Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAltijd stoned - no f*ucking way!

Altijd stoned - no f*ucking way!

60 antwoorden
22 weergaven
18-5-2026
R
RandomDude123Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Haha, da's zijn eeuwige verhaal over auto's, die meer schade aan de aarde doen dan blowers. Een verhaal met een zekere zin van waarheid.
R
RandomDude123Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik lees/hoor de laatste tijd steeds meer verhalen van personen die iedere dag blowen en iedere dag stoned zijn, soms zelfs op jonge leeftijd.

Nu heb ik mijzelf ook wel eens afgevraagd of ik ook eens zover zou (kunnen) komen, maar altijd stoned zijn - no f*ucking way, daar begin ik niet aan.

Ik smoke alleen in het weekend (=vrijdag+zaterdag, en soms nog ééntje op zondag (=weekend afsluiten) of woensdag (=week doormidden zagen). Kortom, 2/3 dagen in de week. En om daarnaast nog meer te gaan blowen, daar begin ik gewoon niet aan. Waarom niet?
1) Omdat het me niet gezond lijkt, zeker op lange termijn. Immers je geheugen lijdt eronder, je werkt minder geconcentreerd, en je slaapt minder vast als normaal.
2) Ik heb het geld niet (ik leef op dit moment alleen op mijn stufi, 80 euro de maand)
3) Omdat ik genoeg andere leuke dingen te doen heb

En ik denk dat het laatste vooral een belangrijke reden is. Alleen in het weekend ben ik stoned/high, en dan geniet ik daar ook heel erg van. De rest van de week ben ik lekker met (school)werk bezig of met mijn hobbies, en door bezig te zijn heb ik helemaal niet de neiging om te blowen. En wanneer de week voorbij is en ik veel gedaan heb, dan ga ik lekker smoken en geniet ik deste meer van het moment van 'absolute luiheid en stoned/high zijn', en dan lekker naar muziek luisteren of film kijken met vrienden. Ik heb ook wel vaker geblowd dan tegenwoordig, maar ik merkte dat ik er dan minder van geniet. Het is dan een gewoonte, en nu is het een hele prettige afwisseling op mijn drukke werkweek.

Waarom zijn er dan toch mensen die iedere dag stoned zijn? Ik heb de volgende redenen kunnen bedenken:
1) Voor pubers: willen zich afzetten tegen ouders, of willen gewoon stoer doen of alternatief zijn
2) Ongelukkig voelen, en denken dat drugsgebruik een juiste manier is om uit de 'werkelijkheid' te ontsnappen
3) Te weinig leuke werkzaamheden in het leven, dus puur uit verveling: geen werk, geen hobbies, geen vrienden/bekenden in de buurt om mee te praten of iets leuks mee te doen.

Waarom schrijf ik dit allemaal op? Omdat ik denk dat dit een juist beeld is van hoe het allemaal in elkaar steekt. En ik denk dat niet iedereen dat door heeft, en dus vertel ik het graag.

Als laatste zou ik het volgende willen zeggen: een mens wordt tegenwoordig gemiddeld ouder dan 75 jaar! Als je nog in je tienerjaren zit, en je blowt de hele week door, weet dan dat je nog een heel leven te gaan hebt. Kortom: waarom zou je nu teveel blowen zodat dat invloed gaat hebben op je leven, terwijl je het ook rustiger aan kunt doen en misschien nog wel 70/80 jaar lekker kan genieten van die momenten.
R
RandomDude123Lid
01-01-2024, 00:00
#3
O ja, deze topic is niet bedoeld alzijnde een 'anti-drugs' topic. Helemaal niet, want zoals ik al zei geniet ik volop wanneer ik blow/gebruik. Maar wanneer ik soms verhalen hoor van mensen die altijd maar blowen en stoned zijn (en zeker op jonge leeftijd), tja, dan vraag ik mij af of dat de juiste manier is om met drugs bezig te zijn.

Maar da's slechts mijn menig.
A
AnonymousLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik ben het afgelopen jaar wel het meest van de tijd stoned geweest, maar ik geniet er van, mijn werk lijd er niet onder dus ik zie geen probleem.
A
AnonymousLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik ook niet, als ik in me eentje blow ik doe het voor ontspanning, innerlijke rust. En met vrienden voor de gezelligheid.
B
BombSkiLid
01-01-2024, 00:00
#6
Baukereg zei:
Waarom zijn er dan toch mensen die iedere dag stoned zijn? Ik heb de volgende redenen kunnen bedenken:
1) Voor pubers: willen zich afzetten tegen ouders, of willen gewoon stoer doen of alternatief zijn
2) Ongelukkig voelen, en denken dat drugsgebruik een juiste manier is om uit de 'werkelijkheid' te ontsnappen
3) Te weinig leuke werkzaamheden in het leven, dus puur uit verveling: geen werk, geen hobbies, geen vrienden/bekenden in de buurt om mee te praten of iets leuks mee te doen.
Klik om te vergroten...
ik blow dagelijks en ben dagelijks high. ik rook niet om een van de bovenstaande redenen.
ik heb niet heel je stuk gelezen maar ik moest hier meteen wat over kwijt.
ik werk al sinds ik 14 ben en er zitten nu 4 brienden hier, daarnaast heb ik nog hoobies zoals kweken. Ik heb ook zeker de stuff niet nodig omdat ik uit de werkelijkheid wil ontsnappen.
F
Freaky highLid
01-01-2024, 00:00
#7
nu is her krokusvakantie voor mij, ik heb nu eindelijk het geld voor wiet te kopen dus doe ik het ook, heb al elke dag van de vakantie geblowd en het doet zo'n deugd! 1 keer alleen geblowd (wou eens weten hoe het was om high te zijn bij het wakker komen) en al de andere keren met vrienden (voor de gezelligheid en de leuke lachkicks en zo :tongueout:) ik mben het wel met je eens dat somme pubers het voor het "stoer" zijn doen. dat vind ik ook maar stom! ik doe het voor het plezier en het genot je er aan hebt eens een jointju te blowen op het einde van de week (wat ik normaal altijd doe maar in de vakantie is dit wat meer). het is gewoon zalig als je een hele week hard gewerkt hebt (op school of op werk) en op het einde van de week, je gaat naar een paar vrienden, rolt enkele joints en ten slotte: blowen maar!
F
FormshiftLid
01-01-2024, 00:00
#8
Baukereg zei:
Ik lees/hoor de laatste tijd steeds meer verhalen van personen die iedere dag blowen en iedere dag stoned zijn, soms zelfs op jonge leeftijd.

Nu heb ik mijzelf ook wel eens afgevraagd of ik ook eens zover zou (kunnen) komen, maar altijd stoned zijn - no f*ucking way, daar begin ik niet aan.

Ik smoke alleen in het weekend (=vrijdag+zaterdag, en soms nog ééntje op zondag (=weekend afsluiten) of woensdag (=week doormidden zagen). Kortom, 2/3 dagen in de week.
Klik om te vergroten...

Om het weekend af te sluiten en om de week doormidden te zagen vind ik echt een van de lompste dingen als excuus om een blow te roken...
R
RandomDude123Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Formshift zei:
Om het weekend af te sluiten en om de week doormidden te zagen vind ik echt een van de lompste dingen als excuus om een blow te roken...
Klik om te vergroten...

Het is geen excuus, maar een goede manier om structuur in mijn blowgedrag te krijgen, zodat ik niet de hele week door blow. Voor mij is dat een goede manier, en dus vind ik het niet lomp. Wat boeit jou dat nou hoe ik dat indeel? Als ik zou zeggen dat ik 3 dagen in de week mag blowen, is het dan niet meer lomp?
S
SkippyLid
01-01-2024, 00:00
#10
ik rook elke dag jointjes, en veel ook, en heb daar totaal geen problemen mee.
op school blow ik dan niet, ja af en toe voor school of in de pauze maar ik kan gewoon goed mn dingen doen waar ik mee bezig ben, lekker man zo'n jointje :stoned:
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#11
^ @Waterijp, Jointjes hoeven naar mijn mening dus helemaal geen nadelige invloed te hebben voor je school!

Het is dan misschien wel zo dat door dagelijks te blowen een aantal mensen nog minder gemotiveerd zijn en helemaal niks meer voor school doen. Maar deze wil dat dan allang in ze en is door het blowen slechts versterkt!

Ik rook dus sinds een nog niet zo'n lange tijd ook dagelijks... En lijd m'n school eronder? Je zou zeggen van wel want ik had voor ik dagelijks ging blowen er al helemaal geen zin meer en vond dat ik dit jaar wel een jaartje zou mogen blijven zitten. (heb m'n havo in 1 keer gehaald, een was rond m'n examen tijd veel stoned)
Maar niet dus, ik heb zelfs op het HBO 2 tentamens stoned geleerd(psychologie en sociale psychologie) en 1tje ook stoned gemaak. Voor beiden had ik een 8!
Ik heb ook het idee dat als je een beetje slim bent je je gedachten zo kunt sturen dat je op verschillende manieren over de stof nadenkt en ook op meerdere manieren opslaat. (daardoor creeer je dus meer herinneringsknooppunten waarmee alles wat je hebt geleerd weer voor de geest kunt halen.)
Bovendien ben ik van mening dat onder het maken van een toets je onderbwuste heel erg meespeeld. Misschien zijn de gedachten die onebwust door je heen gaan nog wel het meest belangrijk om tot een goed antwoord te komen! En zoals iedereen weet zijn er heel wat personen die als ze stoned zijn ineens bewust worden van verschillende gedachtes die onbewust behoren te zijn.

En hoe het precies komt dat ik high/knetter beter kan leren? Ik zou uren bezig om dit tot in de puntjes uit te leggen. (is dat een nadelige gevolg van blowen? Iets tot in de puntjes willen kunnen uitleggen en daardoor misschien zelfs iets 2 keer zeggen maar dan in andere woorden?)

Maar goed, dat ik nog uitstekend functioneer ondanks het feit dat ik elke dag blow wil natuurlijk niet zeggen dat ik denk dat dit goed voor je is. Ik geloof dat het voor de echte cannabisten goed is om zo af en toe te blowen en geloof ook zeker dat je er meer kennis door opdoet, maar elke dag blowen kan nooit een goed teken zijn!
Ik vind het heerlijk hoor! Elke avond weer zo'n voldaan gevoel, die streling van m'n ego, de nieuwe fascinerende inzichten, de plotselinge drang om een studieboek erbij te pakken, het fijne gevoel dat ik op ieder moment veilig in m'n bedje kan stappen, het gevoel dat er nog best veel mensen van mij houden, dat ik eigenljik best veel geef om bep. mensen, etc etc etc!

Veel van deze gevoelens zijn normaal helemaal niet zo sterk, hierdoor krijg ik dan het gevoel dat ik 'abnormaal' ben. Hou ik wel van m'n ouders? Zie ik hun eigenljk wel echt als vrienden of zijn het gewoon mensen waar ik heen uit de behoefte naar sociaal contact? Kan ik deze opleiding wel aan? Heb ik er juist aan gedaan die ene vriendin iets te verbieden waardoor we nu ruzie hebben?
Dit zijn allemaal gedachtes waar ik nuchter best een antwoord op heb voor mezelf, maar deze antwoorden zijn dikwijls ontzettend oppervlakkig en zorgen er eigenlijk alleen maar voor dat ik teleurgesteld ben.
Maar als ik knetter ben dan hoef ik geen eens moeite te doen om deze antwoorden aan mezelf te geven. Ze komen bijna vanzelf en ik hoef de gedachtes slechts in de goede richting te sturen! Hierdoor heb ik al meerdere malen beslissingen gemaakt die eigenlijk altijd voordelen hebben gehad. (Anders zat ik nu misschien niet eens op het HBO?)

Ojee, dit zijn dus alweer voordelen terwijl ik net wilde gaan uitleggen waarom het NIET goed is elke dag te blowen! Een erg makkelijk argument om te beginnen heb je net al kunnen zien. Als blower kun je heel snel ergens je voordeel uit halen. Omdat er zoveel voordelen zijn, lijken de nadelen hier nauwelijks tegen op te wegen (of hoe je dat ook zegt:P) Sterker nog, door dagelijks te blowen loop je zelfs het risico te lopen dat je vergeet wat de nadelen zijn/kunnen zijn. Je beschermt jezelf door te zeggen: ja... Maar er zijn veeeeeeeeeeel meer voordelen. Dat mag dan waar zijn zoals ik zelf al aangeef. Maar is het niet beter ook de slechte zijde van iets/iemand te kunnen zien en daar wat mee te doen?
Erg persoonsafhankelijk natuurlijk ook, maar ik denk dat het voor iedereen verstandig is ook eens stil te staan bij wat er NIET goed is aan je manier van leven.

Iets waar ik nog niet in geloof maar volgens konijn is het zo: Door dagelijks te blowen vergeet je dat je vergeet. Als dit waar is dan heb je een groot probleem. Je zou dus voortdurend van alles vergeten en je hebt het niet eens door. (ik geloof er echt nog steeds weinig van, volgens mij geld dit alleen voor informatie die niet per se nodig is om te overleven)

Nog een reden waarom je niet elke dag zou moeten blowen. (en daarna stop ik, want dat is nog een nadeel van blowen. Je begint vaak zomaar ergens aan zonder een goede structuur te hebben. Dit leid soms tot verwarring, verhalen zoals deze worden misschien saai om te lezen e.d.)
Je creeert een nieuw ritme. De mens heeft een biologische klok. Deze regelt werkelijk alles in het lichaam. Zo zorgt hij ervoor dat er als het donker wordt melatonine wordt aangemaakt, en wordt de bloeddruk rond 6 uur smorgens bij iedereen verhoogt.
Door dagelijks te blowen creeer je als het ware een niet lichaams eigen ritme die invloed heeft op verschillende processen in het lichaam. Omdat veel mensen de effecten van blowen elke dag kunnen waarderen wordt dit ritme vaak lang in stand gehouden. Ik vraag me af of dit wel schadelijk is maar dat risico kun je maar beter niet nemen voor het is onderzocht?

Maargoed, ik ben zo langzamerhand aan het einde gekomen van m'n verhaal. Ik vind het wel een grappig idee dat je aan het uiterlijk van dit verhaal al direct enkele mogelijke voor- en nadelen kunt zien :) Of het wel verantwoord is om elke dage blowen kan ik niet met zekerheid zeggen, maar ik ga er nog steeds vanuit van niet...

Dat je onder invloed van blowen nog normaal kunt functioneren wil echt niet zeggen dat het niet slecht voor je is! Nee, het wil alleen maar zeggen hoe beperkt die schade waarschijnlijk is waardoor je het op korte termijn niet goed doorhebt wat er slecht aan is.

Ik zal nu even mijn mening geven over hoe vaak je zou kunnen blowen zonder dat je al te veel risico loopt ooit nadelige gevolgen van blowen te merken.

Voor een echte cannabist, iemand die sterk reageert op het effect en hierdoor zijn mogelijkheden vergroot is het denk ik helemaal niet erg om dit 2-3 keer te doen zoals Baukereg.

Voor beginners, jongeren, mensen die niet goed in hun vel zitten etc etc. Zou het verstandig zijn slechts 1 keer per week te gebruiken. Bij voorbaad op vrijdag zodat hij/zij maandag al geen enkel nadeel ondervindt.

Maar goed, dat zegt mijn verstand. Mijn gevoel zegt dat ik iedere avond mag/kan blowen. En aangezien ik goed leven leidt, genoeg vrienden heb, en zelfs dit jaar nog voldoendes haal op school, vraag ik mij af of mijn gevoel niet gewoon gelijk heeft!

Ps, in dit verhaal licht ik het ene wel toe, en het andere weer niet! Dat komt dus omdat ik dagelijks blow en dus niet volgens een of ander schema werk. Zijn er nog vragen dan vraag je maar. Ik ben hier namelijk nog lang niet over uitgesproken, maar door mijn luiheid, slordigheid etc ben ik niet in staat een duidelijk en samengevat verhaal neer te zetten. Ook omdat ik nog lang niet genoeg kennis heb over dit onderwerp!

ECHT als allerlaatst wil ik nog even zeggen: Het maakt niet zoveel uit wat je doet, en hoe vaak, als het er maar voor zorgt dat je er ook op lange termijn gelukkig van wordt!

SpacingBen
W
WaterpijpLid
01-01-2024, 00:00
#12
ja, enzo kwam er niks van je school :confused:
v
van_veen456Lid
01-01-2024, 00:00
#13
tsja, wat kan ik zeggen...
ik vind het verstandig dat je niet te veel blowt, maar om eerlijk te zijn vind ik 3 dagen in de week al erg veel...
maarja, meningen verschillen.
ik zelf blow sporadisch.
dit bevalt mij prima, en ik ben telkens ook weer onder de indruk van de 'kracht' van een joint.
Ik spreek ook regelmatig met mensen die dagelijks blowen, deze ervaren een joint heel anders dan mij. (ik weet t, drugs verschillen per persoon)
maar deze personen ervaren een joint allemaal als iets waar je duf van wordt, en geen respect voor dient te hebben.
:wave:
R
RandomDude123Lid
01-01-2024, 00:00
#14
van_veen456 zei:
maar deze personen ervaren een joint allemaal als iets waar je duf van wordt, en geen respect voor dient te hebben.
:wave:
Klik om te vergroten...

Huh, dat denken die personen die zoveel blowen? Da's best vreemd.

Ik ben bang dat deze discussie in een wellus-nietus discussie zal belanden over de vraag of teveel blowen invloed heeft op je leven of niet. Dat er een aantal mensen zouden posten dat dit niets negatiefs tot gevolg heeft, dat had ik wel verwacht.

Zonder aan hun meningen te twijvelen, kan ik wel zeggen dat die mensen die ik ken en die teveel blowen zelf zeggen dat het niet negatief is, terwijl ik (en andere buitenstaanders) zeker wel negatieve dingen zien, zoals achteruitgang in communicatie, minder sociaal en lax worden. Uitzonderingen zullen er vast zijn, maar dat dagelijks blowen geen invloed heeft op je leven, dat geloof ik niet.
R
RandomDude123Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Daar gaan we al, de wellus-nietus discussie.

Naja, ieder zijn mening. Ik heb in ieder geval mijn mening gegeven die is basseer op enkele gevallen in mijn omgeving. En als je denkt dat ik ernaast zit moet je vooral lekker iedere dag blowen.
H
HazeLid
01-01-2024, 00:00
#16
Baukereg zei:
Waarom zijn er dan toch mensen die iedere dag stoned zijn? Ik heb de volgende redenen kunnen bedenken:
1) Voor pubers: willen zich afzetten tegen ouders, of willen gewoon stoer doen of alternatief zijn
2) Ongelukkig voelen, en denken dat drugsgebruik een juiste manier is om uit de 'werkelijkheid' te ontsnappen
3) Te weinig leuke werkzaamheden in het leven, dus puur uit verveling: geen werk, geen hobbies, geen vrienden/bekenden in de buurt om mee te praten of iets leuks mee te doen.
Klik om te vergroten...

Ken jij mij? Nee dus, die 4 argumenten hier hebben alle 4 geen toepassing op mij. Kan een jongere het niet gewoon lekker vinden?
R
RandomDude123Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Haze zei:
Ken jij mij? Nee dus, die 4 argumenten hier hebben alle 4 geen toepassing op mij. Kan een jongere het niet gewoon lekker vinden?
Klik om te vergroten...

Dat kan, maar als je het hebt over vier argumenten, terwijl ik er drie genoemd heb, tja, dan ben je dus schijnbaar door al dat blowen niet zo helder meer! :grin:

Nee, ff serieus, natuurlijk kun je het lekker vinden. Dat doe ik ook. Maar mijn discussie draait of het wel goed is om iedere dag te blowen en stoned te zijn. Een biertje kun je ook lekker vinden, maar dan ben je ook niet iedere dag dronken. Ik ken iemand die cola-verslaafd is, en iedere dag drie flessen opdrinkt... is dat zo gezond? In het verlengde hiervan lijkt het mij dus goed om ook eens te discuseren of overmatig blowgedrag wel goed is.
F
Freaky highLid
01-01-2024, 00:00
#18
je hebt ergens wel gelijk Baukereg, ik blow in de vakanties meestal dagelijks maar tijden de schoolperiode 1 of 2 keer in de week. ik doe het omdat ik het lekker vind en ik voel me prettig voor een hele dag als ik blow. heb juist een jointje gerold om hem vanmiddag te blowen en ik kijk er naar uit! :stoned:
B
BombSkiLid
01-01-2024, 00:00
#19
achja je zegt dat je zelf achteruit gang ziet in menseen die dagelijks blowen? vertel me eens, wie ken je die al lang dagelijks blowt en die erop achteruit is gegaan?
NATUURLIJK heeft het een effect op je leven, maar dat is simpelweg met alles zo.

ik heb deze discussie al zo vaak gehad, steeds beweren mensen dat het op lange termijn zeker een nadelig effect heeft, meestal zeggen ze dit zodra ze niets anders meer te zeggen hebben.
mijn ouders blowen 30 jaar lang dagelijks en ze zijn nog in de perfecte staat om te communiceren, ze werken allebei, hebben goede sociale contacten en 3 gezonde kinderen. mag jij mij vertellen hoe dat kan.
B
BombSkiLid
01-01-2024, 00:00
#20
jij bent degene die er een wel-niet discussie van maakt, je antwoord niet eens mn vragen.. ik zet hier mn eigen ervaring neer en jij doet het af als "wellus"?

vertel me eens, wie ken je die al lang dagelijks blowt en die erop achteruit is gegaan?
Klik om te vergroten...

hierop heb ik dus geen antwoord gehad, als je zelf mensen kent die gek/debiel/laks/sloom zijn geworden moet je het vooral laten weten.
je moet snappen dat het vanuit mijn kant vrij moeilijk is om jou te geloven. mijn ouders zijn niet de enige in mn familie die dagelijks blowen, ik heb wel wat meer voorbeelden..

vandaar dus dat ik beniwued ben naar jou bronnen, want vaak is dat je eigen fantasie of heb je het in een of ander propaganda-boekje gelezen. ik heb laatst de documentaire 'the history of marijuana' gezien, het geeft aan wat de overheid in de loop van de laatste eeuw voor leugens over cannabis heeft verspreid, en deze zijn allemaal ongelijk bewezen.
"marijuana kills"
"marijuana makes you go insane"
"marijuana makes you do things you dont want to (sex)"
en dan een hele lijst vol

dit in combinatie met mijn eigen ervaring; je zou toch wel kunnen zeggen dat ik vrij positief sta tegenover cannabis gebruik op lange termijn.

edit:
Baukereg zei:
En als je denkt dat ik ernaast zit moet je vooral lekker iedere dag blowen.
Klik om te vergroten...
daar doe ik het voor! :stoned:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."