Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Hallo, Ik heb gisteren voor het eerst speed gebruikt. Ben een regelmatige gebruiker van xtc (1 keer in de 2/3 maand ongeveer). Eerste keer is mij erg goed bevallen, heb bommetjes gebruikt aangezien ik nog nooit wat heb gesnoven en dat wil ik ook graag zo houden. Dit beviel mij op zich prima alleen heb ik andere effecten gemerkt dan gebruikelijk. Ik kreeg bijvoorbeeld rilling "aanvallen" waardoor ik het echt super koud had terwijl het ruim 20 graden was. Tevens had ik gewoon trek terwijl ik aan de pep zat. Het was 71% zuivere pep en ik ging er verder heerlijk op. Ik vraag me alleen af of dit normaal is of dat ik iets verkeerd heb gedaan aangezien ik zoals niemand anders volgens mij gewoon trek kreeg en kon eten, ook de rillingen baren mij een beetje zorgen. Verder werdt ik niet echt energiek en kon ik ook heerlijk relaxed op de bank liggen. Ik zweette wel als een gek! Ik had op dat moment ongeveer 200mg gebruikt in 5 verschillende bommetjes Ik heb het deze keer thuis gedaan, raden jullie het aan om ook op feesten te doen of zal ik het lekker bij de X houden? Nadeel wat ik bij X ervaar is dat ik aan het eind van de nacht altijd 3 keer harder space dan dan mijn vrienden. Hebben jullie tevens een aan te raden dosis voor een nachtje? Ik weeg 83 kilo. Grtz"
"StimsalaBanne zei: Het klinkt ernaar dat het teveel voor je was, of dat je er een bepaalde gevoeligheid voor hebt. 200mg is, ondanks het via redoseren gegaan is, geen kleine hoeveelheid als de speed zo zuiver was. Begon je pas na een bepaalde hoeveelheid te zweten en rillen? Heb je wel eens last van je maag? Je omschrijft dat je trekt had, echt zin en makkelijk doorslikken van iets droogs? Of meer een zeurende honger vanuit je maag? Klik om te vergroten... Voelde me verder prima, ben er ook echt lekker op gegaan daar niet van. Ik begon eigenlijk direct te zweten toen hij binnen kwam (na 30-45) minuten. Rillingen kwamen en gingen weer, ene keer heviger dan de andere keer. De rillingen gingen eigenlijk altijd gepaard met een gevoel van kou. Nooit last van mijn maag, ook nooit over hoeven geven van x oid. Trek als in, het gevoel van een lege maag en zin in iets fris. Heb op dat moment een flinke bak druiven opgegeten."
"Nu, een dag later begin ik ook wat stuiptrekkingen te krijgen en voelt het alsof mijn spieren elk moment kunnen verkrampen. Iemand hier ervaring mee? Grtz"
"Naar mijn ervaring is de controle zelfs minder dan op alcohol festivals. Fouilleren wordt erg slecht gedaan. Je kunt altijd wat mee naar binnen krijgen dat is het probleem niet. Als je eenmaal op een festival bent verschilt het ook nog of je gepakt wordt door de politie of door de beveiliging van het festival zelf. Beveiliging is vaak toleranter dan de politie. Zo wel de politie als de beveiliging geven bij "gebruikershoeveelheden" dat is voor xtc 1 pil en voor kristallen 0.5 gram een officiële waarschuwing en zetten je van het festival terrein af. Dit houd dus in dat je verder geen sancties krijgt. alles daar boven komt op je strafblad. Onder invloed zijn is niet illegaal en wordt ook niet op gecontroleerd, dit is zodat mensen die onder invloed zijn en niet goed worden niet bang zijn om naar de hulpverlening te gaan. Grtz"
"Ha mensen! Ik ben van plan binnenkort toch een van de psychedelische drugs te gaan proberen, is LSD een goede om mee te beginnen of kan ik beter bijv. 2C-B nemen? Ik vraag me ook af hoe groot de kans nou is op een bad trip, ik snap dat het natuurlijk heel erg verschilt persoon. Zit verder gewoon goed in m'n vel en sta met een positieve kijk in het leven. Wel ben ik erg bang om een bad trip te krijgen, misschien daarom verstandig om er toch nog wat langer mee te wachten? Grtz"
"Beste zinnentuimel, Ik ben een man dus het zal wel even iets anders liggen. Ik gebruik zelf ongeveer 300mg voor een nachtje doorhalen, meestal deel ik dat op in 4 of 5 bommetjes. Ik denk dat je het beste alles oraal kunt nemen aangezien je op die manier de minste schade aanricht, ik zou zeggen begin met 50mg en kijk hoe het loopt, als je merkt dat je het niet vol kunt houden kun je altijd nog ( afhankelijk van het tijdstip ) bijnemen. Mocht je bij gaan nemen zou ik niet meer dan 40-50mg bijnemen. Het blijft natuurlijk een schatting want het verschilt best wel veel per persoon hoe je er op reageert"
"Zinnentuimel zei: Eerste vraag: kan het zo zijn dat als je teveel pep hebt gehad, je coördinatie en evenwicht verstoord raken? Of is dit juist eerder een gevolg van dat de pep uitwerkt? Wat zijn jullie ervaringen hiermee? Kan er vrij weinig over vinden op internet. Klik om te vergroten... Om hier nog even op terug te komen, ik heb ook wel eens ervaren dat coördinatie en evenwicht verstoord raken maar dat is echt 1 expliciet moment waarbij dan in een flits even de coördinatie weg is en ik bijna om val. Overkomt mij niet vaker dan 1-3 keer per feest/nacht/trip"
"Hey, Ik zou lekker voor speed gaan, dan weet je zeker dat je een leuke dag gaat hebben. Zou de dex bewaren voor een dagje uit zoals je zelf al zegt. Qua dosering verschilt het natuurlijk per persoon, ik zou sowieso voor een bommetje gaan aangezien snuiven 1. Schadelijk is voor je neus slijmvlies en 2. Sneller verslavend is. Dit is omdat het bijna direct inkickt en daardoor koppelen je hersenen het snuiven aan het inkicken van de speed. Omdat het bij een bommetje langer duurt voordat deze inkickt (15-45 min) gebeurt dat niet. Qua dosering verschilt het natuurlijk per persoon maar ik denk dat je van 10mg niet heel veel gaat voelen, al helemaal als je beslist een bommetje te doen. Voordeel van een bommetje is dat hij niet gelijk binnen komt maar langzaam opbouwt. Persoonlijk zou ik 25-30mg aanraden om mee te beginnen. Dan zit je naar mijn idee (ik ben dan wel een man van 83kg) nog heel erg aan de lage kant. Hopelijk heb je hier wat aan. Grtz"
"Ik dacht dat het aan mijn ogen lag, ik zag het ook inderdaad. Heb ook het idee dat andere kleuren er net wat anders uit gaan zien."
"Ik heb hetzelfde, bij mij was ook AVNRT vastgesteld, heb daar ook nooit medicatie of wat dan ook gehad. Heb er verder nooit hinder of wat dan ook van ervaren tijdens XTC/MDMA wel af en toe het idee dat het even verstandig is om te gaan zitten maar denk het meer te maken heeft met de warmte in combinatie met verhoogde hartslag. Persoonlijk vond ik het wel fijn om de 1e keer thuis te doen met een aantal vrienden, naast dat je dan waarschijnlijk relaxter bent kunnen ze ook snel zien als er wel iets niet goed gaat. Ik zou zeggen veel plezier want je 1e keer wordt waarschijnlijk gelijk je beste keer! Grtz"