Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsCrystal meth als vervanger speed

Crystal meth als vervanger speed

14 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
J
JanDeBrandweermanLid
01-01-2024, 00:00
#1
Heb een paar maanden lisdexamphetamine geslikt van de apotheek om wat meer werk klaar te krijgen voor een of twee dagen per week. De dosis hierbij was 15mg wat net genoeg is voor een boost maar niet eentje waarvan je helemaal van de kaart gaat. Nu is mijn voorraadje op en vroeg ik mij af of ik best meth kon gebruiken in plaats van lisdexamphetamine sinds amphetamine van de straat zelf heel vaak versneden is met rotzooi en ook nog eens duurder is.
Meth zelf wordt namelijk in de VS voorgeschreven als Desoxyn en was van plan om te beginnen met 5mg per dag oraal eenmaal in de week met 10mg als een maximum per week. Ik heb al ervaring met dit goedje alleen nam ik er de eerste paar keren wel echt gewoon veel van (50mg plugged een keer in de maand) dus het lijkt mij dat op deze manier het verslavingsgevoel wel controleerbaar is.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik zou dit niet doen. Je bouwt vrij snel tolerantie op voor meth, wat resulteert in steeds hogere doseringen en meer bijwerkingen. Daarnaast is het 1 van de meeste verslavende stoffen door de hoge dopamine afgifte en heftige comedown.

Zelfmedicatie met stimulanten is sowieso een gladde helling, met meth wordt dat een gletsjer.
G
GeneesmiddelLid
01-01-2024, 00:00
#3
Of het voor jou werkt waar je het voor wilt gebruiken kun je alleen zelf achter komen, maar naar mijn mening zal het eerder je een gevoel geven dat het helpt ipv dat het echt helpt. Daarnaast zal het voor je gevoel steeds lastiger worden om te functioneren zonder te gebruiken

Wat maakt het dat je denkt dat methamfetamine niet versneden wordt? Volgensmij is gewone amfetamine sowieso niet zo vaak versneden met rotzooi, meestal caffeine.

Als laatste vraag ik mij af of de verslaving controleerbaar is. Het is van nature een erg verslavende stof en door tolerantie zul je steeds meer nodig hebben. Ook het functioneren zonder zal lastiger worden.

Wat ze in de VS voorschrijven is soms ziekelijk. Of nog erger, krijg je het gewoon zonder recept of reden 😜
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Je kunt je amfetamine ook wassen he waardoor het effect steeds beter wordt
M
MaddMonkeyLid
01-01-2024, 00:00
#5
Dopemonster zei:
Je kunt je amfetamine ook wassen he waardoor het effect steeds beter wordt
Klik om te vergroten...
Ik kreeg daarna allemaal zeepbelletjes uit mijn neus. Niet echt fijn.
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#6
MaddMonkey zei:
Ik kreeg daarna allemaal zeepbelletjes uit mijn neus. Niet echt fijn.
Klik om te vergroten...
Je moet het ook niet wassen met badschuim
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#7
JanDeBrandweerman zei:
Heb een paar maanden lisdexamphetamine geslikt van de apotheek om wat meer werk klaar te krijgen voor een of twee dagen per week. De dosis hierbij was 15mg wat net genoeg is voor een boost maar niet eentje waarvan je helemaal van de kaart gaat. Nu is mijn voorraadje op en vroeg ik mij af of ik best meth kon gebruiken in plaats van lisdexamphetamine sinds amphetamine van de straat zelf heel vaak versneden is met rotzooi en ook nog eens duurder is.
Meth zelf wordt namelijk in de VS voorgeschreven als Desoxyn en was van plan om te beginnen met 5mg per dag oraal eenmaal in de week met 10mg als een maximum per week. Ik heb al ervaring met dit goedje alleen nam ik er de eerste paar keren wel echt gewoon veel van (50mg plugged een keer in de maand) dus het lijkt mij dat op deze manier het verslavingsgevoel wel controleerbaar is.
Klik om te vergroten...
Als je het nodig hebt om werk gedaan te krijgen dan is meth niet echt de beste optie. Zeker niet het spul wat je bij de dealer koopt. En al helemaal als je het recreatief én functioneel wil gebruiken. Dan slijt er snel een gewoonte in, of een bepaalde associatie tussen meth en werk of meth en je goed voelen.... En daar heb je dan weer de bekende verslavingsvalkuil.

Als je echt stimulanten nodig hebt voor de concentratie; regel het dan via de dokter. Gaat dat niet omdat je ze eigenlijk niet echt nodig hebt? Wees dan streng voor jezelf en sta niet toe dat je regelmatig stimulerende middelen gebruikt. Uiteindelijk ga je je van regelmatig gebruik alleen maar minder goed van voelen. Zonder de meth of speed of wat dan ook kan je je dan niet meer concentreren, krijg je last van angstklachten, is ontspanning niet meer zo belonend en kun je last krijgen van schommelende emoties.
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#8
Kwam toevallig dit topic tegen, waar ook iemand dacht om een middel als dit te gebruiken (wel een andere merknaam).
Bezint eer ge begint.


Pervitine (methamfetamine), superpep / de ultieme drug

Aangezien ik met pervitine nog niet echt een 'trip' heb meegemaakt waarvan ik het de moeite vind om daar een apart report over te schrijven, heb ik besloten om een beetje een algemeen verhaal te maken van mijn ervaringen met deze beruchte drug. Mede doordat hier op DF zo weinig reports over zijn...
drugsforum.nl drugsforum.nl
K
Kevin761990Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Mevrouw Pløp zei:
Je moet het ook niet wassen met badschuim
Klik om te vergroten...
Met badzout misschien?
J
JanDeBrandweermanLid
01-01-2024, 00:00
#10
Neo-Shulginist zei:
Dan slijt er snel een gewoonte in, of een bepaalde associatie tussen meth en werk of meth en je goed voelen.... En daar heb je dan weer de bekende verslavingsvalkuil.
Klik om te vergroten...
Hier heb ik al last van met wiet dus moet echt mijn omgeving aanpassen om mijn gedrag aangepast te krijgen.
Neo-Shulginist zei:
Gaat dat niet omdat je ze eigenlijk niet echt nodig hebt?
Klik om te vergroten...
Wie bepaalt zoiets nu echt? Ik heb een diagnose autisme spectrum stoornis waar ik erg van last heb in mijn jonge jaren. Als ik iets moet leren dat mij weinig interesseert is elke minuut dat ik er mee bezig ben een psychologische foltering. Is het iets dat me wel boeit dan kan ik er simpel 10 uur per dag mee bezig zijn. Mijn vriendin heeft ADHD en die krijgt lisdexamfetamine voorgeschreven, ze geeft mij wekelijks 30mg en daar ben ik zo'n 2 dagen van de week extra productief mee en vond het erg helpzaam.
L
LemmyLid
01-01-2024, 00:00
#11
YEAH SCIENCE
V
VuncapzzLid
01-01-2024, 00:00
#12
Methamfetamine paar maanden lang gebruikt op regelmatige basis. Nasaal, oraal en base (die was echt heftig). Ik zou het laten. De euforie, vooral bij basen is onbeschrijfelijk. Oraal is meer een lange amfetamine viariant. Nasaal krijg je ook een flinke kick ervan in tegenstelling tot nasaal amfetamine nemen. Meth voelt gewoon erg chemisch aan. Merkte het aan alles. Heb het een tijd lang gedaan (3x per week oid) voor een maand of 3 a 4. Daarna gestopt, nooit meer genomen. Waarom? Craving was enorm voor de volgende hit, aan het wachten totdat ik weer kon krijgen en een crash die ik nog nooit eerder heb meegemaakt van drugs. Dagenlang helemaal verrot en depressief/leeg. Wat wil je dan? Juist, een nieuwe hit. Gewoon vanaf blijven. Voegt niks toe in je leven. Ik heb er van geleerd. Just my 2 cents.
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#13
^

Ik heb een paar keer ge-base-d en het is een keer bij me geslamd.

Het slammen voelde als een hard drug. Base coke roken om precies te zijn, maar veel heftiger en ook veel langduriger.

Het was mijn heftigste drug ervaring van dit type die ik ooit gehad heb (base incluis en chinezen).

Daarna werd ik angstig en paranoide, kon twee dagen niet slapen, en had daarna een dag of tien ernstige paranoide-depressieve gevoelens.

Wil je dat iedere keer als je gaat werken?

Ik vond de langdurigheid van meth goed, maar je voelt dat je er verslaafd aan kan raken en dat daar niks goeds aan is.
M
MetalGuyLid
01-01-2024, 00:00
#14
Dat... zou ik niet doen als ik jou was.

Vooropgesteld, het is je eigen keuze. Maar weet waar je aan begint.
K
KlaasVaakLid
01-01-2024, 00:00
#15
JanDeBrandweerman zei:
Hier heb ik al last van met wiet dus moet echt mijn omgeving aanpassen om mijn gedrag aangepast te krijgen.

Wie bepaalt zoiets nu echt? Ik heb een diagnose autisme spectrum stoornis waar ik erg van last heb in mijn jonge jaren. Als ik iets moet leren dat mij weinig interesseert is elke minuut dat ik er mee bezig ben een psychologische foltering. Is het iets dat me wel boeit dan kan ik er simpel 10 uur per dag mee bezig zijn. Mijn vriendin heeft ADHD en die krijgt lisdexamfetamine voorgeschreven, ze geeft mij wekelijks 30mg en daar ben ik zo'n 2 dagen van de week extra productief mee en vond het erg helpzaam.
Klik om te vergroten...
Heb jij zelf niet gewoon ook ADHD? Zo klinkt het wel. Misschien eens laten testen, krijg je gewoon iets voorgeschreven wat vele malen veiliger is, in een gecontroleerde dosis.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."