
spongecolaLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik drink eigenlijk altijd wel goed. Heb 10X cola gehad die avond. 2-3 drankjes bij het voorzitten. Ik heb die avond patat gehad met broodjes shoarma.
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#16
en in de totale 24 uur ervoor?
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#17
spongecola zei:
Ik drink eigenlijk altijd wel goed. Heb 10X cola gehad die avond. 2-3 drankjes bij het voorzitten. Ik heb die avond patat gehad met broodjes shoarma.
Klik om te vergroten...
Jouw lichaam zal zo blij met jou zijn. Alleen al die hoeveelheden cola...

En wat betreft die kramp, dat lijken me duidelijke signalen om geen speed te nemen. Zoals je zegt heb je het alleen hier bij, maakt de reden verder nog uit? Dit doet me een beetje denken aan vrienden van me die 4-fmp hebben genomen en hier verschrikkelijke hoofdpijn van hebben gekregen. In zo'n geval ga je toch niet helemaal uitzoeken waarom je die hoofdpijn had? Het lijkt me duidelijk dat je lichaam dat spul niet in zich wil, dus neem je het gewoon niet nog een keer. Misschien een beetje simpel gedacht, maar ik zou het zelf niet nog een keer nemen met zulke risico's.
s
spongecolaLid
01-01-2024, 00:00
#18
De reden waarom ik het wil weten is omdat ik een nieuwsgierig persoon ben. Ik vind het interessant om dit soort dingen uit te zoeken. 4f, bevat dat dezelfde stoffen als pep? En zijn de spierspanningen ervan even hoog of wat lager?
l
leipebaviaanLid
01-01-2024, 00:00
#19
Mindless zei:
spongecola zei:
Ik drink eigenlijk altijd wel goed. Heb 10X cola gehad die avond. 2-3 drankjes bij het voorzitten. Ik heb die avond patat gehad met broodjes shoarma.
Klik om te vergroten...
Jouw lichaam zal zo blij met jou zijn. Alleen al die hoeveelheden cola...

En wat betreft die kramp, dat lijken me duidelijke signalen om geen speed te nemen. Zoals je zegt heb je het alleen hier bij, maakt de reden verder nog uit? Dit doet me een beetje denken aan vrienden van me die 4-fmp hebben genomen en hier verschrikkelijke hoofdpijn van hebben gekregen. In zo'n geval ga je toch niet helemaal uitzoeken waarom je die hoofdpijn had? Het lijkt me duidelijk dat je lichaam dat spul niet in zich wil, dus neem je het gewoon niet nog een keer. Misschien een beetje simpel gedacht, maar ik zou het zelf niet nog een keer nemen met zulke risico's.
Klik om te vergroten...

Precies dit, het ene lichaam verschilt enorm van het andere. Sommige lichamen kunnen geen pep verdragen, net zoals andere lichamen geen XTC kunnen hebben. Jouw lichaam heeft nu 2x heel duidelijk gezegd dat het totaal niet tegen speed kan. Dat is jammer, maar helaas. Ik kan zelf ook niet heel veel alcohol op, omdat ik dan een agressief mannetje word met losse handjes. Hetzelfde principe geldt voor jou, of hele lage doseringen of gewoon helemaal niets. :wave:
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#20
spongecola zei:
Dan is pep dus vanaf nu verleden tijd voor mij. Nu heb ik nog een vraagje, wat vinden jullie nog meer een goede feest drug? Aangezien ik xtc slechts 1 keer in de 3 maand gebruik. Sos word ik agressief van dus dat heb ik liever niet.
Klik om te vergroten...

Ik kan er zelf nog niet over meespreken maar volgens vrienden en leden op DF is 2C-B wel een leuke feestdrug.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."