Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums[TvdM-september] Yopo: mijn trip naar de tiende dimensie

[TvdM-september] Yopo: mijn trip naar de tiende dimensie

35 antwoorden
14 weergaven
18-5-2026
s
samputaLid
01-01-2024, 00:00
#1
Drugssoort: yopo
Dosis: 4 flinke zaadjes en 1/3 kalk
Inname methode: nasaal
Datum: voorjaar 2006
Locatie: thuis
Aantal personen: 1
Aantal sitters: 0


In de yopo-trip trad ik niet alleen buiten mezelf. Ik trad niet alleen buiten al m’n levens die ik zou kunnen hebben als ik door re-incarnatie iedere keer opnieuw geboren zou worden. Ik trad buiten alles… Ik was in de tiende, de allerhoogste dimensie. Alle dimensies en regels waar we in dit universum aan verbonden kunnen zijn, waren verworden tot één simpel punt. Dit was bij ‘ God’ (voor gelovigen) en de ‘big bang’ (voor wetenschappers) ineen.

Ooit heb ik op internet een korte, maar heldere presentatie gezien van de tiende dimensie (snarentheorie). Of deze presentie mijn gedachten tijdens de tip heeft beïnvloed, weet ik niet. Maar ik was er. Het was steeg alles te boven: mijn ego, mijn leven, alle levens op aarde, de aarde, het universum, tijd, en alle regels waar we aan verbonden zijn. Kortom: heftig!

Al een tijdje had ik me ingelezen over yopo. Niet veel eerder had ik getript, dus dit zou gelijk een heftige worden. Vier zaadjes even poffen en fijnmalen, 1/3 kalk erbij, goed mengen, en kotsbak naast m’n bed zetten. Ik wist dat het begin niet leuk zou worden. Het was een behoorlijke hoeveelheid en… here goes nothing… zo snel mogelijk alles naar binnen. De pijn in m’n neus die ik verwacht had, viel op zich mee.

Ik ging op bed liggen en al snel maakte een onbehaaglijk gevoel zich meester over me. Intens onbehaaglijk. Wat nou onbehaaglijk? Ik voelde me gewoon zo intens kut zoals ik dat in de verste verte nog nooit gevoel had! Wilde ik dit nog wel? Nee, dit was ‘too much’. Ik wilde terug. Ik begon de yopo uit m’n neus te snuiten. Maar het had geen zin meer, en ik wist het… de angst sloeg toe.

Misselijk werd ik. En niet een klein beetje. Dit was verwacht. Het kwam snel opzetten en ik pakte de bak. Ik kotste zo hard zoals ik dat nog nooit gedaan had. En dit voor vijf minuten lang. Echt veel beter voelde ik me niet. Ik moest naar het toilet. Lopen ging moeilijk, maar ik kwam er. Even wat ontladen, even zitten. Ik ging terug naar m’n bed. De bak was toch weer nodig. En ik begon weg te zakken. Toen ik weer overeind kwam gooide ik per ongeluk met m’n arm de bak over de grond, maar het kon me niet meer boeien. Ik moest lopen.

Ik ben naar de huiskamer gelopen om een nog onbekende reden. Daar ben ik in elkaar gezakt en voor en mij onbekende tijd heb ik op de grond gelegen. Toen ik weer opstond, begon de reis door de dimensies.

Yopo was voor mij de poort naar oneindigheid. De tijd werd oneindig. Ik beeldde me in dat tijdreizen werd uitgevonden. Het kon! Niet door mij, want ik was de dimensie tijd al overstegen. Maar ik besefte dat als tijdreizen werd uitgevonden, dit automatisch het einde was van de totale dimensie. Als het namelijk kon, dan werd dat in in begin dan wel niet misbruikt, maar dát het misbruik zou worden, was door kansberekening onvermijdelijk. Omdat daarbij er zoveel tijdmogelijkheden en tijdlijnen ontstonden, was het gedoemd dat ooit, al was het maar één keertje, misbruik van werd gemaakt. En wel zo gruwelijk misbruik, dat de dimensie daarmee ophield te bestaan.

Ik voelde dat de dimensie tijd voor mij daarmee opgehouden was te bestaan. Ik kon niet meer terug. En omdat tijd oneindig was, was het nemen van yopo in alle kansberekeningen ook onvermijdelijk geweest. Al had ik het ervoor niet gezien. Ik had m’n eigen bestaan daarmee volledig tenietgedaan. Maar niet alleen ik was verdwenen, de gehele wereld zoals ik die kende, die mensen, de relaties, de aarde, het universum, alles was daarmee weg voor mij.

Verdriet sloeg toe. Hoe kon ik dat nou doen? De troost was er voor me, dat het toch onvermijdelijk was. Het had toch niet anders gekund, dus het was niet mijn fout. Kon ik terug? Nee… Ik was niet dood. Ik was veel verder dan dood. Dat ene pietluttige leventje dat ik had… wat was dat nou? Ten opzichte van alle levens die je in een oneindige tijd kan hebben. En zelf daarboven steeg ik weer uit. Het was niets. En toch was ik verdrietig.

M’n lichaam had ik niet meer onder controle. Ik was toch totaal ergens anders. Wat ik precies heb gedaan, weet ik niet meer. Langzaam werd ik iets nuchterder en kwam terug naar de ‘normale’, aardse dimensie, waar ik alles van begreep. Ik merkte daarbij dat ik m’n lichaam niet onder controle had. Ik merkte dat ik puur willekeurige woorden uitkramen was. Het sloeg nergens op. Ik bouwde de ratio weer voor mezelf op. Op het moment dat volledig besef had, viel ik weer bewusteloos neer. Toen ik weer wakker werd, was ik terug bij af. Ik begreep totaal niet in welke situatie ik zat. Ik was weer in de onbegrijpelijke tiende dimensie, en ik daalde af van 10 naar 9, naar 8, enzovoorts. Begrippen werden duidelijk, tijd werd duidelijk, plaats werd duidelijk, tot het moment dat ik wist dat het kwam doordat ik yopo gebruikt had. Op dat moment viel ik weer neer en was alles weer kwijt.

Dit proces heeft zich vaak, heel vaak herhaald. Voor m’n gevoel ongeveer iedere seconde, maar ik kan me herinneren dat op ik m’n kamer ongeveer van elke kant gezien heb, omdat ik steeds een stukje heb proberen te lopen op het moment dat ik een bepaald besef weer kreeg. Daarna viel ik dus weer neer. (Dit heb ik de volgende dag trouwens behoorlijk aan m’n knieën en polsen gemerkt, die waren blauw.)

Langzaam maar zeker kwam ik bij iedere ronde een stukje verder; ik had een stukje langer besef. Bij de laatste keer was ik naar een vliegtuig in de lucht aan het staren die voorbij vloog. M’n gevoel zei dat het uren duurde, terwijl het slechts een halve minuut geweest kon zijn. Ik merkte dat het vliegtuig begon te vliegen en dit weer de normale realiteit was. Ik was terug!

Normaal was ik nog niet. Maar terug was ik wel! Ik kreeg het gevoel mee dat ik teruggekeerd was uit de dimensie, omdat ik een ‘goed persoon’ was. Mijn eigen ‘ik’ had me gered uit de oneindigheid. Hiermee was ik tevreden.

Maar was alles wat ik had gevoel echt gebeurd? Ik was er nog niet zeker van. Had ik nou de kotsbak echt naast m’n bed over de grond gegooid? Ik liep naar de slaapkamer om te zien dat het echt was gebeurd. Dan maar even opruimen. Meer herinneringen kwamen boven. Ik had de grote kamerplant om onverklaarbare reden een enorme trap verkocht. Sommige bladeren lagen inderdaad wat verlept op de grond. Ik had de sofa met twee handen gepakt en zo hard mogelijk 180 graden draaiend door de lucht heen gesmeten. Het lag inderdaad een stukje verder ondersteboven op de grond. Had ik ook niet de kat van verschillende kanten gezien? En had ik hem ook niet proberen een schop te geven? Was het me nou gelukt? Ik zocht poesbeest op en zag hem wat angstig naar me kijken, maar hij was verder ok. Even wat dikke knuffels geven en hij voelde zich alweer prima. Gelukkig maar.

Ik was terug.

En dankbaar voor wat ik had.

Link naar de tiende dimensie: http://www.tenthdimension.com/medialinks.php
D
DumpyLid
01-01-2024, 00:00
#2
Yopo, heb het ook eens gedaan. Toen waren ze wss niet goed bereid want verder dan ongelovelijk veel buikpijn en misselijkheid en paar kleine visuals kwam ik niet.

Ga het nog eens proberen, maar het snuiven en die nootachtige smaak bleeeh!

Maar wel mooie ervaring van jou iig!
h
hardcor3Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Prachtig

Nog wat van geleerd?
S
Sweet_ShadowLid
01-01-2024, 00:00
#4
Heel interessant dit verslag! Lijkt me toch enigszins beangstigend om niet precies te weten wat je lichamelijk uitgevoerd hebt (er hadden allerlei ernstige dingen kunnen gebeuren). Maar wat een indrukwekkende reis :)
h
hersenspinselLid
01-01-2024, 00:00
#5
Wow!, dit klinkt echt zo ontzettend vreemd, doch super vet.
Ik vind ook dat je het ontzettend mooi hebt beschreven, en mooi op ging in de details!

probz!
e
erwin krolLid
01-01-2024, 00:00
#6
Mooi report, je bent serieus bezig met exploreren, respect!
5meo-dmt snuiven is wat makkelijker dan yopo, minder pijnlijk en zeeeer intens. Misschien iets voor mensen hier om in hun achterhoofd te houden als ze dit lezen en erdoor geinspireerd raken.
A
AdrenochroomLid
01-01-2024, 00:00
#7
Wauw intense ervaring! Misschien ook omdat je 1/3e van de kalk hebt opgesnoven terwijl je eigelijk 1/10 moet doen? Ik heb namelijk ook nog yopo liggen maar ben er nog niet aan toe gekomen..

Zag je echt veel of voelde je het vooral? Waarschijnlijk is het gewoon niet echt beter te beschrijven dan je hebt gedaan.

Cool reportje :)

Maarre Erwin, vertel jij me dan is waar ik 5-meo-dmt vandaan haal? Volgens mij kon je dat uit bepaalde kruiden halen op azarius of niet?
P
PhiloLid
01-01-2024, 00:00
#8
Meer dan 1/10 kalk haalt niets uit,
Het doet enkel meer pijn in je neus omdat de ph-waarde dan erg basisch wordt.
Ik heb ook yopo gesnoven twee weken terug, maar omdat ik er een kwartier over heb gedaan om al het poeder in men neus te krijgen was de ervaring minder heftig, maar wel zeer intens op gevoelsvlak.
Ik zat namelijk in de zon met men ogen dicht (dit was nadat ik gekotst had) en hoewel ik niet echt veel zag, "voelde" ik wel heel veel mooi beelden zoals een prachtige woestijn die door mijn gedachte golfde en een mooi landschap van de provence...
Zeker voor herhaling vatbaar!
Volgende keer probeer ik alles binnen de minuut op te snuiven, want ik dacht dat alles buiten de minuut geen effect meer heeft,klopt dit?
Groet
Brecht
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#9
Zeer interessant report om te lezen, goed geschreven ook.
s
samputaLid
01-01-2024, 00:00
#10
Adrenochroom zei:
Zag je echt veel of voelde je het vooral?
Klik om te vergroten...

M'n gevoel zegt dat ik wel bepaalde visuals heb gehad, maar ik kan ze niet echt meer herinneren. Het enige wat ik wel herinner dat bepaalde beelden zich heel schokkend en stotend afspeelden. Alsof met iedere hartslag er weer een herhaling plaatsvindt. Telkens hetzelfde. Maar wat? Geen idee meer.

Of het 1/3 of 1/10 kalk moest zijn, weet ik niet. Wellicht verschilt dit ook wel per persoon. Uit de verhalen die ik had gelezen, werd me duidelijk dat hoe meer kalk je gebruikt, de kans op een intense ervaring groter is.
T
TechNoraLid
01-01-2024, 00:00
#11
Heftig!! Tof die dimensies... vraag jij je ook niet af of wat je hebt meegemaakt nou de waarheid is, of enkel een waan door de drugs...?

Ik vraag me dat nog steeds zo sterk af. Ergens weet ik dat het de absolute waarheid wel moet zijn, omdat je niet zomaar iets mee kan maken wat nergens op slaat. Ik zie het zo: de aarde/heelal/enz is allemaal opgebouwd uit basiselementen die werken door natuurwetten, buiten die absolute wetten bestaat niks wat wij kunnen ervaren. Dus de ervaringen die je krijgt onder drugs, zijn niet zomaar wanen, of onzindingen, je bent juist dichter bij de waarheid.... Dat zoveel mensen dezelfde dingen meemaken in hun trips sluit hierbij aan, lijkt mij.

Maar het blijft lastig, ik ben benieuwd hoe je er nu in nuchtere staat op terugkijkt?
R
RielLid
01-01-2024, 00:00
#12
dat vraag ik mij ook erg vaak af technora.

mooie heftige trip en leuk beschreven!
b
bas410Lid
01-01-2024, 00:00
#13
TechNora zei:
Heftig!! Tof die dimensies... vraag jij je ook niet af of wat je hebt meegemaakt nou de waarheid is, of enkel een waan door de drugs...?

Ik vraag me dat nog steeds zo sterk af. Ergens weet ik dat het de absolute waarheid wel moet zijn, omdat je niet zomaar iets mee kan maken wat nergens op slaat. Ik zie het zo: de aarde/heelal/enz is allemaal opgebouwd uit basiselementen die werken door natuurwetten, buiten die absolute wetten bestaat niks wat wij kunnen ervaren. Dus de ervaringen die je krijgt onder drugs, zijn niet zomaar wanen, of onzindingen, je bent juist dichter bij de waarheid.... Dat zoveel mensen dezelfde dingen meemaken in hun trips sluit hierbij aan, lijkt mij.
Klik om te vergroten...

Ja.. ik vraag me dat ook af, maar vraag me af of het een waarheid is. Hoe meer (vooral hallicugene) middelen ik neem, hoe meer ik het gevoel krijg dat veel religieuze ervaringen als uittredingen/'god spreekt tot mij'/verlichting veel te maken hebben met drugs. Ik denk dat het ook heel veel afhangt van hoe je dit soort ervaringen interpreteert.

Als voorbeeld: stel dat een indiaan ofzo verdwaalt in een bos, helemaal afgesloten van de buitenwereld. Op zoek naar eten eet ie uit pure wanhoop maar een paddestoel op. Na een stevige trip (met allerlei inzichten etc) keert hij terug naar z'n dorpje en voila, het is een profeet.
s
samputaLid
01-01-2024, 00:00
#14
Of het waarheid is of niet, dat blijf ik vanaf.

Wat ik weet is dat ik wel enkele ideeen had in die richting die ik op ging. Ik ben zelf een behoorlijk rationeel persoon en absoluut gericht op wetenschap. Misschien daarom dat de ervaring voor mij meer het gevoel had van de tiende dimensie dan een meer goddelijke ervaring.

Ik kan me goed voorstellen dat een veel meer religieus ingesteld persoon ook de beleving zal hebben dicht bij God (ofzo) te zijn.

Mijn idee is dat de hersenen vanuit de mens zodanig zijn ingesteld, dat geloofsovertuiging bij de mens hoort. Dat vanuit de evolutie dit een overlevende eigenschap is geweest. Misschien wel om een sterkere band met anderen te hebben, waardoor je als groep sterker bent.
Dit soort belevingen horen daar dan ook wellicht ook bij.
l
lysergine25Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Intens

Diep

Spritueel



Eindelijk weer een goed verslag waar de opbouw woordenkeuze en schrijfstijl je boeien tot de laatste alinea.

Geinsprireert door jou ga ik weer verder met deze prachtige dag ...

Dank je !!

Trippen op de Yoyo zonder het in tenemen.

Stonie
D
DumpyLid
01-01-2024, 00:00
#16
Adrenochroom zei:
Wauw intense ervaring! Misschien ook omdat je 1/3e van de kalk hebt opgesnoven terwijl je eigelijk 1/10 moet doen? Ik heb namelijk ook nog yopo liggen maar ben er nog niet aan toe gekomen..

Zag je echt veel of voelde je het vooral? Waarschijnlijk is het gewoon niet echt beter te beschrijven dan je hebt gedaan.

Cool reportje :)

Maarre Erwin, vertel jij me dan is waar ik 5-meo-dmt vandaan haal? Volgens mij kon je dat uit bepaalde kruiden halen op azarius of niet?
Klik om te vergroten...

http://en.wikipedia.org/wiki/5-MeO-DMT
S
SynesthesieLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik vind je verhaal heel leuk, en heb er van genoten, het te lezen.

Het enige waar ik me een beetje aan erger, en dat doe ik wel vaker, is aan de manier waarop met het begrip dimensie wordt omgesprongen. Velen huiveren al vlug bij dit zo magisch ingewikkeld klinkende woord dat niet meer dan een synoniem is voor vrijheidsgraad.

Ik zou graag hieronder wat meer wetenschappelijk achtergrond geven bij het begrip dimensie, voor zo ver ik daar toe in staat ben. Dus iedereen die bereid is te leren over DIMENSIES in WETENSCHAPPELIJK ZIN, uw aandacht wordt gevraagd.

Jammerlijk genoegd praat men vaak, en dan vooral speudo-wetenschappers, over DE 10 (of 4de, of 5De) dimensie. In de wetenschappelijke wereld weet iedereen dan wel welke 10de dimensie er bedoeld, wordt en dit is een makkelijke manier van spreken. Echter het gebruik hiervan naar mijn mening geeft iets veel te mytisch, bijzonders aan het begrip dimensie.

Er zijn ontelbaar veel systemen die evolueren in EEN 10de dimensie. (Als je alleen al de positie-toestand van een systeem van 10 deeltjes in slechts 1 richting (één ruimte dimensie :tongueout: (een ruimtecoordinaat, een projectie, op 1 ruimteas ) bekijkt heb je al zulk een syteem.
Je kan ook makkelijk een andere 4de dimensie indenken, bijvoorbeeld temperatuur.

Een eerstejaarstudent natuurkunde krijgt al heel vaak te maken met die nuttige concepten die men dimensies noemt. Ik herinner me Het volume van een soort "hyper"bol te hebben berekend in 10²³ (men moest de oppervlakte berekenen omdat die formule voor die afleiding makkelijker is en slechts een dimensie lager is, als je met 10²³ te maken hebt maakt een t je meer of minder niet meer uit is dat zelfs niet merkbaar aan de uitkomst).

Dit gezegd, om aan te tonen hoe alledaags dimensies voor wiskundigen en natuurkundige wel niet zijn!
De prof zei er nog bij: Niet huiveren, niemand kan zich meer dan 3 dimensies voorstellen, en de truc is dan ook om dat niet te doen. Het enigste dat je kan doen is de plausibiliteit inzien van technieken die we gebruiken in hogere dimensies door de analogien met de 2de en 3de dimensie. Deze Analogien blijken (gelukkig) nuttig te zijn.

Je kan het een beetje vergelijken met dit.
Ik geef je een rij getallen en jij zegt welke hetvolgende is:
2 4 8 16 32 ....
Dan zeg jij wellicht, het meest logische zou 64 zijn. Wel zo gaat dat ook met technieken voor berekingen in hogere dimensies, men doet wat het meest logisch is, en men blijkt beloond te worden met correcte voorspellingen!!
Dit is ook niet inuitiever dan onze uitgangspunten/ axioma's die we hebben bij 2 en 3 dimensies.

Zoals ik al zei, deze technieken, blijken nuttig te zijn. Men kan Theorieen nooit bewijzen. De wetenschap doet niets anders als de theorie die het meest kan verklaren/voorspellen als het meest juist te beschouwen. De wetenschap zal wellicht nooit DE waarheid vinden. Ik geloof zelfs dat dit paradoxaal is omdat we zelf deel uit maken van het te bestuderen geheel:

Al kan men de atomen van de wolken snappen en volledig correct berekenen. Men snapt niet de wolk. Men moet eerst de wolk zien om hem te verklaren met de atomen.

We zijn gedoemd ons niet meer dan de 3de dimensie (althans nuchter) voor te stellen, en kunnen alleen met behulp van intiutive beelden (mobiusring, mier op krant) een soort van smoesje vinden waarom we de dingen mogen doen met dimensies, die we in wetenschap doen.

http://www.tenthdimension.com/medialinks.php doet ook niet meer dan dat!! Mensen beelden en analogien voor te schotelen om de voorstellingsdrang te sussen, je kunt het je analogisch inbeelden, maar niet voorstellen! De uitleg gebeurt ook vooral enorm snel. Ik vond het zelfs grappig het leek wel of het enigste wat ze wouden teweeg brengen is “Holy fuck dit is ingewikkeld ik snap er niets van”

Waarom praat men vaak over DE 10de (of 4de of 5de dimensie). Waarom is bijvoorbeeld temperatuur niet DE 4de dimensie. Wel je kan voor talloze systemen observaties of metingen gerust de temperatuur als dimensie nemen, als je wil als 4de. Maar Temperatuur is niet fundamenteel, temperatuur is louter beweging van deeltjes, en beweging van deeltjes kan beschreven worden met behulp van positie en tijdstip, dus met behulp van de wel fundamentele dimensies ruimte en tijd. Als men het heeft over DE dimensies dan heeft men het dus over de onherleidbare, dimensies, waarmee men alles kan beschrijven.

Wat wij zien, als “de 3de dimensie” is niet meer dan een soort van (vereenvoudigde!) grafiek van gegevens met 3 dimensies of vrijheidsgraden. We kunnen ons geen 4dimensionale objecten voorstellen omdat we die nog nooit gezien hebben en die dus ook niet kennen. Een platlander kent ook geen kubus. Je kan een kubus in een plat vlak op papier voorstellen, maar iemand die nooit een kubus heeft gezien zal er geen kubus in zien, je moet er een kubus voor gezien hebben,

Ik weet niet wat jij gezien hebt, mss iets in de aard van het filmpje, wat je vertelde over een punt. Mss kwam je trip daaruit voort. Ik verkies te geloven dat drugs gewoon wondermooie chemie/biologie is die je in een andere geestveruimde toestand kan brengen.

Iemand zei
“Ik vraag me dat nog steeds zo sterk af. Ergens weet ik dat het de absolute waarheid wel moet zijn, omdat je niet zomaar iets mee kan maken wat nergens op slaat. Ik zie het zo: de aarde/heelal/enz is allemaal opgebouwd uit basiselementen die werken door natuurwetten, buiten die absolute wetten bestaat niks wat wij kunnen ervaren. Dus de ervaringen die je krijgt onder drugs, zijn niet zomaar wanen, of onzindingen, je bent juist dichter bij de waarheid.... Dat zoveel mensen dezelfde dingen meemaken in hun trips sluit hierbij aan, lijkt mij.”

===> er bestaan nog altijd illusies! Als je naar een rietje in een glas water kijkt is dat ook gebroken, maar dan is de vraag of het wel echt gebroken is? dat rietje en je hersenen die dat waarnemen bestaan ook maar uit atomen, die aan de natuurwetten gehoorzamen ma da betekent nog niet dat wat je ziet “juist”.
Het lijkt me bovendien niet aan ons om alles te vatten, we zijn maar mensen he!
Dieren met instincten, gevoelens, verlangs, hartstochten, interesse ... die des te feller zijn onder drugs

Wat ik overigens verwonderlijk vind is, dat als je een beetje LSA neemt dat je niet hallucineerd dat je enorm gefacineerd bent door alles, ook al zie je alles zoals het is en voel jeje niet anders dan dat je anders bent. Een struik waar je normaal zou voorbijwandelen is ineens zo wonderlijk mooi. Het als of sommige drugs the doors of perception openen zoals Aldous Huxly meent! Het is maar logisch dat we in ons nuchtere leventje al die mooie dingen om ons heen lichtjes mijden, we zouden niet erg functioneel zijn, en wij zijn nog altijd gevormd door de evolutie om te overleven en voor te planten,niet om naar de bijtjes te staan kijken :)
D
DumpyLid
01-01-2024, 00:00
#18
Bedankt voor je stukje Synesthesie. Voor mij is/was dimensies redelijk abstract begrip, word weer wat duidelijker ^^

Wel kan ik me vinden in wat Technora zei.
Ik denk dat hallicunerende middelen je bevrijden van het denken zoals we normaal doen, voor mijn gevoel zit je op een andere 'golflengte' je denkt, voelt en beleeft anders.

Op die golflengte kijk je ook anders tegen spirituele/religeuze dingen aan,
Ik ging vroeger naar kerk en shit, en nu sla ik mezelf voor m'n hoofd dat ik zo kortzichtig kon zijn (no offence naar andere, dit was zuiver voor mezelf) en ben ik veel breder gaan denken en ook meer gaan zien wat er om ons heen gebeurd. En ik weet zeker dat wij als mensen zoveel dingen nooit zullen kunnen verklaren, maar op de golflengte waar je zit tijdens drugs kom je toch iets dichter bij de waarheid omdat je gewoon meer voorstellingsvermogen/begrip etc. (kan even het juiste woord niet vinden, tis vroeg :wink: ) hebt.

Zo zie ik het nu een beetje, maarja.. wat weet ik, kom ook nog maar paar jaar kijken :wink:
Elke dag leer ik weer iets nieuws, dus wie weet snap ik het totaalplaatje nog wel eens van waar ik nu naar toe aan het gaan ben.
S
SynesthesieLid
01-01-2024, 00:00
#19
Of je dichter bij de waarheid komt, vind ik zelf gevaarlijk om te stellen. Ik vind da ook zo bij wetenschap, ik denk ook daar dat je niet bepaald dichter tot de waarheid komt. Het gevoel dat ik heb is eerder dat we proberen te grijpen naar het ongrijpbare dat zich tot in de oneindige complexiteit uitstrekt. Er zitten zoveel werelden in onze wereld. Zoveel manieren van kijken naar de wereld, en ze bevatten allemaal een bepaalde vorm van logica die je het gevoel geeft dat het allemaal steek houdt, maar hoe verder je gaat hoe meer vragen er opduiken het houdt nooit op.

Wat ik vooral heb met psychedelische drugs is dat ik er dagdagelijkse dingen enorm kan door relativeren. Ik heb minder scrupules dan vroeger. Toen ik LSD had gedaan spraken er tijdens mijn trip gedachten van de vorige dagen tegen me , en leken die zo enorm banaal, dat ik me erna veel beter buiten die dingen kon plaatsen, er minder afhankelijk van was. Als ik lange tijd volledig nuchter ben (2 maanden) begin ik ook overal theorietjes over te hebben, over de stomste en banaalste dingen en hecht ik zoveel belang en frustratie aan die dingen.

Uit de geschiedenis blijkt ook dat wel iedere vorm van beschaving een stof had om even buiten zichzelf te zijn.
A
ArgulasLid
01-01-2024, 00:00
#20
Interessante theorieën worden hier besproken!

Ik heb iets voor jullie, moesten jullie de site nog niet kennen:

http://www.matrixmasters.com/index.shtml

Hier vind je lezingen van verschillende bekende sprekers in de psychedelica, o.a. Terence McKenna, Sasha Shulgin, Alex Grey, Daniel Pinchbeck, Lorenzo, ...

Echt de moeite waard!
Ikzelf heb al 2 lezingen gehoord nu, en damn, INTERESSANT !!!
Lorenzo - 'Psychedelic Thinking' : http://www.matrixmasters.net/blogs/?p=202

en zo zijn er meerdere :grin:

Greetz,
Argulas

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."