Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsBeginnen met blowen

Beginnen met blowen

36 antwoorden
9 weergaven
18-5-2026
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#1
Doe het niiiieeet! Stay in school kids!
G
GeminiLid
01-01-2024, 00:00
#2
^ :grin:
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#3
De eerste paar keer dat het goed werkt wordt je zwaar, wat trager, ontzettend relaxed en echt alles kan grappig zijn, dus er komen snel lachkicks.. en dat doet heel erg denken aan de slappe lach die kinderen wel eens hebben, je kan gewoon niet stoppen met lachen en da´s erg leuk. Het gaat haast nooit mis, maar als het mis gaat is het vaak te veel, of te snel in te korte tijd, dus rook rustig en als je al heel stoned bent, rook dan als je niet zo ervaren bent, niet persé meer. Als het fout gaat, voel je je gewoon wat minder goed, echt gevaarlijk is het niet.

Het grootste risico in mijn ogen is jaren later terug kijken op die eerste keer en realiseren dat je al jaren elke dag blowt.. maarja dat gebeurd volgens statestieken maar 10% van de blowers, zoals ik :)
b
buzzriderLid
01-01-2024, 00:00
#4
En ik :grin:

Verder: wat gNuxx zegt klopt wel, puur roken is het beste, maar enkel wanneer je het blowen al gewoon bent. ga dus niet van de eerste keer een pure joint roken! Test eerst wat je zelf aankan, begin met een lichte joint en ga dan zwaarder als je dit zelf wilt.
Je kan stoned worden waarbij je een licht tot zwaar mellow gevoel gevoel hebt, of je kan high worden wat met zich meebrengt dat je je euforisch gaat voelen en met de domste dingen lacht, maar de aard van dit gevoel hangt af van persoon tot persoon.
Het enige wat je eigelijk moet weten is "go with the flow", of anders gezegd "laat het gewoon komen en zie wat er gebeurd". En onthoud goed, MOEST je je slecht voelen, hou dan gewoon in gedachten dat het slechts door de wiet is en dat het zo weer voorbij is :wink:

ps: het klinkt cliché, maar weet wanneer het meer dan een gewoonte word.

Alvast veel plezier toegewenst!
G
Green_leafLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik was van plan het gewoon 1 keer te doen en dat niet meer.
I rook sowieso al niet maar er zijn van die dingen die je eens in je leven gedaan moet hebben in mijn ogen. En blowen is daar één van.

En moet eerlijk toe geven dat ik het ook wel beangstigend vind om drugs te roken.
Dat is me wel meegegeven in mijn opvoeding.
Maar het is wel vet om echt overal om te lachen en vet relaxed te zijn.

En hoe haal je die geur na die tijd van je af?
Het lijkt me kut om thuis te komen, meurend naar die joint.
M'n ouders flippen geheid.... :smilingimp:
G
GeminiLid
01-01-2024, 00:00
#6
Door buiten te blowen. Of als je binnen blowt, neem wat schone kleren mee of spuit je onder met deo.
Als je echt het idee hebt dat je je ouders op deze manier echt niet onder ogen kunt komen is het heel simpel, mijd ze zoveel mogelijk. Zeg dat je moe/ziek bent en ga meteen naar boven. Als je hebt geblowt zie je er sowieso al gauw erg moe uit, je ogen zitten dichter en zijn roder, dus grote kans dat je je er wel onderuit kunt lullen.
P
PikachuLid
01-01-2024, 00:00
#7
De kans is trouwens heel erg groot dat je helemaal niks voelt van je eerste jointje, dat had ik zelf ook. De tweede keer ook nog nauwelijks wat. Heb wel van meer mensen gehoord dat de eerste keer een joint roken ontzettend slecht werkte bij hen.
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik ga je even PRECIES vertellen wat er gaat gebeuren.

Stap een: Vraag aan je vader (of koop in een coffeeshop/willekeurige tabakzaak) om wat speciale vloei (rijstvloei/bluntwrap).

Stap twee: Koop de drugs ergens bij de coffeeshop of bij je lokale huisdealer (het meest lugubere typetje in je woonplaats kent er mischien wel een). Begin maar eerst met 1 gram.

Stap drie: Leg de vloei klaar op tafel.

Stap vier: Verdeel daar wat drogere, halfzware shag in.

Stap vijf
: Strooi iets minder dan de helft (400 mg) over de tabak zonder hierbij te morsen.

Stap zes: Toen je vloei hebt gekocht, is jou waarchijnlijk ook gevraagd of je tipjes wilde hebben dus neem ik aan dat je dat ook gehaald hebt. Tip: Maak een filter van (een rond buisje) en wees er creatief in.

Stap zeven: Aan de rookzijde van de Joint (de drugssigaret) leg je je creatief gemaakte filtertip.

Stap acht: Nu begint het! Draai de joint dicht zoals je dat met een shaggie ook doet. Oefening baart kunst. Vergeet niet het plakrandje van het vloeitje te likken, met een ongeveer gemiddelde hoeveelheid saliva.

Stap negen
: Stop hem in je mond, en hou ongeveer 5 seconden de aansteker bij de top (Belangrijk!!!) en begin te inhaleren.

Stap tien
: Kon ik niet meer schrijven want ik ben veels te stoned geworden.. Success!
G
GeminiLid
01-01-2024, 00:00
#9
Pikachu zei:
De kans is trouwens heel erg groot dat je helemaal niks voelt van je eerste jointje, dat had ik zelf ook. De tweede keer ook nog nauwelijks wat. Heb wel van meer mensen gehoord dat de eerste keer een joint roken ontzettend slecht werkte bij hen.
Klik om te vergroten...

True. Bij mij was dat het geval. Ik begreep niet wat iedereen er nou zo leuk aan vond. Ik had ook niet bar veel op, ik denk een stuk of 5 hijsen. Tweede keer ging ik zwaar over m'n nek, en de keren daarna begon ik het pas echt leuk te vinden. Een jaar of 2/3 bijna dagelijks geblowt, inmiddels alweer een jaar of 4 zo goed als gestopt en als ik nu een aantal hijsen heb genomen ben ik zo stoned als een garnaal.
Dit verschilt per persoon natuurlijk, maar het komt idd voor.
m
maiskorrelLid
01-01-2024, 00:00
#10
Mijn ervaring is dat de eerste keren de effecten wat afwijken van wat je "normaal" hoort te voelen. ik voelde er de eerste 2-3 keer helemaal niets van (Dit heb ik ook vaak zien gebeuren bij andere). Toen ik die paar keren daarna dus wel stoned werd was het effect wat heftiger dan dat ik het nu voel. Ik weet nog dat ik toen helemaal niet meer recht kon lopen, mijn benen helemaal aan het trillen waren, overal tintelingen door mijn lichaam, mijn hart klopte erg snel en natuurlijk veel lachkicks en ontzettend hard spacen! Gewoon 3 uur lang op een bankje zitten zonder me een seconde te vervelen. :grin:

En het effect is gewoon niet precies te vertellen. Je moet het gewoon ervaren voordat je weet wat het nou echt precies is. Verder zou ik me niet druk maken dat je ziek gaat worden. Ook niet in paniek raken als je je anders gaat voelen. Gewoon ervan genieten. :wink:
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#11
Maar ik ben eigenlijk nogal bang dat er iets mis gaat.
Dat ik of iemand anders vreselijk ziek word. :(
Klik om te vergroten...

De meeste mensen worden er knetterstoned van, maar jij zult er ziek van worden, dus ik zou het niet doen.
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#12
noizeferatu zei:
rustig beginnen , niet teveel hijsen nemen in het begin, en als je merkt dat je het leuk vind kan je meer hijsen nemen
Klik om te vergroten...

Zo simpel is het. Zoek er niet te veel achter.
n
noizeferatuLid
01-01-2024, 00:00
#13
rustig beginnen , niet teveel hijsen nemen in het begin, en als je merkt dat je het leuk vind kan je meer hijsen nemen
S
StonedDwarfLid
01-01-2024, 00:00
#14
Je eerste jointje zal je niet veel van voelen denk ik en zeker niet als je rookt.
Weet het nog goed dat ik me ziek gehoest had bij de eerste keer doordat ik de rook niet gewend was. :P

Stonie SD
W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
#15
Rustig is wel goed, een joint hoeft niet in 3 minuten op, maar aangezien inderdaad veel mensen weinig merken de eerste keer raad ik aan de eerste keer het wel goed aan te pakken. Gewoon op het gemakje doorroken zolang je het niet vies vind of wat dan ook. Mijn eerste keer had ik 2 nagenoeg pure joints gerookt, en het is een van de beste wiet-ervaringen in de 13 jaar die ik geblowd heb, ondanks de buikpijn van de uren durende lachkick :)

Een eerste keer waar je niets van merkt heb je niets aan :)

En om te voorkomen dat je kut joints rookt, zoek iemand die ze voor je kan draaien en laat hem een goede maken ipv dat je voorgedraaide koopt. Een goed gedraaide joint met lichte tabak en niet al te droge wiet zul je volgens mij ook veel minder snel van gaan hoesten dan van zon gortdroge vieze voorgedraaide.
R
Rotterdam-gabberLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik blow denk ik nu een halfjaar waarvan de laatste 3 weken elke dag wel 1 á 3 jointjes.
Vind het gewoon erg lekker, de smaak het gevoel, als je high ben wat ik bijvoorbeeld vaak heb bij een halve als ze goed gevuld zijn en niet vol tabak zitten, meestal doe ik maar een kwart of de helft van een sigaret. Ik kan het je aanraden het te proberen, maar ik waarschuw je alvast, je ga het lekker vinden en het blijft echt niet bij die ene keer :rolleyes:
Je moet het zelf weten maar weet waar je aan begin :)
Vooral de verschillende soorten hasj en weed proberen vind ik leuk, heb er al veel geprobeerd :grin:.
Als je voor het eerst geblowt heb wil ik wel graag een verhaaltje lezen van je hoe je het vond.


Even over je ouders, mijn familie zou me ook afslachten als ik er echt op wordt betrapt. Probeer daarom niet thuis je weed te bewaren of in een paar tasjes en wat over het zakje heen zodat de geur minder is. Je kan gewoon het beste bij een coffeeshop halen, buiten even oproken even zorgen dat je niet met rode ogen en hartstikke melig thuiskom :tearsofjoy:
En als je thuis ben gewoon even wat eau de toilette of deo spuiten, en water drinken of tanden poetsen is dan ook goed en gezond hahahaha.

Mijn moeder weet het ook vast en zeker wel, al heb ze het niet geruikt de meeste moeders merken dat wel.

:stoned: :stoned:

ben benieuwd naar je ervaringen etc.
N
NapsterLid
01-01-2024, 00:00
#17
Mocht je vaker gaan blowen denk dan niet dat je na 5-10 x geblowed te hebben mee te kunnen doen met de ervaren blowers ik heb 3 uur lang op een fatboy gelegen wat overigens wel uber chill was maar kon niet veel meer dan dat:wink:

Ouders hebben het vaak niet door omdat ze het niet willen weten en vaak niet verwachten, als ik bij jou zo hoor dat ze redelijk anti drugs zijn, zullen ze er ook niet al teveel verstand van hebben. Ga gewoon rustig met een paar goede vrienden buiten je 1e jiontje roken eventueel busje deo mee en neem de tijd. Neem wat drinken mee(fernades rood ) aanrader. Koeken meenemen in ieder geval geen drop of andere dingen daar kan ik me al misselijk aan eten als ik nuchter ben dus laat staan als je stoned bent maar dat verschilt per persoon natuurlijk.

Veel plezier
M
Melanie1Lid
01-01-2024, 00:00
#18
koop chips en maltesers in
J
JonkosmurfLid
01-01-2024, 00:00
#19
Melanie1 zei:
koop chips en maltesers in
Klik om te vergroten...

ach man geen maltesers, krijg je zon kleffe bek van!
ikzelf vind die beertjes chips super lekker als ik stoned ben. ik eet zon zak binnen 5 minuutjes helemaal leeg :P
N
NapsterLid
01-01-2024, 00:00
#20

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."