Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHoeveelheid speed eerste keer capsule/bommetje

Hoeveelheid speed eerste keer capsule/bommetje

12 antwoorden
12 weergaven
18-5-2026
B
Beginner0387Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Hallo allemaal,

Aankomende zaterdag ga ik voor het eerst een bommetje/capsule speed gebruiken, maar ik heb geen idee wat een fatsoenlijke dosering is. De speed is getest op 65%, ik ben een jongen van 1,88m en weeg 80-85 kilo. Ik wil aan het begin van de nacht (rond 12 uur-1 uur) een bommetje/capsule nemen die lang doorwerkt, maar dat ik rond 9 uur als ik thuis ben wel weer kan slapen. Het is voor een (hardstyle) feest waarop ik veel zal bewegen. Wil me uiteraard zo goed mogelijk voelen maar wil wel enigszins rekening houden met mn slaap. Een vriend van me heeft een nauwkeurige weegschaal die afweegt tot op de MG. Hij zei dat hem 300 mg à 65% een goede dosering lijkt, maar weet het niet helemaal zeker. Dus bij deze.. hoeveel zou een juiste dosering zijn?

Bij voorbaat dank
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Beginner0387 zei:
Ik wil aan het begin van de nacht (rond 12 uur-1 uur) een bommetje/capsule nemen die lang doorwerkt, maar dat ik rond 9 uur als ik thuis ben wel weer kan slapen.
Klik om te vergroten...

Als je wil slapen kan je beter een snuif nemen. Bommetje werkt langer, en dan lijkt slapen me toch wel lastig worden. 0,3 gram is redelijk serieus voor een eerste keer trouwens.
S
SprokkieLid
01-01-2024, 00:00
#3
acht.zes zei:
Als je wil slapen kan je beter een snuif nemen. Bommetje werkt langer, en dan lijkt slapen me toch wel lastig worden.
Klik om te vergroten...
Inderdaad, slapen na een bommetje lijkt me lastiger dan na een snuif. Door de werkingduur vooral.
Beginner0387 zei:
ga ik voor het eerst een bommetje/capsule speed gebruiken
Klik om te vergroten...
Gebruik je speed voor het eerst ? Zo ja, verwacht dan helemaal geen slaap (mijn ervaring dan...)
Ik weet niet de precieze getallen maar vind een bommetje van 300mg erg flink. Voor mijzelf zou ik dit toch zeker wel veel vinden waar ik KakStrak van zal staan voor een flink aantal paar uren! Zeker voor een eerste keer! Misschien de helft of 200 mg combineren met als het lekker valt nog een snuifje ?
B
BasvanHovenLid
01-01-2024, 00:00
#4
Beginner0387 zei:
Een vriend van me heeft een nauwkeurige weegschaal die afweegt tot op de MG. Hij zei dat hem 300 mg à 65% een goede dosering lijkt
Klik om te vergroten...

Allereerst, mocht de speed daadwerkelijk getest zijn op 65 procent dan is dit relatief hoog voor speed, maar niet heel zuiver in het algemeen. 300 mg is veel te veel voor een goede dosering. Geloof me, deze dosering gaat je meer nadelen opleveren dan voordelen. Ik praat over wakker voor dagen en onder invloed voor een flink aantal uren. Niemand neemt 300 mg voor een eerste keer. Je vriend liegt.

Voor een eerste keer speed zal ik een bommetje nemen van 100 mg, kijken hoe het daarna reageert. En daarna eventueel aanvullen.
P
PiraatPandaLid
01-01-2024, 00:00
#5
100mg per bommetje lijkt me ook meer dan genoeg. Ik weeg die van mij nooit af, maar strooi gewoon wat kruimels op een klein stukje van (één laagje van) een papieren doekje dat ik dichtvouw en inneem met een grote slok water. Hoeveelheid van 2 lijntjes misschien. Denk dat die van mij niet meer dan 50mg per stuk zijn. Maar ik ben ook kleiner en lichter en gebruik t meestal voor betere concentratie oid.

Dat jij het wel precies afweegt is trouwens heel goed. Maar hoezo wil je maar 1x een dosis nemen? Ik zou liever het risico lopen dat ik op een feest gepakt word met een halve gram (wat in al die jaren overigens nog nooit gebeurd is), dan dat ik een overdosis zou krijgen.

Op een goede nachtrust zou ik trouwens ook niet rekenen. Maar misschien doezel je wel beetje weg als je veel gedanst hebt en paar drankjes op.
B
BroccoliLid
01-01-2024, 00:00
#6
300mg is echt heel veel als je t voor het eerst doet. T voelt ook anders dan snuiven (vind ik) en t werkt langer Door.

Wat @missWappie zei lijkt me idd een goede dosis (100mg). Mocht dat we weinig zijn na verloop van tijd dan kun je altijd bijnemen. Liever eerst te weinig dan een overdosis, want geloof me; dat wil je niet. 1x gedaan en nooit nooit nooit weer. Zelf maak ik op festivals een bommetje van 500 mg (ben dan ook heel ervaren met mega tolerantie) maar mn eerste bom was rond de 100 en dat was toen een prima dosis.

Oh ja, slapen gaat wss niet lukken.
S
SprokkieLid
01-01-2024, 00:00
#7
Broccoli zei:
Zelf maak ik op festivals een bommetje van 500 mg (ben dan ook heel ervaren met mega tolerantie)
Klik om te vergroten...
Aah, jij bent diegene die altijd zo kakstrak staat :P :P
L
LemonadeLid
01-01-2024, 00:00
#8
Voor een eerste keer is 50 mg een goede dosis om mee te beginnen. Als het goed valt kun je na een uur weer een bommetje van 50 mg nemen.
B
Beginner0387Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Voor degenen die benieuwd zijn... ik heb uiteindelijk 170 mg gedaan en merkte er nauwelijks wat van. Ik begon een klein beetje te zweten en iets meer te bewegen.. alsof ik 2 ritalin op had. Na 1,5 uur 2 puntjes genomen maar voelde daar niets van, dus ging er vanuit dat het gewoon niet beter zou worden. De dag erna kwam ik erachter dat de anderen die mee zijn gegaan tussen de 700mg en 2000 mg hebben gesnoven die nacht en dat ik dus veel te weinig had... Volgende keer maar beginnen met 300mg denk ik? Ohja en door dat snuiven werd ik alleen maar misselijk (een paar uur lang.....!) dus dat doe ik ook niet meer.
G
GabbertjeLid
01-01-2024, 00:00
#10
Beginner0387 zei:
Voor degenen die benieuwd zijn... ik heb uiteindelijk 170 mg gedaan en merkte er nauwelijks wat van. Ik begon een klein beetje te zweten en iets meer te bewegen.. alsof ik 2 ritalin op had. Na 1,5 uur 2 puntjes genomen maar voelde daar niets van, dus ging er vanuit dat het gewoon niet beter zou worden. De dag erna kwam ik erachter dat de anderen die mee zijn gegaan tussen de 700mg en 2000 mg hebben gesnoven die nacht en dat ik dus veel te weinig had... Volgende keer maar beginnen met 300mg denk ik? Ohja en door dat snuiven werd ik alleen maar misselijk (een paar uur lang.....!) dus dat doe ik ook niet meer.
Klik om te vergroten...
Dan had je volgens mij hele slechte speed. 700 - 2000 mg is veel ste veel voor op 1 avond. Ik voel altijd al flink wat van de speed bij me eerste punt. Raad je toch aan om je drugs te laten testen..
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#11
Getest op 65% en 700 - 2000mg op 1 avond nemen dat matcht niet. Volgens mij was jullie pep inderdaad van lage kwaliteit.
S
StimsalaBanneLid
01-01-2024, 00:00
#12
PsyTekZ zei:
Getest op 65% en 700 - 2000mg op 1 avond nemen dat matcht niet. Volgens mij was jullie pep inderdaad van lage kwaliteit.
Klik om te vergroten...

Dit inderdaad. Dat krijg je echt niet weg hoor van die zuiverheid. Dan is 500mg echt al heel veel op 1 avond.
D
DetraidLid
01-01-2024, 00:00
#13
Mijn speed was ook 60% zuiver en nam atleast 750MG BOM 3x 250MG
Gegarandeerd nachie door maar geen narigheden.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."