Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsnadelen stoppen met blowen

nadelen stoppen met blowen

43 antwoorden
27 weergaven
18-5-2026
a
acidboyLid
01-01-2024, 00:00
#1
Stoppen, doorgaan is alleen maar uitstelgedrag.

En tsjah, de 'afkickverschijnselen' verschillen heel erg per persoon. Ik merk alleen dat ik gewoon niet slaap, laten we zeggen nóg minder dan wanneer ik wel blow (heb een vrij serieus slaapprobleem..). En dus overdag wat moe ben, maarja, dat trekt met een weekje ofzo al wel bij. Ik heb in ieder geval nog echt last gehad zodat ik niet kon leren of iets in die richting, ik werd juist met de dag wat scherper en minder duf. Als de moeheid een beetje verdreven was.
j
james86Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Zoals al werd verteld, is het per persoon verschillend qua onthoudingsverschijnsellen. Het zal eraan liggen hoe veel en hoe vaak je blowde. Door de hoge THC waardes tegenwoordig krijgen veel stoppende blowers (waaronder ook ik) een depressie, die ook al werd opgebouwd tijdens de blowperiode. Als het dus zo is dat je in een depressie beland, krijg je vaak de bijverschijnsellen zoals angst en paniekaanvallen. Waardoor dus ook al wat jij zei, chronischehyperventilatie door komt. Maar als je een vrij sterk stabiel persoon bent zal je je waarschijnlijk alleen een paar weken onrustig voelen en weinig slaap krijgen. Ook zal je na loop van tijd weer meer energie krijgen en je fitter dan ooit voelen. Ik hoop voor je dat er weinig aan de hand is en dat je er snel doorheenkomt. En als je dus werkelijk paniekaanvallen krijgt en depressieve gevoelens, zou ik maar zo snel mogenlijk naar de huisarts gaan. Je kan mij ook nog dingen vragen over die nare bijverschijnsellen want daar ben ik na 2 jaar geploeter wel een expert in. Je kan trouwens gewoon maar beter helemaal kappen, want als je er niet goed tegen kan kweek je alleen maar nog meer depressie en in het ergste geval beland je in een psychose.

Ik wens je veel succes kerel :P
Het word wel zwaar, maar het is het allemaal waard!
a
acidboyLid
01-01-2024, 00:00
#3
Die zijn goed, zo goed als niet schadelijk en werken prima. Je kan ze volgens mij gewoon bij de apotheker, of drogist zelfs, halen.

Temazepam is tevens een goed slaapmiddel.
O
Osi`Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Kheb ook een vraagje, op't moment zit ik eigenljik zonder, en zelfs heb ik enorme slaapproblemen. Als ik 1 joint smoort dan slaap ik nog niet. Pas de 3de joint zittek echt te spacen en kan ik rustig in slaap vallen. Imo ga ik daar mee ophouden, een joint roken voor het slapen gaan, zeer irritant als je eens zonder zit.

Aangezien ik graag terug normaal wil slapen, maar ook eens af en toe ne keer is blowen met m'n kameraden. Zou dat een probleem vormen?
Daarmee bedoel ik, ik ga geen joint roken voor dat ik ga slapen ofzo. Maar gewoon savonds om 10 uur eens eentje roken of in de middag ene.
Zou dit tot slaap problemen leiden?

:wave: van een slapeloze blower =(
M
MetaalKonijnLid
01-01-2024, 00:00
#5
Zit allemaal tussen je oren man. :)
B
BengtLid
01-01-2024, 00:00
#6
MetaalKonijn zei:
Zit allemaal tussen je oren man. :)
Klik om te vergroten...

Inderdaad, allemaal dikke zever op die site van je.
W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik ben 2 keer gestopt met blowen, eens een maand en eens 2 maanden. Mijn ervaring daarvan was dat het slechts 1 week moeilijk is, waarbij ik niet goed kon slapen en veel zin in joints had. Na die week was het al een stuk makkelijker. (Opnieuw begonnen na die maand/ 2 maanden was van te voren geplanned, ik was nooit van plan permanent te stoppen)
e
erwin krolLid
01-01-2024, 00:00
#8
^dezelfde ervaring als Wacky, de eerste week ( en vooral het eerste weekend) zijn het zwaarst, daarna is het een kwestie van volhouden. Ook niet makkelijk soms, maar steeds beter vol te houden.
n
nicolaiLid
01-01-2024, 00:00
#9
wat mensen zeggen over slapen en wiet gaat voor mij niet op denk ik.

ik slaap juist slecht als ik wel heb geblowed. kom wel in slaap, maar ben de volgende dag altijd best duf enzo. als ik niet heb geblowed slaap ik gewoon lekker en ben ik de volgende dag fit
D
De-SpAcE'o NaUtLid
01-01-2024, 00:00
#10
niet in 1 keer stoppen maar afbouwen he,
van 3 blows per dag naar 1, van 1 per dag naar 1 in twee dagen enzovoort.
heb je ook niet zo veel moeite met slapen ikzelf ben ook gemindert van 5 blows per dag naar 1 en af en toe maar 1 in 3 dagen.
en nergens echt last van + ik leef ook niet meer in zo'n roes.
W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
#11
De-SpAcE'o NaUt zei:
niet in 1 keer stoppen maar afbouwen he,
van 3 blows per dag naar 1, van 1 per dag naar 1 in twee dagen enzovoort.
heb je ook niet zo veel moeite met slapen ikzelf ben ook gemindert van 5 blows per dag naar 1 en af en toe maar 1 in 3 dagen.
en nergens echt last van + ik leef ook niet meer in zo'n roes.
Klik om te vergroten...

Helemaal niet mee eens. Je stopt of je stopt niet, half stoppen werkt juist niet.
J
Jan janssenLid
01-01-2024, 00:00
#12
mee eens, dat half stoppen word vanzelf weer dagelijks gebruik 9 van de 10 x...
a
acidboyLid
01-01-2024, 00:00
#13
TimKGB zei:
mee eens, dat half stoppen word vanzelf weer dagelijks gebruik 9 van de 10 x...
Klik om te vergroten...
m
mushroompietLid
01-01-2024, 00:00
#14
wat ik er nu van merk, en wat nog erger word is: nog moeilijker slapen, overdag heel moe, veeeel zweten, snel opgefokt, agressief, steeds zin in koolhydraden en wanneer ik dat eet smaakt het niet, chagerijnig, steeds zin om in een roes te zitten.kids, dont do drugs.
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#15
TimKGB zei:
mee eens, dat half stoppen word vanzelf weer dagelijks gebruik 9 van de 10 x...
Klik om te vergroten...

Klopt wel; half stoppen lukt mij alleen als het moet, en dan zolang het moet, en daarna is het meteen weer dagelijks. Ik ga als de school begint een maand stoppen om alle rest THC uit mijn systeem te krijgen, maar ik heb al besloten dat het precies een maand wordt.
t
teeboLid
01-01-2024, 00:00
#16
ik slaap ook slecht als ik geblowd heb, in slaap vallen is meestal woel, woel, woel, hartklop, hartklop, hartklop en als ik dan slaap zweet, zweet, zweet, niet dromen niet dromen, niet dromen, en opstaan suuuuckt
als ik een tijdje niet paf (zoals nu) voel ik me toch veel frisser,
:(

(TIP: drink savonds voldoende en heb water binnen handbereik voor smorgens.)

en die site en je conclusies aaaah zo herkenbaar, als je maar een excuus hebt, zooooo herkenbaar. blijf gewoon nog even volhouden, elke excuus kan genoeg om weer te beginnen. je moet gewoon een klik maken in je hersens. iedereen kan het aan, je moet gewoon niet denken dat omdat je nu een maand gestopt bent dat de joint nu zo veel beter zal werken bullshit, het voelt net zoals je afsluitjoint

hopelijk vind je niet dat ik zit te kakken op je, dit is eerder zelfspot omdat ik het allemaal heb meegemaakt (wie niet)
sterkte
t
teeboLid
01-01-2024, 00:00
#17
teebo zei:
ik slaap ook slecht als ik geblowd heb, in slaap vallen is meestal woel, woel, woel, hartklop, hartklop, hartklop en als ik dan slaap zweet, zweet, zweet, niet dromen niet dromen, niet dromen, en opstaan suuuuckt
als ik een tijdje niet paf (zoals nu) voel ik me toch veel frisser,
:(

(TIP: drink savonds voldoende en heb water binnen handbereik voor smorgens.)

en die site en je conclusies aaaah zo herkenbaar, als je maar een excuus hebt, zooooo herkenbaar. blijf gewoon nog even volhouden, elke excuus kan genoeg om weer te beginnen. je moet gewoon een klik maken in je hersens. iedereen kan het aan, je moet gewoon niet denken dat omdat je nu bvb een maand gestopt bent dat de joint nu zo veel beter zal werken bullshit, het voelt net zoals je afsluitjoint

hopelijk vind je niet dat ik zit te kakken op je, dit is eerder zelfspot omdat ik het allemaal heb meegemaakt (wie niet)
sterkte
Klik om te vergroten...

over het afbouwen: ik denk dat het beter is dat (als je niet te verslaafd bent) je gewoon op een moment stopt, midden in je zakje
a
acidboyLid
01-01-2024, 00:00
#18
azgaza zei:
TimKGB zei:
mee eens, dat half stoppen word vanzelf weer dagelijks gebruik 9 van de 10 x...
Klik om te vergroten...

Klopt wel; half stoppen lukt mij alleen als het moet, en dan zolang het moet, en daarna is het meteen weer dagelijks. Ik ga als de school begint een maand stoppen om alle rest THC uit mijn systeem te krijgen, maar ik heb al besloten dat het precies een maand wordt.
Klik om te vergroten...

Zó herkenbaar.
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#19
teebo zei:
over het afbouwen: ik denk dat het beter is dat (als je niet te verslaafd bent) je gewoon op een moment stopt, midden in je zakje
Klik om te vergroten...
Midden in je zakje is wel handig, ja. Dan ligt dat daar.. op je bureau, keihard je naam te schreeuwen. Stop maar als dat zakje leeg is (;
m
mushroompietLid
01-01-2024, 00:00
#20
ben nu 2 dagen gestopt met roken/blowen. ik heb net een site gevonden van de effecten die optreden na het stoppen met blowen. dit duurt 10-15 dagen voordat je dit gaat merken. nu ga ik op 27 august. beginnen met school, en ik heb echt geen zin om daar met bijwerkingen te zitten. moet ik nu doorgaan met blowen ? en het verergen ? of stoppen en man's genoeg zijn om het te ondergaan en hopen dat ik me school niet ga verkloten in die periode. ik heb dit wel vaker meegemaakt: drukke gedachtens waardoor ik heel onzeker ga denken over mezelf, chronische hyperventilatie, enz. dit is de site waar ik het over heb:
http://www.eurostress.nl/Verslaving/Cannabis/body_cannabis.html

wanneer dit stopt begin ik meestal weer :P harstikke dom. nu ga ik daar dus echt niet meer intrappen. fuck cannabis. is het wel verstandig om dan nog paddo's te gebruiken ? ik ga deze cyclus doorbreken. dont do drugs.[/url]

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."