Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAltijd stoned - no f*ucking way!

Altijd stoned - no f*ucking way!

60 antwoorden
24 weergaven
18-5-2026
R
RandomDude123Lid
01-01-2024, 00:00
#1
mathijs zei:
Maar als je met wat vrienden zit te chillen en iemand draait een jointje dan sla je die niert zomaar af natuurlijk :wink:
Klik om te vergroten...

True
m
matthijsLid
01-01-2024, 00:00
#2
Dus ja. Ik chill teveel :P :rolleyes:
W
WaterpijpLid
01-01-2024, 00:00
#3
wat doet men eigenlijk allemaal moeilijk wat goed is en niet, zolang je andere mensen niet lastig valt is het toch goed, het is jouw leven, jouw keuze. Waar ik me meer om kan druk maken, is dat die auto wel een hoop vernield voor me ogen en ik er NIKS tegen kan doen, laten we met z'n allen daar es wat aan gaan doen, ipv constant af te vragen of drugs dagelijks nemen goed is, of niet.. ojee,,, ik heb het nu wel over die verdomde heilige koe :confused: gooo nederland, het klootjesvolk doet precies wat de elite wil, fuck!

misschien ff offtopic maar moet het gewoon kwijt!
m
matthijsLid
01-01-2024, 00:00
#4
Wat heeft "de auto" gedaan?
H
HazeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Baukereg zei:
Haze zei:
Ken jij mij? Nee dus, die 4 argumenten hier hebben alle 4 geen toepassing op mij. Kan een jongere het niet gewoon lekker vinden?
Klik om te vergroten...

Dat kan, maar als je het hebt over vier argumenten, terwijl ik er drie genoemd heb, tja, dan ben je dus schijnbaar door al dat blowen niet zo helder meer! :grin:

Nee, ff serieus, natuurlijk kun je het lekker vinden. Dat doe ik ook. Maar mijn discussie draait of het wel goed is om iedere dag te blowen en stoned te zijn. Een biertje kun je ook lekker vinden, maar dan ben je ook niet iedere dag dronken. Ik ken iemand die cola-verslaafd is, en iedere dag drie flessen opdrinkt... is dat zo gezond? In het verlengde hiervan lijkt het mij dus goed om ook eens te discuseren of overmatig blowgedrag wel goed is.
Klik om te vergroten...

Haha shit gast ja ik was stoned.

Het is ook echt niet goed om zo stoned als een garnaal op school te zitten of te werken, dat klopt. maar als je dan toch vrij bent dan wil ik wel een lekker jointje roken hoor. Ik blow dagelijks maar wel verantwoord.(tot inhoeverre dat kan)
F
Freaky highLid
01-01-2024, 00:00
#6
safe! maar kvind wel dat iedereen zijn mening mag hebben over wiet, heb ik ook. ik denk ook dat er geen gevolgen van zijn op lange termijn zoals slechte sociale contacten en zo. ik vind dat als je wilt blowen, en je vind het lekker.. dat je er mee verder moet doen :grin: :stoned:
v
van_veen456Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Tsja, misschien heb je wel gelijk. Maar als je met wat vrienden zit te chillen en iemand draait een jointje dan sla je die niert zomaar af natuurlijk
Klik om te vergroten...

dat doe ik dus wel...
m
matthijsLid
01-01-2024, 00:00
#8
Baukereg zei:
Haha, da's zijn eeuwige verhaal over auto's, die meer schade aan de aarde doen dan blowers. Een verhaal met een zekere zin van waarheid.
Klik om te vergroten...

Ja zit wat in. Maar je kan het niet echt vergelijken. Het zijn 2 verschillende schades. Auto's = milieuschade...Blowen=persoonlijke schade.
Als je auto's (met ongelukken enzo) als persoonlijke schade ziet kan je ook zeggen dat orkanen slechter zijn dan blowen :P
Maar opzich blow ik liever dan dat ik autorijd. Ik wil ook absoluut nog geen rijbewijs als ik 18 ben. Lijkt me echt klote
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#9
mathijs zei:
Baukereg zei:
Haha, da's zijn eeuwige verhaal over auto's, die meer schade aan de aarde doen dan blowers. Een verhaal met een zekere zin van waarheid.
Klik om te vergroten...

Ja zit wat in. Maar je kan het niet echt vergelijken. Het zijn 2 verschillende schades. Auto's = milieuschade...Blowen=persoonlijke schade.
Als je auto's (met ongelukken enzo) als persoonlijke schade ziet kan je ook zeggen dat orkanen slechter zijn dan blowen :P
Maar opzich blow ik liever dan dat ik autorijd. Ik wil ook absoluut nog geen rijbewijs als ik 18 ben. Lijkt me echt klote
Klik om te vergroten...
]

Ik wel...

ga hem gelijk halen nu ik 18 geworden ben...

Maar je hebt opzich gelijk dat autorijden schadelijker is voor de omgeving dan blowen... Sterker nog, ik denk dat voor veel mensen geld dat ze juist zuiniger zijn op hun omgeving DOOR het blowen... Als iemand die blowt een project voor school o.i.d verneukt dan is dit vervelend maar dan heeft deze probleem zeer waarschijnlijk ook psychische problemen die in mijn ogen eerder oorzaak zijn.

Of wou je soms zeggen dat mensen die hun leven niet verwaarlozen ondanks het feit dat ze dagelijks blowen uitzonderingen zijn?

Bedankt, dat neem ik als compliment...
F
Freaky highLid
01-01-2024, 00:00
#10
Tsja, misschien heb je wel gelijk. Maar als je met wat vrienden zit te chillen en iemand draait een jointje dan sla je die niert zomaar af natuurlijk ==>> dat doe ik dus wel...
Klik om te vergroten...
waarom?? :mrgreen: er is niets leuker en gezelliger dan samen een jointju rollen en blowen :hearteyes:
vind ik toch.. :stoned:
H
HazeLid
01-01-2024, 00:00
#11
Freaky high zei:
Tsja, misschien heb je wel gelijk. Maar als je met wat vrienden zit te chillen en iemand draait een jointje dan sla je die niert zomaar af natuurlijk ==>> dat doe ik dus wel...
Klik om te vergroten...
waarom?? :mrgreen: er is niets leuker en gezelliger dan samen een jointju rollen en blowen :hearteyes:
vind ik toch.. :stoned:
Klik om te vergroten...

Hmm idd, kan heel gezellig zijn ja met 5 man ofzo
F
FormshiftLid
01-01-2024, 00:00
#12
Baukereg zei:
Formshift zei:
Om het weekend af te sluiten en om de week doormidden te zagen vind ik echt een van de lompste dingen als excuus om een blow te roken...
Klik om te vergroten...

Het is geen excuus, maar een goede manier om structuur in mijn blowgedrag te krijgen, zodat ik niet de hele week door blow. Voor mij is dat een goede manier, en dus vind ik het niet lomp. Wat boeit jou dat nou hoe ik dat indeel? Als ik zou zeggen dat ik 3 dagen in de week mag blowen, is het dan niet meer lomp?
Klik om te vergroten...

wat boeit jou het nou als iemand elke dag stoned is?
W
WaterpijpLid
01-01-2024, 00:00
#13
mathijs zei:
Baukereg zei:
Haha, da's zijn eeuwige verhaal over auto's, die meer schade aan de aarde doen dan blowers. Een verhaal met een zekere zin van waarheid.
Klik om te vergroten...

Ja zit wat in. Maar je kan het niet echt vergelijken. Het zijn 2 verschillende schades. Auto's = milieuschade...Blowen=persoonlijke schade.
Klik om te vergroten...

niet alleen dat, het wiel heeft de meeste doden op z'n geweten en dan heb ik het nog niet eens over de schadelijke stoffen die de auto doen verspreiden, wij ademen ze in en dan gaat "men" moeilijk doen of er in het openbaar mag gerookt worden ja of nee, dit is toch pure onzin. En dan, er worden zoveel wegen aangelegd voor de auto, je mag ze overal neerzetten en als ik kan uitslapen wordt ik for fok sake wakker gemaakt door zo'n auto die moet warmdraaien :confused: rust is er ook nooit in nederland, je hoort vrijwel overal de autoweg :( en dan de ongevallen, kosten van de zorg zijn zo ongelooflijk hoog, en ik wordt zelf vaak genoeg als ik naar buiten kijk depri, omdat ik niet kan geloven dat de mensheid daar mee bezig is :(
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#14
Waterpijp zei:
mathijs zei:
Baukereg zei:
Haha, da's zijn eeuwige verhaal over auto's, die meer schade aan de aarde doen dan blowers. Een verhaal met een zekere zin van waarheid.
Klik om te vergroten...

Ja zit wat in. Maar je kan het niet echt vergelijken. Het zijn 2 verschillende schades. Auto's = milieuschade...Blowen=persoonlijke schade.
Klik om te vergroten...

niet alleen dat, het wiel heeft de meeste doden op z'n geweten en dan heb ik het nog niet eens over de schadelijke stoffen die de auto doen verspreiden, wij ademen ze in en dan gaat "men" moeilijk doen of er in het openbaar mag gerookt worden ja of nee, dit is toch pure onzin. En dan, er worden zoveel wegen aangelegd voor de auto, je mag ze overal neerzetten en als ik kan uitslapen wordt ik for fok sake wakker gemaakt door zo'n auto die moet warmdraaien :confused: rust is er ook nooit in nederland, je hoort vrijwel overal de autoweg :( en dan de ongevallen, kosten van de zorg zijn zo ongelooflijk hoog, en ik wordt zelf vaak genoeg als ik naar buiten kijk depri, omdat ik niet kan geloven dat de mensheid daar mee bezig is :(
Klik om te vergroten...

Kan me daar idd helemaal in vinden! Die auto's overal maken me helemaal gek! Er is hier in de buurt een mooi bos, waar het erg leuk zou kunnen zijn om te wandelen/relaxen etc als de snelweg er niet door heen liep! :confused:

Gevolg, je gaat je irriteren en vervolgens zelf ook maar autorijden zodat je aan de auto zelf ook voordeel hebt.
W
WaterpijpLid
01-01-2024, 00:00
#15
voordeel aan de auto? autoos zijn oke, anders hadden wij ons wietje niet of ons hasje, maar dat particulieren een auto hebben slaat op stront. Autoindustrie heeft het zo goed voorelkaar, als je ziet wat een marketing. En als je zelf een auto gaat rijden help je de autoindustrie en de autoindustrie maakt meer kapot dan je denkt.
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#16
je hebt ook nog zoiets als treinen eh... zo kom ik ook wel aan m'n wietje...
Auto's massaal verbieden en allemaal massal met het OV lijkt mij het enige eerlijke. Niet dat ik dat prettig en efficient zou vinden, maar je kan autorijden niet voor bep mensen vebrieden(particulieren) en voor (Dat worden de hogeropgeleiden dus) niet...
R
RandomDude123Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik lees/hoor de laatste tijd steeds meer verhalen van personen die iedere dag blowen en iedere dag stoned zijn, soms zelfs op jonge leeftijd.

Nu heb ik mijzelf ook wel eens afgevraagd of ik ook eens zover zou (kunnen) komen, maar altijd stoned zijn - no f*ucking way, daar begin ik niet aan.

Ik smoke alleen in het weekend (=vrijdag+zaterdag, en soms nog ééntje op zondag (=weekend afsluiten) of woensdag (=week doormidden zagen). Kortom, 2/3 dagen in de week. En om daarnaast nog meer te gaan blowen, daar begin ik gewoon niet aan. Waarom niet?
1) Omdat het me niet gezond lijkt, zeker op lange termijn. Immers je geheugen lijdt eronder, je werkt minder geconcentreerd, en je slaapt minder vast als normaal.
2) Ik heb het geld niet (ik leef op dit moment alleen op mijn stufi, 80 euro de maand)
3) Omdat ik genoeg andere leuke dingen te doen heb

En ik denk dat het laatste vooral een belangrijke reden is. Alleen in het weekend ben ik stoned/high, en dan geniet ik daar ook heel erg van. De rest van de week ben ik lekker met (school)werk bezig of met mijn hobbies, en door bezig te zijn heb ik helemaal niet de neiging om te blowen. En wanneer de week voorbij is en ik veel gedaan heb, dan ga ik lekker smoken en geniet ik deste meer van het moment van 'absolute luiheid en stoned/high zijn', en dan lekker naar muziek luisteren of film kijken met vrienden. Ik heb ook wel vaker geblowd dan tegenwoordig, maar ik merkte dat ik er dan minder van geniet. Het is dan een gewoonte, en nu is het een hele prettige afwisseling op mijn drukke werkweek.

Waarom zijn er dan toch mensen die iedere dag stoned zijn? Ik heb de volgende redenen kunnen bedenken:
1) Voor pubers: willen zich afzetten tegen ouders, of willen gewoon stoer doen of alternatief zijn
2) Ongelukkig voelen, en denken dat drugsgebruik een juiste manier is om uit de 'werkelijkheid' te ontsnappen
3) Te weinig leuke werkzaamheden in het leven, dus puur uit verveling: geen werk, geen hobbies, geen vrienden/bekenden in de buurt om mee te praten of iets leuks mee te doen.

Waarom schrijf ik dit allemaal op? Omdat ik denk dat dit een juist beeld is van hoe het allemaal in elkaar steekt. En ik denk dat niet iedereen dat door heeft, en dus vertel ik het graag.

Als laatste zou ik het volgende willen zeggen: een mens wordt tegenwoordig gemiddeld ouder dan 75 jaar! Als je nog in je tienerjaren zit, en je blowt de hele week door, weet dan dat je nog een heel leven te gaan hebt. Kortom: waarom zou je nu teveel blowen zodat dat invloed gaat hebben op je leven, terwijl je het ook rustiger aan kunt doen en misschien nog wel 70/80 jaar lekker kan genieten van die momenten.
R
RandomDude123Lid
01-01-2024, 00:00
#18
O ja, deze topic is niet bedoeld alzijnde een 'anti-drugs' topic. Helemaal niet, want zoals ik al zei geniet ik volop wanneer ik blow/gebruik. Maar wanneer ik soms verhalen hoor van mensen die altijd maar blowen en stoned zijn (en zeker op jonge leeftijd), tja, dan vraag ik mij af of dat de juiste manier is om met drugs bezig te zijn.

Maar da's slechts mijn menig.
A
AnonymousLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ik ben het afgelopen jaar wel het meest van de tijd stoned geweest, maar ik geniet er van, mijn werk lijd er niet onder dus ik zie geen probleem.
A
AnonymousLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ik ook niet, als ik in me eentje blow ik doe het voor ontspanning, innerlijke rust. En met vrienden voor de gezelligheid.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."