Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDikke benen

Dikke benen

22 antwoorden
12 weergaven
18-5-2026
B
BountyLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hoi! Ik lees hier al een tijdje mee maar nu heb ik toch echt een dringende vraag waar ik helaas geen antwoord op heb kunnen vinden.

Sinds een tijdje zijn m'n vriend en ik echt helemaal gek van pep. Vroeger wel vaker gebruikt maar vond er nooit zoveel aan omdat ik het dan op feestjes deed en dan werd ik er heel rustig en loom van. Tegenwoordig kan ik het juist daarom waarderen. Lekker zo nu en dan een weekendje rust in m'n hoofd, ik blijf erbij dat het echt een geniale drugs is, zo niet de beste.

Anyway, in het begin sloegen we een beetje door maar tegenwoordig houden we het wel binnen de perken aangezien je er anders gewoon aan onderdoor gaat. We proberen het te beperken tot 1 a 2 keer per maand en dan op de vrijdag en zaterdag. Het lukt me namelijk nog steeds niet om te slapen van vrijdag op zaterdag en ik vind het ook niet zo erg want het zijn gewoon twee heerlijke dagen en de zaterdag slaap ik wel goed en sinds kort hebben we ook geleerd om op de zaterdag wel gewoon te eten (vooral soep) en veel drinken. In tegenstelling tot coke (waar ik nu dan ook helemaal klaar mee ben) heb ik met speed absoluut geen behoefte aan alcohol maar zit ik lekker aan de sapjes en het water. Ook ben ik net heerlijk in bad geweest, maskertje etc dus m'n huid hoeft er ook niet te veel onder te lijden. Alleen heb ik dus wel een ander probleempje waar ik me suf op heb gegoogled maar ik kan het niet vinden! Ik krijg de laatste tijd nogal dikke benen en dat begint dan zo rond het ochtendgloren op zaterdag. Bovendien doen ze pijn, zijn ze een beetje vurig en staat m'n huid wat strak. Ook zijn m'n enkels dan behoorlijk opgezwollen. Nu ben ik een tikkie hypochonder en eigenlijk hoop ik gewoon dat het van het zitten of de spierspanning komt maar ik ben ook een beetje bang voor Trombose.

Is iemand toevallig bekend met dit verschijnsel en wat kun je er tegen doen? Behalve stoppen met speed want dat doe ik de komende twee jaar niet denk ik. Ik heb wel een kinderwens dus ik hoop er wel binnen die twee jaar mee klaar te zijn overigens.

Maar goed, weet iemand hier iets over?
p
pascal828Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Een massage zou lekker ontspannend zijn en goed tegen de spierspanning
Maar het beste is om er gewoon mee naar de huisarts te gaan.
En ik weet niet of je heel gezond eet/bent, maar misschien je eten aanpassen aan minder calorien.
B
BountyLid
01-01-2024, 00:00
#3
pascal828 zei:
Een massage zou lekker ontspannend zijn en goed tegen de spierspanning
Maar het beste is om er gewoon mee naar de huisarts te gaan.
Klik om te vergroten...

hmm, misschien dat laatste dan maar. maar wat zeg ik dan tegen die kerel? Ik heb last van dikke, pijnlijke benen in het weekend? Of zeg ik tegen de beste man dat ik sinds mijn speedgebruik last heb van dikke, pijnlijke benen?

Ken 'm nog niet namelijk, want ik ben net verhuisd en ik vind het best lastig om op het eerste spreekuur te vertellen dat ik drugs gebruik :grin:

Dat masseren deed ik ook al inderdaad. Ik wil eigenlijk even de benen strekken maar het is zo koud en glad buiten <_<
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Zeg het maar tegen de dokters, zo erg is het toch niet. Zowiezo is drugsgebruik niet iets waar je je voor moet schamen.

Ik moest laatst ook naar het ziekenhuis en die gast kon er zelfs mee lachen. :grin:
B
BountyLid
01-01-2024, 00:00
#5
W.F.L. zei:
Zeg het maar tegen de dokters, zo erg is het toch niet. Zowiezo is drugsgebruik niet iets waar je je voor moet schamen.

Ik moest laatst ook naar het ziekenhuis en die gast kon er zelfs mee lachen. :grin:
Klik om te vergroten...


Tsja, daar heb je wel een punt maar ik ben toch bang het misschien wel zo'n dokter is die gelijk een brief voor Parnassia aan je meegeeft ofzo.

Ik zeg het overigens wel als er echt om wordt gevraagd hoor!
p
pascal828Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Schaam je er gewoon niet voor.
Ik heb me daarmee in rare situaties gebracht, waarmee ik uiteindelijk met me leipe kop een xtc-pilletje verkocht aan een taxichauffeur (lang leve vage omstandigheden)
l
lysergine25Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Zijn dat de video legs ? die krijg je na meer dan 3 uur DVD kijken op je bank.
Zijn het stijve benen met aangetrokken peesjes en spiertjes, zo'n gevoel wat je hebt na inname van MDMA.
Mijn benen worden namelijk niet dikker dacht ik, hoe weet jij dat eigenlijk meet je met een lintje ?
Pas je je onderbroekkie niet meer ?
En dan he je nog de lange kilometer benen, dus als je uitstapt na 500 km ....

:hearteyes:

En pep is fijn, maar niet zo fijn om je leven aan te vergooien.
De pep sluipt, kruipt, en infiltreert je ziel.

Geniet, maar blijf sterk.

Bonie
P
PetrovicLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik zou zeggen dat het vocht is. Door de spierspanningen en veel dezelfde houdingen kan het vocht makkelijk op verschillende delen van het lichaam vormen. En je bent vrouw, dan heb je zowieso makkelijker van die vochtophopingen.

Ik weet het niet zeker, ga gewoon naar de huisarts. Je slaat je voor je kop als het uiteindelijk iets ergs schijnt te zijn en "te laat" bent.

You know what to do. :wink:
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#9
Het kan idd vochtophoping zijn, maar het kan ook iets met je lever of zenuwen te maken hebben. Uiteraard hoeft het ook niks te betekenen, maar ga gewoon bij twijfel even naar je huisarts. Je hoeft je ook niet voor je gebruik te schamen, beter zeg je wel dat het na speedgebruik optreedt. Je wilt de beste diagnose voor jezelf toch?

Succes!

btw: ik heb de offtopic berichten weer even weggehaald, het is namelijk wel de bedoeling dat we gewoon ontopic blijven hier. Ook als het je eigen topic is... :wink:
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Bounty zei:
Tsja, daar heb je wel een punt maar ik ben toch bang het misschien wel zo'n dokter is die gelijk een brief voor Parnassia aan je meegeeft ofzo.

Ik zeg het overigens wel als er echt om wordt gevraagd hoor!
Klik om te vergroten...

Je moet het gelijk zeggen. Hoe meer info je geeft hoe beter de diagnose zal zijn, zoals al gezegd. Overigens, die dokter mag nog zeggen wat hij wilt, maar jij hoeft niet naar hem te luisteren. In weze geeft hij gewoon advies. En ze hebben beroepsgeheim. :wink:

Ze vinden het niet bepaald abnormaal dat er drugsgebruikers zijn. Soms hebben ze zelf ook geexperimenteerd met drugs. Je moet gewoon zeggen dat je je zorgen maakt daarover of het geen gevolg is van je amfetaminegebruik.

Waarschijnlijk gaat hij je bedanken dat je hem dit vertelt. Het is echt nodig hoor! Ze gaan er niet zomaar achter vragen.. Ik had ook iets aan m'n neus (Ik dacht dat het een abcess was) en ze dachten helemaal niet aan drugs.. Tot ik het vertelde! Het was wel geen abcess, gewoon irritatie dus. Maar goed, dat soort dingen zijn erg belangerijk en je moet het zeker zelf vertellen! Geen schaamte dus, dat is nergens voor nodig! :wink:
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#11
Dit is hoogstwaarschijnlijk 'gewoon' vocht in je benen en en dat komt bv van het lang en wil zitten. Trombose doet ook pijn en dan glanst je been. Maar als je er vaak last van hebt dan is het niet erg om naar de huisarts te gaan
B
BountyLid
01-01-2024, 00:00
#12
Flameon zei:
Dit is hoogstwaarschijnlijk 'gewoon' vocht in je benen en en dat komt bv van het lang en wil zitten. Trombose doet ook pijn en dan glanst je been. Maar als je er vaak last van hebt dan is het niet erg om naar de huisarts te gaan
Klik om te vergroten...

Maar het doet dan ook best veel pijn en m'n huid staat dan ook vaak strak waardoor het vooral op m'n schenen ook glanst ja. Dat schreef ik ook in m'n OP.

Ik heb wel altijd pepknietjes (blauwe knieen) maar volgens mij is dat heel normaal. Maar goed, ik ga deze week naar de dokter :)
p
psychopsychedelicLid
01-01-2024, 00:00
#13
dat zou ik wel doen ja ik zou niet meteen uit gaan van het ergste maar wat ook kan is dat je hart het niet aankan, mag ik vragen hoeveel je (in grammen) gebruikt als je een weekend op de pep gaat? als dat bover de 1 gram per persoon komt zou ik het er zeker bij zeggen, doktoren in nederland zijn wel wat gewend en je bent gewoon volwassen dus de dokter zou niet zomaar met pernassia komen. veel succes bij de dokter en laat even weten hoe het was bij de dokter!
:wave:
B
BountyLid
01-01-2024, 00:00
#14
psychopsychedelic zei:
dat zou ik wel doen ja ik zou niet meteen uit gaan van het ergste maar wat ook kan is dat je hart het niet aankan, mag ik vragen hoeveel je (in grammen) gebruikt als je een weekend op de pep gaat? als dat bover de 1 gram per persoon komt zou ik het er zeker bij zeggen, doktoren in nederland zijn wel wat gewend en je bent gewoon volwassen dus de dokter zou niet zomaar met pernassia komen. veel succes bij de dokter en laat even weten hoe het was bij de dokter!
:wave:
Klik om te vergroten...

ik vermoed ongeveer 0.75 tot 1 gram met z'n tweetjes.... (in totaal dus)
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ok dat is een teken dat je hart nog voldoende rond pompt en het vocht weg kan krijgen na rust. Bij beweging verplaatst het zich denk ik alleen maar, heb je dan dikke voeten of knie schijven?
Paar dagen aanzien is mijn advies. Veel bewegen en rusten en als het eind van de week niet weg is ff steunkous halen o.i.d bij de arts
p
psychopsychedelicLid
01-01-2024, 00:00
#16
Bounty zei:
psychopsychedelic zei:
dat zou ik wel doen ja ik zou niet meteen uit gaan van het ergste maar wat ook kan is dat je hart het niet aankan, mag ik vragen hoeveel je (in grammen) gebruikt als je een weekend op de pep gaat? als dat bover de 1 gram per persoon komt zou ik het er zeker bij zeggen, doktoren in nederland zijn wel wat gewend en je bent gewoon volwassen dus de dokter zou niet zomaar met pernassia komen. veel succes bij de dokter en laat even weten hoe het was bij de dokter!
:wave:
Klik om te vergroten...

ik vermoed ongeveer 0.75 tot 1 gram met z'n tweetjes.... (in totaal dus)
Klik om te vergroten...

oke nou dan is het ook geen zware overdosering waar je hart stoornissen van krijgt lijkt mij.. maar verdwijnen die zwellingen niet automatisch na een paar dagen/weken na het gebruik? ikzelf heb alleen wel eens gezwollen voeten gehad maar dat verdween na weer een paar dagen nuchter te zijn en veel omega 3,6,9 te consumeren doormiddel van boter vis en capsules.
B
BountyLid
01-01-2024, 00:00
#17
psychopsychedelic zei:
Bounty zei:
psychopsychedelic zei:
dat zou ik wel doen ja ik zou niet meteen uit gaan van het ergste maar wat ook kan is dat je hart het niet aankan, mag ik vragen hoeveel je (in grammen) gebruikt als je een weekend op de pep gaat? als dat bover de 1 gram per persoon komt zou ik het er zeker bij zeggen, doktoren in nederland zijn wel wat gewend en je bent gewoon volwassen dus de dokter zou niet zomaar met pernassia komen. veel succes bij de dokter en laat even weten hoe het was bij de dokter!
:wave:
Klik om te vergroten...

ik vermoed ongeveer 0.75 tot 1 gram met z'n tweetjes.... (in totaal dus)
Klik om te vergroten...

oke nou dan is het ook geen zware overdosering waar je hart stoornissen van krijgt lijkt mij.. maar verdwijnen die zwellingen niet automatisch na een paar dagen/weken na het gebruik? ikzelf heb alleen wel eens gezwollen voeten gehad maar dat verdween na weer een paar dagen nuchter te zijn en veel omega 3,6,9 te consumeren doormiddel van boter vis en capsules.
Klik om te vergroten...

De pijn wordt minder als ik even een stukje ga lopen en de zwellingen zijn eigenlijk na de eerste keer slapen weer weg.
B
BountyLid
01-01-2024, 00:00
#18
Flameon zei:
Ok dat is een teken dat je hart nog voldoende rond pompt en het vocht weg kan krijgen na rust. Bij beweging verplaatst het zich denk ik alleen maar, heb je dan dikke voeten of knie schijven?
Paar dagen aanzien is mijn advies. Veel bewegen en rusten en als het eind van de week niet weg is ff steunkous halen o.i.d bij de arts
Klik om te vergroten...


Het woordje 'nog' in je reply klinkt wel heel ernstig maar zal vast niet zo bedoeld zijn.

Ik zal het zo goed mogelijk proberen te omschrijven:

Het moment dat ik er meestal achter kom is omdat het pijn doet. Als ik dan ga kijken heb ik echt dikke worstenbeentjes tot boven de knie. Omdat je met pep op de dingen nog weleens anders ziet of meer overdreven ziet dan normaal gesproken heb ik een skinny jeanslegging aangetrokken (ook met het steunkeus idee idd) en die kreeg ik zowat niet aan en stond helemaal strak. Ik zag het dus idd niet anders ofzo. De meeste pijn zit dan in m'n kuiten en knieholtes. Zodra ik ga lopen neemt de pijn af. De zwelling neemt pas af na het slapen maar m'n enkels en voeten blijven nog 1 of twee dagen enigszins opgezwollen maar niet meer zo erg als in het begin zeg maar. Dan loopt m'n been gelijk over in m'n voet zonder dat je een enkel ziet.

Het heeft ongetwijfeld ook te maken met het lange zitten idd. Zonder pep krijg je meestal last van het 1 of ander (nek/rug/ogen whatever) als je lang achter de pc zit maar met pep op zit ik nog weleens eens tien uur (oops) achter de pc. Ik doe het niet echt bewust ofzo maar voor je het weet ben je weer een uur verder. Je kijkt op je klok: 04.00 uur, je knippert met je ogen, pakt wat te drinken en kijkt weer op de klok: 07.00 uur :confused:

Anyway, als ik geweest ben laat ik het weten ok?

Thanks voor de reacties iedereen!
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#19
Het klinkt hoofdzakelijk toch echt als een vorm van oedeem. Heb even een pagina van wiki er voor je bij gezocht. Misschien dat je die zelf ook al gevonden had, maar dacht dat je er misschien wat aan kan hebben:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Oedeem
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#20
Yep oedeem vorming lijkt het sprekend op.
Als je het donderdag ofzo nog hebt even langs de arts voor wat plastabletjes te laten voorschrijven. En om toch even te latne onderzoeken waarom het vocht niet wordt afgedreven. Heb je bloeddruk meet apparaat thuis? Moet je die eens meten

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."