Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAanrader qua muziek?

Aanrader qua muziek?

145 antwoorden
55 weergaven
18-5-2026
m
matthijsLid
01-01-2024, 00:00
#1
De Gezonde Snuiver zei:
Het is voor mij ook een feit dat de massa een ongelooflijk slechte smaak heeft. Alles gaat om uiterlijk, de muziek is niet meer belangrijk. Op het moment is voor het grote deal de rotzooi het populairst. Kijk naar 50cent, ik heb uberhaupt een hekel aan rap maar zelfs voor rap is meneer cent een belediging. Simpele deuntjes die ze 'beats' noemen vergezeld van een pratende neger die de meest belachelijke teksten uitkraamt. Als je wil post ik de tekst van candyshop wel ff. Ik haat rap maar kan vanuit een objectief standpunt zeggen dat iemand als 2pac goeie teksten schreef en toch een goede rapper was, misschien wel de beste.
Klik om te vergroten...

Hmm, goede rappers zijn er genoeg....Kanye West vind ik echt goed, en The streets zijn goed, outkast...dizzee rascal (!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!)
En jij vindt dat d massa een slechte smaak heeft...tsja, is misschien wel zo..maar misschien heb jij wel een te goede smaak...(geldt ook voor mij trouwens)
s
spacekonijnLid
01-01-2024, 00:00
#2
De Gezonde Snuiver zei:
Mensen tegenwoordig hebben gewoon geen benul van wat goede muziek is.
Klik om te vergroten...

of je kent gewoon niet zoveel mensen en gaat alleen op de tv af..
D
DerangedLid
01-01-2024, 00:00
#3
Als ik bij mn maten kom luister ik altijd naar bagger. Ik beoordeel de muziek dan niet op hoe ik het vind maar probeer te luisteren naar hoe het gemaakt is. Soms komt er wel is iets voorbij wat ik niks vind maar waarvan ik wel kan zeggen hey dit is toch best goed gemaakt.
m
matthijsLid
01-01-2024, 00:00
#4
spacekonijn zei:
sorry hoor maar die pharell is over 10 jaar ookal weer vergeten :P
Klik om te vergroten...

Pharrel wordt denk ik wel onthouden, hij is (met the neptunes) verantwoordelijk voor een hele herkenbare sound...hij krijgt denk ik dezelfde status als Phill Spector nu heeft...(die van muzikaal genie)
D
DerangedLid
01-01-2024, 00:00
#5
Muziekaal genie gaat iets te ver maar ik kan zijn werk in zeker zin wel respecteren.
s
spacekonijnLid
01-01-2024, 00:00
#6
De Gezonde Snuiver zei:
Als ik bij mn maten kom luister ik altijd naar bagger. Ik beoordeel de muziek dan niet op hoe ik het vind maar probeer te luisteren naar hoe het gemaakt is. Soms komt er wel is iets voorbij wat ik niks vind maar waarvan ik wel kan zeggen hey dit is toch best goed gemaakt.
Klik om te vergroten...
ja goed daar verschillen we , ik vind sommige blues uit de jaren 50 bijvoorbeeld geweldig.

niet omdat het technisch zo geweldig in elkaar zit maar omdat het gewoon mooi is
s
spacekonijnLid
01-01-2024, 00:00
#7
ik wel,

die 'geniale producties' komen immers voort uit de eerste die op dit idee kwamen ookal is dat dan nog zoveel simpeler vorm ervan.
D
DerangedLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ook ik luister naar muziek die simpel in elkaar zit maar daarvan zal ik dan nooit zeggen dat het geniaal is ofzo.
s
spacekonijnLid
01-01-2024, 00:00
#9
een leuke tekst kan een nr ook weer goed maken vind ik ookal stelt het niet zoveel voor

tom petty - girl on LSD :wink:
m
matthijsLid
01-01-2024, 00:00
#10
Muziek die simpel in elkaar zit komt vaak het hardst aan omdat je niet hoeft na te denken.
The Libertines rules!!
D
DerangedLid
01-01-2024, 00:00
#11
Heb toch het idee dat de mensen op het Pink Floyd forum meer verstand hebben van muziek als de mensen opt drugsforum. :rolleyes:
m
matthijsLid
01-01-2024, 00:00
#12
De Gezonde Snuiver zei:
Heb toch het idee dat de mensen op het Pink Floyd forum meer verstand hebben van muziek als de mensen opt drugsforum. :rolleyes:
Klik om te vergroten...

Hmm, verstand van muziek heb je niet enkel als je van Pink Floyd houdt...ook als je er objectief naar kan luisteren en niet meegaat met de arrogantie van muziekbladen als OOR...(wat ik overigens wel lees :wink: )
ik vind het gewoon kortzichtig om te zeggen dat Pink Floyd zonder meer beter is dan Britney Spears...Simpelweg omdat "kenners" dat zeggen.....
m
matthijsLid
01-01-2024, 00:00
#13
spacekonijn zei:
een leuke tekst kan een nr ook weer goed maken vind ik ookal stelt het niet zoveel voor

tom petty - girl on LSD :wink:
Klik om te vergroten...
Ja maar goed, dan gaat het om de tekst niet om de muziek, maar inderdaad een goede tekst is soms erg leuk...
Green Velvet-Lala land :wink:
D
DerangedLid
01-01-2024, 00:00
#14
mathijs zei:
De Gezonde Snuiver zei:
ik vind het gewoon kortzichtig om te zeggen dat Pink Floyd zonder meer beter is dan Britney Spears...Simpelweg omdat "kenners" dat zeggen.....
Klik om te vergroten...
Klik om te vergroten...
Kortzichtig?
m
matthijsLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik zie je plaatje niet :P
Maar ja, ik vind het kortzichtig, daar moet je zelf gewoon een mening over vormen...het is misschien muzikaal slechter, maar als fenomeen is het wel belangrijk voor de popmuziek en dat moet je niet onderschatten...Iemand als Madonna is zo belangrijk geweest voor de popmuziek....
D
DerangedLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik heb een hele brede muzieksmaak eigenlijk. Van Tom Waits naar Bob Dylan naar Roxy Music zeg maar. Ik ben een verzamelaar van goede muziek en ben niet gebonden aan een enkele band of genre.
s
spacekonijnLid
01-01-2024, 00:00
#17
maaruh snuiver.

wat vind je buiten pink floyd nog meer artiesten/groepen die ook onder 'goede muziek beter dan de rest :rolleyes: ' vallen?
s
spacekonijnLid
01-01-2024, 00:00
#18
ok.
ik vroeg toch ook welke artiesten/ bands . niet welke genre :P
W
WaterpijpLid
01-01-2024, 00:00
#19
mathijs zei:
Waterpijp zei:
Maar Mathijs, wie herrinert er zich over 40 jaar nog britney spiers, dat wil dus zeggen: pink floyd word waarschijnlijk voor altijd gedraait.
Klik om te vergroten...
Ik denk dat Britney Spears wel wordt onthouden, al was het maar omdat ze veel samenwerkte met Pharrel... Ze is echt ongelofelijk populair he...moet je niet onderschatten
Klik om te vergroten...

Britney spears zou je over 40 jaar niet meer horen, dat hebben zat bands. bach en mozart hoor je ook nog steeds, pink floyd, led zepplin en beatles zouden ook nooit vergeten worden. Dat is omdat zij iets hebben betekend voor de muziek, puur alleen muziek, britney spears betekend alleen maar iets voor de muziekindustrie, dat het verkoopt en dat er geld word verdiend. Dat is alles, en of mensen het leuk vinden zal hun geen biet zijn.. zij zijn toch miljonair?
D
DerangedLid
01-01-2024, 00:00
#20
Vond I'm a Slave 4U altijd wel mooie clip, vooral dat buikje. :hearteyes: Jammer dat ze dus echt niet zo lekker is als in die clip lijkt.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...45678
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."