Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsSpeedverslaving??

Speedverslaving??

36 antwoorden
11 weergaven
18-5-2026
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#1
Alsof het over mijn eigen gebruik aan het begin van mijn verslaving gaat.
Ik zie het als een soort van film voorbij schieten
Ben nu dik 8 jaar verslaafd aan speed en nu 73 dagen clean.
Geloof mij er komen steeds meer " redenen " bij waardoor je doorde weeks ook steeds meer gaat gebruiken .
Door de speed put je je lichaam uit en je hebt toch je taken als moeder en je werk en dat moet draaiende blijven .
Wees alstublieft verstandig en stop ermee nu het nog kan !!.
Je geeft aan dat je toch wel merkt dat je soms wat meer depri bent geloof mij dat word alleen maar nog erger.
Het lijkt zo onschuldig maar je bent al aardig op weg richting een verslaving .
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#2
Bas zei:
73(%) is wel echt een pracht getal, haha.
Klik om te vergroten...

Ik vind hele prestatie :handok1::relieved:
G
GreenLid
01-01-2024, 00:00
#3
Senna88 zei:
Dankjewel voor je reactie! Mijn speedissue gaat de ene keer beter dan de andere keer. Soms gebruik ik het 3 keer in de week waarvan bijvoorbeeld 2 stapavonden en een keer op een woensdagochtend omdat ik het niet laten kan en omdat het zo makkelijk het huis schoonmaakt.... verder functioneer ik prima. Werk/ gezin/ sport/ vrienden. Maar ik wil het zeker nog steeds afbouwen naar alleen weekend gebruik en dan het liefst naar 1 keer in de 3 of 4 weken.... pfff ik vind het nog wel steeds een lastig dingetje hoor ... merk toch stiekem ook wel dat ik soms wat meer depri ben. . en weet niet goed of hey het speedgebruik is. Of dat het komt door problemen die af en toe weer opspelen in familiare sfeer...
Klik om te vergroten...
Lieve Senna, maatje ( Ja wij kennen elkaar ondertussen eh :))

Tuurlijk komt je eventuele depri gevoel door speed! Je worstelt met het idee om minder te gebruiken maar dat lukt moeilijk. Keer op keer (waarschijnlijk op maandag of dinsdag als de afkick intreed) word je geconfronteerd met je "falen" zoiets gaat wegen op de gemoedstoestand!
Mijn idee is dat de problemen in de familiaire sfeer eveneens te "danken" zijn aan speed en niet andersom.
Ik persoonlijk heb altijd genoten van mijn dagelijkse vriend,en nog.... maar ik word er mij ook steeds bewuster van dat het meer heeft kapot gemaakt en dat ik uiteindelijk helemaal alleen zal overblijven.
Probeer hetgeen je jezelf oplegt ook voor elkaar te krijgen, en denk je het niet voor elkaar te krijgen? Leg het jezelf niet meer op. Het zal je innerlijke rust geven.

Heb je verder nog opkomende problemen? Ja, Het komt door de speed.

Succes maatje x
G
GreenLid
01-01-2024, 00:00
#4
Syl zei:
Alsof het over mijn eigen gebruik aan het begin van mijn verslaving gaat.
Ik zie het als een soort van film voorbij schieten
Ben nu dik 8 jaar verslaafd aan speed en nu 73 dagen clean.
Geloof mij er komen steeds meer " redenen " bij waardoor je doorde weeks ook steeds meer gaat gebruiken .
Door de speed put je je lichaam uit en je hebt toch je taken als moeder en je werk en dat moet draaiende blijven .
Wees alstublieft verstandig en stop ermee nu het nog kan !!.
Je geeft aan dat je toch wel merkt dat je soms wat meer depri bent geloof mij dat word alleen maar nog erger.
Het lijkt zo onschuldig maar je bent al aardig op weg richting een verslaving .
Klik om te vergroten...
Hey Syl,

Ik wil je eventjes feliciteren met je ondertussen 74ste cleane dag. Goed bezig!!!

Blijf goed opletten voor de loerende gevaren. Morgen, volgende week, volgende maand en de nog komende jaren!!

Hou vol...
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#5
Green zei:
Hey Syl,

Ik wil je eventjes feliciteren met je ondertussen 74ste cleane dag. Goed bezig!!!

Blijf goed opletten voor de loerende gevaren. Morgen, volgende week, volgende maand en de nog komende jaren!!

Hou vol...
Klik om te vergroten...

Dank je wel ! :blushing:
Ja dit is pas een klein begin en ik ben er ook nog lang niet .
Kan hopelijk binnenkort terecht bij verslavingszorg voor verdere begeleiding .
Maar het begin is gemaakt .
S
Senna88Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Syl zei:
Alsof het over mijn eigen gebruik aan het begin van mijn verslaving gaat.
Ik zie het als een soort van film voorbij schieten
Ben nu dik 8 jaar verslaafd aan speed en nu 73 dagen clean.
Geloof mij er komen steeds meer " redenen " bij waardoor je doorde weeks ook steeds meer gaat gebruiken .
Door de speed put je je lichaam uit en je hebt toch je taken als moeder en je werk en dat moet draaiende blijven .
Wees alstublieft verstandig en stop ermee nu het nog kan !!.
Je geeft aan dat je toch wel merkt dat je soms wat meer depri bent geloof mij dat word alleen maar nog erger.
Het lijkt zo onschuldig maar je bent al aardig op weg richting een verslaving .
Klik om te vergroten...

Bedankt voor je reactie! Wat goed van je dat je al zoveel dagen clean bent! Knap.

Ik zou speed zo graag willen gebruiken zoals je alcohol gebruikt ,gewoon recreatief . Ben van mening dat dat ook moet kunnen, of nou goed, ik wil dat kunnen.... nu 6 dagen niks gebruikt en volgend weekend een feestje, en dan wil ik wel gewoon paar puntjes kunnen nemen.... je kent het vast... Tis gewoon zo'n 2 strijd, ik wil gewoon graag op feestjes/ festivals wat gebruiken... maar t blijkt niet zo simpel . Bedankt voor je reactie in ieder geval , ik neem het zeker mee!
S
Senna88Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Green zei:
Lieve Senna, maatje ( Ja wij kennen elkaar ondertussen eh :))

Tuurlijk komt je eventuele depri gevoel door speed! Je worstelt met het idee om minder te gebruiken maar dat lukt moeilijk. Keer op keer (waarschijnlijk op maandag of dinsdag als de afkick intreed) word je geconfronteerd met je "falen" zoiets gaat wegen op de gemoedstoestand!
Mijn idee is dat de problemen in de familiaire sfeer eveneens te "danken" zijn aan speed en niet andersom.
Ik persoonlijk heb altijd genoten van mijn dagelijkse vriend,en nog.... maar ik word er mij ook steeds bewuster van dat het meer heeft kapot gemaakt en dat ik uiteindelijk helemaal alleen zal overblijven.
Probeer hetgeen je jezelf oplegt ook voor elkaar te krijgen, en denk je het niet voor elkaar te krijgen? Leg het jezelf niet meer op. Het zal je innerlijke rust geven.

Heb je verder nog opkomende problemen? Ja, Het komt door de speed.

Succes maatje x
Klik om te vergroten...

Green schatje!! Bedankt voor je reactie, je weet, je bent echt een steun voor me, ook alles wat je met me deelt via pm! Thanx daarvoor!
A
AcidWarriorLid
01-01-2024, 00:00
#8
@Senna88

Hoe gaat het ondertussen met je en met je afbouw v. speed?

Ik heb zelf ook perioden v. amfetamine misbruik gehad en imo zit de oplossing niet per se in het minderen en/of stoppen met stimulanten,, maar vooral in het doorbreken van patronen. Als dat je lukt, vermindert je gebruik automatisch.

Bij mij is dat gelukt door bv. mijn dagen anders te organiseren, waardoor ik nu efficiënter werk. Ik werk nog steeds gemiddeld 65 uur/week, maar als ochtendmens doe ik nu de taken waar ik enorm tegen op zie (rekeningen betalen, facturen opmaken, administratie in het algemeen) 's morgens. Zo ben ik daar voor de rest vd. dag van verlost en zit ik me daar niet meer druk over te maken tijdens de dag dat ik die dingen 's avonds nog moet doen terwijl ik moe ben en dan maar aan de uppers moet etc. Probeer erachter te komen wanneer je tijdens de dag het meeste energie hebt om dan onaangename klusjes e.d. te bundelen.

Er zijn zoveel kleine, maar slimme tips die je in je dagdagelijks leven kan implementeren die een groot verschil kunnen maken.

Succes!
S
Senna88Lid
01-01-2024, 00:00
#9
@AphexTwin

Bedankt voor je reactie. Dat doorbreken van patronen kan ik me inderdaad wel in vinden. Ik ben afgelopen week op vakantie geweest in het buitenland, en heb geen enkele craving gehad naar speed. Vakantie is natuurlijk een enorme doorbreking. Wel was ik in het begin van de vakantie wat prikkelbaar en wat chagarijnig, of dat kwam door toch het verlangen of dat het kwam door de enorme vermoeidheid en uitgeblust zijn weet ik niet.

Ik heb iig enorm genoten van mijn vakantie. Ben helemaal uitgerust en bijgeslapen, ook 3 kilo aangekomen haha, maar dat mocht wel. .. Nu alweer 1,5 dag thuis en nog steeds geen trek in pep. Ik hoop dat ik het volhoudt en dat deze onderbreking me helpt. Ik voel me iig uitgerust en bijgetankt van het drukke dagelijkse leven. Nu niet in dezelfde valkuil stappen.

Thanx voor je reactie
k
kippenZijnRelaxLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ben ik de enige die denkt dat je gewoon verslaafd bent?

- Willen minderen maar dat lukt niet
- Meerdere malen per week gebruik
- Uitgeput wanneer je niet gebruikt
- Niet naar feesten kunnen gaan zonder te gebruiken


Ook zit je wanneer je even niet gebruikt op dit forum. Of je liegt tegen jezelf dat je niet gebruikt, of omdat je niet gebruikt ben je aan het fantaseren over de drug mbv dit forum.
T
TomkreeftenbergLid
01-01-2024, 00:00
#11
kippenZijnRelax zei:
Ook zit je wanneer je even niet gebruikt op dit forum. Of je liegt tegen jezelf dat je niet gebruikt, of omdat je niet gebruikt ben je aan het fantaseren over de drug mbv dit forum.
Klik om te vergroten...

Ik wil niet vervelend doen maar dit kun je als buitenstaander niet beoordelen lijkt mij? Je kunt vergelijkbare situaties meegemaakt hebben maar het verschilt alsnog per persoon.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#12
kippenZijnRelax zei:
Ben ik de enige die denkt dat je gewoon verslaafd bent?

- Willen minderen maar dat lukt niet
- Meerdere malen per week gebruik
- Uitgeput wanneer je niet gebruikt
- Niet naar feesten kunnen gaan zonder te gebruiken


Ook zit je wanneer je even niet gebruikt op dit forum. Of je liegt tegen jezelf dat je niet gebruikt, of omdat je niet gebruikt ben je aan het fantaseren over de drug mbv dit forum.
Klik om te vergroten...

Als je goed gelezen had dan had je eerder in het topic ook gezien dat mensen TS er meermaals op wijzen dat er sprake is van een beginnende verslaving, sowieso heeft zij dit zelf ook helemaal nooit ontkend.

En op het forum zitten is natuurlijk niet perse ‘fantaseren over de drug’, hoe kom je daarbij? Het kan juist steun geven bij het minderen/stoppen.
S
Senna88Lid
01-01-2024, 00:00
#13
kippenZijnRelax zei:
Ben ik de enige die denkt dat je gewoon verslaafd bent?

- Willen minderen maar dat lukt niet
- Meerdere malen per week gebruik
- Uitgeput wanneer je niet gebruikt
- Niet naar feesten kunnen gaan zonder te gebruiken


Ook zit je wanneer je even niet gebruikt op dit forum. Of je liegt tegen jezelf dat je niet gebruikt, of omdat je niet gebruikt ben je aan het fantaseren over de drug mbv dit forum.
Klik om te vergroten...

Jup wie weet heb je een punt, zou zo maar kunnen. Dat is de reden dat ik dit topic destijds gestart ben. De 1 heeft er meer ervaring mee dan de ander, ervaring heet dat. Je bent niet bats van het ene op het andere moment verslaafd, dr hangt zoveel tussenin, en wat voor de 1 een verslaving is is het voor de ander niet, verslaving of slechte gewoonte? Is het wel een slechte gewoonte? Wie beslist dat hé ?! Maar je zou zo maar eens gelijk kunnen hebben, misschien ook niet
S
Senna88Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Roze Olifant zei:
Als je goed gelezen had dan had je eerder in het topic ook gezien dat mensen TS er meermaals op wijzen dat er sprake is van een beginnende verslaving, sowieso heeft zij dit zelf ook helemaal nooit ontkend.

En op het forum zitten is natuurlijk niet perse ‘fantaseren over de drug’, hoe kom je daarbij? Het kan juist steun geven bij het minderen/stoppen.
Klik om te vergroten...

Dankjewel! Het geeft me vooral veel steun en nieuwe inzichten!
☆
☆to_the_moon_and_back☆Lid
01-01-2024, 00:00
#15
ik overdag echt moe was en dacht: uhmmm 1 puntje pep dan en voor ik het weet had ik er 2 punten inzitten en ging die dag mijn huishouden als vanzelf, weg moeheid, dat was ff makkelijk. Laatste 2 weken om de 4 dagen pep gesnoven... nooit als ik werken moet, maar het is zo lekker energiek om de dag door te komen....

Herkenbaar....Ben ook ontzettend geneigd bij te pakken als je nog even door moet.

Je zou eens kunnen kijken naar spirulina, Guarana, vitamine C bruistabletten van supradine en/of matcha thee, Dat zijn dingen die mij enorm kunnen helpen door de vermoeidheid heen...
A
AcidWarriorLid
01-01-2024, 00:00
#16
☆to_the_moon_and_back☆ zei:
Je zou eens kunnen kijken naar spirulina, Guarana, vitamine C bruistabletten van supradine en/of matcha thee, Dat zijn dingen die mij enorm kunnen helpen door de vermoeidheid heen...
Klik om te vergroten...
Goeie tips imo.
Sowieso is gezonde voeding de basis, eventueel aangevuld met voedingssupplementen idd.

Hoeveel gram Spirulina/dag gebruik jij btw? Ik heb poeder in huis en gooi zo’n 4 keer/week zo’n 2 gram door een smoothie ofzo.
☆
☆to_the_moon_and_back☆Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik gebruik zelf tabletten van spirulina, een meestal afhankelijk van hoe ik me voel.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."