Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsRotte tanden ?

Rotte tanden ?

26 antwoorden
9 weergaven
18-5-2026
N
NarayaniLid
01-01-2024, 00:00
#1
Plus zei:
Volgens mij is het geen hele gekke hoeveelheid in een week. Ik ben zelf bijna 17, ik zit ongeveer een week of 5 vast aan de pep en ik gebruik zelf altijd 3 gram in de week. Denk dat 4 gram dus prima kan, ik heb er alleen het geld er niet elke keer voor over om meer te halen dan ik nu doe.
Anders zou ik ook meer halen.
Klik om te vergroten...

Je zal maar 16 zijn en het doodnormaal vinden om wekelijks 3 gram in je neus te boren, en daar lekker bijdehand over te doen ook nog. Shiiitttt
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#2
Narayani zei:
Plus zei:
Volgens mij is het geen hele gekke hoeveelheid in een week. Ik ben zelf bijna 17, ik zit ongeveer een week of 5 vast aan de pep en ik gebruik zelf altijd 3 gram in de week. Denk dat 4 gram dus prima kan, ik heb er alleen het geld er niet elke keer voor over om meer te halen dan ik nu doe.
Anders zou ik ook meer halen.
Klik om te vergroten...

Je zal maar 16 zijn en het doodnormaal vinden om wekelijks 3 gram in je neus te boren, en daar lekker bijdehand over te doen ook nog. Shiiitttt
Klik om te vergroten...

Natuurlijke selectie Narayani, natuurlijke selectie. :wink:
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#3
Panda807 zei:
Fool zei:
Eet je nog goed?
Krijg je nog genoeg calcium & vitamine D binnen?
Klik om te vergroten...
Eigenlijk niet, in het begin probeerde ik telkens gezond te eten om de schade te beperken. Maar dit is telkens vermindert, nu eet ik meestal een koekje en voor de rest niets. Krijg wel al honger door de tolerantie wss maar vanaf ik een koekje of tas soep binnen heb zit ik echt vol. Ben 17kg kwijt in die 4maanden, dus ik weet wel dat ik te weinig eet maar meer gaat gewoon niet.
Klik om te vergroten...
Lijkt me vrij duidelijk dan, begin dat eens te doen. :wink:
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Dunnetjess33 zei:
Narayani zei:
Plus zei:
Volgens mij is het geen hele gekke hoeveelheid in een week. Ik ben zelf bijna 17, ik zit ongeveer een week of 5 vast aan de pep en ik gebruik zelf altijd 3 gram in de week. Denk dat 4 gram dus prima kan, ik heb er alleen het geld er niet elke keer voor over om meer te halen dan ik nu doe.
Anders zou ik ook meer halen.
Klik om te vergroten...

Je zal maar 16 zijn en het doodnormaal vinden om wekelijks 3 gram in je neus te boren, en daar lekker bijdehand over te doen ook nog. Shiiitttt
Klik om te vergroten...

Natuurlijke selectie Narayani, natuurlijke selectie. :wink:
Klik om te vergroten...
Je coke verslaving niet meer kunnen betalen, oké, maar je speed verslaving... Dan ben je duidelijk te jong :tearsofjoy:
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#5
Panda807 zei:
Exceptional Insight zei:
Bruine vlekken klinkt eerder als tabak. Rook je?

Van vier maanden gebruik rotten sowieso je tanden er niet uit.
Klik om te vergroten...
Ja, ik rook al zeven jaar en heb eigenlijk nog nooit problemen gehad m'n tanden.
Daarom dat ik denk dat het door de speed komt omdat ze plots wel heel snel achteruit zijn gegaan :confused:
Klik om te vergroten...
Jij vindt na zeven jaar plots?
D
DEEPScar807Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Exceptional Insight zei:
Panda807 zei:
Exceptional Insight zei:
Bruine vlekken klinkt eerder als tabak. Rook je?

Van vier maanden gebruik rotten sowieso je tanden er niet uit.
Klik om te vergroten...
Ja, ik rook al zeven jaar en heb eigenlijk nog nooit problemen gehad m'n tanden.
Daarom dat ik denk dat het door de speed komt omdat ze plots wel heel snel achteruit zijn gegaan :confused:
Klik om te vergroten...
Jij vindt na zeven jaar plots?
Klik om te vergroten...
Nee, ik rook zeven jaar en heb nog nooit een gaatje ofzo gehad. Om dan in vier maanden tijd vier 'slechte' tanden te hebben dat vind ik plots.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik denk dat Exeptional Insight bedoeld dat na 7 jaar dagelijks roken, je tanden best slecht kunnen worden juist van het roken. Na 7 jaar roken kun je echt wel slechte tanden krijgen. Zeker als je er ook drugs bij gebruikt. Zoals al gezegd is geeft drugs je vaak een slechte mondhygiëne en als je er dan ook al 7 jaar bij rookt kan het best dat je tanden slecht worden. Misschien een x naar de mondhygieniste toe.
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#8
Panda807 zei:
Nee, ik rook zeven jaar en heb nog nooit een gaatje ofzo gehad. Om dan in vier maanden tijd vier 'slechte' tanden te hebben dat vind ik plots.
Klik om te vergroten...
Lees dat nog eens na.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#9
Exceptional Insight zei:
Panda807 zei:
Nee, ik rook zeven jaar en heb nog nooit een gaatje ofzo gehad. Om dan in vier maanden tijd vier 'slechte' tanden te hebben dat vind ik plots.
Klik om te vergroten...
Lees dat nog eens na.
Klik om te vergroten...
Ik zal je even helpen. Je rookt al zeven jaar, waarvan vier maanden inclusief vet zwaar speedgebruik en slechte lichamelijke zorg.(Je tanden blijven niet heel zonder de bouwstoffen, net als dat ik geen koffie kan bouwen zonder koffieprut)
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#10
Fool zei:
Exceptional Insight zei:
Panda807 zei:
Nee, ik rook zeven jaar en heb nog nooit een gaatje ofzo gehad. Om dan in vier maanden tijd vier 'slechte' tanden te hebben dat vind ik plots.
Klik om te vergroten...
Lees dat nog eens na.
Klik om te vergroten...
Ik zal je even helpen. Je rookt al zeven jaar, waarvan vier maanden inclusief vet zwaar speedgebruik en slechte lichamelijke zorg.(Je tanden blijven niet heel zonder de bouwstoffen, net als dat ik geen koffie kan bouwen zonder koffieprut)
Klik om te vergroten...
Afgaande op voorgaande posts, denk je dat dit helpt? :sunglasses:
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#11
Exceptional Insight zei:
Fool zei:
Exceptional Insight zei:
Lees dat nog eens na.
Klik om te vergroten...
Ik zal je even helpen. Je rookt al zeven jaar, waarvan vier maanden inclusief vet zwaar speedgebruik en slechte lichamelijke zorg.(Je tanden blijven niet heel zonder de bouwstoffen, net als dat ik geen koffie kan bouwen zonder koffieprut)
Klik om te vergroten...
Afgaande op voorgaande posts, denk je dat dit helpt? :sunglasses:
Klik om te vergroten...

Nouja, in zijn OP klonk het wel als een redelijke doorzetter. Maar na onderstaande post begon ik mijn twijfels te krijgen.
Panda807 zei:
Fool zei:
Eet je nog goed?
Krijg je nog genoeg calcium & vitamine D binnen?
Klik om te vergroten...
Eigenlijk niet, in het begin probeerde ik telkens gezond te eten om de schade te beperken. Maar dit is telkens vermindert, nu eet ik meestal een koekje en voor de rest niets. Krijg wel al honger door de tolerantie wss maar vanaf ik een koekje of tas soep binnen heb zit ik echt vol. Ben 17kg kwijt in die 4maanden, dus ik weet wel dat ik te weinig eet maar meer gaat gewoon niet.
Klik om te vergroten...
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#12
Nu ik het nog eens na lees, als je idd bijna alleen koekjes en soepjes eet, eet je dus ook nog eens de hele dag suiker.
Roken+speed+suiker= gaatjes en rotte tanden.
I
IllusionistLid
01-01-2024, 00:00
#13
Amfetamine en andere gerelateerde drugs zorgen vaak voor een droge mond. Althans, als ik eens in de zoveel tijd wat op heb, dan heb ik altijd een erg droge mond.
Een droge mond wordt veroorzaakt door een verminderde speekselproductie. Speeksel bevat bepaalde enzymen die bacteriën doden in de mond. Door de verminderde speekselproductie kunnen bacteriën zich sneller hechten aan de tanden en er tussen gaan zitten. Dit is natuurlijk niet goed voor het gebit. Maar of dit te maken heeft met twee bruine vlekjes, dat weet ik niet. Wellicht als je tabak rookt zou het hierdoor kunnen komen.
l
lotske1984-Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Gebruik al 12 jaar zo goed als dagelijks en ik rook..heb nog altijd mooie tande..
U
UsernameAprilLid
01-01-2024, 00:00
#15
Hoe zit het met tandenpoetsen dan? Als je een droge bek hebt is er geen speeksel die je tanden beschermt. Zou je dan niet de glazuur er zo afschuren met je tandenborstel?
P
PlatinaLid
01-01-2024, 00:00
#16
Panda807 zei:
Nee, ik rook zeven jaar en heb nog nooit een gaatje ofzo gehad. Om dan in vier maanden tijd vier 'slechte' tanden te hebben dat vind ik plots.
Klik om te vergroten...
Ik had hetzelfde. Niet door drugsgebruik maar omdat ik gewoon heel slecht poetste. Het ging goed volr 5 jaar lang. En opeens overal gaatjes. Er is een moment waarop je tanden het niet meer kunnen handelen en gewoon uit elkaar vallen. Gaatjes beginnen als hele kleine kanaaltjes. Uiteindelijk worden die kanaaltjes te groot en houd dw structuur van de tand het niet meer bij elkaar. Grote kans dat je tanden al zwakker waren voor je met de speed begon. Uiteindelijk een droge mond en zoete meuk eten en drinken, kan het best hard gaan!
D
DEEPScar807Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Hallo, ik zou graag jullie ervaring willen horen over welk effect speed op je tanden heeft. Van mij zijn ze plots enorm aangetast ik zal wat meer details geven, mss is er iemand die hetzelfde heeft gehad.

Ik snuif nu een kleine vier maand dagelijks speed, ik ben wat geminderd en gebruik nu ongeveer 4gr per week. knarsetanden doe ik heel weinig, mn kaken op elkaar klemmen doe ik wel regelmatig.

Ik begon twee weken geleden een slechte smaak te hebben in mn mond, tandenpoetsen veranderde hier niets aan. Nu heb ik gezien dat van mn bovenste tanden zowel links als rechts de twee verste bruine vlekken hebben (wss gaatjes). Ook zit er precies een 'boord' tussen mn tandvlees en de tand zelf? Het lijkt wel alsof ze er gewoon ieder moment kunnen uitvallen. En me andere tanden beginnen precies ook zo'n 'boordje' te krijgen? Ik hoop dat ze nog te redden vallen.

Kan dit echt komen van speed snuiven in zo'n korte tijd ? Het komt toch nooit tegen je tanden?
Ik zal zowiezo naar de tandarts gaan deze week, maar hebben jullie tips om je tanden te beschermen bij snuiven ? Zodat ik binnen een paar maand weer niet bij de tandarts sta.
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#18
Bruine vlekken klinkt eerder als tabak. Rook je?

Van vier maanden gebruik rotten sowieso je tanden er niet uit.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#19
Of je echt in 4 maanden je gebit kapot snuift weet ik niet. Maar ik weet wel dat je van (veel) speed gebruik net als bij xtc een erg droge mond kunt krijgen. En een droge mond zorgt voor slechte speeksel vorming snachts als je slaapt. En speeksel is crusiaal voor een goede mond kwaliteit, het houd je mond hygienisch van nature. En volgens mij is 4 gram per week toch best wat. Tandarts gaan is een goede optie en vaker je tanden poetsen misschien.
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Dunnetjess33 zei:
Of je echt in 4 maanden je gebit kapot snuift weet ik niet. Maar ik weet wel dat je van (veel) speed gebruik net als bij xtc een erg droge mond kunt krijgen. En een droge mond zorgt voor slechte speeksel vorming snachts als je slaapt. En speeksel is crusiaal voor een goede mond kwaliteit, het houd je mond hygienisch van nature. En volgens mij is 4 gram per week toch best wat. Tandarts gaan is een goede optie en vaker je tanden poetsen misschien.
Klik om te vergroten...
Ik had juist wel eens gelezen dat als je stimulerende middelen hebt gebruikt je beter je tanden niet kunt poetsen, vanwege dat hele speekselverhaal wat je vertelt. Dus bijv. als je een feestje gehad hebt kun je beter de dag erna pas je tanden weer poetsen want het speeksel beschermt je tanden en als je weinig speeksel hebt is het juist niet zo goed om je tanden te poetsen.
Maar goed als je elke dag stimulerende middelen gebruikt weet ik ook niet hoe dat zit.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."