Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWiet meenemen op vakantie?

Wiet meenemen op vakantie?

49 antwoorden
36 weergaven
18-5-2026
B
BonerLid
01-01-2024, 00:00
#1
Maken dat je juist niet aan de wiet heb gekomen voor controle, want die THC-deeltjes plakken aan je vingers en honden ruiken dat!
M
Mac...Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Weet het niet precies, als het goed is ook alleen wiet of hash, maar weet niks van aantallen ed.
Hoor het ook alleen maar via via
B
BombSkiLid
01-01-2024, 00:00
#3
de "5-gram" regel is alleen in nederland, in frankrijk boeit het ze niet veel of je 4-5-6 gram hebt lijkt me.
ik ben ook al vaak op vakantie geweest, mn ouders die blowen zelf en nemen ook overal hasj mee naartoe. zelfs naar landen als kroatie en oost-duitsland (voor de val van de muur).
maarja ze zijn 1x bijna gepakt, ze hadden mn vader aangehouden met alle bagage omdat ze hem verdachten, mn moeder zal al (met de stuff) in de bus.. toen moest ze ook komen en ook gefouilleerd enzo, maar ze hadden niets gevonden.. mn moeder had het handtasje waar de stuff inzat in de bus laten hangen :wink:

maarja als je naar frankrijk gaat kan je zeker wel wat meenemen, je moet het gewoon verstoppen. in een paar zakjes in je rugzak is zeker geen slimme plaats!
doe het in wat zilverfolie en dan in een pot met pindakaas ingraven, of in een deo-roller proberen te krijgen ofzo.. anders kan je het altijd nog aan de onderkant van je auto plakken of in de binnenkant van je wiel ofzo :)

edit: ik zou wel voor hasj gaan, ruikt veel minder sterk
G
G3ck0Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Ok thanks for the response !

Denk dat ik ook wel wat mee neem.
Je zij dat ze je vader hadden aangehouden, wat en hoeveel had hij bij?
Kreeg hij toen een boete (hoeveel als je dat nog weet:P) of een cel straf ?

Je zegt ook dat het niks uit maakt of je 4-5-6 gram bij hebt, die paar grammen maakt ook niks uit denk ik ja.
Maar ik denk toch ook weer als je boven de 15 gram ofzo bij hebt dat ze kunnen denken, en er ook vanuit kunnen gaan dat je wil gaan dealen. Dat lijkt me helemaal kut:P

Wiet ruikt sterker voor mensen dan hasj, maar met honden maakt dat toch niks uit?

Ja waar ik het ga stoppen.. denk dat ik in een zijvakje van me tent een gaatje maak, het daar in stop. En tuurlijk met zilverfolie, luchtdichte zakjes eromheen.
Daarna een boterham zakje volspuiten met deo die erom heen doen en niemand die het ziet of ruikt lijkt me! :wink:

Maar ben vooral benieuwd wat ergebeurt als ze er achter komen...
B
BombSkiLid
01-01-2024, 00:00
#5
mn vader was alleen aangehouden op verdenking, omdat ze niets vonden hadden ze mn moeder erbij geroepen maar deze had dus ook niets bij. ze zijn dus gewoon op vakantie kunnen gaan en terug :P
en ik ben het met je eens dat je beter niet meer dan een gram of 10 mee kan nemen.

tsja wiet ruikt toch wel sterker en is groter, hasj lijkt me veiliger.
maarja het lijkt me vrij sterk dat ze met honden controleren
m
matthijsLid
01-01-2024, 00:00
#6
Daar is er, lijkt me, ook wel aan wiet te komen...
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#7
tsja, lekker boeiend, naar frankrijk kun je zo wat meenemen hoor in de auto/trein...

Neem gewoon een oude shampoo fles en stop daar je zakjes wiet/hasj in...

Ps, als je de fles niet schoonmaakt kan je wiet ietwat 'fris' smaken...

Vriendelijk groeten

Spacing
G
G3ck0Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Ja dat lijkt me ook wel ja , in elk land word evenveel gesmoked ongeveer.

-Alleen nederlandse kwaliteit is beter dat wist je denk ik zelf ook wel:P??
-En het is veel duurder
-En op vakantie heb ik geen zin om moeite te doen om wiet te zoeken:P
B
BombSkiLid
01-01-2024, 00:00
#9
a good stoner saw its own stash :tongueout:
franse wiet sux idd
G
G3ck0Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Deranged zei:
Mijn oplossing was altijd niet blowen tijdens vakantie, maar ik vermoed dat je daar niks aan hebt.
Klik om te vergroten...

Ja heb dat ook wel is gedaan, met me parents nog op vakantie,, maar tis heerlijk om ergens in de bergen bij de zee met 30 graden zon 2 heerlijke chickies erbij biertje en dan te chillen met een jointje in je zwembroek!

das echt een aanrader :P
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#11
G3ck0 zei:
Deranged zei:
Mijn oplossing was altijd niet blowen tijdens vakantie, maar ik vermoed dat je daar niks aan hebt.
Klik om te vergroten...

Ja heb dat ook wel is gedaan, met me parents nog op vakantie,, maar tis heerlijk om ergens in de bergen bij de zee met 30 graden zon 2 heerlijke chickies erbij biertje en dan te chillen met een jointje in je zwembroek!

das echt een aanrader :P
Klik om te vergroten...

gewoon die shampoofles meenemen :)
G
G3ck0Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Hehe :mrgreen: komt goed DAMN wa heb ik zin in vakantie :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
G
G3ck0Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Frankrijk

Frankrijk kent geen gedoogbeleid.

Het grote verschil tussen Frankrijk en Nederland is dat er in Frankrijk wettelijk geen verschil wordt gemaakt tussen softdrugs en harddrugs! Ze worden in het Franse wetboek (Code Pénal) dan ook genoemd onder één naam stupéfiants. In principe moeten dus even zware straffen worden uitgedeeld op het gebied van softdrugs als harddrugs.

Verder wordt het importeren, exporteren, transporteren, verkopen of zelfs het iemand overhandigen van drugs veel zwaarder aangepakt dan het eigen gebruik.

Als je betrapt wordt bij het importeren, exporteren, transporteren, verkopen of overhandigen van drugs kun je sowieso twee keer 24 uur plus één keer 48 uur op het politiebureau moeten verblijven.

Als je drugs voor eigen gebruik bij je hebt, kan je sowieso twee keer 24 uur op het politiebureau vastgezet worden.

Wanneer er sprake is van bezit van drugs die je zelf wilt gaan gebruiken zal er, als je therapeutische hulp accepteert, geen vervolging plaatsvinden.

In alle andere gevallen kan er wel gevangenisstraf volgen, waarbij je dus even lang zou moeten zitten voor softdrugs als voor harddrugs.


Dat klinkt dus echt ff heel wat minder !!
b
baarsjesbewonerLid
01-01-2024, 00:00
#14
ik ga nu op vakantie.. maar het hoeft voor mij niet zo nodig dat ik het ga riskeren om het mee te nemen. Een weekje zonder is ook wel gezond :)
P
PsykaholikLid
01-01-2024, 00:00
#15
G3ck0 zei:
Ja dat lijkt me ook wel ja , in elk land word evenveel gesmoked ongeveer.

-Alleen nederlandse kwaliteit is beter dat wist je denk ik zelf ook wel:P??
-En het is veel duurder
-En op vakantie heb ik geen zin om moeite te doen om wiet te zoeken:P
Klik om te vergroten...
das zeker pak da toch mee
zeker als ge met de trein of bus gaat
zoveel zullen ze u der echt nie voor maken
J
JonirszLid
01-01-2024, 00:00
#16
Wie komt er nou achter dat je wiet of hasj bij je hebt als je met de bus/ de trein gaat,..
van mijn part neem je een halve kilo shit mee, niemand zal er in de trein of de bus iets van merken,.. tja moet het alleen wel een beetje inpakken zodat t niet al te veel 'geurt' he mensen :rolleyes:
B
BombSkiLid
01-01-2024, 00:00
#17
nou ehm als je op jongeeren-vakantie gaat met de bus, die worden er nog wel uitgepikt bij de grens hoor! vergis je daar niet in, als er een bus vol jongeren uit nederland bij de grens aankomt dan is dat prioriteit #1 :rolleyes:
W
WortelLid
01-01-2024, 00:00
#18
BombSki zei:
nou ehm als je op jongeeren-vakantie gaat met de bus, die worden er nog wel uitgepikt bij de grens hoor! vergis je daar niet in, als er een bus vol jongeren uit nederland bij de grens aankomt dan is dat prioriteit #1 :rolleyes:
Klik om te vergroten...
Die grenshokken zijn alleen al een jaar of 6? leeg.
G
G3ck0Lid
01-01-2024, 00:00
#19
slipperman zei:
BombSki zei:
nou ehm als je op jongeeren-vakantie gaat met de bus, die worden er nog wel uitgepikt bij de grens hoor! vergis je daar niet in, als er een bus vol jongeren uit nederland bij de grens aankomt dan is dat prioriteit #1 :rolleyes:
Klik om te vergroten...
Die grenshokken zijn alleen al een jaar of 6? leeg.
Klik om te vergroten...


Nja da heeft er niks mee te maken , Zeker in het hoogseizoen zullen ze per dag in heel het land 100e mensen controleren per dag !

En als ze er achter komen kan je 2dagen op het politie bureau blijven ( als ze denken dat je dealt 4 dagen), en ik het je zeggen dat is echt een pretje
Als je het goed weg stopt heb je nog wel kans maar als ze met honden komen dan hang je !
B
BombSkiLid
01-01-2024, 00:00
#20
slipperman zei:
BombSki zei:
nou ehm als je op jongeeren-vakantie gaat met de bus, die worden er nog wel uitgepikt bij de grens hoor! vergis je daar niet in, als er een bus vol jongeren uit nederland bij de grens aankomt dan is dat prioriteit #1 :rolleyes:
Klik om te vergroten...
Die grenshokken zijn alleen al een jaar of 6? leeg.
Klik om te vergroten...
meestal wel ja. maar er zijn nog zeker wel controles hoor. een neef van me had het vorig jaar nog (hij had wel bij maar niet gevonden). en dat was trouwens op de be-nl of be-fr grens (weet niet meer)
maar leden van de eu zijn nog bevoegd om controles te doen en daarbij zijn jongerenbussen wel populair.
ik waarschuw alleen :P

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."