Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHoe erg fucked je brain met wiet?

Hoe erg fucked je brain met wiet?

22 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
B
BartyoLid
01-01-2024, 00:00
#1
jcutter zei:
(Lang) durig blowen; kan zelfs wel voor een klaplong zorgen..
Klik om te vergroten...
Hier zit ik geloof ik dicht tegenaan :(
W
WromtraxLid
01-01-2024, 00:00
#2
Mijn vraag:

Hoe erg verneukt wiet je hersens? Wat doet het met die massa daarboven :confused:
B
BlackRobBluntLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ligt er maar net aan hoe veel je smoked.
C
CensLid
01-01-2024, 00:00
#4
nauwelijks..
heb het ook maar van horen zeggen maar het werd bevestigd door mn ANW Leraar..
uit onderzoek is gebleken dat Cannbisgebruik de hersens niet nadelig beinvloed

dus geen geheugenverlies e.d..
mocht je dat toch hebben ligt het waarschijnlijk aan jezelf ^^
j
jcutterLid
01-01-2024, 00:00
#5
Op korte termijn; zijn er wel degelijk verschillen merkbaar; korte termijn geheugen, woordenschat die minder word, je word apatisch en wie weet komen er ook melancholische gevoelens naar boven.

Bij onthouding; worden de merkbare verschillen; weer recht getrokken zoals dat eerst ook het geval was.

(Lang) durig blowen; kan zelfs wel voor een klaplong zorgen..
B
BlackRobBluntLid
01-01-2024, 00:00
#6
jcutter zei:
Op korte termijn; zijn er wel degelijk verschillen merkbaar; korte termijn geheugen, woordenschat die minder word, je word apatisch en wie weet komen er ook melancholische gevoelens naar boven.

Bij onthouding; worden de merkbare verschillen; weer recht getrokken zoals dat eerst ook het geval was.
Klik om te vergroten...


Ook krijg je de neiging om sterk te gaan overdrijven :P
b
buzzriderLid
01-01-2024, 00:00
#7
@ jcutter: de symptomen die jij opnoemde kloppen grotendeels, maar overwegend wanneer je op jonge leeftijd begint te blowen omdat je dan nog in ontwikkeling bent. Volwassenen hebben hier dus volgens mij minder last van
j
jcutterLid
01-01-2024, 00:00
#8
Dat kan wel kloppen.
Ik blow vanaf mijn 12ste, dus dat gaat wel voor mij op idd.
D
DreamerOfDreamsLid
01-01-2024, 00:00
#9
ik geef cutter ook gelijk, de eerste jaren zal je dat wel ontkennen maar daarna...
T
TrippyShitLid
01-01-2024, 00:00
#10
DreamerOfDreams zei:
ik geef cutter ook gelijk, de eerste jaren zal je dat wel ontkennen maar daarna...
Klik om te vergroten...
Dit is echt waar. begon zelf op mn 14e tot mn 16e dagelijks geblowed. in het begin dacht ik dat er helemaal niks aan de hand was etc.. maar pas als je stopt merk je wat wiet KAN doen. Ik ben een heel stuk socialer, betere band met mn ouders omdat ik die nu niet hoef te onlopen als k weer is stoned was. Sport weer, heb werk, dagelijkse ritme is weer helemaal terug etc. afentoe blow ik nog wel is , dan is het nog wel leuk.. maar een vrije aardige tijd dagelijks blowen heeft wel zeker een nadelig effect op je dagelijks leven. Wie dit hard ontkent is waarschijnlijk nog nooit gestopt en zal dit ook neit snel doen..
a
acidboyLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ben ik het niet helemaal mee eens. Ik ben al meerdere keren gestopt met blowen, paar keer voor een langere tijd (denk dan aan 6 maanden tot een jaar). Ik merk dan wel dat ik fitter ben, wat uitgeslapener, etc.
Maar zoals nu, blow ik wel weer elke dag, maar ik sport wel gewoon (ook elke dag), ik ga gewoon elke dag naar mijn stage-adres en ik ga daar gewoon de benodigde 30 punten halen en ik ga gewoon mijn propedeuse halen dit jaar...

Dus ergens zal je vast wel een punt hebben, maar voor mij gaat het niet op.

Oh en de band tussen mij en mijn ouders is nooit verstoord geweest door het blowen.
T
TrippyShitLid
01-01-2024, 00:00
#12
Dat is hardstikke mooi. En ik heb het ook wel een beetje over kam geschoren misshien :P
Maar ik merk(te) toch wel in mijn omgeving dat de meerderheid dit wel heeft. Helemaal als je ouders het dagelijks blowen niet accepteren wat, zeker bij een puber, toch wel redelijk logisch is. Maar natuurlijk geld dit voorbeeld niet voor iedereen.
E
EwieLid
01-01-2024, 00:00
#13
Als het al mogelijk is, dan ben je d'r gewoon gevoelig voor denk ik. Net zoals sommige mensen na één trekje van een joint het al helemaal slecht worden.
M
MiNiMaLiSDopeLid
01-01-2024, 00:00
#14
ik word de dagen na weedgebruik erg paranoia en krijg negatieve gedachtes.. geen inbeelding dus. maar het gaat over hoor :grin: en als ik blijf smoken worden deze gwn uitgestelt tot ik stop
boeieeeuh
C
CarelessLid
01-01-2024, 00:00
#15
Nou wiet heeft toch aardig met mijn brain gefucked, maar ik moet wel zeggen het is niet alleen de wiet het zijn ook de mensen waar je mee omgaat de gehele levens styl.
En helaas komen we hier idd te laat achter ikzelf heb nu sinds een half jaar dat ik gewoon egt wil kappen met het goedje, niet omdat het zulke nadelige gevolgen heeft op me, maar het kost me 80 euro per week en meestal kan ik er niet eens meer optimaal van genieten, wiet is niet een drug voor elke dag je word er laks door en denk alleen maar aan stoned worden.
Geloof me ik blow helaas nu al 7 jaar elke dag met maar 1 keer een stop van 3 weken en dit omdat ik op vakantie was met mijn ouders
E
EwieLid
01-01-2024, 00:00
#16
Bartyo zei:
jcutter zei:
(Lang) durig blowen; kan zelfs wel voor een klaplong zorgen..
Klik om te vergroten...
Hier zit ik geloof ik dicht tegenaan :(
Klik om te vergroten...

Daar heb ik nou echt nog nóóit van gehoord, lijkt mij ook dikke onzin tenzij iemand een bewijs ervan heeft... Maar dat je woordenschat minder word is absoluut waar!

"Ik moest uh, die uhmmmmm...... vis...? nee, ik moest de kip nog uit de diepvries halen!"
P
PsychedelicwarriorLid
01-01-2024, 00:00
#17
Wiet zorgt ervoor dat ik minder grip heb op mijn vocabulaire, het maakt me onzeker & paranoia de maanden erna.

Dit komt alleen voor indien ik een tijdje heb geblowt; bev. een week lang 24 uur lang :stoned:
A
Afghaan-GekLid
01-01-2024, 00:00
#18
wiet maakt me erg dichterlijk- geen problemen met woorden vinden.

wiet doet me rustiger aan doen.. niet sloom , maar gewoon een gezonder werkritme;geen zin om stress te krijgen.Daardoor denk ik meer na , om minder nutteloos werk te doen , en efficienter te zijn.

tussen 2 grote klussen in zorgt een pijpje wiet ervoor dat ik weer snel op krachten kom , en de spanning snel kwijt ben, zdat ik met helder hoofd, en gezond verstand verder werken kan.

na een grote inspanning ben ik door een dikke joint snel weer "gezellig" ben -in plaats van kapot en versuft in de luie stoel te zappen .
hierdoor is het samen eten na werk wat gezelliger voor mijn tafelgenoten..

kortom - werk en wiet gaan perfect hand in hand- voor mij persoonlijk.
ken wel je grenzen, een paar sucks is heel anders dan 4 gram wegpaffen .
W
WirwarLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ewie zei:
Bartyo zei:
jcutter zei:
(Lang) durig blowen; kan zelfs wel voor een klaplong zorgen..
Klik om te vergroten...
Hier zit ik geloof ik dicht tegenaan :(
Klik om te vergroten...

Daar heb ik nou echt nog nóóit van gehoord, lijkt mij ook dikke onzin tenzij iemand een bewijs ervan heeft... Maar dat je woordenschat minder word is absoluut waar!

"Ik moest uh, die uhmmmmm...... vis...? nee, ik moest de kip nog uit de diepvries halen!"
Klik om te vergroten...
Bewijs... nee.
Ik blowde al ongeveer 5 jaar iedere dag en heb uiteindelijk 2 keer achter elkaar een klaplong gehad.
Nou is dit waarschijnlijk gekomen doordat ik vroeger zo hard gegroeid ben, maar ik ben er in het ziekenhuis wel achter gekomen dat je door blowen meer kans op een klaplong heb.

Ik wil niemand bang maken ofzo hoor.. maar bij mij is het waarschijnlijk wel door het blowen gekomen.
V
VidaLoCaLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ik vindt wiet erg vreemd ik blijf er een tijdje af.
Ik rookte een halfjaar geleden zo ongeveer 20 euro per dag.
In vakantie toen elke dag door zo 3 weken ongeveer denk ik.

Dan tot nu weekje geleden was ik 50 gaan halen heb ik met vrienden opgerookt.
En die avond ben ik paranoiia geworden ik zag overal mensen, monsters, stemmen.
Ik zag bomen in monsters veranderen en die kwamen naar me toe.
Nu heb ik dit paranoiia gevoel nog als ik savonds op de bus zit begin ik te denken dat ik op een metrostation zit met zo flikkerende lichten etc.

Komt dit door de wiet, vind ik erg vreemd.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."