Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums1 juli, rookverbod

1 juli, rookverbod

41 antwoorden
16 weergaven
18-5-2026
R
RielLid
01-01-2024, 00:00
hahaha :beer:
h
honingolieLid
ik rook alleen maar puur, zal er alleen wel niet ingaan op feesten enzo.. :(
Verder heb ik er geen problemen mee, tabak is troep en de rook stinkt.
S
SkippyLid
Ik geloof echt niet dat ze dat er door krijgen, in een shop hoor je te blowen !
P
PaddoboyLid
lucifer: jammer genoeg van niet, die cafe's zijn er ook al rookverbod, met wat enkele uitzonderingen tegengekomen.
maar je mag in openbare binnenplaatsen niet meer roken
s
shokoraLid
Skippy zei:
Klik om te vergroten...

Het rookverbod is er al lang doorheen, weinig aan te doen nu.
B
BlackRobBluntLid
shokora zei:
Skippy zei:
Klik om te vergroten...

Het rookverbod is er al lang doorheen, weinig aan te doen nu.
Klik om te vergroten...

Behalve keihard negeren.
F
FlameonLid
Ik denk dat veel kroegbazen er ook niet blij mee zullen zijn. Dus als de gasten het negeren, betwijfel ik of ze wel streng op zullen treden. Echter staat daar geloof ik tegenover dat men een flinke bekeuring krijgt als de controleurs binnen komen en sigarettenrook zien :smoke:

We gaan het maar gewoon afwachten hoe het gaat lopen :)
m
mattskovicLid
zouden er dan ook enkel pure voorgedraaide komen in shops ? of heb ik dat verkeerd? en nog een vraagje hoe zit het dan met het blowen met tabak in? mogen deze op de straat gaan staan of moet de coffeeshop bv. een rokerstent op de binnenplaats zetten ?
d
dollegekskeLid
weet zeker dat er dan niemand in een kroeg/cafe zit, iedereen staat buiten te roken..
O
Oom KlaasLid
't Roken van wiet en tabak in een coffeeshop zou totaal idioot en vooral hypocriet zijn...
Coffeeshops zijn er natuurlijk voor de verkoop van wiet/hasj maar ook voor het centreren van het gebruik, dus zodat niet jan en alleman op straat staat te blowen onder 't afdak van de aldi. Door coffeeshops word er (volgens mij....?) minder openbaar geblowd en minder overlast, doordat het dus gecentreerd word op 1 plek....Door mensen dus de coffeeshop uit te jagen krijg je weer lekker overlast op de straat (of nog meer overlast...) en dat is iets wat men ook wil voorkomen...Dus mensen lekker laten roken en blowen in de shops, beste keuze :)
L
LauuLid
tja dan gaan de discotheken leren meuren naar zweet :hearteyes:

wordt een gezellige boel
M
MokerLid
Oom Klaas zei:
Door mensen dus de coffeeshop uit te jagen krijg je weer lekker overlast op de straat (of nog meer overlast...) en dat is iets wat men ook wil voorkomen.
Klik om te vergroten...

Ik denk dat ze zulk soort redenen graag zouden willen gebruiken tegen wiet, dan dat ze daadwerkelijk de juiste oplossing gebruiken.
B
BlackRobBluntLid
Moker zei:
Oom Klaas zei:
Door mensen dus de coffeeshop uit te jagen krijg je weer lekker overlast op de straat (of nog meer overlast...) en dat is iets wat men ook wil voorkomen.
Klik om te vergroten...

Ik denk dat ze zulk soort redenen graag zouden willen gebruiken tegen wiet, dan dat ze daadwerkelijk de juiste oplossing gebruiken.
Klik om te vergroten...

Blowen op straat veroorzaakt geen overlast, mensen dénken er last van te hebben :rolleyes:
M
MokerLid
precies, hebben ze er geen last van dan zorgen ze wel dat ze er last van krijgen.
H
HolymolyLid
Moker zei:
Oom Klaas zei:
Klik om te vergroten...

Klik om te vergroten...

Het is eerder zo dat mensen denken dat ze overlast krijgen door mensen die blowen op straat -> overheid schaft gedoogbeleid af.
e
eelco_jeweetLid
Re:

Lauu zei:
tja dan gaan de discotheken leren meuren naar zweet :hearteyes:

wordt een gezellige boel
Klik om te vergroten...

dat wordt lachen--------> :tearsofjoy:
n
njiremLid
Ach ik werk zelf in de horeca, opzich goed dat ze t afschaffen, vieze vuile gore rook als je aan een tafel staat. Maarja, dan loop je naar buiten en staat iedereen NAAST elkaar te paffen...nou dan is t netzo erg hoor! en de rook trekt ook wel naar binnen. En wel es langs een rookpaal op t station gelopen...reken maar dat er daar een rookwolk hangt. Achja, echt zin zal t niet hebben,
S
Scooby-DooLid
voortaan dus aleen pure wiet roken in de kroeg :grin:
S
SnuifdoosLid
Haha. niet roken in een coffeeshop. Ik dacht dat Nederland niet ging meedoen met die hype, maar dit is toch belachelijk? Waar zijn die cool ingerichte coffeeshops dan voor, en die zeteltjes? In Maastricht lopen ze te klagen van overlast van drugstoeristen, maarja, als je ze allemaal op straat zet wordt dat toch veel erger? Dan kunnen ze evengoed drive-thru kraampjes ervan maken, netjes in rijen opgesteld aan de grens.

Dat van die discotheken vind ik ook wel lame. pille kan je late teste en pakke zo veel je wil, maar steek geen sigaret op of je vliegt buiten.

Niet dat België beter is, want hier zijn ze stilaan ook de brandstapel aan het aansteken voor alle rokers.
L
LauuLid
gaan ze dan ook pure joints voordraaien...voor mensen die niet kunnen draaien zoals ik?

zo ja dan worden ze duurder lijkt me

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."