Re: Hoe slecht is speed nu eigenlijk in vergelijking met xtc
Qua brakheid door niet slapen kan ik me hierin wel vinden inderdaad, maar na mijn keren xtc heb ik echt wel gehad dat ik leek te merken dat concentreren minder ging en dat ik gewoon een aantal dagen echt wat minder slim was. Met speed kan ik altijd nog wel drie uurtjes of zo slapen gelukkig, maar de paar keer dat ik echt heb doorgehaald was ik misschien moe de dagen erna, maar ik kan echt niet zeggen dat ik me toen dommer voelde of minder in staat te concentreren. Ik heb altijd met speed veeeeeel minder het gevoel gehad dat mijn hersens afgebrand waren.
Wat 4-fmp betreft, aangezien het een research chemical is, is hier vrij weinig zinnigs over te zeggen, maar mijn gevoel (dus dit is absoluut geen feit, laat dat duidelijk zijn) zegt dat het dichter bij speed ligt qua schadelijk, niet qua wat het met je serotonine doet. Mijn gevoel zegt dus ook dat het best flink minder slecht voor je is dan MDMA en stiekem zie ik 4-fmp als een verstandigere keuze dan xtc. Nogmaals, dit is mijn gevoel en is dus geen feit. Verder werkt 4-fmp ook best wel op je serotonine en zijn de risico's nog niet geheel bekend, dus wordt ook aangeraden om drie maanden pauze te houden, waar ik me ook braaf aan houd. Dus ook als je MDMA en de keer daarop 4-fmp en de keer daarop MDMA doet, wordt aangeraden steeds drie maanden pauze te houden.
Naar mijn idee zijn MDMA, 4-fmp en xtc even slecht qua lichamelijke schade, maar is de hersenschade van 4-fmp iets van 25 tot 50 procent zo groot als die van MDMA en is de hersenschade van speed iets van 5 procent zo groot als die van MDMA. Het zal wel duidelijk zijn dat ook deze getallen nergens op gebaseerd zijn, behalve op mijn gevoel.
