Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums1 juli, rookverbod

1 juli, rookverbod

41 antwoorden
9 weergaven
18-5-2026
b
billyLid
01-01-2024, 00:00
#1
Wat voor gevolgen zal het rookverbod hebben op de coffeeshop? En houdt het in dat er niet meer gerookt, dus ook niet geblowd, mag worden tijdens concerten??? Ik ga vaak naar reggae artiesten, en het kan toch niet zo zijn dat er dan niet gesmoked mag worden?

Ik vind dat je de verantwoordelijkheid bij de burger moet laten, maar ja, helaas denken ze er in den haag anders over.
F
FezzLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ben benieuwd hoe dit gaat uitpakken, nog 1,5 maand :rolleyes:
R
RielLid
01-01-2024, 00:00
#3
Enkel positieve gevolgen voor de coffeeshop. Het rookverbod geldt alleen voor tabak. Oftewel lekker pure joints roken :stoned:
H
HolymolyLid
01-01-2024, 00:00
#4
Mja, ik ga bv. vaak naar Waterfront waar je mag blowen, en daar zijn soms gave concerten etc. Ik kan me niet voorstellen dat ik opeens buiten voor de deur me blowtje moet gaan roken en dan snel weer naar binnen omdat ik anders was mis, echt een misstap dat je in discotheken etc. niet meer mag roken/blowen, alleen voor café's, kroegen en restauranten vind ik het wel fijner zonder die stank, maar in een discotheek man...
p
paraobiLid
01-01-2024, 00:00
#5
Idd kut dat je niet meer mag roken in discotheken etc.. :/
H
HolymolyLid
01-01-2024, 00:00
#6
Word inderdaad echt lastig ook, want iedereen moet dan voor de deur gaan staan roken/blowen, maarja bij grotere discotheken is het echt geen pretje om voor de deur te staan aangezien er een grote rij staat met mensen die erin willen..Dus ben heel benieuwd hoe en wat!
j
jcutterLid
01-01-2024, 00:00
#7
Dus als je rokend een gewapend overval pleegt, word je voor 3 dingen gestraft? Vet jah..
s
shokoraLid
01-01-2024, 00:00
#8
Jammer dat dit ook voor discotheken/coffeeshops geldt, vind het toch altijd wel lekker om even een jointje te paffen bij muziek. Gezien het alleen voor tabak geldt, kan je denk ik nog wel gewoon pure wiet roken op feesten? (hoewel dat moeilijk controleren wordt).

Nouja, iig nog meer reden om naar kraakfeesten te gaan ipv disco.
j
jcutterLid
01-01-2024, 00:00
#9
Hmm, kraak feesten lijkt mij ook wel erg relaxed :hearteyes:
Nog nooit geweest btw..
H
HolymolyLid
01-01-2024, 00:00
#10
Als je wel puur wiet mag roken dan is dat beter, want hoe de fuck willen ze controleren dat er geen tabak bij is, maar dat kan dus wel leiden dat ze zeggen, als je wil blowen doe je het maar buiten omdat er meestal toch wel tabak in zit, en voor de hasjrokers is het ook slecht nieuws.
Maarja, die moeten dan maar een bluntje draaien met puur hasj, maar dan zit er weer tabak in de blunt :smoke:
B
BlackRobBluntLid
01-01-2024, 00:00
#11
jcutter123 zei:
Hmm, kraak feesten lijkt mij ook wel erg relaxed :hearteyes:
Nog nooit geweest btw..
Klik om te vergroten...

Heel goed punt. Voortaan alleen nog maar illegale feestjes dus :beer:
P
PaddoboyLid
01-01-2024, 00:00
#12
ach, hier in belgie mag je dat al een jaar niet meer :smoke:
het went wel
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#13
CoffeeshopsHet verbod zou dus ook moeten gaan gelden voor de coffeeshops. Daar mag straks alleen nog gerookt worden als de wiet in een aparte, rookvrije ruimte wordt verkocht.....
Klik om te vergroten...

Aldus een nieuws bulletin van RTL. Ik ben ook eens benieuwd hoe het gaat lopen allemaal. Ik denk dat er veel uitbaters onder gaan lijden.
Dat ze het roken in een restaurant verbieden vind ik prima, maar in een discotheek / coffeeshop? We wachten maar gewoon netjes af hoe het gaat lopen
l
lucifer in the skyLid
01-01-2024, 00:00
#14
Paddoboy zei:
ach, hier in belgie mag je dat al een jaar niet meer :smoke:
het went wel
Klik om te vergroten...

in belgie mag je toch nog steed overal roken... cafe's en discotheken. alleen in geen enkel restaurant
R
RielLid
01-01-2024, 00:00
#15
hahaha :beer:
h
honingolieLid
01-01-2024, 00:00
#16
ik rook alleen maar puur, zal er alleen wel niet ingaan op feesten enzo.. :(
Verder heb ik er geen problemen mee, tabak is troep en de rook stinkt.
S
SkippyLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik geloof echt niet dat ze dat er door krijgen, in een shop hoor je te blowen !
P
PaddoboyLid
01-01-2024, 00:00
#18
lucifer: jammer genoeg van niet, die cafe's zijn er ook al rookverbod, met wat enkele uitzonderingen tegengekomen.
maar je mag in openbare binnenplaatsen niet meer roken
s
shokoraLid
01-01-2024, 00:00
#19
Skippy zei:
Ik geloof echt niet dat ze dat er door krijgen, in een shop hoor je te blowen !
Klik om te vergroten...

Het rookverbod is er al lang doorheen, weinig aan te doen nu.
B
BlackRobBluntLid
01-01-2024, 00:00
#20
shokora zei:
Skippy zei:
Ik geloof echt niet dat ze dat er door krijgen, in een shop hoor je te blowen !
Klik om te vergroten...

Het rookverbod is er al lang doorheen, weinig aan te doen nu.
Klik om te vergroten...

Behalve keihard negeren.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."