Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsSupplementen om schade te beperken bij verslaving / regelmatig gebruik

Supplementen om schade te beperken bij verslaving / regelmatig gebruik

30 antwoorden
12 weergaven
18-5-2026
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#1
imo blijft gezonde voeding en levensstijl het belangrijkst en de best mogelijke manier gezond te blijven. En je aan de dosering en frequentie houden van een drug minimaliseert ook de eventuele schade.
Te vaak en te veel pakken en dan met supplementen proberen op te vangen is imo verkeerd.
Zorgt NAC niet voor hppd?
M

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
Moestuinier
Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Nose Candy zei:
Ja of niet dan, vind in het algemeen de regel van prijzen onzin. Dit zie je op de professionele Amerikaanse versies ook niet.
Ik bedoel als ik zeg dat hier een bepaalde substantie 50 euro kost en jij zegt dat die bij jou 30 euro kost?

Who da fuck cares?
Klik om te vergroten...

Net als rc vendors of waarschuwingen met naam. Zou de mensen soms wat zooi kunnen besparen. Maar we moeten de regels naleven anders vliegen we.
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#3
Nose Candy zei:
Ja of niet dan, vind in het algemeen de regel van prijzen onzin. Dit zie je op de professionele Amerikaanse versies ook niet.
Ik bedoel als ik zeg dat hier een bepaalde substantie 50 euro kost en jij zegt dat die bij jou 30 euro kost?

Who da fuck cares?
Klik om te vergroten...
Net opgezocht.
L-Arginine kost 3 netto Nederlansde uurlonen hier.
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#4
PsyTekz zei:
Ik zien ze hier toch online aan 2 kleine netto BE uurlonen.
Klik om te vergroten...
Godver !
L
LiveFastDieYoungLid
01-01-2024, 00:00
#5
PsyTekz zei:
Net als rc vendors of waarschuwingen met naam. Zou de mensen soms wat zooi kunnen besparen. Maar we moeten de regels naleven anders vliegen we.
Klik om te vergroten...
Inderdaad, ook al zo iets. 'Gratis Reclame", so what? Draait het hier niet om Harm REDUCTION?
Het aangeven van RC verdorren met naam zou heel wat schade verminderen.

Ik heb 120 capsules waarvan je er 2 moet pakken per dag aan de helft van een briefje met de 1 en de 0 op.
Dit is dus voor 60 dagen. Is toch wel de moeite dan. Zestien cent per dag. Is toch niet zo duur he?

Ik ga geen prijzen noemen, maar alle supps die ik heb kosten mij ongeveer 1 euro PER DAG. Die een euro spendeer je normaal ook aan een tweede of derde maaltijd die je die dag niet benuttigd. Meer ook nog.

Want we weten allemaal dan pepheads maar 1 tot 2 maaltijden verorberen.
J
Jesse PinkvrouwLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik vind het wel jammer om te lezen en dat zo weinig mensen het weten, dat een simpel supplement als vitamine C er niet tussen staat. Vitamine C is een onwijs fijn en goed supplement

Vitamine C heeft een antioxidantfunctie en beschermt daardoor je lichaamscellen tegen schade. Vitamine C is verder onder andere nodig voor de vorming van bindweefsel, de opname van ijzer en het in stand houden van de weerstand.
(https://mobiel.voedingscentrum.nl/encyclopedie/vitamine-c.aspx#blokwaar-is-vitamine-c-goed-voor?)

Uit eigen ervaring helpt vitamine C onwijs goed tegen de wondjes in je mond, krampen, en eventuele spierpijnen. Ook ga je er beter door poepen. En je herstelt echt sneller. Raad iedereen ook altijd vitamine C aan, het werkt echt. Daarbij is vitamine C elke dag makkelijk te gebruiken en bevorderd het bij elke dag gebruik je herstel sneller als je weer speed gebruikt, minder last van wondjes minder last van lichamelijke vermoeidheid
F
FlualhamdulillamLid
01-01-2024, 00:00
#7
De Apotheker zei:
feta boreks.
Klik om te vergroten...
JA! Volgensmij bevatten 2 van die dingen per dag echt alle dagelijkse behoeftes. Ik drink zelfs geen water meer, alleen isotone AA en feta-spinazie böreks. (S)
Lekker zijn ze zeker wel 😌
L
LiveFastDieYoungLid
01-01-2024, 00:00
#8
Jesse Pinkvrouw zei:
Ik vind het wel jammer om te lezen en dat zo weinig mensen het weten, dat een simpel supplement als vitamine C er niet tussen staat. Vitamine C is een onwijs fijn en goed supplement

Vitamine C heeft een antioxidantfunctie en beschermt daardoor je lichaamscellen tegen schade. Vitamine C is verder onder andere nodig voor de vorming van bindweefsel, de opname van ijzer en het in stand houden van de weerstand.
(https://mobiel.voedingscentrum.nl/encyclopedie/vitamine-c.aspx#blokwaar-is-vitamine-c-goed-voor?)

Uit eigen ervaring helpt vitamine C onwijs goed tegen de wondjes in je mond, krampen, en eventuele spierpijnen. Ook ga je er beter door poepen. En je herstelt echt sneller. Raad iedereen ook altijd vitamine C aan, het werkt echt. Daarbij is vitamine C elke dag makkelijk te gebruiken en bevorderd het bij elke dag gebruik je herstel sneller als je weer speed gebruikt, minder last van wondjes minder last van lichamelijke vermoeidheid
Klik om te vergroten...

Deze staat er wel bij, de dagelijkse aanbevolen hoeveelheid zit bij multivitaminen.. als ik nu kon sourcen kon ik de goedkoopste en beste optie meedelen, deze zijn zelfs speciaal gemaakt voor drug verslaafden of mensen met ziektes die weinig voeding binnenkrijgen of ook voor mannen boven de 50 omdat hun toch al een dubbel aantal vitaminen nodig hebben sinds ze minder opnemen.
C
CarlitosLid
01-01-2024, 00:00
#9
2 shakes:
500 ml water
500 ml melk
1 banaan
schepje eitwitpoeder
paar scheppen pindakaas
200 gram havermout

Deze shakes zijn echt 1300 kilocalorieën, life saver als je niks naar binnen krijgt op pep.
Drink er 4 op een dag als ik gebombt heb, dus 5000+ kilocalorieën.
D
De ApothekerLid
01-01-2024, 00:00
#10
Flualhamdulillam zei:
JA! Volgensmij bevatten 2 van die dingen per dag echt alle dagelijkse behoeftes. Ik drink zelfs geen water meer, alleen isotone AA en feta-spinazie böreks. (S)
Lekker zijn ze zeker wel 😌
Klik om te vergroten...
Das mijn oude dieet haha
E
ExtraminimalLid
01-01-2024, 00:00
#11
Hallo! Ik krijg nu al 2 maanden Dex voor mijn ADD/ADHD, depressie en CVS + Fibromyalgie. Het is een beetje een stofje dat voor mij positieve invloed heeft op al deze aandoeningen.
1 Hoeveel meer magnesium mag je innemen? Ik weet dat producenten altijd een Max dosis zetten, maar anderzijds verbruikt ziekte, stress en ook Dex veel magnesium. Hoe kom je erachter hoeveel extra magnesium nu goed is voor je?
Magnesium vergiftiging kan ook met cardiotoxische en mogelijk dodelijke afloop.

2 kan je delen waar jij je supplementen vandaan haalt? Merk, webshop. Ik vind het moeilijk om een goed mineraal supplementen te vinden. Ik vind wel magnesium apart, maar een combinatie met calcium en-of kalium niet.

3 mag je mucuna pruriens innemen tijdens of vlak voor je amfetamine slikt? Ik heb hier veel over opgezocht en overal vind ik hier erg negatieve reacties op met gevolgen zoals: hallucinaties, psychose, extreme angst, hartproblemen ect..

Is L-tryptofaan veilig tijdens gebruik van amfetamine? Neem je get best voor je de amfetamine slikt of daarna als een downer? Veel lotgenoten (ADD), krijgen ook ecitolopram voorgeschreven. Een SRRI, het lijkt me dat dat veel krachtiger werkt dan tryptofaan en dus gewoon kan? In vlees, noten en eiren zit ook veel tryptofaan dus, mag je die ook niet eten als het echt kwaad zou kunnen?

verder wou ik nog meegeven dat ik erg veel baat heb bij Ashwagandha, een adaptogeen nootropic van de ginseng familie. Het werk angst remmend/ontspannend, maar staat er ook om bekend om de hormone terug te stabiliseren. Vooral bij mannen met een testosteron probleem. (Ik gebruik voor de pijn ook chronisch een opiaat, dat een zware aanslag is op mijn testosteron. Dat is duidelijk te merken bij me: teelballen zijn kleiner geworden, ik heb wat borstvorming en houdt vet vast op de buik “terwijl ik maar 53kg weeg en 1.70m groot ben” versterkte depressieve gevoelens, verlies van spieren en het niet kunnen verstevigen van spieren, geen motivatie, kort van stof, niet kunnen inslapen en niet uit bed kunnen... ) met mijn andere aandoeningen dus iets dat alles veel erger maakt! Ik overweeg om testosteron gel te gaan gebruiken, maar wil even afwachten wat Ashwaganda kan doen. Daarnaast helpt het voor de inname van Dex om minder spiertonus te hebben, in de avond is het goed om de slaap op te wekken.

passiflora zet ik samen met ashwagandha in, voor een betere slaap kwaliteit er zit ook een heel lage dosis melatonine bij, maar werd hier al vernoemd.

indien op bepaalde vragen positief reactie komt overweeg ik om savonds ipv apparte supplementen in te zetten, “My Sleep” te gaan gebruiken. Die combineert passiflora, valeriaan, ashwagandha, l-tryptofaan en melatonine. Heel goede reacties over als natuurlijke slaper.

Sorry voor de lange tekst. Hoop dat het laatste stukje ook een fijne toevoeging voor jullie kan zijn!

groeten!
L
LiveFastDieYoungLid
01-01-2024, 00:00
#12
NAC (N-acetyl-L-cysteine) word ook wel eens aangeraden door sommige gebruikers, echter kon ik hier alleen reporten over vinden van het effect op muizen en wanneer toegediend bij een overdosis. Dit zou neurotoxiciteit aanzienlijk tegengaan maar er zijn meerdere rapporten waar NAC's negatieve effecten veroorzaken bij het gebruik met amfetamine. Iemand die amfetaminen voor zijn ADHD gebruikte, door de dokter voorgeschreven, begon met het gebruiken van NAC en ervaarde dat het het effect dat amfetamine veroorzaakte (de goede) volledig wegnam. Ook veroorzaakte dit een depressie bij die bepaalde persoon welke wegging zodra hij met het product stopte. Daarom heb ik deze ook niet toegevoegd bij de lijst met substanties.
Y
Yort55Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Nose Candy zei:
NAC (N-acetylcysteine) word ook wel eens aangeraden door sommige gebruikers, echter kon ik hier alleen reporten over vinden van het effect op muizen en wanneer toegediend bij een overdosis. Dit zou neurotoxiciteit aanzienlijk tegengaan maar er zijn meerdere rapporten waar NAC's negatieve effecten veroorzaken bij het gebruik met amfetamine. Iemand die amfetaminen voor zijn ADHD gebruikte, door de dokter voorgeschreven, begon met het gebruiken van NAC en ervaarde dat het het effect dat amfetamine veroorzaakte (de goede) volledig wegnam. Ook veroorzaakte dit een depressie bij die bepaalde persoon welke wegging zodra hij met het product stopte. Daarom heb ik deze ook niet toegevoegd bij de lijst met substanties.
Klik om te vergroten...
NAC zorgt inderdaad voor het tegengaan van neurotoxiciteit. Ook geeft het bij MDMA voor veel gebruikers de 'magie' weer terug naar een lange pauze en het gebruik van NAC.
Je moet NAC ook 2 dagen van te voren stoppen met nemen als je van plan bent amfetamine/MDMA te gaan gebruiken. Hierdoor wordt het effect namelijk geremd.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#14
acetylcysteine is toch slijmoplosser? Voor taaislijm ziekte.
L
LiveFastDieYoungLid
01-01-2024, 00:00
#15
De Dunne zei:
acetylcysteine is toch slijmoplosser? Voor taaislijm ziekte.
Klik om te vergroten...

Yes, dit moest N-acetyl-L-cysteine inderdaad zijn. Ik vrees dat ik iets te snel heb willen zijn.
Heb het even aangepast.
L
LiveFastDieYoungLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ach dat is dezelfde naam maar met streepjes enzo. Ik ben echt al veel te lang wakker gewoon.
Is wel gewoon het juiste supplement hoor. Het wordt eigenlijk ook gebruik jaar voor paracetamol overdosis. Daarvoor heb ik het al eens gehad, dit gaat heel veel neurotoxiteit tegen in je lichaam.
D
De ApothekerLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik dronk altijd isotone AA, breakers en feta boreks.
C
Chr0nicLid
01-01-2024, 00:00
#18
Eventuele aanvullingen?:

L-theanine schijnt ook erg goed te helpen tegen eventuele anxiety.

Specifiek voor GHB gebruikers heb ik ook gelezen dat Agmatine Sulfaat goed kan werken voor het herstellen van de glutamaat levels tijdens de rebound
en Potassium schijnt te helpen in het balanceren van je zoutgehaltes aangezien je met GHB erg veel natrium binnenkrijgt.

Alfa-liponzuur is een sterke anti-oxidant en beschermer.
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ik eet meestal pizza.
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#20
Jezus.

We mogen geen prijzen noemen, maar als ik je hele lijst in huis zou halen ben ik een fortuin kwijt.

Ik zal wel minder drugs gebruiken.
Bespaar ik tweemaal geld.
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."