^ @Waterijp, Jointjes hoeven naar mijn mening dus helemaal geen nadelige invloed te hebben voor je school!
Het is dan misschien wel zo dat door dagelijks te blowen een aantal mensen nog minder gemotiveerd zijn en helemaal niks meer voor school doen. Maar deze wil dat dan allang in ze en is door het blowen slechts versterkt!
Ik rook dus sinds een nog niet zo'n lange tijd ook dagelijks... En lijd m'n school eronder? Je zou zeggen van wel want ik had voor ik dagelijks ging blowen er al helemaal geen zin meer en vond dat ik dit jaar wel een jaartje zou mogen blijven zitten. (heb m'n havo in 1 keer gehaald, een was rond m'n examen tijd veel stoned)
Maar niet dus, ik heb zelfs op het HBO 2 tentamens stoned geleerd(psychologie en sociale psychologie) en 1tje ook stoned gemaak. Voor beiden had ik een 8!
Ik heb ook het idee dat als je een beetje slim bent je je gedachten zo kunt sturen dat je op verschillende manieren over de stof nadenkt en ook op meerdere manieren opslaat. (daardoor creeer je dus meer herinneringsknooppunten waarmee alles wat je hebt geleerd weer voor de geest kunt halen.)
Bovendien ben ik van mening dat onder het maken van een toets je onderbwuste heel erg meespeeld. Misschien zijn de gedachten die onebwust door je heen gaan nog wel het meest belangrijk om tot een goed antwoord te komen! En zoals iedereen weet zijn er heel wat personen die als ze stoned zijn ineens bewust worden van verschillende gedachtes die onbewust behoren te zijn.
En hoe het precies komt dat ik high/knetter beter kan leren? Ik zou uren bezig om dit tot in de puntjes uit te leggen. (is dat een nadelige gevolg van blowen? Iets tot in de puntjes willen kunnen uitleggen en daardoor misschien zelfs iets 2 keer zeggen maar dan in andere woorden?)
Maar goed, dat ik nog uitstekend functioneer ondanks het feit dat ik elke dag blow wil natuurlijk niet zeggen dat ik denk dat dit goed voor je is. Ik geloof dat het voor de echte cannabisten goed is om zo af en toe te blowen en geloof ook zeker dat je er meer kennis door opdoet, maar elke dag blowen kan nooit een goed teken zijn!
Ik vind het heerlijk hoor! Elke avond weer zo'n voldaan gevoel, die streling van m'n ego, de nieuwe fascinerende inzichten, de plotselinge drang om een studieboek erbij te pakken, het fijne gevoel dat ik op ieder moment veilig in m'n bedje kan stappen, het gevoel dat er nog best veel mensen van mij houden, dat ik eigenljik best veel geef om bep. mensen, etc etc etc!
Veel van deze gevoelens zijn normaal helemaal niet zo sterk, hierdoor krijg ik dan het gevoel dat ik 'abnormaal' ben. Hou ik wel van m'n ouders? Zie ik hun eigenljk wel echt als vrienden of zijn het gewoon mensen waar ik heen uit de behoefte naar sociaal contact? Kan ik deze opleiding wel aan? Heb ik er juist aan gedaan die ene vriendin iets te verbieden waardoor we nu ruzie hebben?
Dit zijn allemaal gedachtes waar ik nuchter best een antwoord op heb voor mezelf, maar deze antwoorden zijn dikwijls ontzettend oppervlakkig en zorgen er eigenlijk alleen maar voor dat ik teleurgesteld ben.
Maar als ik knetter ben dan hoef ik geen eens moeite te doen om deze antwoorden aan mezelf te geven. Ze komen bijna vanzelf en ik hoef de gedachtes slechts in de goede richting te sturen! Hierdoor heb ik al meerdere malen beslissingen gemaakt die eigenlijk altijd voordelen hebben gehad. (Anders zat ik nu misschien niet eens op het HBO?)
Ojee, dit zijn dus alweer voordelen terwijl ik net wilde gaan uitleggen waarom het NIET goed is elke dag te blowen! Een erg makkelijk argument om te beginnen heb je net al kunnen zien. Als blower kun je heel snel ergens je voordeel uit halen. Omdat er zoveel voordelen zijn, lijken de nadelen hier nauwelijks tegen op te wegen (of hoe je dat ook zegt:P) Sterker nog, door dagelijks te blowen loop je zelfs het risico te lopen dat je vergeet wat de nadelen zijn/kunnen zijn. Je beschermt jezelf door te zeggen: ja... Maar er zijn veeeeeeeeeeel meer voordelen. Dat mag dan waar zijn zoals ik zelf al aangeef. Maar is het niet beter ook de slechte zijde van iets/iemand te kunnen zien en daar wat mee te doen?
Erg persoonsafhankelijk natuurlijk ook, maar ik denk dat het voor iedereen verstandig is ook eens stil te staan bij wat er NIET goed is aan je manier van leven.
Iets waar ik nog niet in geloof maar volgens konijn is het zo: Door dagelijks te blowen vergeet je dat je vergeet. Als dit waar is dan heb je een groot probleem. Je zou dus voortdurend van alles vergeten en je hebt het niet eens door. (ik geloof er echt nog steeds weinig van, volgens mij geld dit alleen voor informatie die niet per se nodig is om te overleven)
Nog een reden waarom je niet elke dag zou moeten blowen. (en daarna stop ik, want dat is nog een nadeel van blowen. Je begint vaak zomaar ergens aan zonder een goede structuur te hebben. Dit leid soms tot verwarring, verhalen zoals deze worden misschien saai om te lezen e.d.)
Je creeert een nieuw ritme. De mens heeft een biologische klok. Deze regelt werkelijk alles in het lichaam. Zo zorgt hij ervoor dat er als het donker wordt melatonine wordt aangemaakt, en wordt de bloeddruk rond 6 uur smorgens bij iedereen verhoogt.
Door dagelijks te blowen creeer je als het ware een niet lichaams eigen ritme die invloed heeft op verschillende processen in het lichaam. Omdat veel mensen de effecten van blowen elke dag kunnen waarderen wordt dit ritme vaak lang in stand gehouden. Ik vraag me af of dit wel schadelijk is maar dat risico kun je maar beter niet nemen voor het is onderzocht?
Maargoed, ik ben zo langzamerhand aan het einde gekomen van m'n verhaal. Ik vind het wel een grappig idee dat je aan het uiterlijk van dit verhaal al direct enkele mogelijke voor- en nadelen kunt zien
![:)]()
Of het wel verantwoord is om elke dage blowen kan ik niet met zekerheid zeggen, maar ik ga er nog steeds vanuit van niet...
Dat je onder invloed van blowen nog normaal kunt functioneren wil echt niet zeggen dat het niet slecht voor je is! Nee, het wil alleen maar zeggen hoe beperkt die schade waarschijnlijk is waardoor je het op korte termijn niet goed doorhebt wat er slecht aan is.
Ik zal nu even mijn mening geven over hoe vaak je zou kunnen blowen zonder dat je al te veel risico loopt ooit nadelige gevolgen van blowen te merken.
Voor een echte cannabist, iemand die sterk reageert op het effect en hierdoor zijn mogelijkheden vergroot is het denk ik helemaal niet erg om dit 2-3 keer te doen zoals Baukereg.
Voor beginners, jongeren, mensen die niet goed in hun vel zitten etc etc. Zou het verstandig zijn slechts 1 keer per week te gebruiken. Bij voorbaad op vrijdag zodat hij/zij maandag al geen enkel nadeel ondervindt.
Maar goed, dat zegt mijn verstand. Mijn gevoel zegt dat ik iedere avond mag/kan blowen. En aangezien ik goed leven leidt, genoeg vrienden heb, en zelfs dit jaar nog voldoendes haal op school, vraag ik mij af of mijn gevoel niet gewoon gelijk heeft!
Ps, in dit verhaal licht ik het ene wel toe, en het andere weer niet! Dat komt dus omdat ik dagelijks blow en dus niet volgens een of ander schema werk. Zijn er nog vragen dan vraag je maar. Ik ben hier namelijk nog lang niet over uitgesproken, maar door mijn luiheid, slordigheid etc ben ik niet in staat een duidelijk en samengevat verhaal neer te zetten. Ook omdat ik nog lang niet genoeg kennis heb over dit onderwerp!
ECHT als allerlaatst wil ik nog even zeggen: Het maakt niet zoveel uit wat je doet, en hoe vaak, als het er maar voor zorgt dat je er ook op lange termijn gelukkig van wordt!
SpacingBen