Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsverlangen groeien>14 jaar

verlangen groeien>14 jaar

33 antwoorden
11 weergaven
18-5-2026
G
GodsongLid
01-01-2024, 00:00
#1
--------
G
GodsongLid
01-01-2024, 00:00
#2
--------
H
HazeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Godsong zei:
Hey mensen, ik ben 14 jaar en ik blow nu ongeveer 1 jaar, ik deed het dan 1x in de maand met vrienden, maar de laatste 2/3 weken heb ik steeds zon gevoel in me dat ik steeds meer en meer wil, is hier iets tegen toe doen, want ik wil niet dat ik op me 14e al verslaaft raak aan weed

Me ouders weten er ook niks van.

nog 1 klein vraagje(hoord hier niet echt thuis) maar zijn paddo's op mijn leeftijd aan te raden?
Klik om te vergroten...

Denk niet dat je verslaafd bent, ik zat namelijk ook een kleine 2 jaar geleden met dezelfde vraag. Het zit allemaal in je hoofd, je kunt niet verslaafd raken aan Cannabis, het is alleen niet gezond om het dagelijks te gebruiken, maja we doen allemaal wel eens slechte dingen :rolleyes:

Edit: Over je vraag over paddo's ga ik niks zeggen, zou het namelijk bij god niet weten of het wel aan te raden is op die leeftijd
F
FriskoLid
01-01-2024, 00:00
#4
Haze zei:
Godsong zei:
Hey mensen, ik ben 14 jaar en ik blow nu ongeveer 1 jaar, ik deed het dan 1x in de maand met vrienden, maar de laatste 2/3 weken heb ik steeds zon gevoel in me dat ik steeds meer en meer wil, is hier iets tegen toe doen, want ik wil niet dat ik op me 14e al verslaaft raak aan weed

Me ouders weten er ook niks van.

nog 1 klein vraagje(hoord hier niet echt thuis) maar zijn paddo's op mijn leeftijd aan te raden?
Klik om te vergroten...

Denk niet dat je verslaafd bent, ik zat namelijk ook een kleine 2 jaar geleden met dezelfde vraag. Het zit allemaal in je hoofd, je kunt niet verslaafd raken aan Cannabis, het is alleen niet gezond om het dagelijks te gebruiken, maja we doen allemaal wel eens slechte dingen :rolleyes:

Edit: Over je vraag over paddo's ga ik niks zeggen, zou het namelijk bij god niet weten of het wel aan te raden is op die leeftijd
Klik om te vergroten...


tuurlijk loop die jongen maar wijs te maken dat je aan wiet niet verslaafd kan geraken!!!!!
je moet niet dadelijk zeggen nee het is niet verslavend!!!!!!! :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes:

de meningen hierover zijn nogal verdeeld!!!
ikzelf vind dat wiet het enige is waar ik aan verslaafd ben!!!!
lees : GEESTELIJK!!!!!!!!

dus zeg niet dat het niet kan!!!
ik zou er gewoon mee stoppen of minderen als je niet wil verslaafd geraken!!!


oi :( :rolleyes:
F
FriskoLid
01-01-2024, 00:00
#5
Godsong zei:
Bedankt voor je antwoord, ik gebruik het nu wel wekelijks.

Weten er nog mensen antwoord op de vraag over de paddo's?
Klik om te vergroten...
paddo's zou ik niet aan beginnen nu als ik van jou was...llees er eerst maar eens heeeeeeel veel over!!
het is heftig spul hoor!!!niet omdat het in de smartshops verkocht word,dat het daarom minder sterk is hoor!!!!
je staat volgens mij op 14j nog niet sterk genoeg in je schoenen om een trip aan te kunnen(psychisch)

mzzls :)
B
BombSkiLid
01-01-2024, 00:00
#6
ehm ik neem aan dat je met tabak rookt? rook je?
Ik denk dat je verslaafd bent aan tabak en omdat je dat notmaal gebruikt als je blowt, denk je (bewust of onbewust) dat je 'blowen' nodig hebt.
Ik raad je aan om puur wiet/hasj te roken, dit is wel geestelijk verslavend, maar alles is in principe geestelijk verslavend, dus..
F
FriskoLid
01-01-2024, 00:00
#7
BombSki zei:
ehm ik neem aan dat je met tabak rookt? rook je?
Ik denk dat je verslaafd bent aan tabak en omdat je dat notmaal gebruikt als je blowt, denk je (bewust of onbewust) dat je 'blowen' nodig hebt.
Ik raad je aan om puur wiet/hasj te roken, dit is wel geestelijk verslavend, maar alles is in principe geestelijk verslavend, dus..
Klik om te vergroten...
lol @ dit verhaal,wiet roken met tabak is verslavend???
hmmmz hoe komt als ik sigaretten heb ik ook naar wiet verlang!!!
ik ben gewoon verslaafd aan wiet,zoals bijna al mn kameraden!!!(bijna)


mzzl
M
Mac...Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Wiet is echt wel zo geestelijk verslavend. Probeer zeker mate te houden en zoek je gelegenheden uit waarbij je jezelf toestaat om te blowen, maar verder dan ook niet. Zeg niet dat je meteen moet stoppen, maar let wel op!

Paddo's op je 14e?
Ik raad het je af!
F
FriskoLid
01-01-2024, 00:00
#9
Mac... zei:
Wiet is echt wel zo geestelijk verslavend. Probeer zeker mate te houden en zoek je gelegenheden uit waarbij je jezelf toestaat om te blowen, maar verder dan ook niet. Zeg niet dat je meteen moet stoppen, maar let wel op!

Paddo's op je 14e?
Ik raad het je af!
Klik om te vergroten...
precies ja... :)
B
Bal0nLid
01-01-2024, 00:00
#10
Paddo's raad ik je ten zeerste af om te nemen op jouw leeftijd.
B
BombSkiLid
01-01-2024, 00:00
#11
Frisko zei:
ol @ dit verhaal,wiet roken met tabak is verslavend???
hmmmz hoe komt als ik sigaretten heb ik ook naar wiet verlang!!!
ik ben gewoon verslaafd aan wiet,zoals bijna al mn kameraden!!!(bijna)

mzzl
Klik om te vergroten...
jep, wiet is niet lichamelijk verslavend en tabak wel.

je bent misschien geestelijk verslaafd aan wiet. Maar alles is geestelijk verslavend.
als je 1 jaar wekelijks wiet rookt geloof ik niet dat je geestelijk verslaafd bent aan wiet.
Zoals ik al zei: je denkt (bewust of onbewust) dat je verslaafd bent aan wiet, terwijl dit gewoon de tabak is.

enne frisko, lees ff je blacklight doeken thread in de crea hoek, we wachten op een antwoord :P
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#12
nu is het nog wekelijks, straks wordt het dagelijks...

Zo gaat het met een groot deel van de mensen die begint met blowen...

De mensen die normaal kunnen blijven functioneren gaan er mee door. En anderen stoppen van de 1 op de andere dag.

Het gaat er trouwens helemaal niet om hoe vaak je blowt o.i.d maar vooral ook WAAROM je blowt...

Voor de ene doet wiet wonderen op z'n tijd. De andere raakt verslaafd (niet aan de wiet, maar aan het stemmetje tussen je oren dat jouw wijs maakt dat je het nodig hebt.)

En dat ben je dus voor 100% zelf.

Zolang er geen serieuze problemen in je leven zijn zou ik me er geen zorgen over maken.
M
Mac...Lid
01-01-2024, 00:00
#13
uhm dat stemmetje is gewoon je verslaving hoor.
B
Bal0nLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik wilde precies hetzelfde zeggen, Mac :)
H
HazeLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik denk idd niet dat blowen verslavend is, maar dit is mijn beeld, misschien omdat ik (denk?/Weet?) zelf niet verslaafd te zijn
m
matthijsLid
01-01-2024, 00:00
#16
Hmm. Op je 14e een keer per week blowen kan opzich wel hoor. Daar zul je niet zo'n last van hebben. Waarschijnlijk werk je niet en als je niet bovengemiddeld veel zakgeld krijgt heb je ook niet genoeg geld om het dagelijks te doen. Ik zorg gewoon altijd dat mijn andere verplichtingen, school enz. er niet onder lijden. (probeer ik tenminste :rolleyes: ) Dan is het niet zo'n probleem want echt ongezond is het niet. Wel merk ik dat, als je een langere tijd dagelijks blowt je nogal duf wordt. Mijn moeder merkte het een tijdje geleden aan me dat ik geminderd was met blowen. ik blow nooit met mijn ouders dus het is wel aan je gedrag af te zien (door moeders natuurlijk. die zien altijd meer :wink:)
m
matthijsLid
01-01-2024, 00:00
#17
Paddo's zou ik trouwens niet doen. Ik denk niet dat het echt erg leuk wordt. Als je het echt perse wilt doen (wat ik dus afraad) doe dan gewoon een halve portie kaalkopjes. Maar goed. ik zou zeggen: wacht er nog een paar jaartjes mee. Het effect is anders dan je warschijnlijk verwacht en hoopt.
Als je graag wilt trippen kan je ook proberen flink wat goede wiet door een waterpijp/bong te roken.
W
WortelLid
01-01-2024, 00:00
#18
Godsong zei:
Hey mensen, ik ben 14 jaar en ik blow nu ongeveer 1 jaar, ik deed het dan 1x in de maand met vrienden, maar de laatste 2/3 weken heb ik steeds zon gevoel in me dat ik steeds meer en meer wil, is hier iets tegen toe doen, want ik wil niet dat ik op me 14e al verslaaft raak aan weed

Me ouders weten er ook niks van.

nog 1 klein vraagje(hoord hier niet echt thuis) maar zijn paddo's op mijn leeftijd aan te raden?
Klik om te vergroten...
Zekers kan het wel maar begin gewoon met een halve portie en wees niet te ongeduldig. Dus als er zo 1 2 3 niks gebeurd gewoon voldoende tijd tot de volgende tijd laten zitten. In preciepe kan iedereen alles doen alleen raad ik harddrugs toch eigenlijk wel af aan 16- ik denk dat je beter een keer paddo`s kan pakken dan wekelijks blowen. Als je kan zou ik daar mee stoppen.


Edit: Lees dat de meeste er hier op tegen zijn, ik zelf ben van mening dat het wel moet kunnen mits je echt een KLEINE hoeveelheid pakt. Nogmaals stop met blowen als je nog kan, veel van mijn vrienden blowen nu een jaartje ik zelf niet ik merk zo GROOT verschil met een jaar terug. In woorden blijven hangen, vergeten etc. ik denk dat je school er ook onder zal lijden.
m
matthijsLid
01-01-2024, 00:00
#19
slipperman zei:
Nogmaals stop met blowen als je nog kan, veel van mijn vrienden blowen nu een jaartje ik zelf niet ik merk zo GROOT verschil met een jaar terug. In woorden blijven hangen, vergeten etc. ik denk dat je school er ook onder zal lijden.
Klik om te vergroten...

Hij blowt een keer per week he. Ik denk niet dat je daar dan erg veel last van gaat krijgen eigenljk.
W
WortelLid
01-01-2024, 00:00
#20
mathijs zei:
slipperman zei:
Nogmaals stop met blowen als je nog kan, veel van mijn vrienden blowen nu een jaartje ik zelf niet ik merk zo GROOT verschil met een jaar terug. In woorden blijven hangen, vergeten etc. ik denk dat je school er ook onder zal lijden.
Klik om te vergroten...

Hij blowt een keer per week he. Ik denk niet dat je daar dan erg veel last van gaat krijgen eigenljk.
Klik om te vergroten...
Ik weet wel zeker van wel.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."