Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsOuders en Weed

Ouders en Weed

49 antwoorden
15 weergaven
18-5-2026
y
yellowmoonLid
01-01-2024, 00:00
#1
je bent 16 jaar dan kun je naar mijn idee niet uitmaken wat goed en slecht is eigenlijk is blowen ook slecht en dat je goed ga presteren op school kan niemand weten ene kan het wel andere weer niet ik zat op havo vwo brugklas en nu heb ik alleen maar een vbo diploma bijvoorbeeld dus bij mij was het allesbehalve goed

er zijn ook mensen die zelfs beter kunnen leren als ze stoned zijn maar het is geen toeval hoe lager je school is hoe hoger aantal blowers in je klas :mrgreen:

als je zestien ben je kunt wel denken dat je weet wat goed en slecht is maar toch is een van de jaren waar je meeste fouten maak in het leven

blowenb is wel leuk maar moet je wel in controle kunnen houden elke dag blowen is een verslaving en leuk is het absuluut niet meer na een aantal jaren
d
disasterLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik heb het ze ook gewoon gezegt op m'n 15e. Op m'n 16e zat ik aan tafel met een waterpijp in de hand en was aan het uitleggen hoe zoiets werkt :P . Nu blow ik nog af en toe, m'n ouders ook trouwens.
e
eXeCuzeLid
01-01-2024, 00:00
#3
ik had ook de eerste keer dat ik genaait werd met blowen veel problemen ben toen gewoon door gegaan en na een stuk of 3 keer weer genaait te zijn heeft men moeder de strijd over gegeven en ik mag nu voortaan in het weekend blowen ik heb idd ook gezecht dat alcohol slechter is als wiet en mijn ma vind internet ook wel leuk dus die had dat zo op gezocht en moest ze me helaas voor haar tog gelijk geven. :wink:
T
TAWLLid
01-01-2024, 00:00
#4
Geef ze stiekem een stukje space cake, en dan zeggen: zie je wel zo erg is het nog niet :smoke:
W
WeednatorLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik ben nu gewoon doorgegaan met blowen na ik gepakt ben . Ik moet nu heel precies zeggen waar ik uithang als ik thuis wegga. M'n pa heeft het nog altijd door dat ik blow, m'n moeder niet echt . Ik wordt er niet echt voor gestraft maar men ouders vertrouwen mij voor geen haard meer . Best wel kut . Als ik savonds vertrekt zegt m'n pa altij blijf van die rommel af ! Als ik dan 10 minuutjes later een jointje aan het roken ben voel ik me best wel ff kut , nouja tot ik dan stoned ben :stoned: .
T
TheGodfatherLid
01-01-2024, 00:00
#6
tis dat mijn ouders het niet erg vinden dat ik soms een jointje pak maar anders zou ik het denk ik niet meer doen...

krijg je toch een kut gevoel als je gaat blowen met een kut gevoel :(

maar er zijn altijd nog pillen :hearteyes:
t
temmyLid
01-01-2024, 00:00
#7
@weednator: je ouders zjn net dezelfde als mij.
ze hebben ook zoiets van drugs drugs drugs!!
ze weten het niet van mij.
als ze al zouden weten dat ik gewoon sigarete rook gaat het hier al ferm tegenaan gaan.
ik hou het dus nog een tijd voor mezelf, tot ze me eventueel betrappe :smoke:
w
wwaazzaappLid
01-01-2024, 00:00
#8
`betrappe doen ze op den duur togh wel is mijn ervaring
D
DioneLid
01-01-2024, 00:00
#9
Bij mij is het net andersom :P Ik blow niet en mijn ouders wel hehe. :tearsofjoy:
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik had het mijn moeder gewoon vertelt, wiet laten zien enzo, en ze had er eigenlijk helemaal geen probleem mee.
P
Psycho_ChronoLid
01-01-2024, 00:00
#11
Mijn ouders zijn te onwetend in geval van drugs. Ze zetten hasj en wiet op 1 lijn (niet letterlijk) met coke en speed.

Softdrugs is volgens hun ook het as van het kwaad en zodra je een keer een joint gerookt hebt ben je een junk die in de goot gaat belanden.

Maar van de andere kant, zijn alle verslaafden niet ooit begonnen met weed :tongueout:
D
DeliriumLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ga Harold & Kumar Go To White Castle met ze kijken.

Wedden dat ze zullen lachen :wave:
s
sinfonyLid
01-01-2024, 00:00
#13
mijn ouders zouden me vierendelen als ze wisten dat ik af en toe een jointje rook en dat ik 2x paddo's heb gehad en nu nadenk om een keertje LSD te proberen

ik zou zelf nooit drugs proberen als xtc , speed, coke, heroine etc. gewoon leuk trippen (1x in de 2 maanden ofzo)

maargoed, ze hebben ook liever dat ik bezopen thuis kom blijkbaar
P
PaRa[NL]Lid
01-01-2024, 00:00
#14
mijn ouders vonden mijn wiet.
Komen ze naar mij toe, ja wat is dit?
Ik vertellen, veel gezeik gehad maar toen ging ik er ook niet goed mee om.
Maar nu vinden mij ouders dat ik er wel goed mee om ga.
En ze vinden het nu wel goed als het maar niet te vaak is.
:grin:
N
Natural_MysticLid
01-01-2024, 00:00
#15
Mijn ouders moeten ook niks van drugs hebben, hebben het zelf ook nooit geprobeerd. Ze vinden wiet hetzelfde als coke; drugs is drugs. Een voordeel is wel dat ze het bij mij dus nooit hebben gemerkt, ondanks de penetrante wietgeur die altijd om me heen hing als ik thuiskwam :stoned:
P
Psycho_ChronoLid
01-01-2024, 00:00
#16
Natural_Mystic zei:
Mijn ouders moeten ook niks van drugs hebben, hebben het zelf ook nooit geprobeerd. Ze vinden wiet hetzelfde als coke; drugs is drugs. Een voordeel is wel dat ze het bij mij dus nooit hebben gemerkt, ondanks de penetrante wietgeur die altijd om me heen hing als ik thuiskwam :stoned:
Klik om te vergroten...

lol dat had ik dus ook met mijn ouders, kom ik harstikke strak (of brak) thuis en dat hebben ze gewoon niet in de gaten

Toen ik op mijn 13de een pakje opgerookt had merkte ze weer wel, ik kreeg toen net pas een klein snorretje en daar zat dus schijnbaar nicotine op :tongueout: , lullig
L
LambikLid
01-01-2024, 00:00
#17
gewoon maar hopen op dat jou ouders het ook een keertje hadden gedaan vroeger!

bij mij was dat dus zo , heb verteld dat ik me eerste jonko had geprobeert en vertelde het , ze moesten lachen en ze vonden het niet erg dat ik het had uigeprobeert omdat ze het vroeger ook allemaal zelf hadden gedaan! :mrgreen:

maar ja dat is bij jou dus niet het geval ,
gewoon wat info over blowen laten zien en vertellen dat 1 keer in de maand blowen helemaal niet slecht is!

als ze dat niet geloven , ga je naar de huisarts en vertel je je verhaal :wave:
j
jasperLid
01-01-2024, 00:00
#18
Weednator zei:
Ik ben nu gewoon doorgegaan met blowen na ik gepakt ben . Ik moet nu heel precies zeggen waar ik uithang als ik thuis wegga. M'n pa heeft het nog altijd door dat ik blow, m'n moeder niet echt . Ik wordt er niet echt voor gestraft maar men ouders vertrouwen mij voor geen haard meer . Best wel kut . Als ik savonds vertrekt zegt m'n pa altij blijf van die rommel af ! Als ik dan 10 minuutjes later een jointje aan het roken ben voel ik me best wel ff kut , nouja tot ik dan stoned ben :stoned: .
Klik om te vergroten...

mijn ouders zijn net hetzelfde en nog een graadje erger
telkes wanneer ik wegga zeggen ze er nog eens bij en ga niet met die mensen om ... :rolleyes:
alsof ik nog naar ze luister als ze zoiets zeggen :rolleyes:
L
LambikLid
01-01-2024, 00:00
#19
gewoon puur pech ,
je hebt er ook wel bonje van gemaakt he , thuis?

mijn ouders denken dat ik echt lieverdje ben , ja thuis doe ik alsof!
en ja m'n ouders vinden dat het alleen slecht met me gaat op school omdat ik niet zulke goeie cijfers haal , ahaha :mrgreen:
F
Fat Freddy's catLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ik rook zelf sinds ik 14 was, maar mijn kinderen moeten er ook niet meen aankomen, want dan neem ik het af en doe of ik het door het toilet spoel (doe ik natuurlijk niet echt :grin: )...

Kijk als ouder moet je ergens een grens trekken.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."