Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsSpeedverslaving??

Speedverslaving??

36 antwoorden
10 weergaven
18-5-2026
S
Senna88Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Hallo, ben nieuw hier!
Kort wat over mezelf. Vrouw, 30 jaar, relatie, goede baan, huis, 2 kinderen en dus sinds 3,5 jaar gebruik ik drugs.

Het begon 3,5 jaar geleden op een hardstyle feestje met een vriend, mijn eerste halve xtc pilletje, geweldig natuurlijk! Op dat moment wat problemen in de familiaire sfeer dus dat pilletje kwam op het 'goede ' moment, heerlijk je hoofd leeg. Mijn tweede keer was 5 maanden later, mijn derde keer 2 maanden later. Ik gebruik sinds 1,5 jaar ook zo af en toe sos/pep/m en 4f. Maar die pep dat is een dingetje aan het worden ben ik bang.

Ik ga nu elke 3 à 4 weken naar een feestje en gebruik dan eigenlijk altijd pillen en pep. Ik had sinds 3 weken nooit buiten een feestje om gebruikt.... Nu wil het geval dat ik moe was.... drukke baan .... kinderen... sporten ... etc etc. Dat ik overdag echt moe was en dacht: uhmmm 1 puntje pep dan en voor ik het weet had ik er 2 punten inzitten en ging die dag mijn huishouden als vanzelf, weg moeheid, dat was ff makkelijk. Laatste 2 weken om de 4 dagen pep gesnoven... nooit als ik werken moet, maar het is zo lekker energiek om de dag door te komen....

Voor mijn gevoel heb ik het goed op de rit.... maar als ik dit lees lach ik mezelf keihard uit.... maar wat nu? Vind het zo lastig. Ik heb over 7 weken volgend feestje en ik ga echt proberen tot die tijd niks te gebruiken.

Dit van me afschrijven voelt al goed. Ik hoop wat tips/ ervaringen van mensen te horen waar ik wat aan heb.

Bedankt alvast!
A
Amfitamientje PowerLid
01-01-2024, 00:00
#2
Volgens mij is er niets aan de hand zolang “de rest van je leven” geen last heeft van je pepgebruik. Ik kan natuurlijk makkelijk praten want ik heb geen verantwoordelijkheden zoals kinderen of een baas waar ik voor moet werken. Ik doe maar wat en dat al 20 jaar lang. Dat gaat gewoon goed. Een tevreden gebruiker is geen belastingontduiker.
T
ToetjesMonsterLid
01-01-2024, 00:00
#3
Pepgebruik speciaal houden is in mijn ogen beter dan er een gewoonte van maken. Serieuze pauzes van 2 maand tussen je gebruik is voor je eigen natuurlijk het beste. Speed is een goedje wat er zo insluipt, je zit er zo ieder weekend aan of vaker.
p
psycelLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik zou het gebruik van pep bij feestjes laten en niet gebruiken om het dagelijks leven makkelijker te maken.

Een collega van mij heeft precies het zelfde gehad als wat jij beschrijft en dat ging van af en toe een puntje naar sochtends een lepeltje pep door de koffie roeren. Ik raad je aan om het niet zo ver te laten komen, het gebeurt sneller dan je denkt.
p
psycelLid
01-01-2024, 00:00
#5
Wat je overigens ook zou kunnen proberen is een keertje alleen naar een feestje te gaan met de intentie nuchter te blijven.

Doordat je op ieder feest aan de xtc en pep gaat creëer je voor je zelf het idee dat je zonder niet kunt feesten. Geloof me, dit kan zeker weten wel.

Waarom je dan alleen zou moeten gaan? Dan zijn er ook geen vrienden die je overhalen wél te gaan gebruiken.
B
BasLid
01-01-2024, 00:00
#6
Syl zei:
73
Klik om te vergroten...
73(%) is wel echt een pracht getal, haha.
S
Senna88Lid
01-01-2024, 00:00
#7
@AphexTwin

Bedankt voor je reactie. Dat doorbreken van patronen kan ik me inderdaad wel in vinden. Ik ben afgelopen week op vakantie geweest in het buitenland, en heb geen enkele craving gehad naar speed. Vakantie is natuurlijk een enorme doorbreking. Wel was ik in het begin van de vakantie wat prikkelbaar en wat chagarijnig, of dat kwam door toch het verlangen of dat het kwam door de enorme vermoeidheid en uitgeblust zijn weet ik niet.

Ik heb iig enorm genoten van mijn vakantie. Ben helemaal uitgerust en bijgeslapen, ook 3 kilo aangekomen haha, maar dat mocht wel. .. Nu alweer 1,5 dag thuis en nog steeds geen trek in pep. Ik hoop dat ik het volhoudt en dat deze onderbreking me helpt. Ik voel me iig uitgerust en bijgetankt van het drukke dagelijkse leven. Nu niet in dezelfde valkuil stappen.

Thanx voor je reactie
k
kippenZijnRelaxLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ben ik de enige die denkt dat je gewoon verslaafd bent?

- Willen minderen maar dat lukt niet
- Meerdere malen per week gebruik
- Uitgeput wanneer je niet gebruikt
- Niet naar feesten kunnen gaan zonder te gebruiken


Ook zit je wanneer je even niet gebruikt op dit forum. Of je liegt tegen jezelf dat je niet gebruikt, of omdat je niet gebruikt ben je aan het fantaseren over de drug mbv dit forum.
T
TomkreeftenbergLid
01-01-2024, 00:00
#9
kippenZijnRelax zei:
Ook zit je wanneer je even niet gebruikt op dit forum. Of je liegt tegen jezelf dat je niet gebruikt, of omdat je niet gebruikt ben je aan het fantaseren over de drug mbv dit forum.
Klik om te vergroten...

Ik wil niet vervelend doen maar dit kun je als buitenstaander niet beoordelen lijkt mij? Je kunt vergelijkbare situaties meegemaakt hebben maar het verschilt alsnog per persoon.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#10
kippenZijnRelax zei:
Ben ik de enige die denkt dat je gewoon verslaafd bent?

- Willen minderen maar dat lukt niet
- Meerdere malen per week gebruik
- Uitgeput wanneer je niet gebruikt
- Niet naar feesten kunnen gaan zonder te gebruiken


Ook zit je wanneer je even niet gebruikt op dit forum. Of je liegt tegen jezelf dat je niet gebruikt, of omdat je niet gebruikt ben je aan het fantaseren over de drug mbv dit forum.
Klik om te vergroten...

Als je goed gelezen had dan had je eerder in het topic ook gezien dat mensen TS er meermaals op wijzen dat er sprake is van een beginnende verslaving, sowieso heeft zij dit zelf ook helemaal nooit ontkend.

En op het forum zitten is natuurlijk niet perse ‘fantaseren over de drug’, hoe kom je daarbij? Het kan juist steun geven bij het minderen/stoppen.
S
Senna88Lid
01-01-2024, 00:00
#11
kippenZijnRelax zei:
Ben ik de enige die denkt dat je gewoon verslaafd bent?

- Willen minderen maar dat lukt niet
- Meerdere malen per week gebruik
- Uitgeput wanneer je niet gebruikt
- Niet naar feesten kunnen gaan zonder te gebruiken


Ook zit je wanneer je even niet gebruikt op dit forum. Of je liegt tegen jezelf dat je niet gebruikt, of omdat je niet gebruikt ben je aan het fantaseren over de drug mbv dit forum.
Klik om te vergroten...

Jup wie weet heb je een punt, zou zo maar kunnen. Dat is de reden dat ik dit topic destijds gestart ben. De 1 heeft er meer ervaring mee dan de ander, ervaring heet dat. Je bent niet bats van het ene op het andere moment verslaafd, dr hangt zoveel tussenin, en wat voor de 1 een verslaving is is het voor de ander niet, verslaving of slechte gewoonte? Is het wel een slechte gewoonte? Wie beslist dat hé ?! Maar je zou zo maar eens gelijk kunnen hebben, misschien ook niet
S
Senna88Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Roze Olifant zei:
Als je goed gelezen had dan had je eerder in het topic ook gezien dat mensen TS er meermaals op wijzen dat er sprake is van een beginnende verslaving, sowieso heeft zij dit zelf ook helemaal nooit ontkend.

En op het forum zitten is natuurlijk niet perse ‘fantaseren over de drug’, hoe kom je daarbij? Het kan juist steun geven bij het minderen/stoppen.
Klik om te vergroten...

Dankjewel! Het geeft me vooral veel steun en nieuwe inzichten!
☆
☆to_the_moon_and_back☆Lid
01-01-2024, 00:00
#13
ik overdag echt moe was en dacht: uhmmm 1 puntje pep dan en voor ik het weet had ik er 2 punten inzitten en ging die dag mijn huishouden als vanzelf, weg moeheid, dat was ff makkelijk. Laatste 2 weken om de 4 dagen pep gesnoven... nooit als ik werken moet, maar het is zo lekker energiek om de dag door te komen....

Herkenbaar....Ben ook ontzettend geneigd bij te pakken als je nog even door moet.

Je zou eens kunnen kijken naar spirulina, Guarana, vitamine C bruistabletten van supradine en/of matcha thee, Dat zijn dingen die mij enorm kunnen helpen door de vermoeidheid heen...
A
AcidWarriorLid
01-01-2024, 00:00
#14
☆to_the_moon_and_back☆ zei:
Je zou eens kunnen kijken naar spirulina, Guarana, vitamine C bruistabletten van supradine en/of matcha thee, Dat zijn dingen die mij enorm kunnen helpen door de vermoeidheid heen...
Klik om te vergroten...
Goeie tips imo.
Sowieso is gezonde voeding de basis, eventueel aangevuld met voedingssupplementen idd.

Hoeveel gram Spirulina/dag gebruik jij btw? Ik heb poeder in huis en gooi zo’n 4 keer/week zo’n 2 gram door een smoothie ofzo.
☆
☆to_the_moon_and_back☆Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik gebruik zelf tabletten van spirulina, een meestal afhankelijk van hoe ik me voel.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#16
psycel zei:
Wat je overigens ook zou kunnen proberen is een keertje alleen naar een feestje te gaan met de intentie nuchter te blijven.

Doordat je op ieder feest aan de xtc en pep gaat creëer je voor je zelf het idee dat je zonder niet kunt feesten. Geloof me, dit kan zeker weten wel.

Waarom je dan alleen zou moeten gaan? Dan zijn er ook geen vrienden die je overhalen wél te gaan gebruiken.
Klik om te vergroten...
Goede tip! Toen ik de eerste keer 100% nuchter naar een festival ging zag ik er van te voren ook tegenop. Met het groepje waar ik de laatste jaren mee festival hebben we óf altijd een slaaplek vlakbij of een echte BOB. Van te voren afgesproken en echt 100% BOB. Ook geen 1 biertje of een trekje van een joint. Dan is het ooit eens jouw beurt. Als je je verwachting of instelling er op aan past is het echt wel leuk!
Je kijkt heel anders naar de feestvierders, kan onbevooroordeeld naar de verschillende soorten druggies kijken, normale gesprekken voeren, lekker eten op het festival! Ook krijg je vanzelf contact met andere BOB’s. In gesprekken met drugsgebruikers word je steeds lovend geprezen dat je écht BOB’t. Daar is echt veel respect voor. Je maakt echt veel meer mee als je nu hter bent. Anders maar wel veel meer.
Nadeel is wel dat je aan het eind moe wordt.. Anders moe als na drugs. Na drugs moe zijn heb je vaak nog wel de iets te doen of te lopen. Moe zonder drugs wil je eigenlijk niet laat naar huis. Voordeel van BOB zijn is dat JIJ rijd! Dus gaan we naar huis als ik dat wil. Met enig overleg van te voren en tijdens het festival natuurlijk.
S
Senna88Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Dankjewel voor jullie reacties! Tussen mijn oren weet ik dondersgoed hoe het zit... Afgelopen vrijdagochtend puntje gepakt om de dag door te komen, en zaterdagnacht feestje gehad met pep pillen en sos.... zucht!

Nu natuurlijk dinsdag en uiteraard een dip! Mijn volgende feest is 23 februari, met mezelf wederom afgesproken tot die tijd niks te gebruiken. Ik ga het écht proberen!

In onze vriendengroep zitten een aantal mensen die niet gebruiken en dus altijd de BOB zijn, daar ook geen problemen mee hebben. Nuchter een feestje doen is nu nog een stapje te ver.... maar van de zomer zeker keer overwegen
T
ToetjesMonsterLid
01-01-2024, 00:00
#18
Volgens mij wil jij helemaal geen punt achter je gebruik zetten (hehe leuke woordspeling he :mrgreen:). Achja jouw leven jouw keuzes toch. Naar mate je gebruik toeneemt, kom je er vroeg of laat wel achter wat voor schade het aanricht :rolleyes:.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#19
Koffieboon zei:
Volgens mij wil jij helemaal geen punt achter je gebruik zetten (hehe leuke woordspeling he :mrgreen:). Achja jouw leven jouw keuzes toch. Naar mate je gebruik toeneemt, kom je er vroeg of laat wel achter wat voor schade het aanricht :rolleyes:.
Klik om te vergroten...

Vokgens mij wil iemand die een dergelijk topic post dat diep van binnen wel. Als er geen zorgen waren of iemand niet zelfkritisch was zou die behoefte er niet zijn.

Goed dat je een beginnend verslavingsprobleem erkent TS. Hier is motivatie/wilskracht echt belangrijk. Op lichamelijk vlak is pep een vergevingsgezind middel, het is de mentale verslaving die je echt niet moet willen, want dan zit je eraan vast. Zorg anders dat je geen pep in huis hebt tot aan het geplande moment van gebruik, zoals een feestje. Succes!
S
Senna88Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Roze olifant zei:
Vokgens mij wil iemand die een dergelijk topic post dat diep van binnen wel. Als er geen zorgen waren of iemand niet zelfkritisch was zou die behoefte er niet zijn.

Goed dat je een beginnend verslavingsprobleem erkent TS. Hier is motivatie/wilskracht echt belangrijk. Op lichamelijk vlak is pep een vergevingsgezind middel, het is de mentale verslaving die je echt niet moet willen, want dan zit je eraan vast. Zorg anders dat je geen pep in huis hebt tot aan het geplande moment van gebruik, zoals een feestje. Succes!
Klik om te vergroten...


Bedankt voor je reactie!

Helemaal een punt achter zetten wil ik ook niet . Ik wil er verstandiger mee omgaan. En ik merk dat ik daar de laatste tijd moeite mee heb. Ik keur recreatief gebruik van verdovende middelen ook niet af. Ik merk alleen aan mezelf dat ik de laatste 1,5 maand moeite heb met het plannen van de frequentie van gebruik. En dan ga je googlen en zoeken en dan kom je bij een forum uit waar het fijn is ervaringen te lezen en te delen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."