Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsSpeed wassen met Aceton *UPDATE: Categorie III - DRUGS PRECURSOR: ACETON

Speed wassen met Aceton *UPDATE: Categorie III - DRUGS PRECURSOR: ACETON

438 antwoorden
154 weergaven
18-5-2026
B
BasvanHovenLid
01-01-2024, 00:00
#1
Waarom is scheikunde zo verdomd lastig? Ik vind het razend interessant, maar elke keer als ik iets te weten kom, lijkt het net alsof het voor mijn ogen extra ingewikkeld wordt gemaakt.
J

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...7891011...22
Johnny Snow
Lid
01-01-2024, 00:00
#2
ps: ik volg al meer dan tien jaar wekelijks wetenschappelijke studies op over de drugs die ik ga gebruik en blijf gebruiken om exact te weten wat alle eigenschappen en dergelijke van een drug zijn, maar ook van de meest relevante landen ter wereld van de drugs waar ik mee bezig ben de cijfers en statistieken van zuiverheden, cuts, aantal fataliteiten, harm reduction, ik ben zelf uit een wetenschappelijke opleiding gekomen en heb aan de univ in avondonderwijs speciaal chemie gevolgd dat interessant is maar meer nog om exact elk proces van het uikoken van coke tot base, het wassen en het weer converteren naar compleet zuivere HCL en exact elk proces dat zich bij het uitvoeren daarvan afspeelt om honderd procent resultaat te bekomen, zelfs het nog veel simpelere minder effectieve wassen met aceton heb ik niemand weten doen zodat uiteindelijk het resultaat perfect was, ook uitkoken en converteren is simpel, maar niemand weet exact wat er zich afspeelt, verder geeft het je ook inzicht in de moleculaire structuren van een drug, wat boeiend is omdat je zo exact weet welke en op welke manier zulk een molecule zich zal gedragen en nog veel meer, zo ken ik drugs van kern tot geheel plaatje,...
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#3
SanneBanne zei:
Dus, een verklaring blijvende te zoeken, kan het zo zijn dat de speed die milder aanvoelt, gewoon minder Dex bevat? Kan het eruit gehaald zijn? Wat gebeurd er normaal met de rest (Levo-amfetamine) als de farmaceutische bedrijven de Dex eruit gehaald hebben? Word dat stiekem via een achterdeur verkocht?
Klik om te vergroten...
Dat is wel heel ver gezocht hoor. Dex uit de racemische mix halen is ontzettend lastig en duur en gebeurd dan ook alleen in de farmaceutische industrie. De farmaceutische industrie gaat de levo vervolgens echt niet via een achterdeur verkopen, aangezien die onder streng toezicht staan. Dat risico zullen ze gewoon nooit nemen, en is gezien de hoge prijs van dex ook niet nodig.
B
BasvanHovenLid
01-01-2024, 00:00
#4
Hoi Johnny show,

Allereest excuses voor het late reageren. Ik had het druk.

Waarom ik reageerde was om de volgende uitspraak die je deed in het topic "Speed wassen met Aceton":


en is wanneer het geen schadelijke cuts bevat en je enkel snuift onschadelijk voor lichaam en geest)
Klik om te vergroten...

Dit is gewoon niet waar. Hoe kan welke drug dan ook onschadelijk zijn voor lichaam en geest? Dat is de definitie van drugs. Ze veranderen chemische processen in het lichaam. Dat is wat drugs doen. Ze veranderen onze natuurlijke lichaamshuishouding. Drugs zijn slecht voor het lichaam. De meerwaarde in drugs ligt in het effect wat ze hebben, niet in het effect wat ze op ons lichaam hebben. Je lichaam is alleen geintresseerd in overleven en voorplanten, drugs verstoren dit en zijn biologisch gezien indringers,

Ik ben geen moraalridder, daarmee bedoel ik ik ben niet de brave hendrik die nooit drugs gebruikt. Ik heb veel drugs gebruikt in mijn leven, en snap heus wel de meerwaarde van drugsgebruik. Drugs hebben mij meer geleerd over mijn eigen psysche dan school ooit deed. Maar wat jij doet in dit topic is feiten tot in de extreme overdrijven. Je maakt beweringen die niet waar zijn, en bovendien voor de verslaafde zelf ook redelijk kwetsend:

onschadelijk voor lichaam en geest
Klik om te vergroten...

Hoe kan je dit zeggen terwijl je weet dat heroine verslaving voor zoveel ellende zorgt? Daarbij, hoe kan je beweren dat welke drug dan ook "onschadelijk" is voor lichaam en geest"? Dat is wat drugs doen. Dat is de definitie van het woord. Middelen die de chemie in het brein en het lichaam veranderen, dat is wat het betekent.

Ik ben niet tegen drugs, integendeel, maar je bent onzin aan het verspreiden en dat schiet bij mij in het verkeerde keelgat.
B
BasvanHovenLid
01-01-2024, 00:00
#5
Johnny Snow zei:
Heroine is, net als alle Opioiden, volledig onschadelijk en vernielt zelfs niet een enkel hersencelletje, het gevaarlijke aan heroine is dat als je teveel neemt je ademhaling kan stoppen en je sterft aan een overdosis, witte, geen bruine, zuivere en zonder schadelijke cuts heroine is volledig onschadelijk, zoek maar op, en die kan je perfect snuiven want witte heroine is in hcl vorm zoals coke en bruine heroine is in base vorm zoals crack, echter is het omgekeerde van tel dat in het geval van heroine de hcl versie zuiverder en straffer is dan de base, en bij coke is het omgekeerd.

ps: coke is enkel benoemd als harddrug omwille van het verslavende karakter, dure prijs en megalomanische gevoel dat het geeft, wat het tot een verraderlijke drug maakt die bij verslaafden wel gauw tot sociale overlast kan zorgen.
pps: zelfs de meest zware over the top drug ter wereld, crystal meth is een soft drug (en crack en freebase coke ook trouwens...)!!!

Wat de meeste dan niet beseffen is dat Hasj-olie dan weer wel een harddrug is.
Klik om te vergroten...

Je snapt de definitie van softdrugs niet. Het is een verzonnen term voor hasj en wiet om het gedoogbeleid te helpen, maar is nooit een definitieve term omdat het simpelweg niet bestaat. Drugs zijn middelen die je bewustzijn veranderen.

Wat de meeste dan niet beseffen is dat Hasj-olie dan weer wel een harddrug is.
Klik om te vergroten...

Hasj olie is net als elke andere drugs gewoon een drug.Het enige verschil met softdrugs en harddrugs is dat je in Nederland softdrugs gewoon kan kopen in een winkel, genaamd een coffeeshop, en dat harddrugs verboden zijn volgens de wet.
J
Johnny SnowLid
01-01-2024, 00:00
#6
BasvanHoven zei:
Je snapt de definitie van softdrugs niet. Het is een verzonnen term voor hasj en wiet om het gedoogbeleid te helpen, maar is nooit een definitieve term omdat het simpelweg niet bestaat. Drugs zijn middelen die je bewustzijn veranderen.



Hasj olie is net als elke andere drugs gewoon een drug.Het enige verschil met softdrugs en harddrugs is dat je in Nederland softdrugs gewoon kan kopen in een winkel, genaamd een coffeeshop, en dat harddrugs verboden zijn volgens de wet.
Klik om te vergroten...

Je hebt duidelijk geen enkele bron nagetrokken en weet niet waarover je spreekt. Ik spreek uit data afkomstig van jarenlang wetenschappelijk onderzoek aangaande drugs, wat ik zeg zijn feiten, als jij niet van plan bent je huiswerk te doen en de feiten te checken, dan stopt het gesprek hier.
A
Amfitamientje PowerLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik heb eens nagedacht..... Als je verslaafd wordt aan meth is het belangrijkste in je leven meth.

Conclusie..... Je moet eerst 25kg meth inslaan voordat je aan een methverslaving begint. Dan ben je een gelukkige junk.

Het leven kan zo simpel zijn.
L
LinksrechtsLid
01-01-2024, 00:00
#8
Albedo zei:
Ik begrijp de gewichten en testresultaten nog steeds niet. Als de puurste (sulfaat) speed 73,4% is, dan is de rest het zout, dus 26,6%.

Dan klopt de eerste testuitslag niet volgens mij, want er blijft maar 23% over, tenzij het geen sulfaatzout is maar een HCL zout. Dan is de puurheid hoger met max 78% en is het zout 22%. Dan zou het wel kunnen.

Of maak ik een fout ergens?
Klik om te vergroten...


Waarom zou je max puurheid geen 78% kunnen zijn? Is perfect mogelijk.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#9
Linksrechts zei:
Waarom zou je max puurheid geen 78% kunnen zijn? Is perfect mogelijk.
Klik om te vergroten...
Wat voor zout zou je dan hebben? Amfetaminesulfaat is 73% amfetamine.
L
LinksrechtsLid
01-01-2024, 00:00
#10
Fool zei:
Wat voor zout zou je dan hebben? Amfetaminesulfaat is 73% amfetamine.
Klik om te vergroten...

Als je me kan vertellen waarom amfetaminesulfaat max 73% is weet je automatisch het antwoord op je vraag.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#11
Linksrechts zei:
Als je me kan vertellen waarom amfetaminesulfaat max 73% is weet je automatisch het antwoord op je vraag.
Klik om te vergroten...
Wat is dit nou weer voor niets zeggend antwoord. Amfetamine komt standaard in sulfaat vorm en kan als zodanig maximaal 73% zuiver zijn. Als amfetamine in hydrochloride vorm gemaakt zou worden zou het maximaal 78% zuiver kunnen zijn, maarja sulfaat is de standaard dus hydrochloride zien we in de praktijk niet.

Voor de mensen die het interessant vinden, heb een tijdje terug een topic geschreven waarin ik uitleg waarom drugs een bepaalde maximale zuiverheid hebben en hoe je die zelf kunt berekenen: https://drugsforum.nl/threads/de-maximale-zuiverheid-van-drugs-berekenen.56480/
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#12
@Psychedelibee

wat is eigenlijk de reden dat amfetaminesulfaat de standaard is en amfetaminehydrochloride niet of nauwelijks voorkomt? heeft de eerste bepaalde voordelen ten opzichte van de tweede?
B
BasvanHovenLid
01-01-2024, 00:00
#13
acht.zes zei:
@Psychedelibee

wat is eigenlijk de reden dat amfetaminesulfaat de standaard is en amfetaminehydrochloride niet of nauwelijks voorkomt? heeft de eerste bepaalde voordelen ten opzichte van de tweede?
Klik om te vergroten...

Mijn eerste gok is dat het goedkoper is en eenvoudig(er) te produceren.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#14
acht.zes zei:
@Psychedelibee

wat is eigenlijk de reden dat amfetaminesulfaat de standaard is en amfetaminehydrochloride niet of nauwelijks voorkomt? heeft de eerste bepaalde voordelen ten opzichte van de tweede?
Klik om te vergroten...
Geen idee eigenlijk, maar vermoed dat het zoals BasvanHoven ook suggereert te maken heeft met de complexiteit van het productieproces.

Zo zie je bijvoorbeeld dat phenetylamines overwegend in hydrochloride vorm voor komen, tryptamines overwegend in fumaraat vorm en lysergamides overwegend in tartraat vorm. Hier zijn dus uitzonderingen op, zoals amfetamine, maar dit doet wel vermoeden dat bepaalde groepen moleculen zich makkelijker aan een bepaald soort zout binden. Helaas is mijn scheikundige kennis echter iets te beperkt om hier echt een goed antwoord op te geven.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#15
Psychedelibee zei:
Geen idee eigenlijk, maar vermoed dat het zoals BasvanHoven ook suggereert te maken heeft met de complexiteit van het productieproces.

Zo zie je bijvoorbeeld dat phenetylamines overwegend in hydrochloride vorm voor komen, tryptamines overwegend in fumaraat vorm en lysergamides overwegend in tartraat vorm. Hier zijn dus uitzonderingen op, zoals amfetamine, maar dit doet wel vermoeden dat bepaalde groepen moleculen zich makkelijker aan een bepaald soort zout binden. Helaas is mijn scheikundige kennis echter iets te beperkt om hier echt een goed antwoord op te geven.
Klik om te vergroten...
Nou, zó beperkt vind ik je scheikundige kennis toch niet. :wink::)
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#16
Parfumflesje zei:
Toch maar even voor de grap 100 Mg van dat pervatine spul van een folie gerookt omdat ik geen geschikt pijpje heb. Ik trek nogal al hard en heb een grote longinhoud.

Sjongejongejonge en meisjes (meisjes voorop). Misschien was die 100 Mg een al een beetje te veel van het goede.
Klik om te vergroten...
Sorry dat ik het zeg, maar zomaar even ergens 100mg van gaan roken vind ik behoorlijk dom en onverantwoord eigenlijk. Een kleine Google zoekopdracht en je had kunnen weten dat 100mg meth roken hartstikke veel is, niet een hoeveelheid die je even voor de grap rookt in ieder geval...
A
Amfitamientje PowerLid
01-01-2024, 00:00
#17
Het is mijn eigen verantwoordelijkheid. Gelukkig was het eigenlijk best leuk en heb ik het bij 1 keer gehouden. Hopelijk wordt het geen epidemie dat meth/pervitine.
A
Amfitamientje PowerLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ik ben weer up and running. Een beetje dom was het wel om even voor de grap 100 Mg pervitine (ongetest) te verdampen en te inhaleren. Gelukkig gaat alles weer prima. Het is een erg fijn spulletje en heb wel trek in nog een beetje maar eerst laat ik het testen. Als ik het ooit weer ga gebruiken trek ik er een paar dagen voor uit want het brengt je compleet uit balans. Gelukkig heb ik helemaal geen last gehad van “schaduwmensen”, “demonen” enzovoorts.

Het was een compleet idiote ervaring. Uit je pan tot de macht 100 maar zo overweldigend dat je eigenlijk niet meer jezelf bent. Crack is niets vergeleken met deze waanzin.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Zo maar even voor de lol 100mg meth gerookt....

Ik had gepast. Misschien een beetje gesnoven maar nooit gerookt. Dat spul maakt van veel mensen verslaafden al bij de eerste keer.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#20
Parfumflesje zei:
Het was behoorlijk dom en onverantwoordelijk inderdaad. Ik ben weer thuis (met de trein). Gelukkig was mijn vriend niet boos. Hij was eigenlijk wel blij dat ik bij hem was. Ik heb de baas gemaild dat ik vandaag en morgen vrij neem en dat was geen probleem. Ik werk thuis en hoef er alleen maar voor te zorgen dat mijn werk op tijd af is. Ik loop ver voor op mijn schema gelukkig (ontwerpen van printplaten en elektronische schema’s).

Dat pervatine is dus gewoon methamfetamine. Je krijgt er heel veel energie en euforie van. Het begint nu uit te werken en ik voel me aardig naar de k*ote. Nu ben ik boterhammen met kaas, tomaat, mayonaise en een beetje kruidenzout aan het eten. Straks ga ik naar bed proberen me zelf in slaap te mediteren.

Eigenlijk heb ik me best vermaakt. Gelukkig maar. Ik kan me heel goed voor stellen dat dit spul mensen uit hun normale dagelijkse leven ontwricht. Na inname ga je van 0 tot 100 in 1 seconde naar een heel andere wereld.
Klik om te vergroten...
Wat jij met je werk doet hoef je je naar mij niet voor te verantwoorden hoor, gaat me niks aan. Je hoeft je uiteraard voor niets naar mij te verantwoorden voor de duidelijkheid.

Waarom ik zei dat het onverantwoord was is omdat 100mg meth roken een veel te hoge dosering is, je had er makkelijk van in het ziekenhuis kunnen belanden. En in het ergste geval was het niet eens meth maar bijvoorbeeld a-pvp, wat nog veel potenter is.

Ik probeer je niet de les te lezen hoor, maar vooral duidelijk te maken hoe ontzettend gevaarlijk dit soort acties kunnen zijn.
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."