#1
Ik lees hier al een tijdje mee op het forum, en dan denk ik wel eens "heb je weer zo'n ts die nooit meer terug komt", dus nu moet ik mijn beste beentje ook even voorzetten. Misschien heeft iemand er in de toekomst ook nog eens wat aan.
Speed doet niet altijd wat ik er van verwacht, en ik gebruik nu weer een stuk minder vaak speed. Eigenlijk weer terug naar mijn oude gebruik, en dat is soms als er in een weekend een nachtje wordt doorgehaald, en soms een klein beetje om bij een activiteit savonds wat minder moe te zijn (of even goed te kunnen werken). Dit is minder dan 1x per 2 of 4 weken.
Maar wat vind ik nu het averechtse effect van speed... Allereerst lees ik me ook uit interesse best wel in over drugs enz, en ik was daardoor ook al lang wel bekend met wat de negatieve gevolgen kunnen zijn als je te veel neemt. Ik had alleen niet verwacht dat dit bij mij ook het geval zou zijn aangezien ik al weinig per keer gebruikte. Maar niet getest, wel goede bron, dus ik vermoed dan dat het niet al te slappe bocht is.
Dus ik ging nog minder per keer gebruiken, en het werkt nog steeds even goed. Op school gebruikte ik na mijn eerste post niet meer, en later een paar keer heel weinig als expiriment voor mezelf.
Ik heb overigens geen ADHD, en ik blow niet, gebruik soms XTC en GHB, maar dat is vrij sporadisch (hooguit 1x per 1 of 2 maanden), en dat zijn ook altijd al de momenten geweest dat ik een beetje speed gebruikte tijdens of na een nachtje doorhalen.
Maar waar ik dus had verwacht tijdens een lange schooldag savonds juist wat wakkerder te zijn en actiever, en als extraatje het sociaal ook nog meer naar mijn zin te hebben, is dat dus helemaal niet zo gebleken. Wakkerder wel, actiever ook wel aan de ene kant, maar ook a-relaxed is mijn conclusie na een tijdje analyseren en proberen.
In mn hoofd ben ik drukker en minder chill, maar ook ben ik juist meer in mezelf, kom minder makkelijk uit mijn woorden (want niet relaxed), en merk ik dat ik juist minder snel sociaal contact aanga, iemand iets vraag of 'leuk' uit de hoek kom.
Die dingen heb ik normaal helemaal geen problemen mee, en ik had vooraf juist de gedachte dat dat nog beter en leuker zou worden. Dus niet. Ik vond mezelf een beetje een zenuwpeesje worden. En ja, dat klinkt ergens toch ook wel weer als speed
.
Ik denk overigens niet negatief over mensen, en het is niet dat ik niet meer wil reageren. A-relaxed is mijn beste omschrijving.
Als ik (sporadisch) een klein beetje neem om even de motivatie en drive te hebben om veel werk te verzetten, dan werk ik ook liever alleen aan iets, terwijl ik normaal wel graag en goed kan samenwerken met anderen.
Tegenstrijdig is wel dat het (heel soms) wel eens is voorgekomen dat ik een zaterdag nacht heb doorgehaald op een feestje, zondag toch nog op visite ga (of visite krijg) en een klein beetje neem om de visite minder moe door te komen. Dan ben ik onder het genot van een biertje ineens juist wel socialer, gezelliger, relaxt en alles wat ik zou verwachten met speed. Er is dus iets met een prestatie/druk dingetje waar het dus omslaat. Wat precies daar ben ik nog niet over uit.
Nog iets; ik was vooraf ook wel bekend met het paranoia fenomeen, maar had dat zelf nog nooit gemerkt omdat ik eerst alleen speed gebruikte op deze momenten tijdens/na een nacht doorhalen, in mijn vrije tijd. Ik herkende de speed-paranoia die ik beschreef dus eerst ook niet als dusdanig omdat ik dat niet verwachtte. Maar dat was het wel, en ik weet nu precies wat daarmee bedoelt word, hoewel het nog niet zo erg was. Heel raar en typisch fenomeen is dat.
Ik heb mijn beeld juist een beetje bijgesteld wat ik had van speed. Soms werkt het (voor mij) zoals ik dat ook verwacht, maar in sommige situaties ook een stuk minder positief.
Less is more, daar ben ik wel achter gekomen.
Speed doet niet altijd wat ik er van verwacht, en ik gebruik nu weer een stuk minder vaak speed. Eigenlijk weer terug naar mijn oude gebruik, en dat is soms als er in een weekend een nachtje wordt doorgehaald, en soms een klein beetje om bij een activiteit savonds wat minder moe te zijn (of even goed te kunnen werken). Dit is minder dan 1x per 2 of 4 weken.
Maar wat vind ik nu het averechtse effect van speed... Allereerst lees ik me ook uit interesse best wel in over drugs enz, en ik was daardoor ook al lang wel bekend met wat de negatieve gevolgen kunnen zijn als je te veel neemt. Ik had alleen niet verwacht dat dit bij mij ook het geval zou zijn aangezien ik al weinig per keer gebruikte. Maar niet getest, wel goede bron, dus ik vermoed dan dat het niet al te slappe bocht is.
Dus ik ging nog minder per keer gebruiken, en het werkt nog steeds even goed. Op school gebruikte ik na mijn eerste post niet meer, en later een paar keer heel weinig als expiriment voor mezelf.
Ik heb overigens geen ADHD, en ik blow niet, gebruik soms XTC en GHB, maar dat is vrij sporadisch (hooguit 1x per 1 of 2 maanden), en dat zijn ook altijd al de momenten geweest dat ik een beetje speed gebruikte tijdens of na een nachtje doorhalen.
Maar waar ik dus had verwacht tijdens een lange schooldag savonds juist wat wakkerder te zijn en actiever, en als extraatje het sociaal ook nog meer naar mijn zin te hebben, is dat dus helemaal niet zo gebleken. Wakkerder wel, actiever ook wel aan de ene kant, maar ook a-relaxed is mijn conclusie na een tijdje analyseren en proberen.
In mn hoofd ben ik drukker en minder chill, maar ook ben ik juist meer in mezelf, kom minder makkelijk uit mijn woorden (want niet relaxed), en merk ik dat ik juist minder snel sociaal contact aanga, iemand iets vraag of 'leuk' uit de hoek kom.
Die dingen heb ik normaal helemaal geen problemen mee, en ik had vooraf juist de gedachte dat dat nog beter en leuker zou worden. Dus niet. Ik vond mezelf een beetje een zenuwpeesje worden. En ja, dat klinkt ergens toch ook wel weer als speed
Ik denk overigens niet negatief over mensen, en het is niet dat ik niet meer wil reageren. A-relaxed is mijn beste omschrijving.
Als ik (sporadisch) een klein beetje neem om even de motivatie en drive te hebben om veel werk te verzetten, dan werk ik ook liever alleen aan iets, terwijl ik normaal wel graag en goed kan samenwerken met anderen.
Tegenstrijdig is wel dat het (heel soms) wel eens is voorgekomen dat ik een zaterdag nacht heb doorgehaald op een feestje, zondag toch nog op visite ga (of visite krijg) en een klein beetje neem om de visite minder moe door te komen. Dan ben ik onder het genot van een biertje ineens juist wel socialer, gezelliger, relaxt en alles wat ik zou verwachten met speed. Er is dus iets met een prestatie/druk dingetje waar het dus omslaat. Wat precies daar ben ik nog niet over uit.
Nog iets; ik was vooraf ook wel bekend met het paranoia fenomeen, maar had dat zelf nog nooit gemerkt omdat ik eerst alleen speed gebruikte op deze momenten tijdens/na een nacht doorhalen, in mijn vrije tijd. Ik herkende de speed-paranoia die ik beschreef dus eerst ook niet als dusdanig omdat ik dat niet verwachtte. Maar dat was het wel, en ik weet nu precies wat daarmee bedoelt word, hoewel het nog niet zo erg was. Heel raar en typisch fenomeen is dat.
Ik heb mijn beeld juist een beetje bijgesteld wat ik had van speed. Soms werkt het (voor mij) zoals ik dat ook verwacht, maar in sommige situaties ook een stuk minder positief.
Less is more, daar ben ik wel achter gekomen.