Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums[TvdM-Maart]Intensive - Deel 2: Peyote/Hikuri

[TvdM-Maart]Intensive - Deel 2: Peyote/Hikuri

29 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
D
DreamerOfDreamsLid
01-01-2024, 00:00
#1
Re: Intensive - Deel 2: Peyote/Hikuri

zeer goed report, jouw weekend was net iets intensiever dan het mijne denk ik.
mescaline staat bij mij helemaal bovenaan mijn to do list en jouw report bevestigd ongeveer wel wat ik ervan verwacht.
bedankt om het te delen, al had ik stiekem nog een uitgebreid post-report verwacht :flushed:
hoe voel je je nu?
v
vodeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Re: Intensive - Deel 2: Peyote/Hikuri

DreamerOfDreams zei:
zeer goed report, jouw weekend was net iets intensiever dan het mijne denk ik.
mescaline staat bij mij helemaal bovenaan mijn to do list en jouw report bevestigd ongeveer wel wat ik ervan verwacht.
bedankt om het te delen, al had ik stiekem nog een uitgebreid post-report verwacht :flushed:
hoe voel je je nu?
Klik om te vergroten...

Ik voel me best goed. Een beetje aart van de kaart, want mijn ego heeft zich jaren lang geidentificeerd met wat er in mijn verleden is gebeurt. En nu dat ontzettend is opgeruimd voelt het alsof er zo'n grote last van mijn schouders is gevallen dat ik niet goed weet wat ik nu moet, haha. Maar het voelt heel goed en vrij allemaal, alsof er nog weinig is wat me kan tegen houden in de toekomst. Er is nog veel wat opgeruimd moet worden maar dat is een lange termijn project, en ik zie wel waar het schip strand.

Veel meer kan ik er niet over zeggen want de processen razen voort, haha.
M
MindgamerLid
01-01-2024, 00:00
#3
Re: Intensive - Deel 2: Peyote/Hikuri

Ik weet niet goed wat er gebeurde, het was alsof mn hoofd uit was en ik alleen nog maar kon voelen. Ik kan me nog vaag herinneren dat er iets koud op mn buik en gezicht werd gesproeid. Ik moest huilen en huilen, bijna schreeuwen zo voelde het, het ging zo diep, overal waren handen en ik snapte er niks mee van, maar voelde me erg veilig in de armen van de sjamane. Ik voelde me klein en kwetsbaar, maar overal waren warme handen. Ik werd geheeld door sterke, mooie vrouwen. Ik was zo dankbaar, het was alsof alle angst van vroeger uit me kwam, alle slechte herinneringen en gevoelens over die verkrachting losten op in m’n tranen.Ik kon stilaan weer helder nadenken. Ik voelde me leeg, en opgelucht, en omringd door vrouwelijke energie.
Klik om te vergroten...
Kippenvel stukje...

Prachtig report. Vooral omdat je het zo duidelijk omschrijft en je zo enorm eerlijk bent. Mescaline wil ik ook nog eens een keer mee maken. Misschien voor als ik 21 jaar ben. Prachtig report, Vode!
v
vodeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Re: Intensive - Deel 2: Peyote/Hikuri

Mindgamer zei:
Kippenvel stukje...

Prachtig report. Vooral omdat je het zo duidelijk omschrijft en je zo enorm eerlijk bent. Mescaline wil ik ook nog eens een keer mee maken. Misschien voor als ik 21 jaar ben. Prachtig report, Vode!
Klik om te vergroten...

Mescaline, als ayahuasca al zo heftig was? Ik zou er inderdaad mee wachten tot je er echt klaar voor bent. :) Dankjewel trouwens
E
ElfquestLid
01-01-2024, 00:00
#5
Re: Intensive - Deel 2: Peyote/Hikuri

Voor jou, vode
Omdat je verhaal me geraakt heeft en omdat dit plaatje me op de een of andere manier aan je ervaring en je eigen tekening deed denken.

http://img521.imageshack.us/img521/5480/shaman.png
D
DumpyLid
01-01-2024, 00:00
#6
Re: Intensive - Deel 2: Peyote/Hikuri

vode zei:
Mindgamer zei:
Kippenvel stukje...

Prachtig report. Vooral omdat je het zo duidelijk omschrijft en je zo enorm eerlijk bent. Mescaline wil ik ook nog eens een keer mee maken. Misschien voor als ik 21 jaar ben. Prachtig report, Vode!
Klik om te vergroten...

Mescaline, als ayahuasca al zo heftig was? Ik zou er inderdaad mee wachten tot je er echt klaar voor bent. :) Dankjewel trouwens
Klik om te vergroten...

Hoe de middelen werken is elke keer verschillend he. Jij bent nu mischien in de veronderstelling dat peyote heftiger is maar dat is niet het geval. Het is anders, dat wel... maar het werd ook pas echt heftig toen je de sante maria nam. Mijn ervaring met peyote en aya is dat aya voor mij vele malen heftiger is. Maar daar pin ik het natuurlijk niet op vast, kan elke keer anders uitvallen.
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#7
Re: Intensive - Deel 2: Peyote/Hikuri

Prachtig report Vode, alsof ik er zelf bij was als ik het zo lees :openmouth: .
D
DrientjeLid
01-01-2024, 00:00
#8
Re: Intensive - Deel 2: Peyote/Hikuri

Dumpy zei:
vode zei:
Mindgamer zei:
Kippenvel stukje...

Prachtig report. Vooral omdat je het zo duidelijk omschrijft en je zo enorm eerlijk bent. Mescaline wil ik ook nog eens een keer mee maken. Misschien voor als ik 21 jaar ben. Prachtig report, Vode!
Klik om te vergroten...

Mescaline, als ayahuasca al zo heftig was? Ik zou er inderdaad mee wachten tot je er echt klaar voor bent. :) Dankjewel trouwens
Klik om te vergroten...

Hoe de middelen werken is elke keer verschillend he. Jij bent nu mischien in de veronderstelling dat peyote heftiger is maar dat is niet het geval. Het is anders, dat wel... maar het werd ook pas echt heftig toen je de sante maria nam. Mijn ervaring met peyote en aya is dat aya voor mij vele malen heftiger is. Maar daar pin ik het natuurlijk niet op vast, kan elke keer anders uitvallen.
Klik om te vergroten...
Precies! Ik vond de Peyote helemaal niet heftig, eerder iets wat ik op een feestje zou nemen... :grin:
v
vodeLid
01-01-2024, 00:00
#9
Re: Intensive - Deel 2: Peyote/Hikuri

Dumpy zei:
vode zei:
Mindgamer zei:
Kippenvel stukje...

Prachtig report. Vooral omdat je het zo duidelijk omschrijft en je zo enorm eerlijk bent. Mescaline wil ik ook nog eens een keer mee maken. Misschien voor als ik 21 jaar ben. Prachtig report, Vode!
Klik om te vergroten...

Mescaline, als ayahuasca al zo heftig was? Ik zou er inderdaad mee wachten tot je er echt klaar voor bent. :) Dankjewel trouwens
Klik om te vergroten...

Hoe de middelen werken is elke keer verschillend he. Jij bent nu mischien in de veronderstelling dat peyote heftiger is maar dat is niet het geval. Het is anders, dat wel... maar het werd ook pas echt heftig toen je de sante maria nam. Mijn ervaring met peyote en aya is dat aya voor mij vele malen heftiger is. Maar daar pin ik het natuurlijk niet op vast, kan elke keer anders uitvallen.
Klik om te vergroten...

Het was meer bedoelt als in dat ayahuasca al zo heftig was, en zo'n uitwerking had, of het dan wel slim was om ook mescaline te proberen, niet meteen doelend op welke heftiger/sterker is. Maar je hebt helemaal gelijk verder. :)
v
vodeLid
01-01-2024, 00:00
#10
Re: Intensive - Deel 2: Peyote/Hikuri

Ik ben dan geen bijster goed tekentalent, maar in naloop van afgelopen week na het heftige weekend toch iets getekend:

E
ElfquestLid
01-01-2024, 00:00
#11
Re: Intensive - Deel 2: Peyote/Hikuri

Prachtig! Je kan echt wel tekenen.
Ik krijg erg veel zin om ook aan zo'n ceremonie mee te doen, maar weet niet of ik er al klaar voor ben. Kun je ook bad gaan op deze peyote/ayahuasca?
V
Vaste klantLid
01-01-2024, 00:00
#12
Re: Intensive - Deel 2: Peyote/Hikuri

Erg mooi :rock:
H
HoenLid
01-01-2024, 00:00
#13
Bedankt voor het delen van dit gevoelige verhaal, Vode. Prachtig geschreven ook! Ik hoop dat je dit monster met deze ceremonie en healing hebt kunnen overwinnen voor jezelf...
v
vodeLid
01-01-2024, 00:00
#14
Re: Intensive - Deel 2: Peyote/Hikuri

Hey Elfquest. Dankjewel allereerst! En het plaatje is supermooi! Ik heb hem opgeslagen :hearteyes:

En ja, je kunt zeker bad gaan op ayahuasca/peyote, maar wat noem je bad. Je kan het moeilijk hebben, je kant de hele avond lopen kotsen, je kan met dingen geconfronteerd worden. Het is niet altijd een plezierritje. Vaak moet je door diepe dalen en kom je daarna pas in grote hoogtes. Maar dat is vaak net het mooie. En 'bad gaan' is maar een ervaring, goed of slecht. :)
v
vodeLid
01-01-2024, 00:00
#15
Toen er om half 5 al mensen aan kwamen voor de peyote ceremonie moesten we er al weer uit en sociaal doen. Het was een geheel nieuwe groep naast tien mensen die er ook al waren voor de ayahuasca ceremonie inclusief mezelf. Een paar uur later toen alles klaar was en alle mensen er waren begonnen we met de ceremonie. We deden weer eerst een openingsceremonie, waarin we iedereen leerden kennen en wat konden delen met elkaar als we dat wilden. De sjamaan vertelde wat over de peyote, het was voor veel mensen een eerste keer.

Na de openingsceremonie was het tijd om te drinken. Peyote thee was een stuk makkelijk om te drinken, het was warm, en smaakte niet echt lekker, maar ook niet vies. Terwijl de peyote thee rondging, gingen ze zingen en muziek maken. We zongen mee, ook al kenden we de woorden niet eens. De sfeer was geweldig. Tegen dat de thee de hele tipi rond was gegaan, werd het zo intens. Iedereen zong of klapte mee, de sjamaan en sjamane zongen prachtige liedjes, de drum klonk geweldig. Het is de gewoonte om tijdens peyote ceremonies liedjes te zingen die begeleid worden met een hele snelle en harde drum. Dit bracht een heel opzwepende sfeer in de tent. Het zinderde echt van de positieve energie en de tent was erg heet, tegenover de vorige nacht waar iedereen onder drie dekens het nog koud had.

De speer en ratel waarmee je moest zingen als je wilde gingen rond, je kon zelf een liedje delen als je daar behoefte aan had. Dan nam je de speer en de ratel aan, en ging je in de richting van het vuur zitten, en hield je de speer recht op de grond en ratelde je richting het vuur, alsof je pijlen schoot. Veel mensen deelden hun liedjes, sommigen ook met hun eigen instrumenten. Zo was er een gitaar, een koehoorn, een native american flute en een doedelzak. Alle muziek doe toen werd gespeeld was prachtig en bracht iedereen in vervoering, ook al hoorde het niet bij de gewoontes van de peyote. Ik besloot om zelf ook een liedje te delen, ook al kende ik hem niet helemaal. Ik koos voor een gaelic liedje, omdat ik die avond erg herinnerd werd aan mn schotse roots door de doedelzak die aanwezig was. Ik was erg zenuwachtig en het had veel mooier geklonken als ik rustiger was, maar gelukkig genoten de mensen ervan, voor zover ik dat kon merken. Een ander meisje aanwezig, ging gewoon zingen zonder dat ze een liedje wist, gewoon met de flow gaan, en dat was zo prachtig, het was alsof er een oude ziel in zat die ze de vrije loop liet gaan, iedereen in de tent werd wel meegesleept met haar prachtige stem, ze had haar eindelijk haar echte stem ontdekt zo leek het wel.

Tegen die tijd begon de peyote rustig aan te werken, het duurt blijkbaar erg lang voor de volle effecten er zijn, maar ik voelde me erg relax, heel fijn. Een bodyhigh net alsof je mdma op hebt, maar minder chemisch, veel natuurlijker en intenser. Na veel liedjes gingen we uit de tipi naar binnen, waar de sjamaan zijn oude vak nog eens ging beoefenen, draaien als DJ. Het was geweldig, oud en jong danste mee op de heerlijke opzwepende beats. Toen ging de peyote ook heftiger werken, voor mij was het binnen even teveel en ik ging buiten wat socializen en in terug in de tipi zitten. Na een tijdje stopte de sjamaan met draaien en ging iedereen terug naar de tipi.
Vanaf toen werd het erg intens. Mensen waren erg intens aan het trippen, er kwam zoveel los. Ik zou het bijna gestoord noemen. Door alle snelle beats van de peyote muziek en de goa binnen zinderde er erg veel energie in de lucht. Er gebeurde zoveel, zoveel processen, zoveel heftige dingen. Ik weet niet goed wat er allemaal gebeurde, het ging zo snel in mijn herinneringen. Ik weet wel dat ik me heel lekker voelde, de bodyhigh was fijn, ik voelde erg veel liefde. Visuals had ik niet echt, behalve als ik mn ogen dicht deed, dan zag/voelde ik dingen, ik zag vooral een indiaan dansen en zingen en dingen doen. Op een gegeven moment was de sjamane weer wat aan het vertellen tegen de groep en ik luisterde aandachtig, tot ze op een gegeven moment iets zei over verkrachting, en toen voelde het alsof er in een flits een ontzettend negatieve energie in me schoot, die herinneringen triggerde van vroeger, ik voelde me meteen kut. Ik denk dat dit zo makkelijk/snel ging omdat de vorige nacht zoveel van die herinneringen los waren gekomen.
Vanaf toen ging het gewoon niet goed, ik voelde me zo slecht maar ik probeerde vrolijk te blijven doen, het zou wel voorbij gaan toch? Op een gegeven moment maakte een vrriend van me die naast me lag een ontzettend mooi moment mee met de sjamane, en ik vond het zo mooi voor hem, maar ik voelde me zelf zo intens kut en ging slechter en slechter dat ik niet meer bij hem in de buurt wilde zijn bang om zijn goeie vibe neer te halen. Ik ging binnen op de bank zitten en moest erg huilen. Op een gegeven moment kwam die vriend bij me zitten en knuffelen en ik kon me ontzettend laten gaan qua huilen. Ik voelde me zo schuldig dat hij nu bij me was met m’n slechte vibe nadat hij zoiets moois had meegemaakt, maar hij vertelde me dat hij een belangerijke les had geleerd nu, wat liefde is. Dat liefde geven en nemen is, dat je samen door de goeie en slechte momenten gaat. Toen heb ik zitten te lachen en huilen tegelijkertijd. Ik was zo dankbaar voor de vriendschap en liefde die ik kon delen met hem. Na een tijdje kon ik weer lachen en gingen we weer naar de tipi.

Ondanks dat ontzettend fijne moment van net, kwam ik al snel weer terecht in een negatieve spiraal, en voelde me weer zo slecht al ervoor. Ik voelde me hier erg schuldig over want ik had net een prachtmoment gehad, en nu alweer terug naar nul. Ik wist zeker dat het door het moment kwam waar de sjamane iets zei over verkrachting. Ik voelde mer erg misselijk en een zware druk op m’n hart. Ik moest ontzettend huilen, en kroop snel weg onder m’n slaapzak, zodat ik niet teveel mensen zou storen, en na een tijdje kwam iemand achter me liggen, ik kon niet zien wie het was maar gevoelsmatig wist ik dat het niet die vriend was, maar iemand anders. Ik wist niet wie het was maar ik liet me weer gaan en huilde als een klein kind. Na een tijdje bleek het een vriendin van me te zijn. Ik was hier erg dankbaar voor, het was een mooi moment. Huilen is net als medicijn en zulke momenten samen delen is mooi.

Maar nog steeds, na weer ontzettend huilen, was het gevoel nog steeds niet weg. Ik vroeg of die vriend even bij me kon zitten en vertelde hem dat ik ervan overtuigd was dat het door dat moment kwam met het woord verkrachting dat ik me zo intens slecht voelde, maar dat ik niet wist wat ik er aan kon doen. Ik voelde angst voor de sjamane die het woord had uitgesproken, en ik was te onzeker om echt hulp te gaan vragen aan iemand. Hij stelde voor dat hij even met de sjamane zou praten die buiten was en ik in de tipi wachte. Dat vond ik prima en ik wachte.
Toen kwamen opeens de sjamane en drie andere vrouwen de tent in, ze deden hun handen over m’n ogen en duwden me tegen de grond en kwamen op me liggen of hielden me vast. Ik wist niet wat er gebeurde maar ik kon niet tegenstribbelen om een of andere reden. Ik schrok me te pletter, maar al snel was ik weg. Ik weet niet goed wat er gebeurde, het was alsof mn hoofd uit was en ik alleen nog maar kon voelen. Ik kan me nog vaag herinneren dat er iets koud op mn buik en gezicht werd gesproeid. Ik moest huilen en huilen, bijna schreeuwen zo voelde het, het ging zo diep, overal waren handen en ik snapte er niks mee van, maar voelde me erg veilig in de armen van de sjamane. Ik voelde me klein en kwetsbaar, maar overal waren warme handen. Ik werd geheeld door sterke, mooie vrouwen. Ik was zo dankbaar, het was alsof alle angst van vroeger uit me kwam, alle slechte herinneringen en gevoelens over die verkrachting losten op in m’n tranen.Ik kon stilaan weer helder nadenken. Ik voelde me leeg, en opgelucht, en omringd door vrouwelijke energie. Dankbaarheid. De sjamane vroeg me om recht te gaan zitten, en gaf me een kado, een trui van haar, die ze zelf ooit gekregen had van een andere sjamane. Een mooi krachtobject voor in de toekomst. Toen ik recht zat voelde ik me herboren en bevrijd van oude gevoelens. Of het helemaal weg is zien we in de toekomst wel, maar ik heb er een erg goed gevoel over nu.

Dit gebeurde in de ochtend, en de rest van de dag was mooi. We hebben niet meer geslapen, want de peyote werkte nog wel degelijk. Maar dat maakte me niet uit, ik voelde me vrij. De knoop in mn maag was weg, en de druk op mn hart was verlicht. Ik was tevreden, dat was ik al lang niet meer geweest. De afsluitceremonie was mooi, doch erg rustig. Iedereen was erg uitgeput van de lange nacht. Ik was blij toen het afgelopen was. Het was een heftig weekend, en het was tijd om naar huis te gaan en de processen hun beloop te laten gaan en weer terug met beide voeten op de grond te komen. Ik benieuwd wat er in de komende weken gaat gebeuren in mezelf, maar ik voel me er erg positief over, laat maar komen!
D
DrientjeLid
01-01-2024, 00:00
#16
Re: Intensive - Deel 2: Peyote/Hikury

Vode!! Wat mooi, dank je wel voor het delen!
A
AdrenochroomLid
01-01-2024, 00:00
#17
Re: Intensive - Deel 2: Peyote/Hikury

Wauw te gek verhaal zeg! Ik kreeg kippenvel over heel mijn lichaam toen je die healing beschreef, erg krachtig!

Heel leuk om dit pad samen met jou te bewandelen Cheryl :)
B
BifiWorstLid
01-01-2024, 00:00
#18
Re: Intensive - Deel 2: Peyote/Hikury

(...deel 2...)
Santé ofzo... Of niet, je kan kiezen
D
DumpyLid
01-01-2024, 00:00
#19
Re: Intensive - Deel 2: Peyote/Hikury

Mooi :) Het was erg mooi om te zien, al die vrouwen bij elkaar. Ook hoe dat invloed had op de andere mensen eromheen... was mooi om te zien. Kwam hele aparte energie vanaf.. :)

oh het is Hikuri trouwens.. miereneuk :grin:
p
paulXTCLid
01-01-2024, 00:00
#20
Re: Intensive - Deel 2: Peyote/Hikury

Ik lees dat er meerdere mensen naar deze bijeenkomst zijn geweest, het lijkt me onwijs leuk om nog een keer mee te maken, maar ik wacht totdat het op mijn pad komt en ga er niet naar op zoek.
Heel Knap van je dat je je hart opent op dit forum met allemaal vreemden

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."