Hallo! Ik krijg nu al 2 maanden Dex voor mijn ADD/ADHD, depressie en CVS + Fibromyalgie. Het is een beetje een stofje dat voor mij positieve invloed heeft op al deze aandoeningen.
1 Hoeveel meer magnesium mag je innemen? Ik weet dat producenten altijd een Max dosis zetten, maar anderzijds verbruikt ziekte, stress en ook Dex veel magnesium. Hoe kom je erachter hoeveel extra magnesium nu goed is voor je?
Magnesium vergiftiging kan ook met cardiotoxische en mogelijk dodelijke afloop.
2 kan je delen waar jij je supplementen vandaan haalt? Merk, webshop. Ik vind het moeilijk om een goed mineraal supplementen te vinden. Ik vind wel magnesium apart, maar een combinatie met calcium en-of kalium niet.
3 mag je mucuna pruriens innemen tijdens of vlak voor je amfetamine slikt? Ik heb hier veel over opgezocht en overal vind ik hier erg negatieve reacties op met gevolgen zoals: hallucinaties, psychose, extreme angst, hartproblemen ect..
Is L-tryptofaan veilig tijdens gebruik van amfetamine? Neem je get best voor je de amfetamine slikt of daarna als een downer? Veel lotgenoten (ADD), krijgen ook ecitolopram voorgeschreven. Een SRRI, het lijkt me dat dat veel krachtiger werkt dan tryptofaan en dus gewoon kan? In vlees, noten en eiren zit ook veel tryptofaan dus, mag je die ook niet eten als het echt kwaad zou kunnen?
verder wou ik nog meegeven dat ik erg veel baat heb bij Ashwagandha, een adaptogeen nootropic van de ginseng familie. Het werk angst remmend/ontspannend, maar staat er ook om bekend om de hormone terug te stabiliseren. Vooral bij mannen met een testosteron probleem. (Ik gebruik voor de pijn ook chronisch een opiaat, dat een zware aanslag is op mijn testosteron. Dat is duidelijk te merken bij me: teelballen zijn kleiner geworden, ik heb wat borstvorming en houdt vet vast op de buik “terwijl ik maar 53kg weeg en 1.70m groot ben” versterkte depressieve gevoelens, verlies van spieren en het niet kunnen verstevigen van spieren, geen motivatie, kort van stof, niet kunnen inslapen en niet uit bed kunnen... ) met mijn andere aandoeningen dus iets dat alles veel erger maakt! Ik overweeg om testosteron gel te gaan gebruiken, maar wil even afwachten wat Ashwaganda kan doen. Daarnaast helpt het voor de inname van Dex om minder spiertonus te hebben, in de avond is het goed om de slaap op te wekken.
passiflora zet ik samen met ashwagandha in, voor een betere slaap kwaliteit er zit ook een heel lage dosis melatonine bij, maar werd hier al vernoemd.
indien op bepaalde vragen positief reactie komt overweeg ik om savonds ipv apparte supplementen in te zetten, “My Sleep” te gaan gebruiken. Die combineert passiflora, valeriaan, ashwagandha, l-tryptofaan en melatonine. Heel goede reacties over als natuurlijke slaper.
Sorry voor de lange tekst. Hoop dat het laatste stukje ook een fijne toevoeging voor jullie kan zijn!
groeten!