#1
Kort vraagje tussendoor.. Blow je ook on the side?
Ik gebruik soms eens 3 GRAM PEP, dan ben ik ook wel echt vaag na 2 nachten.
@Rayyar: dit zegt niets over het wel of niet hebben van ADHD.
Hoeft niet meteen hoor.. maar misschien heb je adhd/add? ik heb adhd en herken alles in jouw verhaal.. Nou betekend niet als je averechts effecten hebt dat je meteen adhd/add hebt. Ik heb (als adhd'er) als ik meer speed snuif als gebruikelijk ik wel energie etc er van krijg. Misschien jij ook is doenHallo allen,
ik lees hier uit interesse soms wat mee, maar nu heb ik zelf een vraagje aan de experts
Het zit zo, ik neem zo af en toe in het weekend eens het eea, en dan ook wat speed voor een oppepper, om een soms nachtje door te halen of om in de kroeg wat helderder en actiever te blijven na het nodige bier. Dit trouwens niet wekelijks, dus ben geen erg zware of regelmatige gebruiker, en voor tolerantie ben ik dus ook niet zo bang.
Nu heb ik elke vrijdag school tot savonds, na eerst nog te moeten werken, en na een lange werkweek (en sowieso lange dag) en vaak een vrij korte nacht daarvoor, kan dat wat zwaar zijn. Dus komt vanzelf het idee om eens een lijntje speed naar binnen te werken, en het dan daar ook bij te laten. Dit heb ik toch een aantal weken gedaan, en dan nu mijn vraag
Je zou verwachten dat je na een mooie lijn 1; wakker blijft, 2; sociaal en actiever bent, en 3; zelfverzekerd meedoet in de les. Na een paar keer dit gedaan te hebben (met beetje dubbele gevoelens over gebruik op school) kom ik tot de conclusie dat het een averechts effect bij mij heeft. Ja, ik ben prima wakker en dat is wel fijn, maar ik word juist meer passief, luister minder goed naar anderen (of blijf alleen luisteren zonder deel te nemen in discussies), en ben vooral aan het denken over van alles. Bovenal voel ik me (mede daardoor) juist onzeker, denk aan wat anderen van me zouden denken, en 'zie' mensen kijken (terwijl dit natuurlijk meevalt). Dit heb ik normaal echt nooit, en ik ben normaal prima zelfverzekerd in sociaal contact of discussies. Ook op school kan ik het verder normaal goed bijhouden en ben ook op dat vlak wel zeker van mijn zaak.
Ik ben er overigens wel van overtuigd dat het verder niet echt opvalt, zo veel heb ik nu ook weer niet genomen.
Ik ben er voor mezelf al over uit dat dit expiriment mislukt is, dus ik ga geen lijntje meer nemen voor school, en alles in me zegt ook dat dat verstandig is.
Maar ik voeg me af of iemand dit herkend? Ik zou juist het tegengestelde resultaat verwachten, en in de kroeg ga ik er normaal wel goed op.
Of zou ik misschien toch nog te veel hebben genomen, zodat ik te druk in mijn hoofd bezig ben met van alles en wat mensen vinden, en daardoor niet normaal aan nadenken over nuttige dingen toekom?
Vragen vragen
Less is more, daar ben ik wel achter gekomen.
Of zou ik misschien toch nog te veel hebben genomen
denk aan wat anderen van me zouden denken, en 'zie' mensen kijken
Vragen vragen
Kijk eens aan, de eerste voortekenen van paranoia dienen zich al aan lol.Bovenal voel ik me (mede daardoor) juist onzeker, denk aan wat anderen van me zouden denken, en 'zie' mensen kijken
Kijk eens aan, de eerste voortekenen van paranoia dienen zich al aan lol.
Los van het feit dat je het gewenste effect niet krijgt is het sowieso niet aan te raden om speed te nemen voor school. Als je dat nodig hebt om wakker te blijven is het misschien handig om je leven anders in te delen.
Dat, of gewoon tien liter koffie zuipen.![]()
Hahaha dan zou ik volgens mij echt niet meer van het toilet afkomen...![]()
Heb je natuurlijk gelijk in. Beetje kort door de bocht van me.@Rayyar: dit zegt niets over het wel of niet hebben van ADHD.
Heb je natuurlijk gelijk in. Beetje kort door de bocht van me.
Ik herken dit heel goed. Gebruik 2,5 jaar dagelijks speed. En ik heb ook altijd juist het tegenovergestelde, ik word juist heel afstandelijk. Wil met niemand praten en doe dat ook niet. Het interesseert me gewoon niets. Als iemand iets zegt reageer ik gewoon niet. M’n gedachten zijn dan ook heel negatief over die persoon. Hoe ervaar jij dat ?Maar ik voeg me af of iemand dit herkend? Ik zou juist het tegengestelde resultaat verwachten, en in de kroeg ga ik er normaal wel goed op.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."