Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAls je stopt...scheelt dat behoorlijk!

Als je stopt...scheelt dat behoorlijk!

26 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
b
ballie15Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Hola.
Mijn vriend is net een week gestopt met blowen. Hoera.
Maar het heeft wat moeite gekost zeg.

Hij blowde nu al 6 jaar zowat iedere dag.
Hij zei altijd "dit is in plaats van een biertje". ( alsof je een van de twee MOET doen)
Als we op visite waren wist ie niet hoe snel we weer weg moesten zijn.
Als ie een paar dagen niks had werd ie chagrijnig en onrustig.
Als hij uit zijn werk kwam stak ie er een op en was dan de rest van de avond behoorlijk afwezig.
Hij ondernam gewoon veel minder, deed wat hij moest doen en zakte dan onderuit op de bank.

En maar vol blijven houden dat hij niet verslaafd was en dat hij heus wel kon stoppen als ie dat zou willen.
Dat was het vervelendst. Hij was ook zo gewend aan die hele "lifestyle" van hem, dat passieve, dat ie dacht dat het normaal was.

Nu is hij dus een hele week gestopt en wat een verschil maakt dat al zeg!
Hij heeft kleur op zijn kop, doet dingen in huis, buitenshuis, en is gewoon veel frisser. Daarbij hoort hij me weer in 1 keer als ik wat tegen hem zeg, en reageert ie ook nog! Het is gewoon veel gezelliger zo, HET leeft weer!

Nu was hij de eerste dagen wel wat chagrijnig, maar toen hij daar doorheen was, was het geen probleem meer.

Ik heb hem voor een keuze gesteld, we zijn nu bijna negen jaar samen en ik werd dat gehang een beetje zat. Ook deed ik heel veel dingen alleen, omdat hij liever thuis bleef.
Ik wilde hem die keuze eigenlijk niet laten maken, ik ben zijn moeder niet, maar anders had hij gewoon geen motivatie van binnenuit, omdat ie zelf het probleem niet zag.
De keuze was eigenlijk: de wiet eruit, of...jij eruit.
En ik was nog even bang ook, hahaha.
Maar hij zei: "Okee, als jij er last van hebt."

Eigenlijk heb ik geen idee waarom ik dit topic ben gestart.
Ik wil zeker geen moraalridder spelen.
Ik vind blowen best kunnen, zo in het weekend enzo.
Maar ik denk wel dat een hoop mensen zichzelf voor de gek houden, ook omdat in veel vriendenkringen ( ook bij ons) het best geaccepteerd wordt wanneer je vrij vaak blowt, lijkt het al gauw normaal.
En het is weer anders als je bijvoorbeeld van de heroine af bent en iedere dag blowt, dan kan ik snappen dat je hartstikke blij bent.


IK ben gewoon blij dat mijn vriend weer van "pauze" af is en meeleeft.
Je kan dan wel denken dat je normaal functioneert, maar naar mijn mening leef je echt niet tot "the fullest" wanneer je iedere dag blowt, hoe creatief, chill of gelukkig je er ook door denkt te zijn.
Maar doe vooral wat je niet laten kunt.
Punt.
P
Play_bunnyLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik ben het wel met je eens.
Ik heb hetzelfde idee als jij. Een vriend van mij die blowt elke dag na het eten en zegt dat hij er zo mee kan stoppen, maar volgens mij gaat dat toch meer moeite kosten (hij blowt al 10 jaar ofzo vertelde hij).

Ik denk dat de verslaving aan wiet teveel wordt onderkent, zeker door gebruikers.
m
matthijsLid
01-01-2024, 00:00
#3
Play_bunny zei:
Ik denk dat de verslaving aan wiet teveel wordt onderkent, zeker door gebruikers.
Klik om te vergroten...
O
Osi`Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik blow gewoon, omdat het zo in m'n systeem is gesleten en ook omdak er geestelijk aan verslaafd ben. Al weet ik dat nog maar een kleine tijd. Omdat ik me niet meer mezelf voel, zelf als ik een dagje niet gerookt heb, ken ik mijn eigen gewoon niet. Bedoel, m'n lichaam voelt heel anders aan en kvind mezelf ook al niet echt te fris (ik stink nie, da nie hé) ma gewoon, me scheren doe ik vrij weinig, kheb heel weinig zin om dingen te doen. kwil niet teveel gestoord worden.

Maarja, ben al een kleine week aan denken, dat ik toch eens ooit een pauze ga nemen, en wat ga minderen met blwoen, een jointje kan af en toe geen kwaad, maar het moet inderdaad geen gewoonte worden. Een jointje mag zeker geen sigaret zijn.
P
PaRa[NL]Lid
01-01-2024, 00:00
#5
ik heb gestemd op: De smaak en/of geur van een joint goddelijk vind
Ik vind het gewoon fijn om een joint te draaien en te roken.
Maar de een gaat er ook anders mee om dan de ander.
Ik ga juist veel opruimen als ik stoned ben.
Maar ga binnekort toch ook even een pauze houden.

Blowen word snel een gewoonte.
J
JadiLid
01-01-2024, 00:00
#6
Anders, namelijk omdat ik het effect heerlijk vind :rolleyes:
x
xplusifLid
01-01-2024, 00:00
#7
Eerst blowde ik veel omdat ik dacht dat je alle problemen dan vergeet.
Maar kwam er snel achter dat dat juist niet het geval was.
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#8
Anders ook, gewoon het heerlijke effect, ik blow ook met name alleen in het weekend.
N
Natural_MysticLid
01-01-2024, 00:00
#9
Bij mij is het routine geworden. Ik blow nu iedere dag en ik merk wel van mezelf dat ik minder snel stoned word. Of misschien komt dat omdat ik al zo aan het gevoel gewend ben geraakt, dat kan ook.
m
maiskorrelLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik doe het ongeveer 1 tot 4 keer per maand. Dan ben ik echt gewoon nooit (teveel) gestresd :) En omdat ik het niet tevaak doe blijft het altijd een erg leuke ervaring!
m
matthijsLid
01-01-2024, 00:00
#11
Natural_Mystic zei:
Bij mij is het routine geworden. Ik blow nu iedere dag en ik merk wel van mezelf dat ik minder snel stoned word. Of misschien komt dat omdat ik al zo aan het gevoel gewend ben geraakt, dat kan ook.
Klik om te vergroten...

Denk het laatste. Op den duur ben je gewoon constant stoned. Heb wel dagen gehad dat ik me raar voelde als ik nuchter was terwijl dat nou niet echt het geval zou moeten zijn :tongueout:
M
MetaalKonijnLid
01-01-2024, 00:00
#12
Same here. Heb dan ook ietwat cynisch de één na laatste optie gestemd, zoveel blowen is eigenlijk niet bijster goed. Maar één keer in de zoveel tijd een pauze inlassen scheelt wel, totzover dat lukt. :smoke:
I
ImkeLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik hou wel van het ritueel. :smoke:
L
LambikLid
01-01-2024, 00:00
#14
doe mij maar gewoon:

'' de smaak en de geur '' zo :hearteyes: !
elke week wel paar keertjes , maar niet dat ik verslaafd ben!
J
JellerLid
01-01-2024, 00:00
#15
ik blow omdat ik altijd herval na het stoppen

nu weer 4 maand gestopt en dan weer hervallen.. tijd voor een pauze dus?

kben het verder helemaal met je eens ballie..
blowen belemmert je.
R
Radeon915Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik hou van het ritueel, de smaak, en het effect :stoned:
Maar om te zeggen dat ik verslaafd ben, nee.

Een tijdje terug rookte ik er bijna iedere dag wel minimaal 1, en nu zie ik die mensen wat minder, dus rook ik er nog misschien 1 of 2 in de week als het meezit, en ik moet zeggen dat ik het verder maar heel zelden echt 'mis' of 'moet hebben', maar dat blijft ook bij een 'Ik zou er nu wel eentje lusten' gevoel.
Z
ZI09Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Het is magie.
D
DissonantLid
01-01-2024, 00:00
#18
Had dan geen blower als vriend gekozen als je er niet tegen kan.

Laat die jongen gerust :)
J
JaimieLid
01-01-2024, 00:00
#19
Waar zit de optie,blowen is leuk?
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ik ben pas weer begonnen en wilde eigenlijk invullen: "Omdat het weer als vanouds fucking lekker is" de rest van de antwoorden doen me vrij weinig eerlijk gezegd :P
1 's Avonds na het eten, maar: "Omdat ik van het ritueel houd" klinkt me te duister.

Even onnodige informatie; deze wiet! omfg :openmouth:
Stel je voor, een "kutmarokkanen"(sorry)-overspoeld kutstadje onder de rook van rotterdam. 1 coffeeshop, je kunt de man achter de "toonbank" amper zien, je flikkert je geld in een laatje en meneer schuift je (altijd vage prut op takjes dat op) wiet (lijkt) en je wisselgeld terug. Zwervers voor de deur bedelend om geld en wiet and so on and so on. Gangster, niet? Maar deze wiet! :openmouth: De eerste paar hijsen, echt op zo'n overdreven amerikaanse comedy like way hoesen, ik heb nooit moeten hoesten, wtf?
whatever:þ

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."