Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums[TvdM-Maart]Intensive - Deel 2: Peyote/Hikuri

[TvdM-Maart]Intensive - Deel 2: Peyote/Hikuri

29 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
l
leppehLid
01-01-2024, 00:00
#1
Re: Intensive - Deel 2: Peyote/Hikury

Heel mooi report, ontzettend knap dat je zo openhartig je ervaring deelt. Hulde! :hearteyes:
v
vodeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Toen er om half 5 al mensen aan kwamen voor de peyote ceremonie moesten we er al weer uit en sociaal doen. Het was een geheel nieuwe groep naast tien mensen die er ook al waren voor de ayahuasca ceremonie inclusief mezelf. Een paar uur later toen alles klaar was en alle mensen er waren begonnen we met de ceremonie. We deden weer eerst een openingsceremonie, waarin we iedereen leerden kennen en wat konden delen met elkaar als we dat wilden. De sjamaan vertelde wat over de peyote, het was voor veel mensen een eerste keer.

Na de openingsceremonie was het tijd om te drinken. Peyote thee was een stuk makkelijk om te drinken, het was warm, en smaakte niet echt lekker, maar ook niet vies. Terwijl de peyote thee rondging, gingen ze zingen en muziek maken. We zongen mee, ook al kenden we de woorden niet eens. De sfeer was geweldig. Tegen dat de thee de hele tipi rond was gegaan, werd het zo intens. Iedereen zong of klapte mee, de sjamaan en sjamane zongen prachtige liedjes, de drum klonk geweldig. Het is de gewoonte om tijdens peyote ceremonies liedjes te zingen die begeleid worden met een hele snelle en harde drum. Dit bracht een heel opzwepende sfeer in de tent. Het zinderde echt van de positieve energie en de tent was erg heet, tegenover de vorige nacht waar iedereen onder drie dekens het nog koud had.

De speer en ratel waarmee je moest zingen als je wilde gingen rond, je kon zelf een liedje delen als je daar behoefte aan had. Dan nam je de speer en de ratel aan, en ging je in de richting van het vuur zitten, en hield je de speer recht op de grond en ratelde je richting het vuur, alsof je pijlen schoot. Veel mensen deelden hun liedjes, sommigen ook met hun eigen instrumenten. Zo was er een gitaar, een koehoorn, een native american flute en een doedelzak. Alle muziek doe toen werd gespeeld was prachtig en bracht iedereen in vervoering, ook al hoorde het niet bij de gewoontes van de peyote. Ik besloot om zelf ook een liedje te delen, ook al kende ik hem niet helemaal. Ik koos voor een gaelic liedje, omdat ik die avond erg herinnerd werd aan mn schotse roots door de doedelzak die aanwezig was. Ik was erg zenuwachtig en het had veel mooier geklonken als ik rustiger was, maar gelukkig genoten de mensen ervan, voor zover ik dat kon merken. Een ander meisje aanwezig, ging gewoon zingen zonder dat ze een liedje wist, gewoon met de flow gaan, en dat was zo prachtig, het was alsof er een oude ziel in zat die ze de vrije loop liet gaan, iedereen in de tent werd wel meegesleept met haar prachtige stem, ze had haar eindelijk haar echte stem ontdekt zo leek het wel.

Tegen die tijd begon de peyote rustig aan te werken, het duurt blijkbaar erg lang voor de volle effecten er zijn, maar ik voelde me erg relax, heel fijn. Een bodyhigh net alsof je mdma op hebt, maar minder chemisch, veel natuurlijker en intenser. Na veel liedjes gingen we uit de tipi naar binnen, waar de sjamaan zijn oude vak nog eens ging beoefenen, draaien als DJ. Het was geweldig, oud en jong danste mee op de heerlijke opzwepende beats. Toen ging de peyote ook heftiger werken, voor mij was het binnen even teveel en ik ging buiten wat socializen en in terug in de tipi zitten. Na een tijdje stopte de sjamaan met draaien en ging iedereen terug naar de tipi.
Vanaf toen werd het erg intens. Mensen waren erg intens aan het trippen, er kwam zoveel los. Ik zou het bijna gestoord noemen. Door alle snelle beats van de peyote muziek en de goa binnen zinderde er erg veel energie in de lucht. Er gebeurde zoveel, zoveel processen, zoveel heftige dingen. Ik weet niet goed wat er allemaal gebeurde, het ging zo snel in mijn herinneringen. Ik weet wel dat ik me heel lekker voelde, de bodyhigh was fijn, ik voelde erg veel liefde. Visuals had ik niet echt, behalve als ik mn ogen dicht deed, dan zag/voelde ik dingen, ik zag vooral een indiaan dansen en zingen en dingen doen. Op een gegeven moment was de sjamane weer wat aan het vertellen tegen de groep en ik luisterde aandachtig, tot ze op een gegeven moment iets zei over verkrachting, en toen voelde het alsof er in een flits een ontzettend negatieve energie in me schoot, die herinneringen triggerde van vroeger, ik voelde me meteen kut. Ik denk dat dit zo makkelijk/snel ging omdat de vorige nacht zoveel van die herinneringen los waren gekomen.
Vanaf toen ging het gewoon niet goed, ik voelde me zo slecht maar ik probeerde vrolijk te blijven doen, het zou wel voorbij gaan toch? Op een gegeven moment maakte een vrriend van me die naast me lag een ontzettend mooi moment mee met de sjamane, en ik vond het zo mooi voor hem, maar ik voelde me zelf zo intens kut en ging slechter en slechter dat ik niet meer bij hem in de buurt wilde zijn bang om zijn goeie vibe neer te halen. Ik ging binnen op de bank zitten en moest erg huilen. Op een gegeven moment kwam die vriend bij me zitten en knuffelen en ik kon me ontzettend laten gaan qua huilen. Ik voelde me zo schuldig dat hij nu bij me was met m’n slechte vibe nadat hij zoiets moois had meegemaakt, maar hij vertelde me dat hij een belangerijke les had geleerd nu, wat liefde is. Dat liefde geven en nemen is, dat je samen door de goeie en slechte momenten gaat. Toen heb ik zitten te lachen en huilen tegelijkertijd. Ik was zo dankbaar voor de vriendschap en liefde die ik kon delen met hem. Na een tijdje kon ik weer lachen en gingen we weer naar de tipi.

Ondanks dat ontzettend fijne moment van net, kwam ik al snel weer terecht in een negatieve spiraal, en voelde me weer zo slecht al ervoor. Ik voelde me hier erg schuldig over want ik had net een prachtmoment gehad, en nu alweer terug naar nul. Ik wist zeker dat het door het moment kwam waar de sjamane iets zei over verkrachting. Ik voelde mer erg misselijk en een zware druk op m’n hart. Ik moest ontzettend huilen, en kroop snel weg onder m’n slaapzak, zodat ik niet teveel mensen zou storen, en na een tijdje kwam iemand achter me liggen, ik kon niet zien wie het was maar gevoelsmatig wist ik dat het niet die vriend was, maar iemand anders. Ik wist niet wie het was maar ik liet me weer gaan en huilde als een klein kind. Na een tijdje bleek het een vriendin van me te zijn. Ik was hier erg dankbaar voor, het was een mooi moment. Huilen is net als medicijn en zulke momenten samen delen is mooi.

Maar nog steeds, na weer ontzettend huilen, was het gevoel nog steeds niet weg. Ik vroeg of die vriend even bij me kon zitten en vertelde hem dat ik ervan overtuigd was dat het door dat moment kwam met het woord verkrachting dat ik me zo intens slecht voelde, maar dat ik niet wist wat ik er aan kon doen. Ik voelde angst voor de sjamane die het woord had uitgesproken, en ik was te onzeker om echt hulp te gaan vragen aan iemand. Hij stelde voor dat hij even met de sjamane zou praten die buiten was en ik in de tipi wachte. Dat vond ik prima en ik wachte.
Toen kwamen opeens de sjamane en drie andere vrouwen de tent in, ze deden hun handen over m’n ogen en duwden me tegen de grond en kwamen op me liggen of hielden me vast. Ik wist niet wat er gebeurde maar ik kon niet tegenstribbelen om een of andere reden. Ik schrok me te pletter, maar al snel was ik weg. Ik weet niet goed wat er gebeurde, het was alsof mn hoofd uit was en ik alleen nog maar kon voelen. Ik kan me nog vaag herinneren dat er iets koud op mn buik en gezicht werd gesproeid. Ik moest huilen en huilen, bijna schreeuwen zo voelde het, het ging zo diep, overal waren handen en ik snapte er niks mee van, maar voelde me erg veilig in de armen van de sjamane. Ik voelde me klein en kwetsbaar, maar overal waren warme handen. Ik werd geheeld door sterke, mooie vrouwen. Ik was zo dankbaar, het was alsof alle angst van vroeger uit me kwam, alle slechte herinneringen en gevoelens over die verkrachting losten op in m’n tranen.Ik kon stilaan weer helder nadenken. Ik voelde me leeg, en opgelucht, en omringd door vrouwelijke energie. Dankbaarheid. De sjamane vroeg me om recht te gaan zitten, en gaf me een kado, een trui van haar, die ze zelf ooit gekregen had van een andere sjamane. Een mooi krachtobject voor in de toekomst. Toen ik recht zat voelde ik me herboren en bevrijd van oude gevoelens. Of het helemaal weg is zien we in de toekomst wel, maar ik heb er een erg goed gevoel over nu.

Dit gebeurde in de ochtend, en de rest van de dag was mooi. We hebben niet meer geslapen, want de peyote werkte nog wel degelijk. Maar dat maakte me niet uit, ik voelde me vrij. De knoop in mn maag was weg, en de druk op mn hart was verlicht. Ik was tevreden, dat was ik al lang niet meer geweest. De afsluitceremonie was mooi, doch erg rustig. Iedereen was erg uitgeput van de lange nacht. Ik was blij toen het afgelopen was. Het was een heftig weekend, en het was tijd om naar huis te gaan en de processen hun beloop te laten gaan en weer terug met beide voeten op de grond te komen. Ik benieuwd wat er in de komende weken gaat gebeuren in mezelf, maar ik voel me er erg positief over, laat maar komen!
D
DrientjeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Re: Intensive - Deel 2: Peyote/Hikury

Vode!! Wat mooi, dank je wel voor het delen!
A
AdrenochroomLid
01-01-2024, 00:00
#4
Re: Intensive - Deel 2: Peyote/Hikury

Wauw te gek verhaal zeg! Ik kreeg kippenvel over heel mijn lichaam toen je die healing beschreef, erg krachtig!

Heel leuk om dit pad samen met jou te bewandelen Cheryl :)
B
BifiWorstLid
01-01-2024, 00:00
#5
Re: Intensive - Deel 2: Peyote/Hikury

(...deel 2...)
Santé ofzo... Of niet, je kan kiezen
D
DumpyLid
01-01-2024, 00:00
#6
Re: Intensive - Deel 2: Peyote/Hikury

Mooi :) Het was erg mooi om te zien, al die vrouwen bij elkaar. Ook hoe dat invloed had op de andere mensen eromheen... was mooi om te zien. Kwam hele aparte energie vanaf.. :)

oh het is Hikuri trouwens.. miereneuk :grin:
p
paulXTCLid
01-01-2024, 00:00
#7
Re: Intensive - Deel 2: Peyote/Hikury

Ik lees dat er meerdere mensen naar deze bijeenkomst zijn geweest, het lijkt me onwijs leuk om nog een keer mee te maken, maar ik wacht totdat het op mijn pad komt en ga er niet naar op zoek.
Heel Knap van je dat je je hart opent op dit forum met allemaal vreemden
k
kapitein-xLid
01-01-2024, 00:00
#8
Re: Intensive - Deel 2: Peyote/Hikury

Bedankt voor dit eerlijke verslag. Ik vond het o.a. bijzonder om te lezen hoe dat groepje vrouwen jou ging helpen. Dat beeld wat het bij mij opriep ontroerde mij.
Ik hoop dat dit zware weekend vroeg of laat vrucht zal dragen, en je dus goed zal doen. :)
v
vodeLid
01-01-2024, 00:00
#9
Re: Intensive - Deel 2: Peyote/Hikury

Dankjewel iedereen voor de lieve reacties, ik was toch beetje zenuwachtig om het te posten, maar heb er nu geen spijt van. :)

Adreno: Ingelijks :) dikke knufffffff

Dumpy: Mierenneuk zoveel je wilt, ik vind je nog steeds lief :grin: *knuffelt*
u
user12901258Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Re: Intensive - Deel 2: Peyote/Hikuri

Cheryl, wat een prachtig verhaal!
Het spijt mij dat ik niet meer voor je heb kunnen betekenen tijdens de trip. (voor de mensen die re niet bijwaren: ik lag naast haar) Ik had het moeilijk met eigen processen en voelde dat je probleem erg diep zat en ik er helaas niks aan kon doen. Opgevemoment heb ik Dumpy nog gevraagd om even langs je te gaan omdat ik merkte dat je het heel zwaar had, ik ben blij dat dat een goede beslissing is geweest en dat dat je geholpen heeft!

Op het moment van de healing zat ik op de stoel van een van de helpers, eersterangs dus. De energie die van jullie vrouwen af kwam was ongelooflijk krachtig! Ik ervaarde het alsof de vrouwen alle negativiteit uit je zogen en dit verspreide door de groep. Ik moest zelfs een traantje wegpinken :) Het was moeilijk te beschrijven en de sfeer was gespannen, losstaand daarvan was het ontzettend grappig en mooi om te zien wat er gebeurde. Twee van de vrouwen die je aan het healen waren hadden net een ego-death ervaren en waren net weer een beetje terug op deze wereld, gecombineerd met kreunende geluiden van genot maar ook verdriet en liefde...

Ik ben zo ontzettend dankbaar dat ik dit heb mogen meemaken en dat je je energie er uit hebt kunnen gooien! Klasse, je hebt dit gevecht gewonnen!

hopelijk tot de volgende ceremonie! :hearteyes:
v
vodeLid
01-01-2024, 00:00
#11
Re: Intensive - Deel 2: Peyote/Hikuri

Aahw, wat een lieve post! je was een fijne buur, ook al hebben we niet veel gepraat tijdens de ceremonies. Jij hebt ook een mooi weekend gehad. :) Ik wist niet dat er zoveel mensen mee keken tijdens die healing, ik ben blij dat je er ook van genoten hebt, voor mij was het in ieder geval ontzettend bevrijdend.

Ik moet eerlijk gezegd nu weer een traantje wegpinken, ik wist echt niet dat er zoveel andere mensen zo hebben meegeleefd tijdens die healing. Ik ben ontzettend dankbaar voor alle liefde die ik toen heb gevoeld, en hopelijk zien we elkaar in de toekomst nog eens tijdens een ceremonie, of wie weet ergens anders. Ik wens je het beste tot dan. :)
A
AtropaLid
01-01-2024, 00:00
#12
Re: Intensive - Deel 2: Peyote/Hikuri

Erg mooi report, cactus is vrij steady maar de body en mental high is zo kosmisch en vloeibaar dat je van rivier naar rivier stroomt. Wat eruit kwam gaat je zeker op den duur aansterken.

Huilen van liefde en schoonheid en werelden in elkaar geschoven, snaren die je in een fractie ontwaken waaruit episodes ontstaan, continue zoeken naar wat 'echt' is en wat je wel en niet wenst in je bestaan. Of je wakker bent of slaapt en vanuit je onderbuik schiet alles naar je hoofd en het word een gevoel zoals het zou zijn indien het je echt ter plekke zou overkomen. Hieruit kunnen dromen ontstaan. Diepe beats en warme opzwepende sfeer versterken het effect van mescaline echt enorm. Dan voel je je net een Indiaan die danst rondom het kampvuur zoals hij is in plaats van hoe die zou moeten dansen.

Het heeft naar mijn ervaringen erg waardevolle mixen van evenwichtige vrouwelijkheid en mannelijkheid in zich.
v
vodeLid
01-01-2024, 00:00
#13
Re: Intensive - Deel 2: Peyote/Hikuri

Wauw, Atropa, je hebt het echt prachtig omschreven, vooral het laatste stukje dansen. Ik kwam even weer helemaal in die vibe van het dansen toen ik het las! :)
m
mocridheLid
01-01-2024, 00:00
#14
Re: Intensive - Deel 2: Peyote/Hikuri

Ja meis, ik ben trots op je. Maar dat wist je lekker al. Mooi geschreven <3
F
Funky MonkeyLid
01-01-2024, 00:00
#15
Re: Intensive - Deel 2: Peyote/Hikuri

Mooi report vodje! :P Hoop dat je er veel aan hebt gehad en dan vooral voor op langer termijn zeg maar, ja ja het klinkt een beetje bot maar je snapt het wel :wink: (Kom ff niet zo goed uit me woorden)

Het begint voor mij toch ook wel weer een beetje te kriebelen om Ayahuasca te doen. :mrgreen:

Het ga je goed, jij kleine krijger! :mrgreen:
v
vodeLid
01-01-2024, 00:00
#16
Re: Intensive - Deel 2: Peyote/Hikuri

Nick de Neger zei:
Mooi report vodje! :P Hoop dat je er veel aan hebt gehad en dan vooral voor op langer termijn zeg maar, ja ja het klinkt een beetje bot maar je snapt het wel :wink: (Kom ff niet zo goed uit me woorden)

Het begint voor mij toch ook wel weer een beetje te kriebelen om Ayahuasca te doen. :mrgreen:

Het ga je goed, jij kleine krijger! :mrgreen:
Klik om te vergroten...

Vodje :openmouth: Haha. Ik snap wat je bedoelt, swa! Laat maar weten hoe het is gegaan als je nog eens hebt toegegeven aan de kriebels. :wink:

Jij ook t beste, stoere warrior!! :rock:
D
DreamerOfDreamsLid
01-01-2024, 00:00
#17
Re: Intensive - Deel 2: Peyote/Hikuri

zeer goed report, jouw weekend was net iets intensiever dan het mijne denk ik.
mescaline staat bij mij helemaal bovenaan mijn to do list en jouw report bevestigd ongeveer wel wat ik ervan verwacht.
bedankt om het te delen, al had ik stiekem nog een uitgebreid post-report verwacht :flushed:
hoe voel je je nu?
v
vodeLid
01-01-2024, 00:00
#18
Re: Intensive - Deel 2: Peyote/Hikuri

DreamerOfDreams zei:
zeer goed report, jouw weekend was net iets intensiever dan het mijne denk ik.
mescaline staat bij mij helemaal bovenaan mijn to do list en jouw report bevestigd ongeveer wel wat ik ervan verwacht.
bedankt om het te delen, al had ik stiekem nog een uitgebreid post-report verwacht :flushed:
hoe voel je je nu?
Klik om te vergroten...

Ik voel me best goed. Een beetje aart van de kaart, want mijn ego heeft zich jaren lang geidentificeerd met wat er in mijn verleden is gebeurt. En nu dat ontzettend is opgeruimd voelt het alsof er zo'n grote last van mijn schouders is gevallen dat ik niet goed weet wat ik nu moet, haha. Maar het voelt heel goed en vrij allemaal, alsof er nog weinig is wat me kan tegen houden in de toekomst. Er is nog veel wat opgeruimd moet worden maar dat is een lange termijn project, en ik zie wel waar het schip strand.

Veel meer kan ik er niet over zeggen want de processen razen voort, haha.
M
MindgamerLid
01-01-2024, 00:00
#19
Re: Intensive - Deel 2: Peyote/Hikuri

Ik weet niet goed wat er gebeurde, het was alsof mn hoofd uit was en ik alleen nog maar kon voelen. Ik kan me nog vaag herinneren dat er iets koud op mn buik en gezicht werd gesproeid. Ik moest huilen en huilen, bijna schreeuwen zo voelde het, het ging zo diep, overal waren handen en ik snapte er niks mee van, maar voelde me erg veilig in de armen van de sjamane. Ik voelde me klein en kwetsbaar, maar overal waren warme handen. Ik werd geheeld door sterke, mooie vrouwen. Ik was zo dankbaar, het was alsof alle angst van vroeger uit me kwam, alle slechte herinneringen en gevoelens over die verkrachting losten op in m’n tranen.Ik kon stilaan weer helder nadenken. Ik voelde me leeg, en opgelucht, en omringd door vrouwelijke energie.
Klik om te vergroten...
Kippenvel stukje...

Prachtig report. Vooral omdat je het zo duidelijk omschrijft en je zo enorm eerlijk bent. Mescaline wil ik ook nog eens een keer mee maken. Misschien voor als ik 21 jaar ben. Prachtig report, Vode!
v
vodeLid
01-01-2024, 00:00
#20
Re: Intensive - Deel 2: Peyote/Hikuri

Mindgamer zei:
Kippenvel stukje...

Prachtig report. Vooral omdat je het zo duidelijk omschrijft en je zo enorm eerlijk bent. Mescaline wil ik ook nog eens een keer mee maken. Misschien voor als ik 21 jaar ben. Prachtig report, Vode!
Klik om te vergroten...

Mescaline, als ayahuasca al zo heftig was? Ik zou er inderdaad mee wachten tot je er echt klaar voor bent. :) Dankjewel trouwens

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."