Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWat zijn indicaties van gevaar na (lang) gebruik van Speed?

Wat zijn indicaties van gevaar na (lang) gebruik van Speed?

24 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#1
Wat bedoel met reëel gevaar?

Steken in de borststreek.
Voor de rest, altijd uw urine eens bekijken. Uw oogwit moet ook wit blijven.

Voor de rest...Er zitten hier kenners genoeg.
F

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
FerdFatoehaus
Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Senseo zei:
hevige pijn op de borst, rug of schouder?
Klik om te vergroten...

Senseo zei:
drukkend oncomfortabel gevoel op de borst of nieren?
Klik om te vergroten...
Dit kan potentieel gevaarlijk zijn. Kan een paniekaanval zijn maar ook iets ernstigers.
Senseo zei:
Of bij moeilijk kunnen plassen en/of heel veel plassen? Bij wazig zien? Rode ogen? Vermoeidheid? Kortademigheid? Of in combinatie met bijvoorbeeld hartslag en bloeddruk waardes van respectievelijk 105bpm en 140/110mmHg en hoger? Of bij het gevoel van kleine krampen zonder pijn bij de hart/borst streek?
Klik om te vergroten...
Dit zijn allemaal tekenen dat het niet goed met je fysiek gaat. Bezoekje aan de huisarts en minderen in gebruik is aan te raden!
H
Hardcore_frkLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik heb juist altijd het gevoel dat speed, op het gebied van korte termijn risico's, relatief mild is voor het lichaam. Coke voelt mijn inziens een stuk risicovoller, met een hoge/harde hartslag en hoge bloeddruk. Gevoelsmatig denk ik dat je met coke op een stuk sneller dood neervalt, dan met speed op.

Hoeveel speed ik ook gebruik, ik heb nog nooit het gevoel gehad dat ik zou gaan sterven. Met coke op is dat iedere keer, haha.

Maar dit kan natuurlijk ook een mentaal dingetje zijn. Ik wil (flink) amfetaminegebruik zeker niet goed praten. Maar persoonlijk maak ik me hier weinig zorgen over bij het gebruik van speed.

En als mijn hartslag door de speed wat hoog wordt, gebruik ik meestal een benzo en daalt deze meestal binnen 30 minuten tot een normaal niveau.
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik heb tijdens mijn speedverslaving heel wat keren gehad dat ik dacht dat ik hartstilstand kreeg.
Elke x als ik op bed lag voelde het alsof mijn hart oversloeg.
Dit was keer op keer een heel angstig gevoel.
Nu ik clean ben heb ik dit gevoel ook nooit meer zo ervaren.
S
SnuffelaarLid
01-01-2024, 00:00
#5
Had ook dat gevoel van een veel te snelle hartslag na dagelijks gebruik en lang wakker te blijven maar dat zit echt in je hoofd.
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#6
John Trap zei:
En als mijn hartslag door de speed wat hoog wordt, gebruik ik meestal een benzo en daalt deze meestal binnen 30 minuten tot een normaal niveau.
Klik om te vergroten...
Is dit niet juist slecht voor je hart?
T
TriptomaanLid
01-01-2024, 00:00
#7
Senseo zei:
Wat kan duiden op een zorgwekkende situatie met een reëel ernstig gevaar; waarbij hoogdringende medische hulpverlening vereist is? Niet vanuit het potentieel gevaar dat wordt gevoeld of verondersteld. Lichamelijke indicaties waarbij het reëel gevaar ontbreekt, zoals bij bv. hyperventilatie dat verklaarbaar is d.m.v de angst, paniek of paranoia ten gevolge van speedgebruik of misbruik. Is het voornamelijk bij hevige pijn op de borst, rug of schouder? Of kan dat ook zonder pijn maar bij een drukkend oncomfortabel gevoel op de borst of nieren? Of bij moeilijk kunnen plassen en/of heel veel plassen? Bij wazig zien? Rode ogen? Vermoeidheid? Kortademigheid? Of in combinatie met bijvoorbeeld hartslag en bloeddruk waardes van respectievelijk 105bpm en 140/110mmHg en hoger? Of bij het gevoel van kleine krampen zonder pijn bij de hart/borst streek?

Anders gezegd; zijn er alsnog indicaties dat er een reëel ernstig gevaar is waarbij dringende spoedeisende hulp nodig is, als er voornamelijk (geen) pijnlijke symptomen zijn? Heeft er iemand ervaring mee? Meningen of andere inzichten zijn altijd welkom.
Klik om te vergroten...
Ligt er net aan hoe jouw lichaam erop reageert als het niet goed voelt gelijk 112 bellen liever dat iedereen weet dat je het gepakt hebt dan dat de politie iedereen moet inlichten omdat je dan dood gaat aan een overdosis.
H
Hardcore_frkLid
01-01-2024, 00:00
#8
Natozlato zei:
Is dit niet juist slecht voor je hart?
Klik om te vergroten...
Dat wordt door veel mensen (op internet) beweerd. Echter, als je naar het ziekenhuis gaat met een (zeer) hoge hartslag door uppers, is een benzo het eerste dat je krijgt.

En als ik naar mijn eigen lichaam luister, voelt het ook veel gezonder dan de hele nacht met een kloppend hart rond te lopen. Het is niet zo dat je na het nemen van de benzo ineens een klap krijgt van heel up naar heel down. Maar je hart gaat gelijdelijk aan over naar een rustiger tempo. En blijft daar dan ook lekker op hangen (waardoor je ook weer beter in slaap komt/slaapt).

Ik moet wel zeggen dat mijn dosissen van speed, alcohol en benzo's over het algemeen wel binnen de perken blijven. Ik kan me voorstellen dat als de dosissen hoger zijn, dat dit wel gevaarlijk zou kunnen worden.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#9
Voornamelijk bij benauwdheid, duizeligheid, uitstralende pijn naar de armen, schouderbladen, hals, kaak of maagstreek, bij misselijkheid en braken; dan moet je opletten. Dat zijn symptomen van hartfalen, en speed geeft daar een verhoogd risico op.

Ook een beroerte kan voorkomen. Dus als iemands gezicht aan één kant verlamd lijkt, waardoor je een gekke gezichtsuitdrukking krijgt, of bij verlammingsverschijnselen aan een kant van het lichaam, METEEN 112 BELLEN!
G
GreenLid
01-01-2024, 00:00
#10
Senseo zei:
Wat kan duiden op een zorgwekkende situatie met een reëel ernstig gevaar; waarbij hoogdringende medische hulpverlening vereist is? Niet vanuit het potentieel gevaar dat wordt gevoeld of verondersteld. Lichamelijke indicaties waarbij het reëel gevaar ontbreekt, zoals bij bv. hyperventilatie dat verklaarbaar is d.m.v de angst, paniek of paranoia ten gevolge van speedgebruik of misbruik. Is het voornamelijk bij hevige pijn op de borst, rug of schouder? Of kan dat ook zonder pijn maar bij een drukkend oncomfortabel gevoel op de borst of nieren? Of bij moeilijk kunnen plassen en/of heel veel plassen? Bij wazig zien? Rode ogen? Vermoeidheid? Kortademigheid? Of in combinatie met bijvoorbeeld hartslag en bloeddruk waardes van respectievelijk 105bpm en 140/110mmHg en hoger? Of bij het gevoel van kleine krampen zonder pijn bij de hart/borst streek?

Anders gezegd; zijn er alsnog indicaties dat er een reëel ernstig gevaar is waarbij dringende spoedeisende hulp nodig is, als er voornamelijk (geen) pijnlijke symptomen zijn? Heeft er iemand ervaring mee? Meningen of andere inzichten zijn altijd welkom.
Klik om te vergroten...
Algemeen bekend bij amfetamine gebruik is het te weinig innemen van vocht (water dus wel te verstaan! Bier en andere alcoholische dranken worden hier ABSOLUUT NIET ALS VOCHT MEEGEREKEND, integendeel.) Waardoor het lichaam uitdroogt.
Belangrijkste slachtoffers binnenin je lichaam zijn dan de nieren. De Nieren drogen ook letterlijk uit en blokkeren. Vergelijk een Nierblokkage niet met nierstenen,dat hoor ik regelmatig zeggen. In tegenstelling tot nierstenem, die heel pijnlijk zijn (denk ik) maar redelijk ongevaarlijk (ben ik ook niet helemaal zeker, maar makkelijk te behandelen) is een blokkage van de nieren pijnloos, althans als ik voor mijzelf praat. Leuk geen pijn hebben, maar door niet te voelen dat er iets heel ernstig mis met mij was, had mijn lichaam niet de kans te vertellen dat door het stoppen van de nierfunctie (nl reinigen en verwijderen van de giftige afvalstoffen die wij tot ons nemen) ik mijn lichaam aan het vergiftigen was... Stille moordenaar dus. Uiteindelijk begaf mijn hart het, ik was net geen 30jaar. Ik heb het hier wel al eens ergens uitgebreid verteld, ik dacht bij het voorstellen van mezelf.

Ik heb wsl weinig recht van spreken volgens vele maar ik kan het niet genoeg benadrukken, of je nu paar lijntjes snuift in het weekend of je bent een dagelijkse gebruiker.. drink water, water en nog eens water!!
*
*.exe2.0Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Senseo zei:
Anders gezegd; zijn er alsnog indicaties dat er een reëel ernstig gevaar is waarbij dringende spoedeisende hulp nodig is, als er voornamelijk (geen) pijnlijke symptomen zijn? Heeft er iemand ervaring mee? Meningen of andere inzichten zijn altijd welkom.
Klik om te vergroten...

Mmm ja, als je bv. 1gr per dag snuift. Dat noem ik wel een pijnloze indicator dat je dringend hulp nodig hebt. Spoedeisend durf ik niet per definitie te stellen maar een jaar wachten is te lang, denk ik.

Uhm nee, geen ervaring mee.

Niemand trouwens nog gewichtsverlies genoemd?
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#12
Je pleegt bij langdurig gebruik roofbouw op jezelf.
Je put jezelf helemaal uit.
Je reserves gaan op en zoals hierboven genoemd je verliest gewicht.
Het verdoofd in zekere zin dus kwaaltjes die er mischien zijn merk je niet op.
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#13
*.exe2.0 zei:
Niemand trouwens nog gewichtsverlies genoemd?
Klik om te vergroten...

Op een bepaald moment leerde ik terug eten terwijl ik Speed gebruikte. Gewichtsverlies verdween dan ook natuurlijk. Zal bij meerdere mensen wel het geval zijn.
p
perrypitbullLid
01-01-2024, 00:00
#14
Vele mensen vergeten tijdens hun gebruik van te eten en te drinken meestal omdat het hongergevoel er niet is maar tis toch BELANGRIJK van te eten en te drinken wanneer je gebruikt vooral ook wanneer er enkele nachten word " vergeten " van te slapen vergt dit enorm veel energie van je lichaam
H
Hardcore_frkLid
01-01-2024, 00:00
#15
perrypitbull zei:
Vele mensen vergeten tijdens hun gebruik van te eten en te drinken meestal omdat het hongergevoel er niet is maar tis toch BELANGRIJK van te eten en te drinken wanneer je gebruikt vooral ook wanneer er enkele nachten word " vergeten " van te slapen vergt dit enorm veel energie van je lichaam
Klik om te vergroten...
Met speed op is eten en drinken voor mij een eitje. Ben tig maal in all-you-can-eat restaurants gaan eten met veel speed op. Denk dat er toen wel eetrecords gezet zijn!

Ik zeg gambas en rib-eyes, nom..
M
MdmjaLid
01-01-2024, 00:00
#16
Vrijwel alle symptomen die hier benoemd worden heb ik bij bijna elke keer als ik coke of speed neem (ook als ik het ervoor een halfjaar niet gedaan heb en maar een halve gram of een paar punten op heb). Dit is dan gewoon puur mezelf bang maken en paniekerig. Hoe onderscheidt ik 'echt' gevaar dan van mentaal jezelf gek maken?
*
*.exe2.0Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Mdmja zei:
Vrijwel alle symptomen die hier benoemd worden heb ik bij bijna elke keer als ik coke of speed neem (ook als ik het ervoor een halfjaar niet gedaan heb en maar een halve gram of een paar punten op heb). Dit is dan gewoon puur mezelf bang maken en paniekerig. Hoe onderscheidt ik 'echt' gevaar dan van mentaal jezelf gek maken?
Klik om te vergroten...

niet nemen
S
SenseoLid
01-01-2024, 00:00
#18
De Apotheker zei:
Ik zou als je reële zorgen hebt de huisarts/spoedeisende hulp bellen.

Als je je druk maakt over dingen die zouden kunnen gebeuren zou ik daar goed opletten want speed en hypochondrie gaan slecht samen. Beetje stom antwoord maar ik denk dat je bij gevaarlijke klachten beter naar een arts kunt gaan dan advies kunt vragen aan ons.
Klik om te vergroten...

Ik wist niet dat hypochondrie een ding was. Sinds ik daarvan op de hoogte ben is dat weinig tot niet meer voorgevallen. Dankjewel!
R
Randle MLid
01-01-2024, 00:00
#19
Senseo zei:
Wat kan duiden op een zorgwekkende situatie met een reëel ernstig gevaar; waarbij hoogdringende medische hulpverlening vereist is? Niet vanuit het potentieel gevaar dat wordt gevoeld of verondersteld. Lichamelijke indicaties waarbij het reëel gevaar ontbreekt, zoals bij bv. hyperventilatie dat verklaarbaar is d.m.v de angst, paniek of paranoia ten gevolge van speedgebruik of misbruik. Is het voornamelijk bij hevige pijn op de borst, rug of schouder? Of kan dat ook zonder pijn maar bij een drukkend oncomfortabel gevoel op de borst of nieren? Of bij moeilijk kunnen plassen en/of heel veel plassen? Bij wazig zien? Rode ogen? Vermoeidheid? Kortademigheid? Of in combinatie met bijvoorbeeld hartslag en bloeddruk waardes van respectievelijk 105bpm en 140/110mmHg en hoger? Of bij het gevoel van kleine krampen zonder pijn bij de hart/borst streek?

Anders gezegd; zijn er alsnog indicaties dat er een reëel ernstig gevaar is waarbij dringende spoedeisende hulp nodig is, als er voornamelijk (geen) pijnlijke symptomen zijn? Heeft er iemand ervaring mee? Meningen of andere inzichten zijn altijd welkom.
Klik om te vergroten...
is 110 niet heel normaal? Ik zit met speed rond 110, altijd soms hoger naar 120

Coke 130 en bij festivals 150
R
Randle MLid
01-01-2024, 00:00
#20
Green zei:
Algemeen bekend bij amfetamine gebruik is het te weinig innemen van vocht (water dus wel te verstaan! Bier en andere alcoholische dranken worden hier ABSOLUUT NIET ALS VOCHT MEEGEREKEND, integendeel.) Waardoor het lichaam uitdroogt.
Belangrijkste slachtoffers binnenin je lichaam zijn dan de nieren. De Nieren drogen ook letterlijk uit en blokkeren. Vergelijk een Nierblokkage niet met nierstenen,dat hoor ik regelmatig zeggen. In tegenstelling tot nierstenem, die heel pijnlijk zijn (denk ik) maar redelijk ongevaarlijk (ben ik ook niet helemaal zeker, maar makkelijk te behandelen) is een blokkage van de nieren pijnloos, althans als ik voor mijzelf praat. Leuk geen pijn hebben, maar door niet te voelen dat er iets heel ernstig mis met mij was, had mijn lichaam niet de kans te vertellen dat door het stoppen van de nierfunctie (nl reinigen en verwijderen van de giftige afvalstoffen die wij tot ons nemen) ik mijn lichaam aan het vergiftigen was... Stille moordenaar dus. Uiteindelijk begaf mijn hart het, ik was net geen 30jaar. Ik heb het hier wel al eens ergens uitgebreid verteld, ik dacht bij het voorstellen van mezelf.

Ik heb wsl weinig recht van spreken volgens vele maar ik kan het niet genoeg benadrukken, of je nu paar lijntjes snuift in het weekend of je bent een dagelijkse gebruiker.. drink water, water en nog eens water!!
Klik om te vergroten...
Altijd fijn, een harde reminder. Ik ga gelijk mijn glas vullen
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."