Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsweed=duur!!

weed=duur!!

56 antwoorden
17 weergaven
18-5-2026
J
JellerLid
01-01-2024, 00:00
#1
hier 5€ voor een gram voor goede kwaliteit, valt goed mee dus
M
MetaalKonijnLid
01-01-2024, 00:00
#2
ZI09 zei:
davie zei:
Koffieshops vrezen criminalisering
door Emile Calon


TERNEUZEN - De Zeeuwse koffieshops vrezen dat de wietmarkt meer in meer in handen komt van criminele organisaties. Ook gaat volgens hen de kwaliteit van het roesmiddel achteruit en moet er meer voor betaald worden.
De oude vertrouwde thuiskwekers worden volgens hen opgepakt door de politie of stoppen uit angst om betrapt te worden. Wie betrapt wordt, riskeert steeds hogere boetes en naheffingen en kan door de verhuurder ook nog eens uit de woning worden gezet.

Criminele organisaties, die volgens de koffieshops niet op kwaliteit letten, nemen voor een deel die opengevallen plaatsen in. ,,Er wordt steeds meer troep aangeboden“, aldus manager J. Warman van High Life in Goes. Ook is volgens hem de prijs in een half jaar tijd met 10 tot 25 procent gestegen, omdat het aanbod daalt als gevolg van de intensievere jacht op de henneptelers.

Een half jaar geleden ondertekenden de Zeeuwse gemeenten, politie, justitie en woningbouwcorporaties een convenant waarin ze beloofden de jacht op de henneptelers op te voeren en te coördineren. Het resultaat is af te lezen op de prijslijsten in de koffieshops. Voor een gram wiet moet nu, afhankelijk van de kwaliteit, 6,50 tot 7,50 euro betaald worden tegenover 5 tot 6 euro vlak voor de zomer, weet H. van As van Miami in Terneuzen.

Warman moet als inkoper ook veel meer op zijn hoede zijn. Met een vergrootglas en gericht licht controleert hij de wiet die aan zijn achterdeur wordt aangeboden. Dat is volgens hem absoluut nodig, omdat tal van aanbieders er niet voor terugschrikken vervuild materiaal aan te bieden. Hij doelt dan op wiet gemengd met allerlei andere produkten, variërend van bakpoeder tot en met vermalen tuinafval. Ook andere eigenaren van koffieshops laten weten dat ze met grote regelmaat vervuilde wiet krijgen aangeboden. ,,Het zijn mensen die voor het snelle geld gaan. Geen liefhebbers die voor eigen gebruik telen en de meeropbrengst verkopen“, aldus Van As.

Woordvoerder F. Deij van de grootste koffieshop in Zeeland, Checkpoint in Terneuzen, ziet dat het steeds moeilijker wordt het aanbod op peil te houden. Checkpoint heeft wel al een noodscenario klaarliggen voor het geval het aanbod nog verder daalt. Dan mogen klanten niet maximaal vijf, maar drie gram wiet kopen en ook nog eens twee gram hasj.

G. Aarden, eigenaar van twee koffieshops in Goes en Vlissingen, waarschuwt dat de oude scheiding tussen hard- en softdrugs in gevaar komt door de aanpak van thuiskwekers.
Klik om te vergroten...
Klik om te vergroten...
Godver, daar zijn we weer lekker mee -.-'


Had liever vóór de inval geweten dat die gast zo een hobby had.
Klik om te vergroten...

No shit, dat is natuurlijk altijd zo hehe.
M
MetaalKonijnLid
01-01-2024, 00:00
#3
Sorry. :flushed: :P

10 euro voor een gram heb ik nog nooit meegemaakt, en zou ik ook zeker niet mee akkoord gaan.
I
ImkeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Stop eens met die lange tekst te quoten. :openmouth: :P


OT: Ik krijg mijn wiet meestal gratis. :stoned:
Maar als ik er dan eens zou kopen, is dat zo'n 5-6 euro per gram en het is wel lekkere. :)
T
The UsedLid
01-01-2024, 00:00
#5
Heel goede tip: in Alkmaar heb je een coffeeshop groothandel 4GRAM VOOR 10 EURO!!! En je kan minimaal voor 30 euro kopen verder is het echt heeel erg relaxte goede wiet , ik zou het is proberen :)
d
davieLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik kan ook wel 5 gram voor € 25 halen, maar ik vind die hasj dan echt niet lekker en word ook niet echt stoned van. Ik betaal liever wat meer en rook iets lekkers. Als ik slechte hasj haal dan rook ik er meer van en is ook nog eens vermoedelijk gemengd met meer rommel. Wiet rook ik eigenlijk nooit.
E
EllesdeeLid
01-01-2024, 00:00
#7
MetaalKonijn zei:
ZI09 zei:
davie zei:
Koffieshops vrezen criminalisering
door Emile Calon


TERNEUZEN - De Zeeuwse koffieshops vrezen dat de wietmarkt meer in meer in handen komt van criminele organisaties. Ook gaat volgens hen de kwaliteit van het roesmiddel achteruit en moet er meer voor betaald worden.
De oude vertrouwde thuiskwekers worden volgens hen opgepakt door de politie of stoppen uit angst om betrapt te worden. Wie betrapt wordt, riskeert steeds hogere boetes en naheffingen en kan door de verhuurder ook nog eens uit de woning worden gezet.

Criminele organisaties, die volgens de koffieshops niet op kwaliteit letten, nemen voor een deel die opengevallen plaatsen in. ,,Er wordt steeds meer troep aangeboden“, aldus manager J. Warman van High Life in Goes. Ook is volgens hem de prijs in een half jaar tijd met 10 tot 25 procent gestegen, omdat het aanbod daalt als gevolg van de intensievere jacht op de henneptelers.

Een half jaar geleden ondertekenden de Zeeuwse gemeenten, politie, justitie en woningbouwcorporaties een convenant waarin ze beloofden de jacht op de henneptelers op te voeren en te coördineren. Het resultaat is af te lezen op de prijslijsten in de koffieshops. Voor een gram wiet moet nu, afhankelijk van de kwaliteit, 6,50 tot 7,50 euro betaald worden tegenover 5 tot 6 euro vlak voor de zomer, weet H. van As van Miami in Terneuzen.

Warman moet als inkoper ook veel meer op zijn hoede zijn. Met een vergrootglas en gericht licht controleert hij de wiet die aan zijn achterdeur wordt aangeboden. Dat is volgens hem absoluut nodig, omdat tal van aanbieders er niet voor terugschrikken vervuild materiaal aan te bieden. Hij doelt dan op wiet gemengd met allerlei andere produkten, variërend van bakpoeder tot en met vermalen tuinafval. Ook andere eigenaren van koffieshops laten weten dat ze met grote regelmaat vervuilde wiet krijgen aangeboden. ,,Het zijn mensen die voor het snelle geld gaan. Geen liefhebbers die voor eigen gebruik telen en de meeropbrengst verkopen“, aldus Van As.

Woordvoerder F. Deij van de grootste koffieshop in Zeeland, Checkpoint in Terneuzen, ziet dat het steeds moeilijker wordt het aanbod op peil te houden. Checkpoint heeft wel al een noodscenario klaarliggen voor het geval het aanbod nog verder daalt. Dan mogen klanten niet maximaal vijf, maar drie gram wiet kopen en ook nog eens twee gram hasj.

G. Aarden, eigenaar van twee koffieshops in Goes en Vlissingen, waarschuwt dat de oude scheiding tussen hard- en softdrugs in gevaar komt door de aanpak van thuiskwekers.
Klik om te vergroten...
Klik om te vergroten...
Godver, daar zijn we weer lekker mee -.-'


Had liever vóór de inval geweten dat die gast zo een hobby had.
Klik om te vergroten...

No shit, dat is natuurlijk altijd zo hehe.
Klik om te vergroten...

:mrgreen:
I
ImkeLid
01-01-2024, 00:00
#8
Dat had ik eigenlijk wel al een beetje verwacht van jou. :wink: :P


Trut. :smilingimp: :P :mrgreen:
l
lurchLid
01-01-2024, 00:00
#9
jah ik betaal meestal 6 euro de gram
of 5 gram voor 25 euro
maar weet ook plekke waar je wiet voor 12 euro per gram kan halen
maar dies dan ook onwijs goed...
j
jasperLid
01-01-2024, 00:00
#10
he ik betaal 3 euro de gram :tongueout:
maar ik denk wel dat het zelfkweek is maar wel goeie dus :beer: (koop het bij een marokaans cafeetje)
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#11
barry zei:
he ik betaal 3 euro de gram :tongueout:
maar ik denk wel dat het zelfkweek is maar wel goeie dus :beer: (koop het bij een marokaans cafeetje)
Klik om te vergroten...

Ik kan 5 gram hasj voor 15 euro krijgen. Dat is ook 3 gram per euro. Maar die is niet zo goed. Ook 12 euro voor 3.5 gram mindere kwaliteit; die is te doen.
I
IntoxicatedLid
01-01-2024, 00:00
#12
MetaalKonijn zei:
Sorry. :flushed: :P

10 euro voor een gram heb ik nog nooit meegemaakt, en zou ik ook zeker niet mee akkoord gaan.
Klik om te vergroten...

Nog nooit een lekkere haze gerookt dan?
Goeie haze kost toch meestal; wel rond de 10 euro per gram.
Zoals iemand eerder al zei: Voor skunk zou ik het niet neerleggen, maar voor kwaliteit betaal ik graag.
M
MetaalKonijnLid
01-01-2024, 00:00
#13
Nog nooit een lekkere haze gerookt dan nee. :P

Hier iig in de buurt nog geen wietsoort gezien die op de menukaart een tientje per gram is. :)
G
GrandeLid
01-01-2024, 00:00
#14
ligt natuurlijk ook aan de shit die je koopt he, als ik naar de shop ga voor edelweis is het ook 16 euro de gram (verdomd goeie shit wel) maar als k voor purple haze ga is het echt 5/6 euro de gram, hier in eindhoven ook een goed aanbod van shops :mrgreen:
Z
ZI09Lid
01-01-2024, 00:00
#15
The Used zei:
Heel goede tip: in Alkmaar heb je een coffeeshop groothandel 4GRAM VOOR 10 EURO!!! En je kan minimaal voor 30 euro kopen verder is het echt heeel erg relaxte goede wiet , ik zou het is proberen :)
Klik om te vergroten...
Ja, maar...
Weet je hoe ver fietsen?


*heeft geen OV*
T
TheGodfatherLid
01-01-2024, 00:00
#16
ZI09 zei:
The Used zei:
Heel goede tip: in Alkmaar heb je een coffeeshop groothandel 4GRAM VOOR 10 EURO!!! En je kan minimaal voor 30 euro kopen verder is het echt heeel erg relaxte goede wiet , ik zou het is proberen :)
Klik om te vergroten...
Ja, maar...
Weet je hoe ver fietsen?


*heeft geen OV*
Klik om te vergroten...

ach met de kosten die je bespaart haal je dat treinkaartje er makkelijk uit :grin: koop je gewoon iets meer wiet :wink:
d
denitoLid
01-01-2024, 00:00
#17
als ik naar berge op zoom ga betaal ik tusse de 6 en 8 € de gram ; das dan voor powerplant , santa of white widow
en manesia is der 11 € degram
n belgie haal ik goedkoper zelf
4 de gram jack herror :tongueout:
-
-spaceman-Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Wiet is idd heel duur, vergelijk het bv met xtc...damn!!!!!!!!!!
E
EllesdeeLid
01-01-2024, 00:00
#19
-spaceman- zei:
Wiet is idd heel duur, vergelijk het bv met xtc...damn!!!!!!!!!!
Klik om te vergroten...

of vergelijk het met lsd :P
J
JellerLid
01-01-2024, 00:00
#20
idd.. iets meer dan 5€ voor 10 uur avontuur :hearteyes:

maar kdenk dat speed wel het goedkoopste is

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."