Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsRotte tanden ?

Rotte tanden ?

26 antwoorden
10 weergaven
18-5-2026
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#1
ZERO- zei:
Dunnetjess33 zei:
Of je echt in 4 maanden je gebit kapot snuift weet ik niet. Maar ik weet wel dat je van (veel) speed gebruik net als bij xtc een erg droge mond kunt krijgen. En een droge mond zorgt voor slechte speeksel vorming snachts als je slaapt. En speeksel is crusiaal voor een goede mond kwaliteit, het houd je mond hygienisch van nature. En volgens mij is 4 gram per week toch best wat. Tandarts gaan is een goede optie en vaker je tanden poetsen misschien.
Klik om te vergroten...
Ik had juist wel eens gelezen dat als je stimulerende middelen hebt gebruikt je beter je tanden niet kunt poetsen, vanwege dat hele speekselverhaal wat je vertelt. Dus bijv. als je een feestje gehad hebt kun je beter de dag erna pas je tanden weer poetsen want het speeksel beschermt je tanden en als je weinig speeksel hebt is het juist niet zo goed om je tanden te poetsen.
Maar goed als je elke dag stimulerende middelen gebruikt weet ik ook niet hoe dat zit.
Klik om te vergroten...
Klopt inderdaad. Als je elke dag speed gebruikt zul je natuurlijk wel je tanden moeten poetsen, maar niet meer dan normaal in ieder geval.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#2
Eet je nog goed?
Krijg je nog genoeg calcium & vitamine D binnen?
P
PlusLid
01-01-2024, 00:00
#3
En volgens mij is 4 gram per week toch best wat.
Klik om te vergroten...
Volgens mij is het geen hele gekke hoeveelheid in een week. Ik ben zelf bijna 17, ik zit ongeveer een week of 5 vast aan de pep en ik gebruik zelf altijd 3 gram in de week. Denk dat 4 gram dus prima kan, ik heb er alleen het geld er niet elke keer voor over om meer te halen dan ik nu doe.
Anders zou ik ook meer halen.

Krijg je nog genoeg calcium & vitamine D binnen?
Klik om te vergroten...
Vergeet de magnesium ook niet. Dit is naar mijn idee de stof die je het snelst tekortkomt als je een speedgebruiker bent, en waar je ook de meeste negatieve bijwerkingen van krijgt zodra je het tekortkomt.
P
Peppi en CokiLid
01-01-2024, 00:00
#4
Plus zei:
En volgens mij is 4 gram per week toch best wat.
Klik om te vergroten...
Volgens mij is het geen hele gekke hoeveelheid in een week. Ik ben zelf bijna 17, ik zit ongeveer een week of 5 vast aan de pep en ik gebruik zelf altijd 3 gram in de week. Denk dat 4 gram dus prima kan, ik heb er alleen het geld er niet elke keer voor over om meer te halen dan ik nu doe.
Anders zou ik ook meer halen.
Klik om te vergroten...
Hé joh, doe je even rustig aan? Hoezo nu al/zo veel? Waarom wil je zo graag die verslaving, er is een reden waarom pep bij zoveel mensen (ook genoeg andere drugsgebruikers) bekend staat als een hardnekkige kutdrug.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#5
Plus zei:
Krijg je nog genoeg calcium & vitamine D binnen?
Klik om te vergroten...
Vergeet de magnesium ook niet. Dit is naar mijn idee de stof die je het snelst tekortkomt als je een speedgebruiker bent, en waar je ook de meeste negatieve bijwerkingen van krijgt zodra je het tekortkomt.
Klik om te vergroten...
Belangrijk wel, maar niet zozeer voor je tanden als ik mij niet vergis. :wink:
D
DEEPScar807Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Exceptional Insight zei:
Bruine vlekken klinkt eerder als tabak. Rook je?

Van vier maanden gebruik rotten sowieso je tanden er niet uit.
Klik om te vergroten...

Ja, ik rook al zeven jaar en heb eigenlijk nog nooit problemen gehad m'n tanden.
Daarom dat ik denk dat het door de speed komt omdat ze plots wel heel snel achteruit zijn gegaan :confused:
D
DEEPScar807Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Fool zei:
Eet je nog goed?
Krijg je nog genoeg calcium & vitamine D binnen?
Klik om te vergroten...
Eigenlijk niet, in het begin probeerde ik telkens gezond te eten om de schade te beperken. Maar dit is telkens vermindert, nu eet ik meestal een koekje en voor de rest niets. Krijg wel al honger door de tolerantie wss maar vanaf ik een koekje of tas soep binnen heb zit ik echt vol. Ben 17kg kwijt in die 4maanden, dus ik weet wel dat ik te weinig eet maar meer gaat gewoon niet.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."