Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsnadelen stoppen met blowen

nadelen stoppen met blowen

43 antwoorden
28 weergaven
18-5-2026
j
jcpLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik heb een tijdje geleden 5 weken niet geblowd, omdat ik de bob was naar Fullmoon Festival in duitsland, en van wege die "drugwipe" testen daarzo wou ik helemaal geen thc meer in mijn lichaam hebben.

In die tijd begon ik ook ineens bier te drinken 's avonds, terwijl ik normaal echt nooit bier drink!
Maar inderdaad helpt het wel op die momenten... :beer:
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#2
Nick de Neger zei:
@azgaza
Je merkt er pas wat van dat je gestopt bent met blowen na ongeveer 1 week / 7 dagen dus. Ik heb ook vrijwel geen vet maar je zal zien dat dingen na 1 weekje wel anders zijn :) Verder tegen de slapeloosheid kan je vlak voor je gaat slapen even een biertje of wijntje drinken... worden je hersenen iets rustiger van dus kan je makkelijker slapen, ook dit zal na 1 a 2 weken niet meer nodig zijn :)
Klik om te vergroten...

Ik ben niet van plan wiet t egaan vervangen voor alcohol; ik heb nog nooit in mijn eentje alcohol gedronken en ben absoluut niet van plan daaraan te beginnen. Het is nu dag 4 en het is allemaal alleen maar nog beter dan dat 1 en 2, maar ik denk dat dat ook de nicotine was; de eerste twee dagen.
F
Funky MonkeyLid
01-01-2024, 00:00
#3
Lekker, ben wel benieuwt wat je allemaal veranderd zult zien aan jezelf, ik stond zelf best wel versteld van mezelf eigenlijk :mrgreen:
j
jcpLid
01-01-2024, 00:00
#4
Mwah, ik ben toen gestopt met blowen voor 5 weken, en na 2 weken ben ik ook nog eens gestopt met roken (waar ik trouwens nog steeds mee gestopt ben).

Ik moet zeggen dat ik die eerste 2 weken van niet blowen weinig verandering merkte
Wel iets meer ondernemend, maarja ik deed meestal alles wat ik nog moest doen VOORdat ik ging blowen, zodat je daarna tenminste relaxed kon gaan zitten blowen :wink:

Toen ik daarna ook stopte met roken ging er pas echt een wereld voor me open, Na tijdje begon ik echt verschil te merken, bijvoorbeeld met het traplopen, geen koud zweet meer bovenaan de trap en slappe benen enz.
Lichamelijk voelde ik me al snel veel en veel beter.

Mijn conclusie was in ieder geval: stoppen met blowen is voor mij niet nodig, gewoon een beetje in de hand houden.
Maar roken ben ik gewoon helemaal klaar mee.
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#5
MetaalKonijn zei:
Jaja, van een maand, naar 2 weken, en van 2 weken, naar 5 dagen, toe maar weer. :mrgreen: :wink:
Klik om te vergroten...

Haha nee; morgen is het al weer 5 dagen en ik twijfel tussen de 28ste weer beginnen omdat dat de verjaardag van een goede vriendin is en er de dag daarop ook deen feestje is. ALs ik dan begin ga ik alleen dat weekend blowen en stop ikd aarna dus opnieuw; of wacht ik met daarna weer blowen tot de vakantie.
M
MetaalKonijnLid
01-01-2024, 00:00
#6
Als 't je allemaal netjes afgaat vind ik 't best. :smoke:
M
MetaalKonijnLid
01-01-2024, 00:00
#7
Zit allemaal tussen je oren man. :)
B
BengtLid
01-01-2024, 00:00
#8
MetaalKonijn zei:
Zit allemaal tussen je oren man. :)
Klik om te vergroten...

Inderdaad, allemaal dikke zever op die site van je.
W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik ben 2 keer gestopt met blowen, eens een maand en eens 2 maanden. Mijn ervaring daarvan was dat het slechts 1 week moeilijk is, waarbij ik niet goed kon slapen en veel zin in joints had. Na die week was het al een stuk makkelijker. (Opnieuw begonnen na die maand/ 2 maanden was van te voren geplanned, ik was nooit van plan permanent te stoppen)
e
erwin krolLid
01-01-2024, 00:00
#10
^dezelfde ervaring als Wacky, de eerste week ( en vooral het eerste weekend) zijn het zwaarst, daarna is het een kwestie van volhouden. Ook niet makkelijk soms, maar steeds beter vol te houden.
n
nicolaiLid
01-01-2024, 00:00
#11
wat mensen zeggen over slapen en wiet gaat voor mij niet op denk ik.

ik slaap juist slecht als ik wel heb geblowed. kom wel in slaap, maar ben de volgende dag altijd best duf enzo. als ik niet heb geblowed slaap ik gewoon lekker en ben ik de volgende dag fit
D
De-SpAcE'o NaUtLid
01-01-2024, 00:00
#12
niet in 1 keer stoppen maar afbouwen he,
van 3 blows per dag naar 1, van 1 per dag naar 1 in twee dagen enzovoort.
heb je ook niet zo veel moeite met slapen ikzelf ben ook gemindert van 5 blows per dag naar 1 en af en toe maar 1 in 3 dagen.
en nergens echt last van + ik leef ook niet meer in zo'n roes.
W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
#13
De-SpAcE'o NaUt zei:
niet in 1 keer stoppen maar afbouwen he,
van 3 blows per dag naar 1, van 1 per dag naar 1 in twee dagen enzovoort.
heb je ook niet zo veel moeite met slapen ikzelf ben ook gemindert van 5 blows per dag naar 1 en af en toe maar 1 in 3 dagen.
en nergens echt last van + ik leef ook niet meer in zo'n roes.
Klik om te vergroten...

Helemaal niet mee eens. Je stopt of je stopt niet, half stoppen werkt juist niet.
J
Jan janssenLid
01-01-2024, 00:00
#14
mee eens, dat half stoppen word vanzelf weer dagelijks gebruik 9 van de 10 x...
a
acidboyLid
01-01-2024, 00:00
#15
TimKGB zei:
mee eens, dat half stoppen word vanzelf weer dagelijks gebruik 9 van de 10 x...
Klik om te vergroten...
m
mushroompietLid
01-01-2024, 00:00
#16
wat ik er nu van merk, en wat nog erger word is: nog moeilijker slapen, overdag heel moe, veeeel zweten, snel opgefokt, agressief, steeds zin in koolhydraden en wanneer ik dat eet smaakt het niet, chagerijnig, steeds zin om in een roes te zitten.kids, dont do drugs.
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#17
TimKGB zei:
mee eens, dat half stoppen word vanzelf weer dagelijks gebruik 9 van de 10 x...
Klik om te vergroten...

Klopt wel; half stoppen lukt mij alleen als het moet, en dan zolang het moet, en daarna is het meteen weer dagelijks. Ik ga als de school begint een maand stoppen om alle rest THC uit mijn systeem te krijgen, maar ik heb al besloten dat het precies een maand wordt.
t
teeboLid
01-01-2024, 00:00
#18
ik slaap ook slecht als ik geblowd heb, in slaap vallen is meestal woel, woel, woel, hartklop, hartklop, hartklop en als ik dan slaap zweet, zweet, zweet, niet dromen niet dromen, niet dromen, en opstaan suuuuckt
als ik een tijdje niet paf (zoals nu) voel ik me toch veel frisser,
:(

(TIP: drink savonds voldoende en heb water binnen handbereik voor smorgens.)

en die site en je conclusies aaaah zo herkenbaar, als je maar een excuus hebt, zooooo herkenbaar. blijf gewoon nog even volhouden, elke excuus kan genoeg om weer te beginnen. je moet gewoon een klik maken in je hersens. iedereen kan het aan, je moet gewoon niet denken dat omdat je nu een maand gestopt bent dat de joint nu zo veel beter zal werken bullshit, het voelt net zoals je afsluitjoint

hopelijk vind je niet dat ik zit te kakken op je, dit is eerder zelfspot omdat ik het allemaal heb meegemaakt (wie niet)
sterkte
t
teeboLid
01-01-2024, 00:00
#19
teebo zei:
ik slaap ook slecht als ik geblowd heb, in slaap vallen is meestal woel, woel, woel, hartklop, hartklop, hartklop en als ik dan slaap zweet, zweet, zweet, niet dromen niet dromen, niet dromen, en opstaan suuuuckt
als ik een tijdje niet paf (zoals nu) voel ik me toch veel frisser,
:(

(TIP: drink savonds voldoende en heb water binnen handbereik voor smorgens.)

en die site en je conclusies aaaah zo herkenbaar, als je maar een excuus hebt, zooooo herkenbaar. blijf gewoon nog even volhouden, elke excuus kan genoeg om weer te beginnen. je moet gewoon een klik maken in je hersens. iedereen kan het aan, je moet gewoon niet denken dat omdat je nu bvb een maand gestopt bent dat de joint nu zo veel beter zal werken bullshit, het voelt net zoals je afsluitjoint

hopelijk vind je niet dat ik zit te kakken op je, dit is eerder zelfspot omdat ik het allemaal heb meegemaakt (wie niet)
sterkte
Klik om te vergroten...

over het afbouwen: ik denk dat het beter is dat (als je niet te verslaafd bent) je gewoon op een moment stopt, midden in je zakje
a
acidboyLid
01-01-2024, 00:00
#20
azgaza zei:
TimKGB zei:
mee eens, dat half stoppen word vanzelf weer dagelijks gebruik 9 van de 10 x...
Klik om te vergroten...

Klopt wel; half stoppen lukt mij alleen als het moet, en dan zolang het moet, en daarna is het meteen weer dagelijks. Ik ga als de school begint een maand stoppen om alle rest THC uit mijn systeem te krijgen, maar ik heb al besloten dat het precies een maand wordt.
Klik om te vergroten...

Zó herkenbaar.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."