Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Roze olifant zei: Vokgens mij wil iemand die een dergelijk topic post dat diep van binnen wel. Als er geen zorgen waren of iemand niet zelfkritisch was zou die behoefte er niet zijn. Goed dat je een beginnend verslavingsprobleem erkent TS. Hier is motivatie/wilskracht echt belangrijk. Op lichamelijk vlak is pep een vergevingsgezind middel, het is de mentale verslaving die je echt niet moet willen, want dan zit je eraan vast. Zorg anders dat je geen pep in huis hebt tot aan het geplande moment van gebruik, zoals een feestje. Succes! Klik om te vergroten... Bedankt voor je reactie! Helemaal een punt achter zetten wil ik ook niet . Ik wil er verstandiger mee omgaan. En ik merk dat ik daar de laatste tijd moeite mee heb. Ik keur recreatief gebruik van verdovende middelen ook niet af. Ik merk alleen aan mezelf dat ik de laatste 1,5 maand moeite heb met het plannen van de frequentie van gebruik. En dan ga je googlen en zoeken en dan kom je bij een forum uit waar het fijn is ervaringen te lezen en te delen."
"Nu 9 dagen niks gebruikt! Poeh... ben ik al heel blij mee. Ik wil drugs gewoon alleen gebruiken op feestjes. Wat me dus ook lange tijd gelukt is, tot dat ene moment van thuis gebruik. Verraderlijk spulletje hoor dat pep. Zeker als je het snuift. Slikken is minder verslavend omdat je hoofd de link niet legt tussen het moment van slikken en tijden later het fijne gevoel. Snuiven is daarnaast stuk verslavender . Je schuift en vrijwel direct voel je je 'goed ' Je hoofd is niet gek en legt die link meteen. En dat is dus funest. Ik ga iig tot komend weekend niks gebruiken, dan zit ik op 2 weken, tuurlijk wil ik tot mijn volgende feestje niks gebruiken. Maar als ik in mijn hoofd kleinere stapjes maak, merk ik dat ik dat beter volhoud. Dus vandaag dag 9 op naar 2 weken. Om dan naar 3 weken te gaan. Etc etc."
"IkHoefGeenCokeAlsIkPepsi zei: Lijkt me een heel verstandig idee om tot je volgende feest niks te gebruiken. Geeft veel vertrouwen als dat lukt. Succes! Was het je gelukt om ervan af te blijven (op je afgelopen feestje na) sinds je originele post? Ik heb zelf kort geleden voor het eerst speed gebruikt en ben het zeker van plan om vaker te gaan doen, maar ik ben wel van plan om ook om de zoveel tijd gewoon een lange periode niks te gebruiken, o.a. om te kijken hoe makkelijk/moeilijk dat is. Daarna kan je dan denk ik bewuster afwegen of je gebruik nog acceptabel/recreatief is of dat je er iets aan moet veranderen. Klik om te vergroten... Ik kan alleen maar zeggen: pas op jongen! Tis heerlijk spul maar een echte sluipmoordenaar. Succes met uitvogelen wat voor jou werkt!"
"Mother of an angel zei: Hoi er staat wel nieuwbie bij mijn naam maar in de middelen ben ik dat zeker niet. Maar ik herken mezelf in jouw verhaal, eerst op 'n feestje of party. Nu ben ik 45 en gebruik bijna elke dag speed. Ga een x per week 20 euro halen en doe daar precies een week mee. Niemand heeft iets in de gaten en ik ben hierdoor minder futloos en deprie. Maar dat is nu juist het probleem, ik functioneer denk ik alleen met. Huishouden afspraken etc. Maar als 't er niet is lig ik futloos in een rommelig huis op de bank. Probeer 't echt als recreatie middel te gebruiken. Ik heb wel adhd en autisme dus wordt er ook rustig en minder chaotisch van, maar dat kan ook een smoesje zijn. Liefs An Klik om te vergroten... Dankjewel voor je reactie! Mijn speedissue gaat de ene keer beter dan de andere keer. Soms gebruik ik het 3 keer in de week waarvan bijvoorbeeld 2 stapavonden en een keer op een woensdagochtend omdat ik het niet laten kan en omdat het zo makkelijk het huis schoonmaakt.... verder functioneer ik prima. Werk/ gezin/ sport/ vrienden. Maar ik wil het zeker nog steeds afbouwen naar alleen weekend gebruik en dan het liefst naar 1 keer in de 3 of 4 weken.... pfff ik vind het nog wel steeds een lastig dingetje hoor ... merk toch stiekem ook wel dat ik soms wat meer depri ben. . en weet niet goed of hey het speedgebruik is. Of dat het komt door problemen die af en toe weer opspelen in familiare sfeer..."
"Syl zei: Alsof het over mijn eigen gebruik aan het begin van mijn verslaving gaat. Ik zie het als een soort van film voorbij schieten Ben nu dik 8 jaar verslaafd aan speed en nu 73 dagen clean. Geloof mij er komen steeds meer " redenen " bij waardoor je doorde weeks ook steeds meer gaat gebruiken . Door de speed put je je lichaam uit en je hebt toch je taken als moeder en je werk en dat moet draaiende blijven . Wees alstublieft verstandig en stop ermee nu het nog kan !!. Je geeft aan dat je toch wel merkt dat je soms wat meer depri bent geloof mij dat word alleen maar nog erger. Het lijkt zo onschuldig maar je bent al aardig op weg richting een verslaving . Klik om te vergroten... Bedankt voor je reactie! Wat goed van je dat je al zoveel dagen clean bent! Knap. Ik zou speed zo graag willen gebruiken zoals je alcohol gebruikt ,gewoon recreatief . Ben van mening dat dat ook moet kunnen, of nou goed, ik wil dat kunnen.... nu 6 dagen niks gebruikt en volgend weekend een feestje, en dan wil ik wel gewoon paar puntjes kunnen nemen.... je kent het vast... Tis gewoon zo'n 2 strijd, ik wil gewoon graag op feestjes/ festivals wat gebruiken... maar t blijkt niet zo simpel . Bedankt voor je reactie in ieder geval , ik neem het zeker mee!"
"Green zei: Lieve Senna, maatje ( Ja wij kennen elkaar ondertussen eh ) Tuurlijk komt je eventuele depri gevoel door speed! Je worstelt met het idee om minder te gebruiken maar dat lukt moeilijk. Keer op keer (waarschijnlijk op maandag of dinsdag als de afkick intreed) word je geconfronteerd met je "falen" zoiets gaat wegen op de gemoedstoestand! Mijn idee is dat de problemen in de familiaire sfeer eveneens te "danken" zijn aan speed en niet andersom. Ik persoonlijk heb altijd genoten van mijn dagelijkse vriend,en nog.... maar ik word er mij ook steeds bewuster van dat het meer heeft kapot gemaakt en dat ik uiteindelijk helemaal alleen zal overblijven. Probeer hetgeen je jezelf oplegt ook voor elkaar te krijgen, en denk je het niet voor elkaar te krijgen? Leg het jezelf niet meer op. Het zal je innerlijke rust geven. Heb je verder nog opkomende problemen? Ja, Het komt door de speed. Succes maatje x Klik om te vergroten... Green schatje!! Bedankt voor je reactie, je weet, je bent echt een steun voor me, ook alles wat je met me deelt via pm! Thanx daarvoor!"
"@AphexTwin Bedankt voor je reactie. Dat doorbreken van patronen kan ik me inderdaad wel in vinden. Ik ben afgelopen week op vakantie geweest in het buitenland, en heb geen enkele craving gehad naar speed. Vakantie is natuurlijk een enorme doorbreking. Wel was ik in het begin van de vakantie wat prikkelbaar en wat chagarijnig, of dat kwam door toch het verlangen of dat het kwam door de enorme vermoeidheid en uitgeblust zijn weet ik niet. Ik heb iig enorm genoten van mijn vakantie. Ben helemaal uitgerust en bijgeslapen, ook 3 kilo aangekomen haha, maar dat mocht wel. .. Nu alweer 1,5 dag thuis en nog steeds geen trek in pep. Ik hoop dat ik het volhoudt en dat deze onderbreking me helpt. Ik voel me iig uitgerust en bijgetankt van het drukke dagelijkse leven. Nu niet in dezelfde valkuil stappen. Thanx voor je reactie"
"Strak van de XTC na een feestje op een 25 jarig huwelijk van een tante. Speed op een chique kerstborrel van het werk. Sos tijdens jubileum etentje oud collega. Hele nacht doorgehaald op een hotelkamer met teveel mensen en teveel drugs"
"4 fma Verschillende xtc pillen Sos Pep Mdma kristallen Alcohol GHB"
"kippenZijnRelax zei: Ben ik de enige die denkt dat je gewoon verslaafd bent? - Willen minderen maar dat lukt niet - Meerdere malen per week gebruik - Uitgeput wanneer je niet gebruikt - Niet naar feesten kunnen gaan zonder te gebruiken Ook zit je wanneer je even niet gebruikt op dit forum. Of je liegt tegen jezelf dat je niet gebruikt, of omdat je niet gebruikt ben je aan het fantaseren over de drug mbv dit forum. Klik om te vergroten... Jup wie weet heb je een punt, zou zo maar kunnen. Dat is de reden dat ik dit topic destijds gestart ben. De 1 heeft er meer ervaring mee dan de ander, ervaring heet dat. Je bent niet bats van het ene op het andere moment verslaafd, dr hangt zoveel tussenin, en wat voor de 1 een verslaving is is het voor de ander niet, verslaving of slechte gewoonte? Is het wel een slechte gewoonte? Wie beslist dat hé ?! Maar je zou zo maar eens gelijk kunnen hebben, misschien ook niet"