#1
Edit: ik quote het verkeerd
Lees die bron onderstaand maar.
http://3voor12.vpro.nl/nieuws/2015/Amst ... ngen-.htmlWat we wel weten: gedurende de vijfdaagse werden volgens de politie ongeveer 250 mensen aangehouden. Ruim 100 incidenten vonden plaats op zaterdagavond, de drukste dag van ADE, ongeveer evenveel op de vrijdag. De aard van deze arrestaties is niet duidelijk, en ook is niet bekend hoeveel van hen een ADE-evenement bezochten.
ooscaar zei:Ik heb het idee dat de media de komende jaren sowieso zullen berichten dat er 'veel' arrestaties en ongevallen zijn geweest, want laten we eerlijk zijn: op 365000 bezoekers is het aantal incidenten echt minimaal. Een kop van 'veel aanhoudingen op ADE' trekt nou eenmaal meer lezers dan 'alles ging goed op ADE'.
SmartieAndMe zei:Klopt. De reacties zijn helaas al het hele ADE negatief in de media, terwijl het procentueel heel erg goed is.. Er zijn weinig mensen onwel geworden en opgepakt enzo, heeft de grote open minded aanpak toch gewerkt!![]()
De Aanleiding
Een record: het vijfdaagse Amsterdam Dance Event, trok afgelopen week meer volk dan het jaar ervoor. „365.000 bezoekers”, waren er op het dancefestival, op bijna honderd locaties, stond gisteren in deze krant.
Conclusie
Het getal 365.000 gaat over bezoeken, niet bezoekers. Dat er zoveel verschillende mensen zijn geweest, is vrijwel onmogelijk. Dan zou er niemand naar meer dan één evenement gegaan zijn. De bewering is dus onwaar. Hoeveel verschillende mensen ADE bezochten is niet bijgehouden. Maar zaterdag middernacht waren er zo’n 150.000 mensen tegelijk aan het dansen.
SmartieAndMe zei:ja maar dat klopt ook meestal wel redelijk. Combinatiegebruik wordt meestal wel vermeld. Vorig jaar had volgens mij elke overledene ook echt alleen xtc gebruikt. Het kwam dan voor zover we weten wel door oververhitting en overdosering, maar dat terzijde.
MeejheM zei:volgens mij waren er op de zaterdag 185.000 bezoekers, en over heel het evenement lopen de schattingen uit tot 5.000.000 bezoekers. dan denk ik dat een drugs gerelateerd overlijden ongelofelijk laag is, en het aantal aanhoudingen absoluut niet meer is als een willekeurig ander weekend, gekeken naar de statisistieken, welke ik zelf niet heb.
ik vond wel de politie af en toe nogal agressief aanwezig, maar ik ga ervanuit dat die niet allemaal achteraf in een potje moeen pissen. dat zou eens standaard moeten worden elke maandag bij de blauwen...

Of of of of nog 1000 keer zoveel!SmartieAndMe zei:ik hoorde dat er 5.000.000.000.000 bezoekers waren![]()
Zeker weten, ik ben benieuwd hoe het zou aflopen met 365.000 man die gaan zuipen en de media erachteraan die op dezelfde manier bericht als ze doen bij ADE...MeejheM zei:toch wel knap dat er op 365.000 maar een dode is gevallen. het zou me niks verbazen als er gemiddeld in een willekeurig weekend meer sneuvelen onder 365.000 stappers.
Maar waarschijnlijk niet één van de 365.000 jonge, hoofdzakelijk (relatief) fitte, mensen. :Pkokosmakroon900 zei:ik denk dat er elke week, statisch gezien, ook wel 1 op de 365.000 mensen doodgaat.
Daar heb je gelijk inFool zei:Maar waarschijnlijk niet één van de 365.000 jonge, hoofdzakelijk (relatief) fitte, mensen. :Pkokosmakroon900 zei:ik denk dat er elke week, statisch gezien, ook wel 1 op de 365.000 mensen doodgaat.
kokosmakroon900 zei:Daar heb je gelijk inFool zei:Maar waarschijnlijk niet één van de 365.000 jonge, hoofdzakelijk (relatief) fitte, mensen. :Pkokosmakroon900 zei:ik denk dat er elke week, statisch gezien, ook wel 1 op de 365.000 mensen doodgaat.![]()
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."