Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWaar snuiven op een feest?

Waar snuiven op een feest?

70 antwoorden
24 weergaven
18-5-2026
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Edit: ik quote het verkeerd :tearsofjoy: Lees die bron onderstaand maar.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#2
Wat we wel weten: gedurende de vijfdaagse werden volgens de politie ongeveer 250 mensen aangehouden. Ruim 100 incidenten vonden plaats op zaterdagavond, de drukste dag van ADE, ongeveer evenveel op de vrijdag. De aard van deze arrestaties is niet duidelijk, en ook is niet bekend hoeveel van hen een ADE-evenement bezochten.
Klik om te vergroten...
http://3voor12.vpro.nl/nieuws/2015/Amst ... ngen-.html

Vind ik eerlijk gezegd nog best meevallen voor een groot feest, maximale controle en veel buitenlandse toeristen die denken dat amsterdam een stad zonder regels is?
o
ooscaarLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik heb het idee dat de media de komende jaren sowieso zullen berichten dat er 'veel' arrestaties en ongevallen zijn geweest, want laten we eerlijk zijn: op 365000 bezoekers is het aantal incidenten echt minimaal. Een kop van 'veel aanhoudingen op ADE' trekt nou eenmaal meer lezers dan 'alles ging goed op ADE'.
B
BobsacamanoLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ben het hier wel mee eens.

ooscaar zei:
Ik heb het idee dat de media de komende jaren sowieso zullen berichten dat er 'veel' arrestaties en ongevallen zijn geweest, want laten we eerlijk zijn: op 365000 bezoekers is het aantal incidenten echt minimaal. Een kop van 'veel aanhoudingen op ADE' trekt nou eenmaal meer lezers dan 'alles ging goed op ADE'.
Klik om te vergroten...
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Klopt. De reacties zijn helaas al het hele ADE negatief in de media, terwijl het procentueel heel erg goed is.. Er zijn weinig mensen onwel geworden en opgepakt enzo, heeft de grote open minded aanpak toch gewerkt! :)
B
BobsacamanoLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik vond het al heel wat dat er op het nieuws werd gezegd "Er is een vrouw uit zwolle overleden op de ADE door het gebruik van drugs, de vrouw is overleden omdat ze veel verschillende drugs had gecombineerd" inplaats van "De vrouw is dood door xtc"

SmartieAndMe zei:
Klopt. De reacties zijn helaas al het hele ADE negatief in de media, terwijl het procentueel heel erg goed is.. Er zijn weinig mensen onwel geworden en opgepakt enzo, heeft de grote open minded aanpak toch gewerkt! :)
Klik om te vergroten...
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#7
http://www.nrc.nl/next/2015/10/20/ade-t ... rs-1548961
De Aanleiding
Een record: het vijfdaagse Amsterdam Dance Event, trok afgelopen week meer volk dan het jaar ervoor. „365.000 bezoekers”, waren er op het dancefestival, op bijna honderd locaties, stond gisteren in deze krant.

Conclusie
Het getal 365.000 gaat over bezoeken, niet bezoekers. Dat er zoveel verschillende mensen zijn geweest, is vrijwel onmogelijk. Dan zou er niemand naar meer dan één evenement gegaan zijn. De bewering is dus onwaar. Hoeveel verschillende mensen ADE bezochten is niet bijgehouden. Maar zaterdag middernacht waren er zo’n 150.000 mensen tegelijk aan het dansen.
Klik om te vergroten...

Het hele artikel kun je op die site vinden, nu hebben we wel weer genoeg grappen gemaakt een foutje. :P
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#8
ja maar dat klopt ook meestal wel redelijk. Combinatiegebruik wordt meestal wel vermeld. Vorig jaar had volgens mij elke overledene ook echt alleen xtc gebruikt. Het kwam dan voor zover we weten wel door oververhitting en overdosering, maar dat terzijde.
B
BobsacamanoLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ok gelukkig ik ging er misschien soms een beetje gemakshalve van uit dat altijd de makkelijke en negatieve kant werd laten zien in het nieuws. (niet dat er iets positiefs is aan een sterfgeval door drugs gebruik)

SmartieAndMe zei:
ja maar dat klopt ook meestal wel redelijk. Combinatiegebruik wordt meestal wel vermeld. Vorig jaar had volgens mij elke overledene ook echt alleen xtc gebruikt. Het kwam dan voor zover we weten wel door oververhitting en overdosering, maar dat terzijde.
Klik om te vergroten...
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#10
volgens mij waren er op de zaterdag 185.000 bezoekers, en over heel het evenement lopen de schattingen uit tot 5.000.000 bezoekers. dan denk ik dat een drugs gerelateerd overlijden ongelofelijk laag is, en het aantal aanhoudingen absoluut niet meer is als een willekeurig ander weekend, gekeken naar de statisistieken, welke ik zelf niet heb.

ik vond wel de politie af en toe nogal agressief aanwezig, maar ik ga ervanuit dat die niet allemaal achteraf in een potje moeen pissen. dat zou eens standaard moeten worden elke maandag bij de blauwen...
B
BobsacamanoLid
01-01-2024, 00:00
#11
Nulletje te veel bij totaal bezoekers :wink:

MeejheM zei:
volgens mij waren er op de zaterdag 185.000 bezoekers, en over heel het evenement lopen de schattingen uit tot 5.000.000 bezoekers. dan denk ik dat een drugs gerelateerd overlijden ongelofelijk laag is, en het aantal aanhoudingen absoluut niet meer is als een willekeurig ander weekend, gekeken naar de statisistieken, welke ik zelf niet heb.

ik vond wel de politie af en toe nogal agressief aanwezig, maar ik ga ervanuit dat die niet allemaal achteraf in een potje moeen pissen. dat zou eens standaard moeten worden elke maandag bij de blauwen...
Klik om te vergroten...
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#12
ik hoorde dat er 5.000.000.000.000 bezoekers waren :wave:
o
ooscaarLid
01-01-2024, 00:00
#13
SmartieAndMe zei:
ik hoorde dat er 5.000.000.000.000 bezoekers waren :wave:
Klik om te vergroten...
Of of of of nog 1000 keer zoveel!

Die ene vrouw was toch dood door speed en alcohol, en verder geen andere drugs? Of heb ik dat verkeerd meegekregen?
M
MusicIsLifeLid
01-01-2024, 00:00
#14
5 duizend miljard bezoekers?! :openmouth: :openmouth: :openmouth:
Wooooowwww!

Dit ga ik gelijk aan al mijn vrienden vertellen!
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#15
toch wel knap dat er op 365.000 maar een dode is gevallen. het zou me niks verbazen als er gemiddeld in een willekeurig weekend meer sneuvelen onder 365.000 stappers.

die arrestaties heb ik trouwens uit eerste hand, ik was daar aan het werk.
o
ooscaarLid
01-01-2024, 00:00
#16
MeejheM zei:
toch wel knap dat er op 365.000 maar een dode is gevallen. het zou me niks verbazen als er gemiddeld in een willekeurig weekend meer sneuvelen onder 365.000 stappers.
Klik om te vergroten...
Zeker weten, ik ben benieuwd hoe het zou aflopen met 365.000 man die gaan zuipen en de media erachteraan die op dezelfde manier bericht als ze doen bij ADE...
k
kokosmakroon900Lid
01-01-2024, 00:00
#17
ik denk dat er elke week, statisch gezien, ook wel 1 op de 365.000 mensen doodgaat.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#18
kokosmakroon900 zei:
ik denk dat er elke week, statisch gezien, ook wel 1 op de 365.000 mensen doodgaat.
Klik om te vergroten...
Maar waarschijnlijk niet één van de 365.000 jonge, hoofdzakelijk (relatief) fitte, mensen. :P
k
kokosmakroon900Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Fool zei:
kokosmakroon900 zei:
ik denk dat er elke week, statisch gezien, ook wel 1 op de 365.000 mensen doodgaat.
Klik om te vergroten...
Maar waarschijnlijk niet één van de 365.000 jonge, hoofdzakelijk (relatief) fitte, mensen. :P
Klik om te vergroten...
Daar heb je gelijk in :wink:
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#20
kokosmakroon900 zei:
Fool zei:
kokosmakroon900 zei:
ik denk dat er elke week, statisch gezien, ook wel 1 op de 365.000 mensen doodgaat.
Klik om te vergroten...
Maar waarschijnlijk niet één van de 365.000 jonge, hoofdzakelijk (relatief) fitte, mensen. :P
Klik om te vergroten...
Daar heb je gelijk in :wink:
Klik om te vergroten...

Nu is het ook niet zo dat het altijd de fitte en jonge mensen zijn die overlijden. Het komt bijvoorbeeld ook wel eens voor dat iemand al hartproblemen had of dat het bijvoorbeeld veel te heet is. Dat zijn toch omgevingsfactoren of gezondheidsproblemen die absoluut meespelen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."