Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsslaapproblemen door het stoppen

slaapproblemen door het stoppen

24 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
p
pepitoLid
01-01-2024, 00:00
#1
Osi` zei:
Bwa
Ik herinner me heel vaag ook nog een droom van Vrijdag avond toen ik ging slapen, kwas zo leip als wat wat de wiet. En toen ging ik maar eens slapen, kwas in een enorm diepe slaap verwikkeld en ik dacht dat ik in een klaslokaal stond ofzo, op de drukkerijpers machine, daar stond ik dan op de zijkant enzo en ik stond te lullen met iemand (vrijdag had ik ook gedrukt :tongueout:) en toen ging m'n beeld van horizontaal naar verticaal (alsof ik zijwaarts neerviel) en toen schoot ik keihard wakker, jezus :tongueout: die klap voelde ook heel echt enzo, en toch zat ik nog in m'n bed ^^

Echt werkelijke gave dromen zonder dat ik smoked heb ik nooit gehad hoor.
Klik om te vergroten...

Mijn persoonlijke ervaring is dat mijn dromen juist terugkwamen nadat ik gestopt was met blowen...vooral veel "gebruiks"dromen en achtervolgingsdromen...en vooral in t begin van stoppen met een schok wakker worden in een droom...later werd dit minder...
S
Soy TripzLid
01-01-2024, 00:00
#2
Na 4 jaar alle dagen bijna 5 gram te hebben gerookt .. ben ik al 3 dagen gestopt en idd ik droom ook terug :sunglasses:

maar drink wel alcohol om te kunnen slapen anders lig ik de hele nacht te zweten en trillen dus voorlopig met alcohol slapen :confused:
P
Psycho_ChronoLid
01-01-2024, 00:00
#3
Soy Tripz zei:
Na 4 jaar alle dagen bijna 5 gram te hebben gerookt .. ben ik al 3 dagen gestopt en idd ik droom ook terug :sunglasses:

maar drink wel alcohol om te kunnen slapen anders lig ik de hele nacht te zweten en trillen dus voorlopig met alcohol slapen :confused:
Klik om te vergroten...

Je vervangt dus het ene product met het andere? Dan ben je niet echt gestopt vind ik, maar gedegradeerd tot alcoholist!

Maarja...een slaap-biertje is ook wel über relax jwt.
S
Soy TripzLid
01-01-2024, 00:00
#4
Psycho_Chrono zei:
Soy Tripz zei:
Na 4 jaar alle dagen bijna 5 gram te hebben gerookt .. ben ik al 3 dagen gestopt en idd ik droom ook terug :sunglasses:

maar drink wel alcohol om te kunnen slapen anders lig ik de hele nacht te zweten en trillen dus voorlopig met alcohol slapen :confused:
Klik om te vergroten...

Je vervangt dus het ene product met het andere? Dan ben je niet echt gestopt vind ik, maar gedegradeerd tot alcoholist!

Maarja...een slaap-biertje is ook wel über relax jwt.
Klik om te vergroten...

Tijdelijk.. alcohol zegt me eigenlijk niet zo veel , duz ik denk dat ik er zeker niet aan verslaafd kan worden
j
jasperLid
01-01-2024, 00:00
#5
ik heb mijn goede voornemen gemaakt om te stoppen met blowen tot na mijn examens (ze eindigen 27 jan) maar nu heb ik het probleem dat ik niet echt meer goed slaap waardoor ik smorgens moe wakker wordt en echt uit het bed gesleurd moet worden.

zijn er mensen die dit probleem kennen??
G
GewoonVOLLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ga naast je opleiding ook werken.

Dan zal je gauw genoeg naar meer slaap verlangen, plus de kans dat je weer gaat smoken word erg klein. :wink:
J
JellerLid
01-01-2024, 00:00
#7
idd, dat gaat wel over na een paar dagen.. hangt er van af hoeveel j het gewoon bent om stoned in je bed te kruipen :)

beste remedie is veel sport en je eigen echt afmatten vlak voordat je gaat slapen ipv van heel dag op pc zitten :wink:
j
jasperLid
01-01-2024, 00:00
#8
nja enigste probleem is dat ik nu moet leren (begin volgende week met examen :angry: )en dus geen tijd heb om me af te matten en om 23 00 heb ik ook geen zin meer om 4 km te lopen ofzo
I
IntoxicatedLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik blijf er ook last van hebben.
Weekendgebruiker dan, niet volledig gestopt.
y
yellowmoonLid
01-01-2024, 00:00
#10
na 6 jaar dagelijk blowen ben ik gestopt en behalve eerste 2 dagen had ik er niet veel last van gewoon volhouden tot de examens dan komt het weer goed
b
berbeLid
01-01-2024, 00:00
#11
ja
aangezien ik voor wiet echt zwak ben
(ben van 4 hijsjes al pannegaar)

als ik 3 dage paar joints per dag rook
en stop dan kank 3 dage ni slape echt niet dan eh ook ni een beetje
benk gewoon super actief en wakker:confused:
echt raar dus kan me voorstelle dat je bij lange tijd blowe ni meer kan slape als je stopt:d
p
pepitoLid
01-01-2024, 00:00
#12
Slaapproblemen zijn vooral bij stoppen cannabis een veelvoorkomend verschijnsel, evenals nachtzweten (4-7 shirts nat in 1 nacht). Zie voor tips forumindex XTC topic "slaapproblemen". Positief is: besef dat dit een tijdelijk probleem is!! Suc6
s
slunseLid
01-01-2024, 00:00
#13
same here, ben nu ook gestopt met blowen voor examens en geraak ook niet altijd even goed in slaap. weed was het perfecte slaapmiddel.
meestal raak ik niet in slaap omdat ik denk dat ik niet zal kunnen slapen. als je de hele tijd aan slapen denkt zul je wakker blijven. denk aan je hobby ofzo, iets waarrond je een verhaal kan bouwen. leuke dingen die je meegemaakt hebt. schaapjes tellen is een klassieker maar werkt wel.
of probeer zo lang mogelijk je ogen open te houden als je in je bed ligt.
als dit alles niet werkt, probeer eens valeriaanwortel. en niet denken dat het niet werkt!
j
jasperLid
01-01-2024, 00:00
#14
nja ik heb nu deze laatste twee dagen wel goed kunnen slapen maar dat kwam omdat ik gedronken had,
maar om nu elke avond 5 biertjes te drinken ...

ik ga nu nog proberen tot dinsdag en als het dan niet lukt blow ik gewoon telkens een jointje voor het slapen, zoveel kwaad zal het toch niet doen denk ik
p
pepitoLid
01-01-2024, 00:00
#15
kies je voor een middel dan zou ik melatonine aanraden... :rolleyes:
H
HappydudeLid
01-01-2024, 00:00
#16
Wat ook wel grappig is, is dat je weer gaat dromen na een paar dagen ..

Nooit opgevallen ?? als je veel / dagelijks blowt droom je niet (althans je onhoud het niet) na een dag of drie 4 kun je weer wakkerworden met de droom nog in je koppie ... :smoke: :hearteyes:
J
JellerLid
01-01-2024, 00:00
#17
idd.. dan krijg je de gekste dromen.. komt vooral omdat je dan niet verwerkte dingen inhaalt en daarom zijn je dromen nogal extreem.. kunnen heel leuke, maar ook nachtmerries zijn schijnt

bij mij waren ze vooral leuk
j
jasperLid
01-01-2024, 00:00
#18
ik droom idd als ik dagelijks blow niets

maar normaal droom ik ook niet :confused:
behalve gisteren heb ik een rare droom gehad, en vandaag weer nopped


oh jah, het gaat veel betr nu nog niet ideaal maar betr
M
Mindless1985Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Je droomt altijd, gemiddeld zo'n 7x per nacht. Je onthoudt ze alleen meestal niet.
j
jasperLid
01-01-2024, 00:00
#20
njah is iets van dat je als je wakker wordt en nog aan het dromen was je de droom onthoudt en als je tussen de twee dromen wakker wordt je er niets meer van onthoudt. dacht ik...

maar dan vind ik het nog raar dat ik bijna nooit droom en anderen dan weer wel

en was het niet 4 keer dat je droomt per nacht??

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."