Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDagboek van verslaafde die afkickt van speed

Dagboek van verslaafde die afkickt van speed

1039 antwoorden
174 weergaven
18-5-2026
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ralou zei:
Hey Syl,

Wat een fantastische inzichten breng je naar voren, je bent een bijzonder slimme vrouw en denk dat je zeker nog meer in je intuïtie mag gaan geloven, wat je vanuit je gevoel deelt en brengt klinkt heel juist. Het feit dat je zo graag wenst te groeien en leren is een enorme sterkte en dat maakt je een groot persoon.
Ik weet zeker zoals ook anderen al hebben aangegeven dat je door velen in stilte wordt gevolgd, een inspiratie vormt of een puntje van herkenning biedt.

Dankjewel om de kwetsbaarheid en kracht van het menszijn met ons te delen!
Klik om te vergroten...

Super lief dank je wel..!! :blushing::redheart:
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#2
Net bij trauma therapie geweest.
Ik had een "rotte vis" brief geschreven voor mijn vader.
Had er nog nooit van gehoord "rotte vis brief" maar dat is een brief die je schrijft aan iemand.
Deze brief zal nooit verstuurd worden maar je kunt er alles in zeggen wat je wil en zo al je emoties en gevoelens erin kwijt.
Ik had dus zo'n brief geschreven aan mijn biologische vader.
De psycholoog was beetje aangeslagen door mijn brief.
Ze vond dat ik zo netjes en respectvol bleef tegen mijn vader ondanks mijn woede en pijn.
Ze zei dat ik best het recht had na alles wat hij mij heeft aangedaan om meer mij woede te uiten.
Ik heb mijn hele leven al te maken met agressie, door mijn ouders en mijn ex.
Ik ben zelf alles behalve agressief.
Ik heb nooit woedeaanvallen bv en word zelden echt boos.
Van binnen kan ik enorme woede voelen en ook extreme wraakgevoelens hebben.
Ik uit dit nooit naar buiten toe.
Zelfs hoeveel leed iemand mij ook aangedaan heeft ik heb moeite die gene pijn te doen.
Ik heb mensen gehad die mijn ex in elkaar wouden slaan voor mij.
Ik wil dit niet en ik kan dit niet.
Het is ondanks alles de vader van mijn kinderen en mijn oudste woont bij hem.
Het feit dat mijn oudste zijn vader dan moet zien die in elkaar is geslagen wil ik niet.
Tuurlijk in mijn gedachte fantaseer ik er wel eens over dat hij een x goed klappen krijgt.
Maar ik zit zo niet in elkaar.
Voor mij lost het ook niks op.
De pijn, verdriet en angst wat ik heb door hem is daarmee niet verdwenen.
Ik ben er van overtuigd dat je iemand veel meer raakt door te laten zien dat je nu gelukkig bent.
Dus dat ik het goed voor elkaar heb zonder hem en ik gelukkig ben.
Mijn ex zei vroeger voordat hij mij mishandelde altijd dat mijn vader een lafaard is omdat hij me sloeg.
Hij zei: slaan doe je uit pure onmacht als je het met woorden niet af kunt.
Nou totdat mijn ex mij zelf ook begon te mishandelen.
Ondanks hij dan lichamelijk sterker is ben ik toch echt wel die gene die geestelijk sterker is!.
Ik hoef geen agressie te gebruiken om mijn doelen te behalen.
Als je in je eigen kracht geloofd kom je heel ver.
v
verwonderingLid
01-01-2024, 00:00
#3
Syl zei:
Zelfs hoeveel leed iemand mij ook aangedaan heeft ik heb moeite die gene pijn te doen.
Ik heb mensen gehad die mijn ex in elkaar wouden slaan voor mij.
Ik wil dit niet en ik kan dit niet.
Klik om te vergroten...
Dit is een heel mooie eigenschap die je nooit moet (willen) veranderen.

Je zegt dat je nog wel woede voelt jegens je biologische vader. En dat je vooral moeite hebt die woede te uiten.

Verpak het dan niet als woede. Beschrijf in plaats daarvan heel objectief wat hij heeft gedaan, en wat dat met jou heeft gedaan. Omschrijf de pijn, het verdriet en de onmacht die je voelde. Hoe het jou heeft gemaakt tot wie je nu bent.

Uitgescholden worden voor rotte vis roept vanzelf een defensieve reactie op. Weerstand, in plaats van dat het diegene raakt. Als iemand mij vertelt dat ik hem of haar pijn heb gedaan dan raakt mij dat. Voor iedereen die een beetje gevoel in zijn donder heeft is dat een veel krachtiger wapen dan schelden.

Misschien is dit een betere insteek om in je brief je werkelijke gevoelens te kunnen uiten?

Syl zei:
Ondanks hij dan lichamelijk sterker is ben ik toch echt wel die gene die geestelijk sterker is!.
Klik om te vergroten...
Dat blijkt uit alles. :thumbsup2:
R
RevolutionairLid
01-01-2024, 00:00
#4
Syl zei:
Ben vanacht dus alleen thuis.
Mijn dochter zegt bewust nooit tegen der broer dat ze ergens anders slaapt voor mijn veiligheid.
Ze verteld na afloop pas dat ze bv bij iemand was slapen of ergens heen was.
We zijn te bang dat als mijn ex weet dat ik alleen thuis ben hij me komt opzoeken.
Ik sta bij de politie in het systeem met mijn adres en als ik ze bel is er daar gelijk bekend dat het spoed is.
Ik gebruik al een tijd geen slaapmedicatie meer maar heb nu een oxazepam ingenomen.
Puur en alleen om wat minder angstig de nacht door te komen nu ik alleen ben.
Klik om te vergroten...

Heftig zeg dat je zo in angst moet leven.
Terwijl je zo goed bezig bent.

Syl zei:
Ik heb geregeld slaapverlamming gehad.
Dat begon toen ik een jaar of 8 was voor het eerst.
Dat is vind ik heel erg heftig en heeeel eng.
Ik heb meerdere malen gehad dat voelde of iemand mijn lichaam steeds tegen muur duwde en ik dus met mijn hoofd steeds tegen muur knalde terwijl ik lag.
Ja ze zeggen dat je lichaam al in slaapstand is en je geest nog niet.
Klik om te vergroten...

Dit is zo eng!
Heb het 1x meegemaakt.
Mijn geest werd wakker en ik lag nog te snurken!
Ik zag mezelf gewoon liggen.
Dit was na een zwaar heftige week drugsgebruik.
Bij mij was het dus drugs gerelateerd en was bang dat het met een overdosis te maken had vsn alles door elkaar te hebben gebruikt.
Maar om het elke keer mee te maken?
Ik zou er niet aan moeten denken.

Syl zei:
Gisteren ben ik begonnen met mijn antidepresiva weer te verlagen van 90 mg naar 60 mg.
Ik heb dit zonder overleg met de huisarts gedaan.
Mischien niet heel verstandig maar ik moet zo bij zo dinsdag voor controle terug.
Ik voelde me echt een zombie met die 90 mg op.
Voor mijn gevoel is 90 mg gewoon te veel voor mij.
Ik was het gewoon zat en dacht ik ga terug naar de 60 mg.
Ik heb het nu ruim 1.5 maand geprobeerd de 90 mg en eigenlijk is het alleen maar bergafwaarts gegaan.
Vermoeidheid nam enorm toe en voelde zoals ik al zei net een zombie.
De temazepam welke ik moest proberen zodat ik minder zou dromen maken ook geen verschil.
Ik droom nog steeds extreem.
Klik om te vergroten...

Ik ben een enorme tegenstander van antidepressiva.
Maar na een 8 jaar speed verslaving kan ik er wel inkomen dat je het even nodig hebt.
Als het maar geen Paroxetine is.
Het afbouwen is goed wat je doet.
Blijf niet te lang aan die zooi.
Dokters schrijven het zo jaren lang voor terwijl je het soms maar een aantal maanden aan mag zitten.
Daarom is het niet erg dat je je dosis verlaagd zonder overleg naar mijn mening.
Jij kan zelf bepalen hoe je er bij voelt en wat het beste bij je past.

Inlezen online is tegenwoordig ook gewoon een mooi ding van deze tijd. Vroeger moest je maar vertrouwen wat de dokter zei.
Nu kan je zelf je eigen kennis op doen en dat voorleggen.

Syl zei:
Deze brief heb ik in opdracht van mijn psycholoog gemaakt.
Het Is een brief aan mijn biologische vader.
Deze brief is puur om mijn emoties en gevoelens te uiten en word dus niet verstuurd.
Het is puur als verwerking en hij zal dit nooit lezen.
Klik om te vergroten...

Ik heb wel eens stukjes van je topic gelezen maar wist niet dat het zo diep ging allemaal, en dat je zo open bent en alles verteld.
Gelukkig heb je je kinderen die er voor je zijn zoals ik lees.

8 maanden clean! Super goed, nu nog van de farmaceutische drugs af en het komt goed.

Ik zit ook in een fase dat ik super veel droom meerdere dromen per nacht tot in details.
Geen vage dromen dat ik ineens ergens anders ben etc. Maar realistisch en soms verwarrend maar soms ook heerlijk.
Met Diazepam op zit ik er helemaal in.

Syl zei:
De dokter zei dat ik zoveel droom omdat ik te licht slaap en ik moest temazepam nemen.
Nou totaal geen verschil met of zonder.
En als ik wel temazepam heb gehad loop ik overdag als een nog grotere zombie rond.
Klik om te vergroten...

Daarom iedereen is verschillend en dokters hebben ook maar een beperkte kennis.
Want wat hij zegt herken ik mij ook niet in.
Ik ga plat van de valium en rook daar een tientje wiet bij (ik blow bijna nooit meer).
Dus ik ben knetter maar ook knetter stoned samen met die valium en slaap zo 14 uur lang door.
Helemaal in coma, en ja die dromen zijn er alsof het echt is.
En ik lig niet licht te slapen ik ben vertrokken..
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#5
Deze brief heb ik in opdracht van mijn psycholoog gemaakt.
Het Is een brief aan mijn biologische vader.
Deze brief is puur om mijn emoties en gevoelens te uiten en word dus niet verstuurd.
Het is puur als verwerking en hij zal dit nooit lezen.



Ik weet het nog goed, ik was een jaar of 4.
Op mijn knalgele fietsje mocht ik met jou mee.
Samen met jou ging ik gras plukken voor de konijnen die je had.
Alleen ik mocht mee wat voelde ik me speciaal!!.
Je veranderde van de leuke gekke vader in een chagrijnige man die snel kwaad werd.
Zodra jij thuis was liep ik op mijn tenen.
Je kon weinig tot niks hebben en ergens over praten kende jij niet.
Je sloeg er gelijk op los.
Ik deed alles om maar niet injouw buurt te hoeven zijn.
Als het niet anders kon dan had ik buikpijn.
Buikpijn omdat ik bang was iets verkeerds te doen.
Iets wat jouw woest maakte.
Iets wat voor jouw weer een aanleiding was om gelijk te slaan.
Toen ik in de puberteit kwam ging het helemaal verkeerd.
Het feit dat je oudste dochter langzaam aan een jonge vrouw werd kon je niet aan.
Naast het slaan wat je daarvoor al deed ging je nu nog verder.
Zo heb je me een x bij mijn bovenarmen gegrepen en opgetild en naar de keuken gelopen.
Daar smeet je me keihard met mijn rug op de stenen vloer.
Een sorry heb je nooit gezegd en nooit heb je aan me gevraagd of het goed gaat en of ik pijn heb.
Ik deed zo mijn best om weer jouw meisje te kunnen zijn.
Dat meisje dat zich zo speciaal voelde net als toen ze met jou alleen mee mocht op haar gele fietsje.
Ik draaide muziek op mijn kamer waar jij van hield.
Ik las boeken waar jij van hield.
Wat ik ook probeerde het lukte me niet om jouw meisje weer te zijn.
Ik wou zo graag dat jij trots op me was.
Toen ik net 18 was zei je dat je maar 1 wens had.
Dat ik zo snel mogelijk uit huis was.
Om jouw wens gelijk in vervulling te laten gaan heb ik diezelfde dag nog al mijn spullen opgehaald.
Jij zat verdrietig met je glas wijn op een stoel na buiten te kijken al die tijd.
Geen enkele x kwam je na me toe en zei dat je het niet meende wat je had gezegd.
Toen ik zelf moeder was geworden was onze band ook slecht .
Het ging vaak heel even redelijk en dan was het weer raak.
Als het weer ruzie was en ik kwam je tegen in de supermarkt liep je me voorbij alsof ik onzichtbaar was.
Zelfs je kleinkind negeerde je en liep je voorbij.
Wat voelde ik een intense pijn niet zozeer dat je mij negeerde maar dat je mijn kind, je bloedeigen kleinkind negeerde!.
Wat had hij jou misdaan???.
Wat voorn vader en opa doet zoiets???.
Ik woonde zowat naast mijn broer en bij mij kwam je nooit op visite.
Dan kwam ik langs zijn huis en zat jij gezellig met je schoondochter in de tuin.
Wat deed mij dat veel pijn.
De laatste x dat ik je zag waren jouw laatste woorden :zolang ik jou en de kleinkinderen nog maar wel zie.
Dat is nu ruim 12 jaar geleden...
Nooit heb ik iets meer van jou gehoord.
Zoveel vragen dat ik heb.
Waarom heb je me zo laten vallen?
Het enigste wat ik verlangde was jouw liefde.
Wat heb ik verkeerd gedaan dat jij dit niet meer op kon brengen voor mij?
Denk je nog wel eens aan me?
De manier hoe jij mij behandeld hebt kan ik jouw niet vergeven.
Dit heeft zo onwijs veel bepaald over hoe mijn leven verder is verlopen.
Door mijn angst voor jou agressie en het feit dat ik niet goed genoeg was vluchtte ik naar mijn ex.
Als jij onvoorwaardelijk van mij had gehouden en er voor me was geweest had mijn ex mij niet durven mishandelen.
Mijn ex wist dat hij vrij spel had omdat jij mij niet beschermde.
Daarbij wie was jij geweest om mijn ex aan te spreken op het feit dat hij me sloeg.....
Ik heb maar 1 vader waar ik onwijs dankbaar voor ben.
Welke mij altijd gesteund heeft door dik en dun.
Welke van mij houd zoals ik ben.
Die mijn fouten accepteerde.
Die vader heette ***** (mijn ex schoonpa)
Helaas is hij er niet meer maar door de enorme liefde die hij voor mij had is hij voor altijd bij mij.
Tot op de dag van vandaag is hij mijn inspiratie en oh wat ben ik trots dat hij wel mijn vader wou zijn.
Ik hoop uit de grond van mijn hart dat jij op je oude dag terug denkt aan jouw leven.
Ik hoop uit de grond van mijn hart dat jij dan inziet dat jij een hele grote fout hebt begaan.
Een fout die nooit meer recht te zetten is.
Je hebt je dochter die zo graag alleen maar jouw liefde wou laten vallen.
Ik hoop uit de grond van mijn hart dat jij op dat moment dat je dat beseft net zo veel pijn voelt als dat jij mij hebt aangedaan!!!
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#6
verwondering zei:
Dit is een heel mooie eigenschap die je nooit moet (willen) veranderen.

Je zegt dat je nog wel woede voelt jegens je biologische vader. En dat je vooral moeite hebt die woede te uiten.

Verpak het dan niet als woede. Beschrijf in plaats daarvan heel objectief wat hij heeft gedaan, en wat dat met jou heeft gedaan. Omschrijf de pijn, het verdriet en de onmacht die je voelde. Hoe het jou heeft gemaakt tot wie je nu bent.

Uitgescholden worden voor rotte vis roept vanzelf een defensieve reactie op. Weerstand, in plaats van dat het diegene raakt. Als iemand mij vertelt dat ik hem of haar pijn heb gedaan dan raakt mij dat. Voor iedereen die een beetje gevoel in zijn donder heeft is dat een veel krachtiger wapen dan schelden.

Misschien is dit een betere insteek om in je brief je werkelijke gevoelens te kunnen uiten?


Dat blijkt uit alles. :thumbsup2:
Klik om te vergroten...

Dank je wel voor je goeie advies!! :redheart:

Ik heb de brief hier onder geplaatst.
Dit omdat dit ook bij het werken aan mezelf hoort.
Ik heb altijd veel aan jullie advies en ook dit helpt mij goed.
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#7
Heb me net aangemeld bij een soort stichting.
Deze mensen gaan elke maandag als de markt is afgelopen bij de groenteboer langs.
Hier krijgen ze dan al het groente en fruit wat hij niet meer kan verkopen.
Deze stichting is tegen voedselverspilling.
Dit is wel gewoon nog goed en eetbaar.
Als je je aanmeld als vrijwiller moet je 1 x in de maand op maandag 3 uurtjes helpen dat groente en fruit te sorteren.
Voor €0.50 krijg je dan elke week een kratje groente en voor €0.50 een kratje fruit.
Dat geld betaal je zodat daar dingen als handschoentjes enz van gehaald kunnen worden.
Nou ik vind dit dus super voor mij!!.
Moet 1 x in de maand 3 uurtjes helpen en ben dan onder de mensen(zag op fb dat bijna allemaal vrouwen zijn van tussen de 25 en 50).
En heb elke week een kratje groente en fruit!!.
De hoeveelheid wat je krijgt is altijd afwachten maar alles is meegenomen. :blushing:
*
*.exe2.0Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Syl zei:
Heb me net aangemeld bij een soort stichting.
Deze mensen gaan elke maandag als de markt is afgelopen bij de groenteboer langs.
Hier krijgen ze dan al het groente en fruit wat hij niet meer kan verkopen.
Deze stichting is tegen voedselverspilling.
Dit is wel gewoon nog goed en eetbaar.
Als je je aanmeld als vrijwiller moet je 1 x in de maand op maandag 3 uurtjes helpen dat groente en fruit te sorteren.
Voor €0.50 krijg je dan elke week een kratje groente en voor €0.50 een kratje fruit.
Dat geld betaal je zodat daar dingen als handschoentjes enz van gehaald kunnen worden.
Nou ik vind dit dus super voor mij!!.
Moet 1 x in de maand 3 uurtjes helpen en ben dan onder de mensen(zag op fb dat bijna allemaal vrouwen zijn van tussen de 25 en 50).
En heb elke week een kratje groente en fruit!!.
De hoeveelheid wat je krijgt is altijd afwachten maar alles is meegenomen. :blushing:
Klik om te vergroten...

Mooi opgezet, fijn dat je daar aan mee kan doen!
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#9
Kom net van de spoedeisende hulp af.
Heb hele dag al koppijn en werd steeds erger.
Het was zo onwijs heftig en zweet gutse over me rug en ik dacht steeds dat ik moest overgeven en flauw zou Vallen.
Mijn dochter had huisartsenpost gebeld want ze vond niet zo'n fijn idee zo de nacht in te gaan.
De dienstdoende arts wou toch graag dat ik even langs kwam.
Het is waarschijnlijk spierspanningshoofdpijn.
Aangezien pijnstilling niet helpt zal ik het moeten uitzingen.
Ik lig nu op bed en probeer wat afleiding te zoeken maar ooh wat is deze pijn heftig zeg!!
*
*.exe2.0Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Sh*t joh.

Is het gezakt in de nacht?
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#11
*.exe2.0 zei:
Sh*t joh.

Is het gezakt in de nacht?
Klik om te vergroten...

De arts in ziekenhuis zei dat als het zware migraine aanval was ze me morfine kon geven.
Volgens haar omdat mijn koppijn niet aan 1 kant zat maar aan gehele voorzijde was het spierspanning hoofdpijn en kon ze geen morfine geven.
Ze kon me wel iets voor de misselijkheid voorschrijven maar dat moest meteen betaald worden dus ik zei dan laat maar zitten.

Ben na lange tijd godzijdank wel in slaap gevallen.
Nu alleen aan mijn rechter zijde nog hoofdpijn.
Vanmiddag om 15:40 uur moet ik naar mijn eigen huisarts.
Heb dit al eens eerder gehad zo onwijs heftig en heb toen diclofenac gekregen.
Wil vanmiddag aan mijn huisarts toch maar weer diclofenac vragen dat ik dat in huis heb voor geval dat.
Mits dit samen kan dan met de antidepresiva.
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#12
Zoals eerder verteld gisteravond laat naar spoedeisende hulp geweest ivm enorme hoofdpijn.
Vandaag bij mijn huisarts geweest hiervoor.
We zijn er ook achter waar deze aanval waarsch vandaan komt.
Mijn ex heeft mijn dochter geappt met weer hoop gezeur.
Onbewust brengt dit onwijs veel spanning en stress bij mij teweeg.
Volgens de huisarts is het inderdaad een spannings hoofdpijn aanval geweest.
Ook is mijn bloeddruk te hoog.
Ik heb diclofenac pijnstillers gekregen en ik moet donderdag terug komen om mijn bloeddruk weer te laten controleren.
Ik zei tegen de dokter dat ik echt tegen mezelf zeg dat ik geen stress hoef te hebben om een paar appjes maar het onbewust gewoon gebeurd.
Hij zei dat dit meer dan logisch is.
Dat na alles wat mijn ex mij heeft aangedaan en hij laat wat van zich horen dit gelijk angst en stress oproept.

Vind toch best heftig dat mijn angst nog zo groot is voor hem dat ik zo'n heftige hoofdpijn aanval krijg en te hoge bloeddruk er van heb.

Ik zeg ook altijd dat ik pas rust krijg als hij tussen 6 planken ligt.
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#13
*.exe2.0 zei:
Wat een fijn bericht!
Klik om te vergroten...

Dank je, ja vind ik zelf ook! 😊
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#14
Daar ben ik weer ff.
Vanochtend had ik een afspraak bij mijn hoofdbehandelaar van psychologenpraktijk.
Dit was een evaluatie gesprek om te kijken hoe de therapie tot nu toe gaat.
Deze afspraak heb ik helaas moeten afzeggen.
Ik lig plat met nog steeds enorme koppijn ondanks de zwaardere pijnstillers.
Heb ook last van mijn maag.

Ze zijn van de woningbouw druk bezig in mijn flat met van alles en nog wat dus het is enorm lawaai van hamers en boren. :persevere:
Heb maar oortjes in gedaan voor zover dat helpt.

Ik heb er flink de balen van dat ik me weer zo voel.
Waarom kan ik nou niet eens een dagje lekker in me vel zitten en gewoon genieten.
Ik begin er moedeloos van te worden.
Het begint me beetje op te breken het slechte slapen, het extreme dromen en nu weer zo'n koppijn al dagen.
Het voelt alsof de wereld door draait en alleen ik stil sta.
Ik moet positief blijven dat weet ik maar dat is soms best moeilijk.
R
RalouLid
01-01-2024, 00:00
#15
Syl zei:
Daar ben ik weer ff.
Vanochtend had ik een afspraak bij mijn hoofdbehandelaar van psychologenpraktijk.
Dit was een evaluatie gesprek om te kijken hoe de therapie tot nu toe gaat.
Deze afspraak heb ik helaas moeten afzeggen.
Ik lig plat met nog steeds enorme koppijn ondanks de zwaardere pijnstillers.
Heb ook last van mijn maag.

Ze zijn van de woningbouw druk bezig in mijn flat met van alles en nog wat dus het is enorm lawaai van hamers en boren. :persevere:
Heb maar oortjes in gedaan voor zover dat helpt.

Ik heb er flink de balen van dat ik me weer zo voel.
Waarom kan ik nou niet eens een dagje lekker in me vel zitten en gewoon genieten.
Ik begin er moedeloos van te worden.
Het begint me beetje op te breken het slechte slapen, het extreme dromen en nu weer zo'n koppijn al dagen.
Het voelt alsof de wereld door draait en alleen ik stil sta.
Ik moet positief blijven dat weet ik maar dat is soms best moeilijk.
Klik om te vergroten...

Hey lieve Syl,

De samenkomst van al de dingen helpen niet en iedereen zou zich even compleet moedeloos voelen, dat is heel normaal en het erkennen is al even belangrijk, dat op zich zal het lawaai niet wegnemen bv maar zorgt misschien dat je in innergeval je je daarover niet meer opjaagt en gaat piekeren wat zaken als migraine enorm in de hand werkt.
Daarnaast is het wel begrijpelijk dat je je maag begint te voelen , zware pijnstillers en veel mentale en / of lichamelijke stress hebben dat effect absoluut .

Het is helemaal ok om je een paar dagen echt down te voelen en je geraakt hier zeker uit. Maar samen met het feit dat je al aan het strijden was tegen je aanwezige depressie zal dat echt gemist kunnen worden als kiespijn...
Goed proberen te eten voor het nemen van je medicatie en ondanks dat je slecht slaapt toch proberen ritme te houden zijn dingen die kunnen helpen , maar zul je zelf ook wel bedacht hebben.

Ik heb zelf sinds korte tijd regelmatig opkomende migraine, ik merk dat dit enorm samenhangt met emoties die ik opstapel, niet verwerk of piekergedachten die me niet verder helpen en waardoor ik steeds in de toekomst of het verleden zit. Door de dingen die ik moet doen of gedaan heb neer te schrijven kan ik ze op dat moment lossen en ben ik zwaardere aanvallen vaak voor. In het nu proberen te blijven, rusten (zoals je zelf al aangeeft) en ritme op oa voeding bewaren zorgen dat het het snelste passeert.

Positieve energie via deze weg naar jou, je bent een krachtig wezen en je ben super bezig. Iedereen ervaart soms de echo van zware periodes en dat is helemaal ok , maar met alle energie die je steekt om vooruit te gaan zit je in een zeer positieve Karma.
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ralou zei:
Hey lieve Syl,

De samenkomst van al de dingen helpen niet en iedereen zou zich even compleet moedeloos voelen, dat is heel normaal en het erkennen is al even belangrijk, dat op zich zal het lawaai niet wegnemen bv maar zorgt misschien dat je in innergeval je je daarover niet meer opjaagt en gaat piekeren wat zaken als migraine enorm in de hand werkt.
Daarnaast is het wel begrijpelijk dat je je maag begint te voelen , zware pijnstillers en veel mentale en / of lichamelijke stress hebben dat effect absoluut .

Het is helemaal ok om je een paar dagen echt down te voelen en je geraakt hier zeker uit. Maar samen met het feit dat je al aan het strijden was tegen je aanwezige depressie zal dat echt gemist kunnen worden als kiespijn...
Goed proberen te eten voor het nemen van je medicatie en ondanks dat je slecht slaapt toch proberen ritme te houden zijn dingen die kunnen helpen , maar zul je zelf ook wel bedacht hebben.

Ik heb zelf sinds korte tijd regelmatig opkomende migraine, ik merk dat dit enorm samenhangt met emoties die ik opstapel, niet verwerk of piekergedachten die me niet verder helpen en waardoor ik steeds in de toekomst of het verleden zit. Door de dingen die ik moet doen of gedaan heb neer te schrijven kan ik ze op dat moment lossen en ben ik zwaardere aanvallen vaak voor. In het nu proberen te blijven, rusten (zoals je zelf al aangeeft) en ritme op oa voeding bewaren zorgen dat het het snelste passeert.

Positieve energie via deze weg naar jou, je bent een krachtig wezen en je ben super bezig. Iedereen ervaart soms de echo van zware periodes en dat is helemaal ok , maar met alle energie die je steekt om vooruit te gaan zit je in een zeer positieve Karma.
Klik om te vergroten...

Dank je wel voor je lieve bericht.! :redheart:
Klopt wat je omschrijft.
Ik slik wel goede maagbeschermers.
Gister zei de dokter dat mijn bloeddruk te hoog was en daar kun je ook hoofdpijn door krijgen.
Donderdag weer terug na de dokter om bloeddruk te laten controleren.
Heb hele dag op bed gelege met nog steeds helaas erge hoofdpijn ondanks zwaardere medicatie.
Nogmaals dank voor je lieve woorden super lief!! :kissingheart:
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#17
Daar ben ik weer ff.
Helaas nog steeds ellendige koppijn al vanaf zondag.
En ook nog steeds misselijk.
Morgen terug naar huisarts om mijn bloeddruk weer te controleren.
Deze was maandag aan de hoge kant.

Mijn dochter had naast studiefinanciering ook de aanvullende beurs aangevraagd.
Hier word automatisch het inkomen van beide ouders meegerekend.
Nu kreeg mijn dochter te zien dat ze niks kreeg.
Zij gebeld met duo en wat bleek ze konden maar niet aan de inkomstengegevens van mijn ex komen.
Mijn ex heeft zich dus waarsch niet ingeschreven in de gemeente waar hij nu woont.
Nu hebben we de aanvraag opnieuw gedaan alleen een voor als er 1 ouder buiten beschouwing is.
Dus als het kind geen contact meer heeft met die ouder en deze ouder ook financieel niks bijdraagt.
We moesten beide op papier zetten waarom er geen contact is en ook bewijzen sturen.

Wat een ellende dit soort dingen toch steeds.
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#18
Even een korte update...
Zondagavond laat naar spoedeisende hulp geweest ivm soort van zware migraine aanval.
Volgens de artsen en ook mijn huisarts is dit een spierspanningsaanval geweest.
Het was zeer heftig vond ik zelf en omdat ik steeds gevoel had dat ik flauw viel durfde mijn dochter zo de nacht niet in zonder na arts te gaan.

Maandag naar mijn huisarts geweest en diclofenac voorgeschreven gekregen voor de hoofdpijn.
Ook heeft hij mijn bloeddruk gemeten en deze was veelste hoog.
Omdat hij niet direct medicatie wou voorschrijven moest ik vandaag voor controle komen.

Net dus weer bij mijn huisarts geweest en mijn bloeddruk was nog steeds veelste hoog.
Heb medicijnen ( lisinopril) gekregen ervoor en moet er gelijk mee beginnen en volgende week opnieuw langs komen voor controle.
Door de medicatie moet de hoofdpijn en misselijkheid ook gaan weg trekken.

Ik heb net thuis flink potje lopen janke.
Waarom kan ik me nu nog steeds niet een x gewoon goed voelen.
Ik doe zo enorm hard mijn best om vooruit te komen.
Ik slaap nog steeds slecht door het te veel dromen, hierdoor kapot moe overdag en neemt mijn depressie meer toe.
Ik weet het heeft allemaal tijd nodig maar ik ben het onderhand zo enorm zat.
Ik doe echt mijn best positief te blijven maar op dit moment breek ik gewoon ff.
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#19
Net naar voedselbank geweest en kom op terug weg achter dat ik mijn huissleutels ben vergeten!!!!.
Dat is mij nog nooit gebeurd!!!.
Mijn sleutels is altijd het eerste wat ik pak.
Dat krijg je met een geheugen als een zeef.
Godzijdank is mijn dochter rond 3 uur thuis dus maar ff lekker buiten in de frisse lucht wachtte. :relaxed:
R
RalouLid
01-01-2024, 00:00
#20
Syl zei:
Net naar voedselbank geweest en kom op terug weg achter dat ik mijn huissleutels ben vergeten!!!!.
Dat is mij nog nooit gebeurd!!!.
Mijn sleutels is altijd het eerste wat ik pak.
Dat krijg je met een geheugen als een zeef.
Godzijdank is mijn dochter rond 3 uur thuis dus maar ff lekker buiten in de frisse lucht wachtte. :relaxed:
Klik om te vergroten...

Bij jou ook zo een lekker zonnig weer? Hier zeer fris maar erg aangenaam.

De pakketten van de voedselbank, is dat voldoende voor een week en veel variatie in?

:) bij ons is er momenteel een app ''to good to go' , echt voor paar euro pakketten van de bakker of supermarkt of pizzaria (met bv waarde van 15 of zelfs 25) , dingen die nog goed zijn maar bv op de datum of gewoon overschot aan het einde van de dag en dan kun je die ophalen. Zelf nog niet geprobeerd omdat net bij ons in de regio minder beschikbaar is. Bestaan er in Nederland ook dergelijke projecten?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...3132333435...52
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."