#1
hier 5€ voor een gram voor goede kwaliteit, valt goed mee dus
ZI09 zei:Godver, daar zijn we weer lekker mee -.-'davie zei:Koffieshops vrezen criminalisering
door Emile Calon
TERNEUZEN - De Zeeuwse koffieshops vrezen dat de wietmarkt meer in meer in handen komt van criminele organisaties. Ook gaat volgens hen de kwaliteit van het roesmiddel achteruit en moet er meer voor betaald worden.
De oude vertrouwde thuiskwekers worden volgens hen opgepakt door de politie of stoppen uit angst om betrapt te worden. Wie betrapt wordt, riskeert steeds hogere boetes en naheffingen en kan door de verhuurder ook nog eens uit de woning worden gezet.
Criminele organisaties, die volgens de koffieshops niet op kwaliteit letten, nemen voor een deel die opengevallen plaatsen in. ,,Er wordt steeds meer troep aangeboden“, aldus manager J. Warman van High Life in Goes. Ook is volgens hem de prijs in een half jaar tijd met 10 tot 25 procent gestegen, omdat het aanbod daalt als gevolg van de intensievere jacht op de henneptelers.
Een half jaar geleden ondertekenden de Zeeuwse gemeenten, politie, justitie en woningbouwcorporaties een convenant waarin ze beloofden de jacht op de henneptelers op te voeren en te coördineren. Het resultaat is af te lezen op de prijslijsten in de koffieshops. Voor een gram wiet moet nu, afhankelijk van de kwaliteit, 6,50 tot 7,50 euro betaald worden tegenover 5 tot 6 euro vlak voor de zomer, weet H. van As van Miami in Terneuzen.
Warman moet als inkoper ook veel meer op zijn hoede zijn. Met een vergrootglas en gericht licht controleert hij de wiet die aan zijn achterdeur wordt aangeboden. Dat is volgens hem absoluut nodig, omdat tal van aanbieders er niet voor terugschrikken vervuild materiaal aan te bieden. Hij doelt dan op wiet gemengd met allerlei andere produkten, variërend van bakpoeder tot en met vermalen tuinafval. Ook andere eigenaren van koffieshops laten weten dat ze met grote regelmaat vervuilde wiet krijgen aangeboden. ,,Het zijn mensen die voor het snelle geld gaan. Geen liefhebbers die voor eigen gebruik telen en de meeropbrengst verkopen“, aldus Van As.
Woordvoerder F. Deij van de grootste koffieshop in Zeeland, Checkpoint in Terneuzen, ziet dat het steeds moeilijker wordt het aanbod op peil te houden. Checkpoint heeft wel al een noodscenario klaarliggen voor het geval het aanbod nog verder daalt. Dan mogen klanten niet maximaal vijf, maar drie gram wiet kopen en ook nog eens twee gram hasj.
G. Aarden, eigenaar van twee koffieshops in Goes en Vlissingen, waarschuwt dat de oude scheiding tussen hard- en softdrugs in gevaar komt door de aanpak van thuiskwekers.
Had liever vóór de inval geweten dat die gast zo een hobby had.

MetaalKonijn zei:ZI09 zei:Godver, daar zijn we weer lekker mee -.-'davie zei:Koffieshops vrezen criminalisering
door Emile Calon
TERNEUZEN - De Zeeuwse koffieshops vrezen dat de wietmarkt meer in meer in handen komt van criminele organisaties. Ook gaat volgens hen de kwaliteit van het roesmiddel achteruit en moet er meer voor betaald worden.
De oude vertrouwde thuiskwekers worden volgens hen opgepakt door de politie of stoppen uit angst om betrapt te worden. Wie betrapt wordt, riskeert steeds hogere boetes en naheffingen en kan door de verhuurder ook nog eens uit de woning worden gezet.
Criminele organisaties, die volgens de koffieshops niet op kwaliteit letten, nemen voor een deel die opengevallen plaatsen in. ,,Er wordt steeds meer troep aangeboden“, aldus manager J. Warman van High Life in Goes. Ook is volgens hem de prijs in een half jaar tijd met 10 tot 25 procent gestegen, omdat het aanbod daalt als gevolg van de intensievere jacht op de henneptelers.
Een half jaar geleden ondertekenden de Zeeuwse gemeenten, politie, justitie en woningbouwcorporaties een convenant waarin ze beloofden de jacht op de henneptelers op te voeren en te coördineren. Het resultaat is af te lezen op de prijslijsten in de koffieshops. Voor een gram wiet moet nu, afhankelijk van de kwaliteit, 6,50 tot 7,50 euro betaald worden tegenover 5 tot 6 euro vlak voor de zomer, weet H. van As van Miami in Terneuzen.
Warman moet als inkoper ook veel meer op zijn hoede zijn. Met een vergrootglas en gericht licht controleert hij de wiet die aan zijn achterdeur wordt aangeboden. Dat is volgens hem absoluut nodig, omdat tal van aanbieders er niet voor terugschrikken vervuild materiaal aan te bieden. Hij doelt dan op wiet gemengd met allerlei andere produkten, variërend van bakpoeder tot en met vermalen tuinafval. Ook andere eigenaren van koffieshops laten weten dat ze met grote regelmaat vervuilde wiet krijgen aangeboden. ,,Het zijn mensen die voor het snelle geld gaan. Geen liefhebbers die voor eigen gebruik telen en de meeropbrengst verkopen“, aldus Van As.
Woordvoerder F. Deij van de grootste koffieshop in Zeeland, Checkpoint in Terneuzen, ziet dat het steeds moeilijker wordt het aanbod op peil te houden. Checkpoint heeft wel al een noodscenario klaarliggen voor het geval het aanbod nog verder daalt. Dan mogen klanten niet maximaal vijf, maar drie gram wiet kopen en ook nog eens twee gram hasj.
G. Aarden, eigenaar van twee koffieshops in Goes en Vlissingen, waarschuwt dat de oude scheiding tussen hard- en softdrugs in gevaar komt door de aanpak van thuiskwekers.
Had liever vóór de inval geweten dat die gast zo een hobby had.
No shit, dat is natuurlijk altijd zo hehe.


(koop het bij een marokaans cafeetje)barry zei:he ik betaal 3 euro de gram
maar ik denk wel dat het zelfkweek is maar wel goeie dus(koop het bij een marokaans cafeetje)
MetaalKonijn zei:Sorry.:P
10 euro voor een gram heb ik nog nooit meegemaakt, en zou ik ook zeker niet mee akkoord gaan.

Ja, maar...The Used zei:Heel goede tip: in Alkmaar heb je een coffeeshop groothandel 4GRAM VOOR 10 EURO!!! En je kan minimaal voor 30 euro kopen verder is het echt heeel erg relaxte goede wiet , ik zou het is proberen![]()
ZI09 zei:Ja, maar...The Used zei:Heel goede tip: in Alkmaar heb je een coffeeshop groothandel 4GRAM VOOR 10 EURO!!! En je kan minimaal voor 30 euro kopen verder is het echt heeel erg relaxte goede wiet , ik zou het is proberen![]()
Weet je hoe ver fietsen?
*heeft geen OV*
-spaceman- zei:Wiet is idd heel duur, vergelijk het bv met xtc...damn!!!!!!!!!!
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."