Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsSpeed injecteren

Speed injecteren

39 antwoorden
12 weergaven
18-5-2026
A
AcidWarriorLid
01-01-2024, 00:00
#1
lotske1984- zei:
Ak nog veel spuit wel ja..
Klik om te vergroten...
Wees je ervan bewust dat elk gebruik, of het nu snuiven, slikken of spuiten is, een stap dichter bij ‘terug naar af’ is.
Met spuiten gaat dat gewoon nog iets sneller.
B
BasLid
01-01-2024, 00:00
#2
AphexTwin zei:
Wees je ervan bewust dat elk gebruik, of het nu snuiven, slikken of spuiten is, een stap dichter bij ‘terug naar af’ is.
Klik om te vergroten...
True, als je iets lekker vind, wil je dit vaker doen.
AphexTwin zei:
Na jouw eigen rehab zou je toch moeten weten dat je verslaafd blijft
Klik om te vergroten...
Dan is dat afkicken dus gewoon niet helemaal gelukt omdat zoals je zei: ''Ik vrees dat je jezelf wat wijsmaakt.'' TS is afgekickt, maar nog niet helemaal. En ja, dan val je langzaam terug in je oude periode. Dat zie ik zelf wel bij TS gebeuren.
lotske1984- zei:
Ja af en toe gebruik ik nog..grtz
Klik om te vergroten...
Eigenlijk wil ik je iets aanraden, maar eigenlijk is dat te simpel gezegd: Ga per direct (wat je nu moet doen) hulp zoeken dat je écht gaat helpen.
S
Snelle peppieLid
01-01-2024, 00:00
#3
Bas zei:
Je bedoelt 'minder'? Ik hoop voor je dat je dit lukt, maar dat je zegt dat je het gaat proberen geeft bij mij al tegenstellende gedachtes. Nadat ik gestopt was met roken en toen weer terugviel, zei ik ook altijd dat ik weer ging proberen te stoppen. Maar zonder succes, omdat als je iets 'probeert' je er gewoon niet 100% achter staat.
Klik om te vergroten...

Nimmer is oud Nederlands voor 'nooit meer' hoop dat ze dat bedoeld en volhoud
p
pinkieLid
01-01-2024, 00:00
#4
Snelle peppie zei:
Nimmer is oud Nederlands voor 'nooit meer' hoop dat ze dat bedoeld en volhoud
Klik om te vergroten...
Yes, vrij zeker dat ze bedoelt dat ze gaat proberen het niet meer (niemeer) gaat doen (gekke Belgen wij :wink:)
T
ToetjesMonsterLid
01-01-2024, 00:00
#5
Je hebt wel ballen om in herstel van een speedverslaving naar de spuit te grijpen. Voor velen het begin van het einde. Los daarvan, verschilt de high van injecteren veel met dat van slikken of snuiven? Denk hierbij aan:
-langere werkingsduur
-meer euforie
-strakker staan
-grotere kater
-meer bijwerkingen

Ben daar eigenlijk wel benieuwd naar.
S
StimsalaBanneLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik shot speed, en ik zou het anderen (uiteraard) niet aanraden. Zodra je "jouw ideale" dosis gevonden hebt en je weet hoe die rush voelt (van een paar minuten!), wil je er niet meer mee stoppen.
Met ieder shot neem je een risico dat mogelijk levensgevaarlijk kan zijn, je shot word niet gefilterd door organen zoals neus of maag, dus zaken zoals testen, wassen en hygiëne worden enorm belangrijk.

@Koffieboon, Ondanks dat het erg persoonlijk/verschillend zal zijn per persoon, hier mijn ervaring:

-langere werkingsduur --> Nee, de rush/flash is enorm heftig en kort (paar minuten), de high erna is korter. Dit betekend niet dat het ook uit je lichaam is, dus kans op OD is groter.
-meer euforie ---> Heftiger maar korter.
-strakker staan ---> Heftiger maar korter.
-grotere kater ---> Geen kater, maar die had ik voor het shotten ook niet.
-meer bijwerkingen ---> Minder bijwerkingen, wel meer gevaar aangezien ieder keer je een shot zet een bepaald risico neemt die behoorlijke gevolgen kan hebben.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#7
SanneBanne zei:
Ik shot speed, en ik zou het anderen (uiteraard) niet aanraden. Zodra je "jouw ideale" dosis gevonden hebt en je weet hoe die rush voelt (van een paar minuten!), wil je er niet meer mee stoppen.
Met ieder shot neem je een risico dat mogelijk levensgevaarlijk kan zijn, je shot word niet gefilterd door organen zoals neus of maag, dus zaken zoals testen, wassen en hygiëne worden enorm belangrijk.

@Koffieboon, Ondanks dat het erg persoonlijk/verschillend zal zijn per persoon, hier mijn ervaring:

-langere werkingsduur --> Nee, de rush/flash is enorm heftig en kort (paar minuten), de high erna is korter. Dit betekend niet dat het ook uit je lichaam is, dus kans op OD is groter.
-meer euforie ---> Heftiger maar korter.
-strakker staan ---> Heftiger maar korter.
-grotere kater ---> Geen kater, maar die had ik voor het shotten ook niet.
-meer bijwerkingen ---> Minder bijwerkingen, wel meer gevaar aangezien ieder keer je een shot zet een bepaald risico neemt die behoorlijke gevolgen kan hebben.
Klik om te vergroten...

Ik denk dat jij vrij a-typisch bent met jouw best wel extreme dagelijks gebruik via injectie.

Over het algemeen zal iemand d.m.v. shotten al snel veel grotere hoeveelheden gaan gebruiken en de bijwerkingen en kater zullen alleen maar toenemen. Dat jij nooit door de kater heengaat - simpelweg omdat je elke dag gebruikt en de kater dus geen kans geeft - betekent niet dat hij er niet is. Probeer maar eens drie dagen nuchter te blijven, dan zul je vermoedelijk wel aardig gaan merken wat een kater is hoor.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#8
acht.zes zei:
Ik zat ook al te denken. Hoe kan je nou weten dat je geen kater hebt als je elke dag gebruikt? Het duurt toch echt een stuk langer dan 24 uur voor alles uit je systeem is.
Klik om te vergroten...

Dat weet je dan dus gewoon niet. Zelfs niet wat een echte speed come down is, aangezien je in dit schema meteen een shot neemt om de high op gang te houden of uitgeput in slaap stort omdat je al langdurig aan het gebruiken bent. Vind dit dus persoonlijk ook een beetje ontkennen van de feiten, maar misschien dat SanneBanne het anders bedoelde.
T
ToetjesMonsterLid
01-01-2024, 00:00
#9
Bedankt voor je reactie @SanneBanne . Ik vind het jammer om te lezen dat je dagelijks speed intraveneus gebruikt. Lijkt mij een tikkende tijdbom tot dat dat een keer goed misgaat. Heel veel sterkte met de keuzes die je hebt gemaakt en het pad dat je bent ingeslagen.

Misschien dat ik het allemaal wel wat te heftig in zie, maar hoe ben je met deze gewoonte begonnen? Nieuwschierigheid? En kun je nog enigszins normaal functioneren in deze fase van gebruik? Denk hierbij aan eten, slapen en gezonde relaties onderhouden. Tenminste als je daar 'nuchter' op terugblikt.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Van wat ik begrepen heb is het allemaal heel snel gegaan en heeft @SanneBanne de drugs nog niet zo lang geleden ontdekt.

Ik vraag me ook nog wat dingen af. Hoe vaak per dag spuit je speed? Een keer? Of toch meer aangezien het effect korter duurt. En hoe veel?
En heeft het feit dat je hier nog maar heel weinig post iets te maken met het dagelijks speed spuiten?

En hoe staat het met je zoektocht naar werk? Gevonden of staat dat juist op een laag pitje?

En nog een heel praktische: Heb je nog een auto en neem je deel aan het verkeer?

Mij lijkt het in ieder geval heel moeilijk zo niet onmogelijk om zulk gebruik t integreren in het dagelijkse leven als je daar dagelijkse verantwoordelijkheden hebt in de vorm van betaald werk op vaste uren.
K
KropSlaLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik heb zelf van snuiven wel echt een speed-kater, maar die is anders dan de alcohol kater (hoofdpijn/misselijk). Bij mij voel ik me vooral de tweede of derde dag na gebruik erg lamlendig, extreem moe, down, etc. Dat gevoel heb je natuurlijk niet als je de volgende dag weer gebruikt, omdat je daarmee die gevoelens ook telkens dempt of uitstelt. Dus in dat opzicht snap ik de opmerking van acht.zes en RO wel en denk

SanneBanne, ik ben een hele tijd niet zo actief geweest dus schrok een beetje van jouw bericht. Ik las eerst het bericht en toen zag ik pas jouw naam erbij staan, had ik niet verwacht, maar heb misschien e.e.a. gemist. Injecteren heeft toch een soort extra heftigheid over zich heen (in mijn beeld/mening in elk geval), laat staan dagelijks. Ik hoop dat je ondanks dat nog gewoon oké kunt functioneren (eigenlijk wat koffieboon zegt/vraagt, maar isook een erg persoonlijke vraag mss) en wil je sterkte wensen.
S
StimsalaBanneLid
01-01-2024, 00:00
#12
Roze olifant zei:
Probeer maar eens drie dagen nuchter te blijven, dan zul je vermoedelijk wel aardig gaan merken wat een kater is hoor.
Klik om te vergroten...

Ik bedoel met een kater dat gevoel waarmee je wakker word zoals na alcohol zoals hoofdpijn, misselijk en algemeen rotgevoel. Die heb ik ooit wel gehad na speed waarin enorm veel cafeïne zat. Toen werd ik wakker met hoofdpijn.

Wat jij een kater noemt, dat noem ik ontwenning/afkickverschijnselen, de reactie op de lichamelijke/geestelijke verslaving. Die heb ik uiteraard wel. Als dat onder een kater valt, dan heb ik wel katers na speedgebruik ja.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#13
SanneBanne zei:
Wat jij een kater noemt, dat noem ik ontwenning/afkickverschijnselen, de reactie op de lichamelijke/geestelijke verslaving. Die heb ik uiteraard wel. Als dat onder een kater valt, dan heb ik wel katers na speedgebruik ja.
Klik om te vergroten...
Als ik een enkele keer speed gebruik kan ik moe of lamlendig zijn in de dagen erna of bijvoorbeeld extra prikkelbaar zijn of wat meer down. Dat zijn geen afkickverschijnselen bij mijn frequentie van gebruik. Dat is gewoon een kater hoor, alsof een kater alleen misselijkheid of hoofdpijn kan zijn.

Vind het sowieso typisch dat je jezelf voorhoudt dat je geen kater zou hebben, lijkt me meer ontkenning dan werkelijkheid eigenlijk. Toont alleen maar aan hoe diep je al in je verslaving zit en denkt dat je nog enig idee hebt over wat waarvan komt, terwijl het zeker bij dagelijks gebruik allemaal nogal door elkaar gaat lopen.

Als je elke dag gebruikt voor langere periode heb je ook totaal geen besef meer van wat je normale baseline nuchtere toestand is. Ik weet zelf nog uit mijn tijd dat ik dagelijks blowde hoe scheef je referentie kader kan worden na verloop van tijd. Niet persoonlijk verder, maar kan dit soort opmerkingen van mensen met een verslaving eigenlijk per definitie niet serieus nemen. En al zou het wel werkelijk kloppen, dan zegt het nog niks voor een normale gebruiker.
R
RebellLid
01-01-2024, 00:00
#14
Heftig om te lezen.
Ik wist geeneens dat je speed kon spuiten.
Dacht dat het je aderen zwaar zou beschadigen ipv.
Coke of Heroïne.
Omdat de gabbers van vroeger hun neus botje eruit snoven met speed.
Daar zou ik die gedachte wel hebben gecreëerd.

Vroeger slikte ik alleen pillen en wou nooit wat in mijn neus stoppen.
Nu doe ik dat wel.
Maar injecteren is next level voor mij waar ik gelukkig geen drang naar heb.

Zoals hierboven beschreven, gooi die naald weg en hou het leuk voor jezelf :clapping2:
E
ErowidoLid
01-01-2024, 00:00
#15
Rebell zei:
Zoals hierboven beschreven, gooi die naald weg en hou het leuk voor jezelf :clapping2:
Klik om te vergroten...

Dat is soms wel makkelijker gezecht dan gedaan rebell :rolleyes:
E
ErowidoLid
01-01-2024, 00:00
#16
SanneBanne zei:
Ik bedoel met een kater dat gevoel waarmee je wakker word zoals na alcohol zoals hoofdpijn, misselijk en algemeen rotgevoel. Die heb ik ooit wel gehad na speed waarin enorm veel cafeïne zat. Toen werd ik wakker met hoofdpijn.

Wat jij een kater noemt, dat noem ik ontwenning/afkickverschijnselen, de reactie op de lichamelijke/geestelijke verslaving. Die heb ik uiteraard wel. Als dat onder een kater valt, dan heb ik wel katers na speedgebruik ja.
Klik om te vergroten...

ik kon me nog in het verleden herrineren dat ik op het forum een trip report gooiden over het intraverneus gebruik van 3-mmc waar je nogal positief op reageerde...ik heb hopelijk niemand aangespoort op I.V drugsgebruik hoop ik?! 5 ziekenhuis opnames verder en 3 afkickklinieken verder en ik ben weer clean voor een tijd maar voor hoelang weet ik ook niet
A
Amfitamientje PowerLid
01-01-2024, 00:00
#17
Wauw, intraveneus pep gebruiken... Lijkt me erg heftig. Hopelijk gaat dit nog een poos lang goed totdat je er klaar mee bent.

Maar ik oordeel niet. Drugs gebruiken is een glijdende schaal of een wipwap. Wat voor de een een taboe is is voor een ander normaal. Zelf gebruik ik ook 2 tot 3 keer per week speed en soms veel te veel. Gelukkig heb ik nooit klachten ervaren behalve soms een “kater”.

Bij mij is het gebruik een wipwap. Op het moment dat ik denk dat ik ga ontsporen neem ik gas terug en wip ik terug. Dat gaat al tig jaar goed. Helemaal stoppen wil ik niet.

Hopelijk kan jij ook een beetje goed wipwappen @SanneBanne . Niet afglijden.

Mensen die commentaar hebben op regelmatige speedgebruikers maar zelf ook drugs gebruiken zijn hypocriet. Als je tegen mijn tante zegt dat je 1 keer per jaar een xtc pilletje gebruikt zal ze zeggen dat je compleet verloren bent en je verstand hebt verloren. Het is maar net waar je staat in je ontwikkeling.

Zolang je goed blijft functioneren zoals eten, slapen, hygiëne, persoonlijke verzorging, gezondheid, sociale contacten, jezelf onderhouden enzovoorts is er niet zo veel aan de hand.

Als je heel veel drugs gebruikt is de kans groter dat je niet meer goed functioneert. Dit verschilt per persoon. Sommige mensen kunnen meer hebben dan een ander en herstellen makkelijker dan een ander. Dit kan een ander niet voor je invullen en daarom oordeel ik niet.

Intraveneus gebruik zorgt voor meer risico dan snuiven, slikken of pluggen omdat de kans op overdosis groter is. Ook is het belangrijk dat je hygiënisch te werk gaat en dat je speed spatzuiver is want je wilt geen gif of onzuiverheden zoals een stofje direct in je bloedbaan.

Als je al een poos elke dag speed injecteert en nog steeds leeft weet je hoe het werkt. Gewoon zorgvuldig blijven.

Iedereen weet dat het geen gezonde praktijk is om te shotten maar pep snuiven is ook niet gezond. Nu komt het aan op @SanneBanne haar trots, waardigheid, levenslust, vechtlust, eigenwaarde enz maar dat geldt voor iedereen of je nu slikt, snuift, shot of geheelonthouder bent.
P
PrisonLid
01-01-2024, 00:00
#18
Amfitamientje Power zei:
Wauw, intraveneus pep gebruiken... Lijkt me erg heftig. Hopelijk gaat dit nog een poos lang goed totdat je er klaar mee bent.

Maar ik oordeel niet. Drugs gebruiken is een glijdende schaal of een wipwap. Wat voor de een een taboe is is voor een ander normaal. Zelf gebruik ik ook 2 tot 3 keer per week speed en soms veel te veel. Gelukkig heb ik nooit klachten ervaren behalve soms een “kater”.

Bij mij is het gebruik een wipwap. Op het moment dat ik denk dat ik ga ontsporen neem ik gas terug en wip ik terug. Dat gaat al tig jaar goed. Helemaal stoppen wil ik niet.

Hopelijk kan jij ook een beetje goed wipwappen @SanneBanne . Niet afglijden.

Mensen die commentaar hebben op regelmatige speedgebruikers maar zelf ook drugs gebruiken zijn hypocriet. Als je tegen mijn tante zegt dat je 1 keer per jaar een xtc pilletje gebruikt zal ze zeggen dat je compleet verloren bent en je verstand hebt verloren. Het is maar net waar je staat in je ontwikkeling.

Zolang je goed blijft functioneren zoals eten, slapen, hygiëne, persoonlijke verzorging, gezondheid, sociale contacten, jezelf onderhouden enzovoorts is er niet zo veel aan de hand.

Als je heel veel drugs gebruikt is de kans groter dat je niet meer goed functioneert. Dit verschilt per persoon. Sommige mensen kunnen meer hebben dan een ander en herstellen makkelijker dan een ander. Dit kan een ander niet voor je invullen en daarom oordeel ik niet.

Intraveneus gebruik zorgt voor meer risico dan snuiven, slikken of pluggen omdat de kans op overdosis groter is. Ook is het belangrijk dat je hygiënisch te werk gaat en dat je speed spatzuiver is want je wilt geen gif of onzuiverheden zoals een stofje direct in je bloedbaan.

Als je al een poos elke dag speed injecteert en nog steeds leeft weet je hoe het werkt. Gewoon zorgvuldig blijven.

Iedereen weet dat het geen gezonde praktijk is om te shotten maar pep snuiven is ook niet gezond. Nu komt het aan op @SanneBanne haar trots, waardigheid, levenslust, vechtlust, eigenwaarde enz maar dat geldt voor iedereen of je nu slikt, snuift, shot of geheelonthouder bent.
Klik om te vergroten...

Dit klinkt als een semi-verslaafde die zijn/haar verslaving goed praat. Natuurlijk is er een enorm verschil tussen 1 x per maand speed gebruiken en 3,5 gr per dag. Plus met 3,5 gram per dag kun je niet goed functioneren.

Jouw tante heeft een heel ander referentiekader, in haar ogen is alle drugs slecht en ben je meteen verloren. Dat is een gebrek aan kennis. Hier zitten een boel ervaringsdeskundigen, juist daar van zou je wel iets aan moeten nemen.
E
Erikv6Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Ik heb hele goede speed gebruik 3 dagen nachten met een bom van anderhalve gram,slaap daarna 3 dagen compleet kapot,nieuwe halen en weer bombarderen,heerlijkste gevoel moet constant aanhouden aan een spuit gedacht maar bombarderen in hoge dosissen werkt na 2 jaar bijna dagelijks te gebruiken nog steeds goed,maar gelukkig heb k hele fijne.speed daar ben ik voor gaan leven.verijkt mn leven zo gigantisch.
B
Big D-liciousLid
01-01-2024, 00:00
#20
Erikv6 zei:
Ik heb hele goede speed gebruik 3 dagen nachten met een bom van anderhalve gram,slaap daarna 3 dagen compleet kapot,nieuwe halen en weer bombarderen,heerlijkste gevoel moet constant aanhouden aan een spuit gedacht maar bombarderen in hoge dosissen werkt na 2 jaar bijna dagelijks te gebruiken nog steeds goed,maar gelukkig heb k hele fijne.speed daar ben ik voor gaan leven.verijkt mn leven zo gigantisch.
Klik om te vergroten...
Een bom van 1,5 gram? Mijn hemel, je hart!

3 dagen en nachten wakker en daarna 3 dagen helemaal naar de klote en dat verrijkt je leven?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."