Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTips met starten Wiet...

Tips met starten Wiet...

31 antwoorden
14 weergaven
18-5-2026
A
AnnæLid
01-01-2024, 00:00
#1
Lekker op een rustig plekje gaan zitten met TV en verwarming
lekker wat te eten en te drinken, gewoon wat je lekker vindt.

Gewoon rustig aan wat trekjes nemen en het kan ook gewoon zonder te hoesten dus ik zou maar lekker genieten van je eerste jointje!
]
]-[IG]-[Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik zou heel voorzichtig met een sigaretje beginnen om eerst te leren hoe je rook inademt. Want geloof me, als je echt nog nooit over je longen hebt gerookt gaat het je niet lukken de eerste keer met wiet, en ga je hooguit de rest van de dag hoesten met een "kutsmaak" in je mond. Kijk of je goed tegen het inhaleren van rook kan, sommige mensen kunnen de eerste keren al goed inhaleren, sommige moeten bij de kleinste haaltjes al hoesten. Als je bij de 2e groep hoort zijn er verschillende truucjes om de rook wat koeler te maken.

Allereerst is er natuurlijk de waterpijp, zoals sommigen hierboven al hebben uitgelegd. Verder kun je ook hele kleine haaltjes nemen. Dit is een soort techniek, die bij mij redelijk werkt. Je neemt eerst een klein hijsje, sluit je mond dan, wacht een miliseconde en adem de rook in. Op die manier zuig je niet met je longen aan de brandende joint. Ook kun je van je vingers een soort koker maken (net als bij.. jeweetwel), en vervolgens de joint tussen je ringvinger en pink steken. Als je nu aan de bovenkant van je hand rustig de lucht "in je hand" inademt neem je ook een trekje van je joint, maar opnieuw gekoelde lucht.

Naarmate je dit soort dingen vaker doet zul je ook normaal kunnen gaan roken, maar het is in het begin ff lastig als je niet goed tegen rook kunt.
n
nicolaiLid
01-01-2024, 00:00
#3
maxrelax07 zei:
Even samenvatten:

Rook zo lang mogelijk binnen houden om rapper high te worden
Klik om te vergroten...

dit moet je absoluut niet doen. is alleen maar slecht voor je. de werkzame stof in wiet bindt zich heel snel vast aan je vetweefsels dus het is niet nodig om het lang in te houden...worden je tanden alleen maar geel van, en je longen worden sneller zwart.
S
SuntabletLid
01-01-2024, 00:00
#4
pipoxyz zei:

die van 0.33 is een sticky.. een sticky is een klein jointje.
Klik om te vergroten...

ik raad ook zo een sticky aan
en doe er gewoon geen tabak bij... tabak is kut!

pas wel op: je loopt risico op een lachkick :grin:

Tip tegen een droge mond (dit vind ik altijd lastig): drink kleine slokjes multivruchtensap ofzo.. enorm lekker na een jointje :hearteyes:
W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik raad je toch ook een waterpijp aan, liefst een grote waar ijsklontjes in kunnen enzo. Dan kun je goed puur roken zonder te moeten hoesten.

Doordat de lucht dan gekoeld is komt het minder hard aan en kun je veel dieper inhaleren, daarom dat er gezegd word dat je van je sokken geblazen gaat worden. Natuurlijk kun je ook gewoon voorzichtig niet te diep inhaleren.
j
jcutterLid
01-01-2024, 00:00
#6
En opeens word je overdonderd door een rot druk op je ogen en moet je lachen om de dingen die je denkt. Wiet laat mij denken aan dikke chips vretende blonde vrouwen die onder het genot van een magere sukkel in hun foef; scheten laten!
d
dollegekskeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik rookte ook eerder een joint dan een sigaret.. Nu ook nog zelfs, rook alleen joints, alle sigaretten sla ik af
De 1e keer lukte t niet.. kwist niet hoe ik over mijn longen moest roken .. :openmouth: Maar je moet het gewoon rustig op bouwen.. niet als een gek die jonko oproken maar gewoon rustig hijsjes nemen . gewoon even wat manieren proberen :wink:
W
WelhallodaarLid
01-01-2024, 00:00
#8
Er zijn zat mensen die eerst alleen blowde zelf heb ik de eerste keer toen ik blowde alleen maar gehoest en niks gemerkt. daarna heb ik eerst leren roken en toen gaan blowen. ik rook nog steeds
c
crazyfool_girlLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik zou niet gelijk teveel gaan smoken!! je denkt vaak ook in het begin dat je niks voelt enzo, maar dat duurt even! dus neem eerst 2 heisjes.. en wacht tot je het voelt.. en is het fijn kan je altijd nog meer nemen. bevalt het niet (dat kan ook) dan heb je maar weinig binnen en is het zo voor bij!!!!!!!! :stoned: :stoned: :stoned: veel plezier! :smoke:
B
BertHerrerLid
01-01-2024, 00:00
#10
Kxtel zei:
Haal 1 voorgedraaide bij je lokale coffeeshop en rook totdat je het een beetje voelt, je kan daarna altijd nog op bouwen!
Klik om te vergroten...
Waarom moet hij die nu voorgedraaid gaan kopen in een shop, das toch alleen maar waste of money ?



jcutter zei:
Anders zou ik het in een waterpijp gaan roken. :
Klik om te vergroten...
Waterpijp = verspilling om je weed te roken
Een bong is gemaakt om weed te roken,
maar dat is dan wss weer te straf voor de eerste keer ...



pieter-b zei:
het is natuurlijk niet echt slim het niet verslavende wiet te combineren met het o zo verslavende tabak.
spacecake is niet echt aan te raden omdat je het niet goed doseren kan.

koop erg droge wiet, en laat iemand een puur klein sticky voor je draaien.
Klik om te vergroten...
Dit is iemand met gezond verstand!
enja probeer ook gewoon eerst een sigaret,
alsj niet door hebt hoe je in je longen moet inhaleren dan zal j niet veel voelen :)
van een sigaretje zal je niet doodgaan hoor -_-'
btw: eerste keer alsj wil inhaleren, trek aan je zaf en doe alsof je schrikt ofzo,
klinkt dom, maar zo zalj inhaleren zonder pijn te hebben in je keel of te hoesten ; het werkt :wink:
aaaah, i remember my first time... :sunglasses:
B
BertHerrerLid
01-01-2024, 00:00
#11
Re:

Varry zei:
Maakt niet uit wat je drinkt. Persoonlijk hou ik wel van multivruchtensap, of een biertje. Neem gewoon iets dat je lekker vind.
Een droge mond krijg je zoiezo. (AKA 'plakbek') :beer:
Klik om te vergroten...

Ik eet altijd sinaasappels, lekker sappig + je hebt iets gegeten, voor het geval dat je zo'n vreselijke honger krijgt :) Alles smaakt echt zooo lekker alsj poane bent :grin:
I
IdonotfinditLid
01-01-2024, 00:00
#12
Om te inhaleren doe je zo: je "zuigt" op je sigaret, je neemt hem uit je mond en ademt in, en best even later ook uit. Doe eerst eens een sigaretje en dan een joint, dan weet je hoe het moet. Anders rook je hem op zonder te inhaleren, en dat zou zonde van het geld zijn...

Edit: pak wat druivesuiker of eender welke snelle suiker mee voor als je het gevoel hebt dat het slecht gaat... Een tip die ze mij gaven de eerste keer, ik weet zelf niet of het echt betrouwbaar is...
Begin ook met kleine trekjes, dan begin je het te voelen en als je nog meer wil kan je dat nog altijd. Stop op tijd, wanneer je voor jezelf vindt dat het goed is. En zorg liefst dat er iemand bij is die nuchter/ minder stoned als jou is, of iemand die ervaring heeft...

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."