Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsBlowen na het leren. (leerwerk vergeten?)

Blowen na het leren. (leerwerk vergeten?)

30 antwoorden
18 weergaven
18-5-2026
d
discyLid
01-01-2024, 00:00
#1
Osi` zei:
discy zei:
Is dat zo dan? Dat jeje beter concentreerd als je een heel klein beetje hebt geblowd.. daarvan zou ik graag bronnen zien. Denk zelf dat het meer tussen je oren zit, dat jeje rustiger voelt bent.. en dan denkt dingen beter te kunnen onthouden, in plaats van dat het echt zo is :rolleyes: .
Klik om te vergroten...
Bron is "Uit je bol" :) En wees een keer niet eens zo "aanvallend", een mens kan ook fouten maken hé ... tjonge tjonge.
Klik om te vergroten...

Ow sorry :flushed: . je had de bron ook al genoemd. Excuses dat ik aanvallend overkwam, was meer nieuwsgierig.. :)
J
JackyLid
01-01-2024, 00:00
#2
discy zei:
Goeie dag allemaal,

Na een paar uurtjes huiswerk maken heb ik soms wel behoefte om te gaan blowen. Mijn vraag is echter:

Vergeet je de dingen die je hebt geleerd (huiswerk) als je direct daarna blowt?
En zo ja, hoe erg is dit en na hoeveel tijd onthoud je de dingen wel?


ik hoop dat één van jullie hier antwoord op weet. Vooral op de vraag na hoeveel tijd je de leerstof wél onthoud.

Groetjes,
Vincent
Klik om te vergroten...

:smoke: Het is nooit goed om na het leren te gaan blowen. Mijn ervaring is dat je geen fluit kan onthouden!

Groet van Jacky
r
reggae-weedjunkLid
01-01-2024, 00:00
#3
Mij lukt het wel mijn geheugen is wel goed :grin:
d
discyLid
01-01-2024, 00:00
#4
Goeie dag allemaal,

Na een paar uurtjes huiswerk maken heb ik soms wel behoefte om te gaan blowen. Mijn vraag is echter:

Vergeet je de dingen die je hebt geleerd (huiswerk) als je direct daarna blowt?
En zo ja, hoe erg is dit en na hoeveel tijd onthoud je de dingen wel?


ik hoop dat één van jullie hier antwoord op weet. Vooral op de vraag na hoeveel tijd je de leerstof wél onthoud.

Groetjes,
Vincent
y
yellowmoonLid
01-01-2024, 00:00
#5
bij mij gebeurt zo

als ik iets stoned leer herinner ik het me als ik andere keer stoned ben
en als nuchter iets leer herinner ik het beter als ik nuchter ben weer

maar in het algemeen dat wiet helpt met leren enzo dat is gewoon bullshit
d
discyLid
01-01-2024, 00:00
#6
yellowmoon zei:
als ik iets stoned leer herinner ik het me als ik andere keer stoned ben
en als nuchter iets leer herinner ik het beter als ik nuchter ben weer
Klik om te vergroten...

Ik bedoel als je nuchter leert, en vervolgens direct erna gaat blowen. Of je dan vergeet wat je 10 minuten geleden geleerd hebt. Misschien hebben je hersens even nodig om het op te slaan ofzo.
Als ik stoned ben en ga leren vergeet ik ook vaak wat ik net heb gelezen, dus vraag me af of dat ook 'terugwerkend' werkt.
J
JellerLid
01-01-2024, 00:00
#7
idd zo denk ik er ook over
L
LanaLid
01-01-2024, 00:00
#8
Welnee joh. Als je goed hebt geleerd, zit het na die joint ook nog wel in je hoofd hoor. Dat komt er wel weer uit op het moment dat je het nodig hebt.
Maar dan moet je wel GOED leren en niet halfseballen zo je boekje eens doorbladeren.
d
discyLid
01-01-2024, 00:00
#9
..
d
discyLid
01-01-2024, 00:00
#10
..
d
discyLid
01-01-2024, 00:00
#11
Jeller zei:
idd zo denk ik er ook over
Klik om te vergroten...

hmm okee. heb het vandaag getest:tongueout: eerst 3 begrippen leren.. half uurtje wachten, dan 3 begrippen leren en meteen erna blowen. en ik wist ze de volgende dag allemaal even goed :rolleyes: .

maa als je echt iets ingewikkelds hebt geleert dan denk je er daarna nog wel een beetje over na. Dat doe je niet als je hebt geblowd.
E
EierLid
01-01-2024, 00:00
#12
Of je gaat gewoon opletten in de les, scheelt ook weer bruikbare tijd.
d
discyLid
01-01-2024, 00:00
#13
Eier zei:
Of je gaat gewoon opletten in de les, scheelt ook weer bruikbare tijd.
Klik om te vergroten...

o ja, wat slim :mrgreen: . en lessen voorbereiden is ook belangrijk.
q
qinnLid
01-01-2024, 00:00
#14
Bij mij is het wel zo dat als ik geblowd heb en dan naar school toe moet of wat dan ook dat ik me eigen niet helemaal 100% kan concentreeren op wat ik doen moet.
Meestal zit ik dan steeds met de gedachten ergens anders aan te denken.

Maar als ik egt goed geleerd heb dan weet ik nog wel wat ik doen moet...
M
MidasJLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik heb afgelopen jaar mijn vmbo gt diploma gehaald, en ja nooit geleerd natuurlijk 60% van de lessen niet geweest, maar ik die examens leren en om mezelf echt goed te testen ben ik bij 1 examen knetter stoned naar binnen gegaan en gemaakt en alleen voor dat vak "aardrijkskunde" (mijn beste vak des tijds) een onvoldoende gehaald, dus je word er niet slimmer van van blowen dat heb ik zelf ondervonden :wave: :wave:
z
zommesLid
01-01-2024, 00:00
#16
Daar heb je gelijk in, maar als je eerst nog wil leren en dan blowen is het toch meestal alweer 's avonds..? :tongueout:

In mijn schoolperiode was vaak de standaard om voor het slapen nog ff een joint te roken, dat is dus echt niet aan te raden.
z
zommesLid
01-01-2024, 00:00
#17
Zo lang je maar niet voor het leren blowt.

Maar vergeet niet dat je van het blowen minder goed slaapt en dus de volgende dag een slechtere concentratie hebt bij je toets. Dus blowen in toetsperiodes is sowieso niet aan te raden.
d
discyLid
01-01-2024, 00:00
#18
zommes zei:
Zo lang je maar niet voor het leren blowt.

Maar vergeet niet dat je van het blowen minder goed slaapt en dus de volgende dag een slechtere concentratie hebt bij je toets. Dus blowen in toetsperiodes is sowieso niet aan te raden.
Klik om te vergroten...

Dat is vooral bij blowen vóór het slapen toch? Dus als je 4-6 uur voordat je gaat slapen nog een jointje neemt.

Edit: Valt me trouwens op dat als ik blow vlak voor het slapen het net is alsof ik niet droom..en als ik dan moet opstaan ik altijd vol midden in een droom wakker wordt. Ook tijdens het "snoozen". Anders dan als ik niet blow.
d
discyLid
01-01-2024, 00:00
#19
zommes zei:
Daar heb je gelijk in, maar als je eerst nog wil leren en dan blowen is het toch meestal alweer 's avonds..? :tongueout:

In mijn schoolperiode was vaak de standaard om voor het slapen nog ff een joint te roken, dat is dus echt niet aan te raden.
Klik om te vergroten...

Dat wel, tenzij je om 9 uur opstaat en tot 14u leert. Ik doe nu ook vaak blowen voor het slapen omdat ik overdag wil leren.. precies wat je zegt. merk ook dat ik dan minder goed uitrust en de volgende ochtend niet kan concentreren. maar ja, zal er vanzelf wel een keer mee stoppen :flushed: .

Moet leren om zonder blowen toch et huiswerk enzo uit me hoofd te zetten.
z
zommesLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ja, doe dat vooral.

(onder andere) Door het blowen heb ik mijn middelbare school niet gehaald en dat is toch vervelend als je daarna een vervolgopleiding wil gaan doen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."