Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsBlowen na het leren. (leerwerk vergeten?)

Blowen na het leren. (leerwerk vergeten?)

30 antwoorden
19 weergaven
18-5-2026
d
discyLid
01-01-2024, 00:00
#1
SpacingBen zei:
Cannabis versneld je leerprocessen :grin: :rolleyes:
Klik om te vergroten...

Op wat voor manier? Of is het sarcatisch / slaat het nergens op.
s
skaffamanLid
01-01-2024, 00:00
#2
Een klein beetje wiet roken versterkt je concentratie, analytisch vermogen en neemt vermoeidheid weg. Meer roken zorgt ervoor dat je stoned wordt. Dus als je een klein beetje rookt en je wel relaxt voelt maar neit stoned bent kun je beter leren, onthouden, concentreren. Tenminste ik wel.
d
discyLid
01-01-2024, 00:00
#3
skaffaman zei:
Een klein beetje wiet roken versterkt je concentratie, analytisch vermogen en neemt vermoeidheid weg. Meer roken zorgt ervoor dat je stoned wordt. Dus als je een klein beetje rookt en je wel relaxt voelt maar neit stoned bent kun je beter leren, onthouden, concentreren. Tenminste ik wel.
Klik om te vergroten...

heb je misschien ook bronnen die dat bevestigen? ik kan alleen maar vinden dat het je concentratie verminderd :cry: .
O
Osi`Lid
01-01-2024, 00:00
#4
discy zei:
skaffaman zei:
Een klein beetje wiet roken versterkt je concentratie, analytisch vermogen en neemt vermoeidheid weg. Meer roken zorgt ervoor dat je stoned wordt. Dus als je een klein beetje rookt en je wel relaxt voelt maar neit stoned bent kun je beter leren, onthouden, concentreren. Tenminste ik wel.
Klik om te vergroten...

heb je misschien ook bronnen die dat bevestigen? ik kan alleen maar vinden dat het je concentratie verminderd :cry: .
Klik om te vergroten...
Uit je bol zegt, als je een pure zou roken (dus gewoon een kleintje ofzo) dat je dan alles beter zal opvangen en verwerken in je hersenen en dat je het gewoon direct snapt wat je bedoelt.
d
discyLid
01-01-2024, 00:00
#5
Osi` zei:
Uit je bol zegt, als je een pure zou roken (dus gewoon een kleintje ofzo) dat je dan alles beter zal opvangen en verwerken in je hersenen en dat je het gewoon direct snapt wat je bedoelt.
Klik om te vergroten...

Is dat zo dan? Dat jeje beter concentreerd als je een heel klein beetje hebt geblowd.. daarvan zou ik graag bronnen zien. Denk zelf dat het meer tussen je oren zit, dat jeje rustiger voelt bent.. en dan denkt dingen beter te kunnen onthouden, in plaats van dat het echt zo is :rolleyes: .
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#6
discy zei:
SpacingBen zei:
Cannabis versneld je leerprocessen :grin: :rolleyes:
Klik om te vergroten...

Op wat voor manier? Of is het sarcatisch / slaat het nergens op.
Klik om te vergroten...

Sarcastisch, omdat de meeste lui die ik ken hun school verneuken sinds ze smoken..

Maar heb zelf altijd ervaren dat o.a. sommige inzichtvragen een heel stuk gemakkelijker waren na het roken van een sticky :)
O
Osi`Lid
01-01-2024, 00:00
#7
discy zei:
Osi` zei:
Uit je bol zegt, als je een pure zou roken (dus gewoon een kleintje ofzo) dat je dan alles beter zal opvangen en verwerken in je hersenen en dat je het gewoon direct snapt wat je bedoelt.
Klik om te vergroten...

Is dat zo dan? Dat jeje beter concentreerd als je een heel klein beetje hebt geblowd.. daarvan zou ik graag bronnen zien. Denk zelf dat het meer tussen je oren zit, dat jeje rustiger voelt bent.. en dan denkt dingen beter te kunnen onthouden, in plaats van dat het echt zo is :rolleyes: .
Klik om te vergroten...
Bron is "Uit je bol" :) En wees een keer niet eens zo "aanvallend", een mens kan ook fouten maken hé ... tjonge tjonge.
s
sjaartrolLid
01-01-2024, 00:00
#8
discy zei:
sjaartrol zei:
ik alleszinds nie, ik rook tijdens de examens savonds ook joint, soms ook juist na mn examen en dus voor ik nog moet gaan leren...

nuja, ik leer ook wel heel makkelijk en kan snel onthouden, waarschijnlijk als ik niet smoor hoef ik zelfs geneens te leren :tongueout:
Klik om te vergroten...

Komt dat het onthouden bij jou zo makkelijk gaat dan niet doordat de opleiding die je doet voor jou relatief erg makkelijk is? Wat je zegt herken ik namelijk wel heel erg van de middelbare school.
Klik om te vergroten...

mja, waarschijnlijk wel :tongueout: ik kan echt wel beter (heb vroeger tijdje latijn gedaan, strever dak ben :)), maar dan moet ik echt keiveel leren, en met de richting die ik nu doe (biotechnische wetenschappen TSO) kan ik nog evenveel gaan verder doen, enkel niets met talen of geen ingenieur, maar da wil ik ook helemaal nie doen :)

maar ik kan zowiezo ook nog relatief goed onthoude, soms kom ik met van die gebeurtenissen af van 5-10 jaar gelede en dan zegt iedereen 'huh, waar komt gij nu ng mee af, daar wistek nix nemeer van'
d
discyLid
01-01-2024, 00:00
#9
Osi` zei:
discy zei:
Is dat zo dan? Dat jeje beter concentreerd als je een heel klein beetje hebt geblowd.. daarvan zou ik graag bronnen zien. Denk zelf dat het meer tussen je oren zit, dat jeje rustiger voelt bent.. en dan denkt dingen beter te kunnen onthouden, in plaats van dat het echt zo is :rolleyes: .
Klik om te vergroten...
Bron is "Uit je bol" :) En wees een keer niet eens zo "aanvallend", een mens kan ook fouten maken hé ... tjonge tjonge.
Klik om te vergroten...

Ow sorry :flushed: . je had de bron ook al genoemd. Excuses dat ik aanvallend overkwam, was meer nieuwsgierig.. :)
J
JackyLid
01-01-2024, 00:00
#10
discy zei:
Goeie dag allemaal,

Na een paar uurtjes huiswerk maken heb ik soms wel behoefte om te gaan blowen. Mijn vraag is echter:

Vergeet je de dingen die je hebt geleerd (huiswerk) als je direct daarna blowt?
En zo ja, hoe erg is dit en na hoeveel tijd onthoud je de dingen wel?


ik hoop dat één van jullie hier antwoord op weet. Vooral op de vraag na hoeveel tijd je de leerstof wél onthoud.

Groetjes,
Vincent
Klik om te vergroten...

:smoke: Het is nooit goed om na het leren te gaan blowen. Mijn ervaring is dat je geen fluit kan onthouden!

Groet van Jacky
r
reggae-weedjunkLid
01-01-2024, 00:00
#11
Mij lukt het wel mijn geheugen is wel goed :grin:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."