Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
Β© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDoorgaan tot alles op is. Of deze keer toch gecontroleerder?

Doorgaan tot alles op is. Of deze keer toch gecontroleerder?

41 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
F
FairflowerLid
01-01-2024, 00:00
#1
Beste mede-DFs,

Ik ben me aan t bedenken dat ik al heel lang niet meer anders heb gekund dan amfetamienen gebruiken tot degene die in mijn bezit zijn op zijn...

Nu heb ik zaterdagavond 10 gram speed gehaald. Ik heb inmiddels 4,5 gram gebruikt op 2 dagen. Ik zou zo graag kunnen bewaren of zelfs maar gewoon stoppen en de laatste 5 gram bewaren voor de volgende keer dat ik aan een craving niet kan weerstaan, want ja, ik was toch al een drie maanden helemaal gestopt.πŸ™‰

Mijn voorgeschiedenis qua amfetamines: ik gebruik inmiddels 6 jaar concerta 36 of 54, eerst vele jaren 1 per dag. Sinds een dik jaar geleden gebruikte ik er gemiddeld 7 van 54 per week en ook nog es 7 van 36. Meer en meer begon ik de 7 van 54 in 1 keer op te gebruiken en deed ik er anderhalve dag mee. Sinds maart 2020 gebruikte ik nog meer....Ik heb er nooit meer 1 kunnen opsparen, ik gebruikte telkens tot het op was. Dit betekende dat ik een potje van Concerta 36 opnam tot het leeg was. En daarnaast kreeg ik nog per 7 van de apotheker van 54, deze nam ik op 1 Tot max 2 dagen op....de dagen dat ik geen concerta had nam ik vasocedine (neusspray) om zo de vermoeidheid tegen te gaan....

Uiteindelijk ben ik proberen te stoppen met dit medicatiemisbruik omdat ik gewoon niet meer mΓ©t en niet meer zonder kon...en geen hoop meer had het zelf onder controle te krijgen. Ik kreeg en krijg dagelijks een Concerta van 54 van de apotheker en daar moest en moet ik het meedoen. Dit is gelukt ondanks na 4 weken een kort hervalletje in speed en een beetje later een kort herval in coke en dan nog een kort herval in meer concerta. Hierna bleef ik stabiel...

NU 3 maand later heb ik een herval in speed en ik gebruik alleen....Ik heb 3 keuzes: de resterende speed weggooien (ratio zonder gevoel: onmogelijk, ik ben te verslaafd), gecontroleerd gebruiken wat ik het liefst zou doen en dus nu proberen te stoppen voor tijdje of enkel af en toe een lijntje,...optie 3: weeral doorgaan tot alles op is....de meest waarschijnlijke keuze....
Geven jullie mij enige kans op gecontroleerd kunnen gebruiken?

Liefs!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#2
Gewoon wegkieperen.

Dan creeΓ«r je voor je eigen al een barriΓ©re vooraleer je opnieuw kunt gebruiken.
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#3
Omdat Syl en ik beide ervaring hebben vermoed ik πŸ˜‰
F
FairflowerLid
01-01-2024, 00:00
#4
CuriousExplorer zei:
Gewoon wegkieperen.

Dan creeΓ«r je voor je eigen al een barriΓ©re vooraleer je opnieuw kunt gebruiken.
Klik om te vergroten...
Ik wil je bericht dolgraag liken, maar dat is t zelfde als die pep weggooien en dat lukt deze verslaafde ziel niet denk ik....al heb je zeker en vast een punt dat dit t beste zou zijn voor mijn lichamelijke en geestelijke gezondheid πŸ˜ŠπŸ€—πŸ€·β€β™€οΈ
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#5
Fairflower zei:
Beste mede-DFs,

Ik ben me aan t bedenken dat ik al heel lang niet meer anders heb gekund dan amfetamienen gebruiken tot degene die in mijn bezit zijn op zijn...

Nu heb ik zaterdagavond 10 gram speed gehaald. Ik heb inmiddels 4,5 gram gebruikt op 2 dagen. Ik zou zo graag kunnen bewaren of zelfs maar gewoon stoppen en de laatste 5 gram bewaren voor de volgende keer dat ik aan een craving niet kan weerstaan, want ja, ik was toch al een drie maanden helemaal gestopt.πŸ™‰

Mijn voorgeschiedenis qua amfetamines: ik gebruik inmiddels 6 jaar concerta 36 of 54, eerst vele jaren 1 per dag. Sinds een dik jaar geleden gebruikte ik er gemiddeld 7 van 54 per week en ook nog es 7 van 36. Meer en meer begon ik de 7 van 54 in 1 keer op te gebruiken en deed ik er anderhalve dag mee. Sinds maart 2020 gebruikte ik nog meer....Ik heb er nooit meer 1 kunnen opsparen, ik gebruikte telkens tot het op was. Dit betekende dat ik een potje van Concerta 36 opnam tot het leeg was. En daarnaast kreeg ik nog per 7 van de apotheker van 54, deze nam ik op 1 Tot max 2 dagen op....de dagen dat ik geen concerta had nam ik vasocedine (neusspray) om zo de vermoeidheid tegen te gaan....

Uiteindelijk ben ik proberen te stoppen met dit medicatiemisbruik omdat ik gewoon niet meer mΓ©t en niet meer zonder kon...en geen hoop meer had het zelf onder controle te krijgen. Ik kreeg en krijg dagelijks een Concerta van 54 van de apotheker en daar moest en moet ik het meedoen. Dit is gelukt ondanks na 4 weken een kort hervalletje in speed en een beetje later een kort herval in coke en dan nog een kort herval in meer concerta. Hierna bleef ik stabiel...

NU 3 maand later heb ik een herval in speed en ik gebruik alleen....Ik heb 3 keuzes: de resterende speed weggooien (ratio zonder gevoel: onmogelijk, ik ben te verslaafd), gecontroleerd gebruiken wat ik het liefst zou doen en dus nu proberen te stoppen voor tijdje of enkel af en toe een lijntje,...optie 3: weeral doorgaan tot alles op is....de meest waarschijnlijke keuze....
Geven jullie mij enige kans op gecontroleerd kunnen gebruiken?

Liefs!
Klik om te vergroten...
Wegspoelen....
Wat er niet is kun je ook niet gebruiken.
F
FairflowerLid
01-01-2024, 00:00
#6
Waarom deze reacties? Omdat ik hopeloos verslaafd gedrag stel....vermoed ik πŸ€”πŸ˜”
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#7
Je geeft zelf aan dat je je gebruik niet in de hand hebt.
En je vraagt hier onze mening.
En mijn mening in jouw situatie is dat je het beter kunt wegspoelen.
g
gefliptLid
01-01-2024, 00:00
#8
CuriousExplorer zei:
Omdat Syl en ik beide ervaring hebben vermoed ik πŸ˜‰
Klik om te vergroten...
Ja, en ik ook... Gecontroleerd speedgebruik bestaat niet...
Of je gebruikt het eens in de zoveel weken, of je raakt er verslaafd aan, een gulden middenweg klinkt geweldig, maar die is er echt niet...

Praat erover met je naaste(n) en flikker alles de afwasbak in.

Sorry als dit hard klinkt, of als dit niet is wat je wilt horen, maar een speedverslaving is vaak nog veel harder...
F
FairflowerLid
01-01-2024, 00:00
#9
geflipt zei:
Ja, en ik ook... Gecontroleerd speedgebruik bestaat niet...
Of je gebruikt het eens in de zoveel weken, of je raakt er verslaafd aan, een gulden middenweg klinkt geweldig, maar die is er echt niet...

Praat erover met je naaste(n) en flikker alles de afwasbak in.

Sorry als dit hard klinkt, of als dit niet is wat je wilt horen, maar een speedverslaving is vaak nog veel harder...
Klik om te vergroten...
Ik vrees dat jullie gelijk hebben....Dit is wat degenen waarmee ik erover durf praten en die ik vertrouw/het goed met me voor hebben ook zeggen. Ik zal vast minder hard afzien de komende dagen als ik het nu wegsmijt dan de dagen die komen nadat ik alles op heb....mÑÑr ik lijk wel harder tegen de lamp te moeten lopen om in te zien dat ik niet wil gebruiken, mijn gevoel is nog niet mee....Of mijn gevoel met speed binnen handbereik....
Niet te hard hoor, gewoon dank jullie wel! Het is de zoveelste keer dat ik probeer te geloven dat ik toch maar kan afbouwen of bijhouden....het lukt me niet.....
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#10
Haha ja ik zou ook zeggen: gewoon stoppen en weggooien. Het lijkt me een retorische vraag. Maar aan de andere kant lees ik ook dat je eigenlijk al hebt besloten dat weggooien geen optie is. Dus dan vraag ik me af wat je eigenlijk nog van ons wil. Goedkeuring om toch door te blijven halen? :wink:

Uiteindelijk gaat die speed alleen nog maar leiden tot meer zin om te gebruiken en nog meer weerzin om te stoppen. Het wordt een vicieuze cirkel. Dus als je dat lijntje/bommetje ook zo gaat zien: als een weg naar nog meer last van cravings, dan is het misschien wat minder lastig om er 'nee' tegen te zeggen.
F
FairflowerLid
01-01-2024, 00:00
#11
Neo-Shulginist zei:
Haha ja ik zou ook zeggen: gewoon stoppen en weggooien. Het lijkt me een retorische vraag. Maar aan de andere kant lees ik ook dat je eigenlijk al hebt besloten dat weggooien geen optie is. Dus dan vraag ik me af wat je eigenlijk nog van ons wil. Goedkeuring om toch door te blijven halen? :wink:

Uiteindelijk gaat die speed alleen nog maar leiden tot meer zin om te gebruiken en nog meer weerzin om te stoppen. Het wordt een vicieuze cirkel. Dus als je dat lijntje/bommetje ook zo gaat zien: als een weg naar nog meer last van cravings, dan is het misschien wat minder lastig om er 'nee' tegen te zeggen.
Klik om te vergroten...
Ik merk op dat ik inderdaad minder en minder vragen begon te stellen bij het gebruik, op 2,5 dag verslaafder en verslaafder werd dus heb het maar meegegeven aan een maat van me. With the help of a friend and you guys! πŸ’š
J
Jane MargolisLid
01-01-2024, 00:00
#12
Elke dag steeds minder pakken tot het op is en dan stoppen πŸ€·β€β™€οΈ
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#13
Fairflower zei:
Ik merk op dat ik inderdaad minder en minder vragen begon te stellen bij het gebruik, op 2,5 dag verslaafder en verslaafder werd dus heb het maar meegegeven aan een maat van me. With the help of a friend and you guys! πŸ’š
Klik om te vergroten...
Goede beslissing van jou..!! πŸ’ͺ😊
F
FairflowerLid
01-01-2024, 00:00
#14
Laramonjour zei:
Elke dag steeds minder pakken tot het op is en dan stoppen πŸ€·β€β™€οΈ
Klik om te vergroten...
Dat is nu net ietsje te laat.....
En gelukkig maar, want weinig nemen lukte me niet, ik neem alsmaar bij omdat t ooit in den beginne van gebruik mijn functioneren beter maakte (concerta), dit gebeurt echter nooit meer, maar denk telkens "Als ik nu nog wat bij neem, zou t dan lukken?" Ook heb ik sinds mijn verslaving en misschien al van ervoor een immense angst om moe te zijn...dus vanaf ik een dipje hen volgt er een snuifje. Hoedanook, moe zijn zal ik de komende dagen β˜ΊπŸ˜±πŸ˜πŸ€—
J
Jane MargolisLid
01-01-2024, 00:00
#15
Fairflower zei:
Dat is nu net ietsje te laat.....
En gelukkig maar, want weinig nemen lukte me niet, ik neem alsmaar bij omdat t ooit in den beginne van gebruik mijn functioneren beter maakte (concerta), dit gebeurt echter nooit meer, maar denk telkens "Als ik nu nog wat bij neem, zou t dan lukken?" Ook heb ik sinds mijn verslaving en misschien al van ervoor een immense angst om moe te zijn...dus vanaf ik een dipje hen volgt er een snuifje. Hoedanook, moe zijn zal ik de komende dagen β˜ΊπŸ˜±πŸ˜πŸ€—
Klik om te vergroten...
Dat herken ik heel goed! Las net dat je het had weggedaan goed hoor!
F
FairflowerLid
01-01-2024, 00:00
#16
Wacht tot de come down komt...doe ik vast een telefoontje naar die vriend dat ik me bedacht heb πŸ™„....alles ligt nog open πŸ€—πŸ€¦β€β™€οΈ
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#17
Fairflower zei:
Dat is nu net ietsje te laat.....
En gelukkig maar, want weinig nemen lukte me niet, ik neem alsmaar bij omdat t ooit in den beginne van gebruik mijn functioneren beter maakte (concerta), dit gebeurt echter nooit meer, maar denk telkens "Als ik nu nog wat bij neem, zou t dan lukken?" Ook heb ik sinds mijn verslaving en misschien al van ervoor een immense angst om moe te zijn...dus vanaf ik een dipje hen volgt er een snuifje. Hoedanook, moe zijn zal ik de komende dagen β˜ΊπŸ˜±πŸ˜πŸ€—
Klik om te vergroten...
Heel erg herkenbaar wat je omschrijft.
Ik ben zelf bijna 10 jaar speed verslaafd geweest.
Ben ook van ene op andere dag in een keer gestopt en alles weg gespoeld.
Had ook steeds meer nodig en het bracht eigenlijk helemaal niks goeds meer.

Ik ben nu 22 mnd clean en de angst voor vermoeidheid heb ik ook nog vaak.
Ik zal weer moeten leren wennen aan wat normale energie is.

Wel ging ik al vrij snel tijdens afkicken alternatieven zoeken.
Zo ging ik eerst een fatburner gebruiken daar kreeg ik energieboost van.
Mijn huisarts was het hier niet mee eens en zei dat ik niet moet zoeken naar vervangers van speed.

Ik slik nu als ik echt geen energie heb en toch wel ff het een en ander wil doen half caffeine tabletje.
Caffeine is ook zeer zeker niet goed voor je dat weet ik.

Die vermoeidheid is bij mij in verleden constant reden voor terugval geweest.
Onthoud dat elke x dat je toch weer neemt je het alleen maar erger maakt.
Je pleegt roofbouw op je lichaam.
F
FairflowerLid
01-01-2024, 00:00
#18
Syl zei:
Heel erg herkenbaar wat je omschrijft.
Ik ben zelf bijna 10 jaar speed verslaafd geweest.
Ben ook van ene op andere dag in een keer gestopt en alles weg gespoeld.
Had ook steeds meer nodig en het bracht eigenlijk helemaal niks goeds meer.

Ik ben nu 22 mnd clean en de angst voor vermoeidheid heb ik ook nog vaak.
Ik zal weer moeten leren wennen aan wat normale energie is.

Wel ging ik al vrij snel tijdens afkicken alternatieven zoeken.
Zo ging ik eerst een fatburner gebruiken daar kreeg ik energieboost van.
Mijn huisarts was het hier niet mee eens en zei dat ik niet moet zoeken naar vervangers van speed.

Ik slik nu als ik echt geen energie heb en toch wel ff het een en ander wil doen half caffeine tabletje.
Caffeine is ook zeer zeker niet goed voor je dat weet ik.

Die vermoeidheid is bij mij in verleden constant reden voor terugval geweest.
Onthoud dat elke x dat je toch weer neemt je het alleen maar erger maakt.
Je pleegt roofbouw op je lichaam.
Klik om te vergroten...
Wow Syl, jij bent knap bezig met je 22 maand clean πŸ’™πŸ’š!!! En ja, dat zoeken naar vervanging....energiedrankjes, colanoot, ... moe zijn terug leren verdragen en terug leren dat je energie haalt uit eten een rondje lopen, ....gek toch hoe die gezonde ervaringen zo weggeschoven zijn. ☺
F
FairflowerLid
01-01-2024, 00:00
#19
"Weggesnoven" bedoelde ik.
i
inner_searchLid
01-01-2024, 00:00
#20
Fairflower zei:
Waarom deze reacties? Omdat ik hopeloos verslaafd gedrag stel....vermoed ik πŸ€”πŸ˜”
Klik om te vergroten...
Omdat er nix zo makkelijk is als het weg gooien.
Niet terug opnieuw halen is dan een ander verhaal...

Ja je vertoont het gedrag van een verslaafde.
Eens je dat beseft ben je al een heel eind.
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."