Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsgevolgen van blowen op dagelijks leven/relatie

gevolgen van blowen op dagelijks leven/relatie

24 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
c
chimera75Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Hoi allemaal,

Ik heb sinds 6 maanden een vriend die blowt.
In het begin merkke ik eigenlijk weinig aan hem.
Echter de afgelopen paar maanden begin ik toch wel veranderingen te zien.
Na een tegenslagje is hij naar mijn inziens meer gaan blowen met als resultaat dat hij helemaal niks meer regelt. (financien enzo)
Ook onze relatie lijdt er onder omdat de intimiteit ver te zoeken is de laatste tijd.
Hij is passief geworden, laks,regelt niks uit zichzelf en als er wat geregelt moet worden dan is ie gelijk gepikeerd.
Hij rookt momenteel zeker 7 blowtjes per dag, zeker nu hij geen werk heeft.
Het enige wat ie doet is bankhangen,blowen,beetje pc hangen enz..
Het lijkt wel of hij in een cirkeltje zit waar hij niet meer uitkomt.
Telkens als hij weer wat verneukt heeft door zijn eigen toedoen gaat ie meer blowen.
Ik heb zelfs het gevoel dat als hij tussen mij en zijn wiet moet kiezen dat hij voor zijn wiet kiest.
Hoe kan ik hem het beste confronteren met zijn destructieve blowgedrag zodat ie eindelijk eens wat van zijn leven en onze relatie gaat maken.
p
pieter-bLid
01-01-2024, 00:00
#2
Verras hem met een leuke vakantie in het buitenland van 1 of 2 weekjes.
Hij zit duidelijk in een loopje,..en wiet maakt dat inderdaad erg makkelijk. Na er even tussenuit geweest te zijn zal hij het licht wel weer zien. :wave:
B
BelgonXLid
01-01-2024, 00:00
#3
Zeg hem dat zijn blowtje 3x zo goed zal doen als hij het enkel tot 's avonds beperkt. Stuur hem naar de fitness zodat hij terug wat energierijker wordt en minder laks (bovendien is het ook voordelig voor jou :beer: ). Maak hem duidelijk dat je het zo niet verdel wil en geef hem iets om over na te denken dan draait ie wel bij...
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#4
chimera75 zei:
Ik heb zelfs het gevoel dat als hij tussen mij en zijn wiet moet kiezen dat hij voor zijn wiet kiest.
Klik om te vergroten...
Lijkt me duidelijk, dumpen die lamzak. Of stel hem voor die keuze, weet je gelijk waar je aantoe bent.
W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
#5
Niet mee eens. Je moet mensen niet zulke keuzes willen afdwingen.
Ze stoppen zonder dwang, of ze stoppen niet.
Stoppen ze niet dan kun jij de keuze maken om de relatie te beeindigen.
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#6
Als hun relatie er onder lijdt en hij doet geen moeite om daar verbetering in te krijgen heb je op een gegeven moment niet zo veel keus. Uiteraard zullen ze eerst andere stappen moeten ondernemen voor ze hem voor die keuze stelt.
S
SnuifdoosLid
01-01-2024, 00:00
#7
Typische blow-symptomen. Maar is dat vele blowen niet het gevolg van iets anders? Hoe is hij zn werk kwijtgeraakt, hoe voelde hij zich 6 maanden geleden? Er is meestal toch een onderliggende reden waarom iemand zoveel gaat blowen. Misschien moet je die reden aanpakken. Hem voor de keuze stellen komt meestal verkeerd aan.

Verder is die vakantie idd een goed idee.
j
jcutterLid
01-01-2024, 00:00
#8
Hoe stoned ik ook steeds ben; ik merk het wel wanneer mijn geliefden zich irriteren aan mijn gedrag. Ik denk zelf dat idd niet zoveel om jou geeft, maar meer om dat domme geblow. Blowen is oke, maar je omgeving verwaarlozen niet. ik zeg: DUMPEN!!
p
pieter-bLid
01-01-2024, 00:00
#9
Snuifdoos zei:
Typische blow-symptomen. Maar is dat vele blowen niet het gevolg van iets anders? Hoe is hij zn werk kwijtgeraakt, hoe voelde hij zich 6 maanden geleden? Er is meestal toch een onderliggende reden waarom iemand zoveel gaat blowen. Misschien moet je die reden aanpakken. Hem voor de keuze stellen komt meestal verkeerd aan.

Verder is die vakantie idd een goed idee.
Klik om te vergroten...
inderdaad..
blowen Versterkt eigenschappen, en als iemand in de put zit, dan versterkt het de zinloosheid van het alles. Als je dan niet zorgt voor regelmatig een fris moment, dan kun je hier hopeloos in verdwalen.

Een vakantie is 100% de oplossing. Maak het wel een verrassing zodat hem niet de kans word gegeven er 'de zinloosheid van in te zien'.
Hij moet gewoon even uit z'n sleur getrokken worden.

Bij thuiskomst is het erg verstandig om hem aan het sporten te zetten zodat hij er bij z'n volgende dipje niet opnieuw uitzichtsloos bij zit.
D
DissonantLid
01-01-2024, 00:00
#10
Vooral niet te veel zagen of je hebt geen vriend meer en hij heeft nog een reden bij om veel te blowen.
T
TechNoraLid
01-01-2024, 00:00
#11
Pffffff dit komt me bekend voor, helaas... Mijn ex (niet voor niks mn ex) blowde ook iedere dag, en precies dezelfde problemen. Hij zat er zelf ook wel mee, maar wilde ook niet stoppen, want dan kon die niet meer slapen...

Maargoed die luiigheid is gewoon enorm irritant. Ik zou goed met hem praten, en zeggen dat het je stoort dat hij niks uitvoert , en je zegt ook al dat de intmiteit ver te zoeken is? Waarschijnlijk doet hij nergens moeite voor, en dat is aan hem, maar dat hij ook geen moeite meervoor jou doet... Daar kun je hem zeker op aanspreken. En echt zeggen dat je het op deze manier niet meer trekt, en dat als het zo door blijft gaan, je weg bent....

Bleeh, ben echt zooo blij dat ik zelf nooit geblowed heb!! :openmouth:

Succes ermee!!! :wave:
T
TechNoraLid
01-01-2024, 00:00
#12
^Beter geen vriend dan een kettingblower die niks uitvoert, en maar een beetje passief, en negatief loopt te doen iiiiii!! Na die relatie staat ambitieus echt op nr 1 als eigenschap voor mijn perfecte man. :hearteyes:
p
pieter-bLid
01-01-2024, 00:00
#13
dat gedrag heeft een reden en word slechts versterkt door wiet... hij moet gewoon even z'n kop legen..en dat gebeurt niet door er nog meer zorgen bij te smijten.
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik heb een ex die weinig uitvoerde, nooit ondernam, depressief was en daarbij dat op mij afreageerde en moeilijk intiem kon zijn, die ook de hele dag door blowde.
Maar: ik heb ook vrienden die de hele dag blowen die wel zeer normaal presteren, niet de hele dag thuis zitten, dingen ondernemen etc. Het zal dus toch aan twee dingen moeten liggen:
Situatie en persoonlijkheid, als iemand problemen weg blowt, heeft die gene dus problemen. Als je iemand zo veel mogelijk helpt de problemen op te lossen zal de drang om te blowen ook minder worden, als iemand met veel problemen in een keer stopt met blowen krijgt die namelijk een overload aan ongelukkigheid overzich heen die eerder onderdrukt was. Verder wordt een passieve persoonlijkheid versterkt door het blowen.

En.. je zat in het verkeerde subforum. Scroll even naar beneden voor je iets post.
T
TechNoraLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik denk toch dat iedereen zijn eigen problemen moet oplossen. Je kunt natuurlijk wel helpen als vriendin, maar ik vind dat je ook altijd waakzaam moet zijn tot hoever je gaat... Als je op een gegeven moment alleen nog maar geeft in een relatie is het ook echt niet goed. En vakanties aanbieden, zoals hierboven wordt geadviseerd zou ik persoonlijk nooit doen, omdat je toch niet over iemand anders zijn tijd kan beschikken? Hoogstens een weekendje, maar ongevraagd twee weken vakantie voor iemand boeken? Daar zou ik zelf erg pissig van worden.
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#16
TechNora zei:
Ik denk toch dat iedereen zijn eigen problemen moet oplossen. Je kunt natuurlijk wel helpen als vriendin, maar ik vind dat je ook altijd waakzaam moet zijn tot hoever je gaat... Als je op een gegeven moment alleen nog maar geeft in een relatie is het ook echt niet goed.
Klik om te vergroten...

Nee klopt, dat was ook precies mijn fout in het verhaal; mijzelf volledig op offeren in een poging hem wat gelukkiger te krijgen / houden. Uiteindelijk ging ik daar dus aan onderdoor en moest ik het uitmaken omdat ik door de stress die hij mij gaf uiteindelijk 2 weken zo goed als niet had geslapen. Hij ging laten trouwens stalken, daar had ie dan wel weer de motivatie voor.

Maar mijn excuses voor het offtopic gaan. Ik denk dat helpen in de vorm van er op in praten en met ideeën komen voor beiden onschadelijk is en potentieel wel handig.
c
chimera75Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Hoi,

Allemaal bedankt voor jullie reacties,geeft mij ook weer stof tot nadenken.
6 maanden geleden dacht hij alles weer een beetje op de rails te hebben,totdat er weer wat van een deurwaarder op de deurmat lag.
Toen is het eigenlijk begonnen.
Hij raakte ook zijn werk kwijt omdat zijn contract afliep en vertikte het om ww aan te vragen omdat hij zijn hand niet op wilde houden voor geld.
1 en 1 is nog altijd 2 dus zijn rekeningen werden ook niet betaald.
Deurwaarder hier,deurwaarder daar....en een zwaar balende vriend natuurlijk.
Maar toen heeft hij natuurlijk ook even geen geld gehad om wiet te halen.
Hij sliep niet meer,zweette zich helemaal lam en liep de hele dag met natte handen en onrust.
Daarna weer ff werk gehad en nu niet meer.
Wel ww aangevraagd op mijn aandringen enz enz...
Ik doe er alles aan om hem te helpen,en om dat hij zich weer goed gaat voelen.
Die vakantie is een leuk idee maar daar heb ik ook geen geld voor om voor 2 mensen een vakantie te betalen,helaas.
Als ik over zijn blowen begin zit hij gelijk op de kast,dus dat heeft geen zin om hem over te halen om te stoppen of te dwingen.
Ik heb wel aangegeven dat mijn geduld ook een keer opraakt wat regelen van zijn zaakjes betreft en dat hij zo onderhand wel eens van zijn fouten moet leren en niet steeds dezelfde fouten moet blijven maken.
Hem dumpen is misschien een optie maar ik ben niet voor de makkelijkste weg kiezen, mede omdat ik dan weet dat er helemaal niks meer van terecht komt en dat wil ik ook niet.
Ik weet dat hij meer in zijn mars heeft want het is beslist geen domme jongen,alleen ziet hij het gewoon niet meer zitten heb ik het idee.
Ik vind het niet erg dat iemand blowt,maar je moet wel je dingen blijven regelen en energie in je leven en relatie blijven steken.
Hij blowt al zeker 16 jaar,dus voor hem is het echt een gewoonte waar hij niet snel van al zal stappen.

ps:confused:orrie voor het posten in het verkeerde subforum,ben nieuw hier en wist niet precies waar ik het nu het beste neer kon zetten :flushed:
W
WillemijnLid
01-01-2024, 00:00
#18
hij zou beter hulp gaan zoeken...
een reisje voor 2weken , ok.
maar is zijn drang naar weed dan weg als hij terugkomt? :rolleyes:
kben m'n lief ook zo kwijtgeraakt
omdat ik teveel blowde :cry:
N
NorthawkeLid
01-01-2024, 00:00
#19
Je zou hem een brief kunnen schrijven waarin je precies verwoordt hoe je je voelt door z'n blowgedrag en hoe jij je toekomst met hem ziet als hij doorgaat en als hij stopt. Soms werkt dat beter dan een gesprek, vooral aangezien je al aangeeft dat hij daar geen zin in heeft. Je moet hem in laten zien dat jij het heel serieus meent en dat hij nu maar eens keuzes moet gaan maken.
M
MoonLid
01-01-2024, 00:00
#20
Mijn vriend blowt ook, ik ook trouwens maar iets minder dan mijn vriend.
Ik merk helemaal niks van dat alles wat jij beschrijft, mijn vriend regelt alle financiën, doet het huishouden, doet leuke dingen met me etc etc.
Lijkt mij dat dit toch echt met het karakter van je vriend te maken heeft hoor. Nou zal dat blowen het allemaal wel wat erger maken maar het zit 'm ook in de aard van het beestje. Als jij er niet tegen kunt moet je de relatie beëindigen want veranderen zal hij niet zomaar.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."