Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTips met starten Wiet...

Tips met starten Wiet...

31 antwoorden
13 weergaven
18-5-2026
m
maxrelax07Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Binnenkort ga ik eens wiet proberen en daar komt bij: IK ROOK NIET.
Ik zou graag zo hi/stoned mogelijk zijn zonder te moeten overgeven of constant te hoesten (ik rook niet :mrgreen: )

Zijn er enige tips voor maximaal genot?
K
KxtelLid
01-01-2024, 00:00
#2
Haal 1 voorgedraaide bij je lokale coffeeshop en rook totdat je het een beetje voelt, je kan daarna altijd nog op bouwen!
h
henkie84Lid
01-01-2024, 00:00
#3
- Niet elke prikkeling van rook zien als een reden om te gaan hoesten, probeer je in te houden
- Rook het niet puur (vind ik persoonlijk nog kutter in m'n keel dan met shag)
- Als je shag gebruikt, milde shag is, tja, milder
- Overgeven van een wiet heb ik eigenlijk alleen in combinatie met teveel alcohol
- Vraag in de shop (als je het daar haalt), naar hun sterkste wiet
- Als je het roken niet ziet zitten, maak een spacecake!
- Niet al te grote hijsen in één keer nemen
- Rook het in een joint en dus niet in een waterpijp

Mocht dit niet helpen is m'n laatste tip:
- Niet zo zeiken! :stoned:
l
lysergine25Lid
01-01-2024, 00:00
#4
rook nooit tabak !!!!!

koop ergens wat cake ....
of smeer wat hasjolie op een muffin, vermijd iedere vorm van rook.

:hearteyes:
j
jcutterLid
01-01-2024, 00:00
#5
Probeer het idd puur binnen te krijgen. Anders zou ik het in een waterpijp gaan roken. Zorg voor lekker eten, muziek en een computer waarmee jij je kan vermaken. Je gedachtengang tijdens een sterke wiet high, is enorm lekker :hearteyes:
Laat je zelf vervolgens niet betrappen op gebruik wat lijkt op een verslaving, want cannabis is verslavend. De afkick is niet zo erg prettig en als je veel stoned bent, dan gaat je school, werk er ook onder lijden. Terminste; dat is mogelijk. Ligt eraan hoe je karakter is natuurlijk he :wink: Maar veel suc6 ermee! Blowen is lekker :stoned:
D
Detroit303Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Rook door de bong! Desnoods niet puur: steek je joint gewoon op je bong. Zo komt het heel zacht binnen. (moet je wel een bong hebben..)
Zorg voor eten, muziek en een persoon om te neuken. :grin: (of wat porno bij gebrek aan)

Chill ze
P
PetricovLid
01-01-2024, 00:00
#7
Bong voor joint is heel makkelijk te maken.

Men nemen een petfles.
- Maak een gaatje in de dop en doen hier een holle pen door heen.
- Zorg dat je de bovenkant weer goed luchtdicht aftaped met bijv ductape.
- Maak een gaatje aan de zijkant van de petfles, ongeveer 2 a 3 cm boven de onderkant.
- Steek hier ook weer een holle pen in.
- Zorg ook hier dat deze goed lucht dicht zit.
- Water in de fles dat net de onderste pen onder water staat.
- Joint in die pen.
- Zuigen aan de bovenste pen, klaar is kees
p
pieter-bLid
01-01-2024, 00:00
#8
het is natuurlijk niet echt slim het niet verslavende wiet te combineren met het o zo verslavende tabak.
spacecake is niet echt aan te raden omdat je het niet goed doseren kan.

koop erg droge wiet, en laat iemand een puur klein sticky voor je draaien.
m
maxrelax07Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Wat is een Sticky ?:flushed:
Is de dosis van belang bij een spacecake?
wat vinden jullie van een waterpijp?
Bedankt voor de reacties!
e
exactLid
01-01-2024, 00:00
#10
een sticky is gewoon een joint :mrgreen:

en ik zou als ik jou was gewoon de wiet puur door een waterpijp roken :wink:
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#11
Je zit in het verkeerde subforum, voor wiet moet je zijn in de coffeeshop. Ik verplaats hem ff voor je.

En over wiet: Als je nog nooit gerookt hebt is het zonde te wennen aan shag in jointjes, maar het rookt het zachst. Ik moest zelf niet hoesten toen ik voor het eerst blowde en ik had ook nooit gerookt (rook na 3 jaar ook nog steeds geen sigaretten). Maak je eerste paar jointjes niet té sterk, sommige mensen zijn gevoeliger dan anderen.
m
maxrelax07Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik heb zojuist vernomen dat weed mijn mond/keel volledig zou uitdrogen en mijn speeksel zou 'op' zijn...

ER werd mij dan aangeraden om cola te drinken.
Is dit goed?
D
Detroit303Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Maakt niet uit wat je drinkt. Persoonlijk hou ik wel van multivruchtensap, of een biertje. Neem gewoon iets dat je lekker vind.
Een droge mond krijg je zoiezo. (AKA 'plakbek') :beer:
p
pieter-bLid
01-01-2024, 00:00
#14
maxrelax07 zei:
Wat is een Sticky ?:flushed:
Is de dosis van belang bij een spacecake?
wat vinden jullie van een waterpijp?
Bedankt voor de reacties!
Klik om te vergroten...

die van 0.33 is een sticky.. een sticky is een klein jointje.
waterpijp moet je niet doen..dan wordt je uit je sokken geblazen.. cake is lastig doseren, en het slaat pas laat in. de kans dat je ongeduldig teveel neemt, en je tollerantie laag is, is groot...en dan ga je een mega kut ervaring tegemoet.
m
mocridheLid
01-01-2024, 00:00
#15
:)
s
seraphiniaLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik kan je puur roken door een waterpijp aanraden. Gewoon de waterpijp volhijzen en dan rustig de rook er uit halen. Ik zou vermijden dat je over het randje gaat van echt hard hoesten, dat komt meestal niet meer goed de rest van de avond, een beetje hoesten mag wel, maar ga geen gekke dingen doen.

Je kan ook natuurlijk spacecake of hasjmelk nemen.
S
SkippyLid
01-01-2024, 00:00
#17
zo jullie willen hem wel laten knallen met een bong :grin: :stoned:
m
maxrelax07Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Even samenvatten:

Puur wiet (geen tabak)
INdien mogelijk waterpijp...
LIever geen spacecake (moelijk te doseren)
Smoken met een kenner
Rook zo lang mogelijk binnen houden om rapper high te worden

Zou ik eerst wat spacecake eten en in afwachting de spacecake z'n werk doet een jointje smoken?
m
maiskorrelLid
01-01-2024, 00:00
#19
Mijn ervaring is dat bijna alle mensen die beginnen met blowen en nog nooit hebben gerookt meestal niet echt stoned worden de eerste keer/ Omdat ze het simpel weg niet goed over hun longen doen, en anders na pas 20% van de rook geinhaleerd te hebben het al uithoesten. Wat je dus zou kunnen doen is eerst een paar trekken van een sigaret nemen met iemand erbij die al kan roken. Die kan je dan vertellen of je het goed doet. En verder hoe vies de hijsen ook zijn gewoon even doorzetten, je krijgt er ook iets nice voor terug :wink:
D
DumpyLid
01-01-2024, 00:00
#20
ik zou een paar plakken cake nemen en dan flink aan de bong gaan, tijdens het vullen van de bong voor de volgende hit steek je ondertussen een lekker jointje aan. Het is immers je eerste keer dus dan zou ik lekker rustig beginnen zoals ik beschreven heb.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."