Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsCoffeeshops grensgebied gaan sluiten

Coffeeshops grensgebied gaan sluiten

26 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
A
AmaranthLid
01-01-2024, 00:00
#1
Jongens, er is nu een dubbel topic, dat werkt toch niet? ._. Volgens mij is die ander beter geplaatst..
L
LoenatikLid
01-01-2024, 00:00
#2
hoeveel pandjes heb je in belgie niet waar nederlanders zitte kweken?
elke week lees zie ik wel een paar artikels over nederlanders die zijn gepakt
in antwerpe met kweken in huurhuizen
W
WietjeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Roosendaal en bergen op zoom gaat volledig dicht!
Dat hebben vandaag de 2 burgemeesters beslist, omwille van het 'drugstoerisme'

Hollanders zullen mss iets hebben: Eindelijk
maar als belg, heb ik zo iets van. DEBIELEN.
wat nu? Zelf kweken? op een illigalere manier eraan komen?

Ja, het zijn intelligente mensen daarboven!
Ik heb net zoals elke mens met vrij wil de keuze om te doen wat ik zelf wil!
Ik vind het ronduit belachelijk.
Nultolerantie, is echt zo'n domme noodoplossing.
Achterlijk, achterlijker, achterlijkst.

Bron:
http://www.hln.be/hln/nl/962/Gezondheid ... d-af.dhtml
M
MilosLid
01-01-2024, 00:00
#4
pas gelezen, ronduit belachelijk
afgelopen maandag nog geweest in roosendaal, en begin te houden van dat stadje en dan dit

maar de regering denkt zo iets van, ja het probleem zal wel opgelost worden

nee, we gaan (belgen) gewoon ergens anders.. :wave:
s
snoopdokLid
01-01-2024, 00:00
#5
dus meer criminaliteit daar .. geen slimme keuze vind ik :(
D
DrippToneLid
01-01-2024, 00:00
#6
Zo gek vind ik het niet, eigenlijk moet belgië zijn eigen shops gaan openen. En zoniet dan kun je Nederland moeilijk kwalijk nemen dat ze de overlast zat zijn.

Aan de andere kant pleit ik er liever voor om te legalizeren als oplossing. Zodra wiet hier legaal is kunnen ze er accijns op vragen, drijf die prijzen maar lekker omhoog. Dan halen belgen wel liever illegaal voor minder geld.

Of zet gewoon een mega shop op de grens. :grin: :grin: :grin:
M
MirrorballLid
01-01-2024, 00:00
#7
DrippTone zei:
Zo gek vind ik het niet, eigenlijk moet belgië zijn eigen shops gaan openen. En zoniet dan kun je Nederland moeilijk kwalijk nemen dat ze de overlast zat zijn.

Aan de andere kant pleit ik er liever voor om te legalizeren als oplossing. Zodra wiet hier legaal is kunnen ze er accijns op vragen, drijf die prijzen maar lekker omhoog. Dan halen belgen wel liever illegaal voor minder geld.

Of zet gewoon een mega shop op de grens. :grin: :grin: :grin:
Klik om te vergroten...

Als de prijzen omhoog gaan zullen Nederlanders ook illegaal gaan kopen.. Geen briljant idee dus..

Ik ben hier overigens een beetje dubbel over. Nederlandse Coffeeshops zijn bedoelt voor nederlanders, niet voor Belgen, maar aan de andere kant gaat het sluiten van de Coffeeshops voor alleen maar meer problemen zorgen..
f
frankiekrakLid
01-01-2024, 00:00
#8
wij belgen hebbe ook het recht om weed te smoke :stoned:
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#9
frankiekrak zei:
wij belgen hebbe ook het recht om weed te smoke :stoned:
Klik om te vergroten...

Niet in je eigen land,

en ga het dan gewoon kweken.

Coffeeshops zijn bedoeld voor Nederlanders,
al dat drugstoerisme geeft nu niet echt een goed beeld van ons soft-drugs beleid...

Wanneer er overlast is, die boel sluiten legaal is het toch niet (ze hebben vast meer dan een halve kilo in huis en waar halen ze de wiet vandaan.....)

Hypocriet,
of legaliseren of verbieden maar niet er tussen in.
E
ExtisiLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik begin wel een shop.
Met een groot assortiment en elke dag een nieuwe aanbieding.
:grin:
s
smoker41Lid
01-01-2024, 00:00
#11
vergeet ook niet dat veel coffeeshops ook hun wiet halen van belgische
weed kwekers

en voor de mensen die gaan zegen dat dat bullshit is
wel geloof dan maar je eigen leugens of denk wat je wilt denken

feit is feit
A
AmaranthLid
01-01-2024, 00:00
#12
smoker41 zei:
vergeet ook niet dat veel coffeeshops ook hun wiet halen van belgische
weed kwekers

en voor de mensen die gaan zegen dat dat bullshit is
wel geloof dan maar je eigen leugens of denk wat je wilt denken

feit is feit
Klik om te vergroten...
Bron? Lul geen onzin zonder onderbouwing of bronnen..
D
DerangedLid
01-01-2024, 00:00
#13
Wat is dat toch met die mensen en hun totaal onzinnige besluiten. Die Belgen zitten straks gewoon allemaal in mijn geliefde thuisstad Breda, en dan straks hier ook alle shops weg vanwege een stel Belgen, dat zou echt ziekelijk ver gaan.

Ik ben voorgoed klaar met Belgen en zou er erg veel moeite mee hebben ook nog eens te moeten verkroppen dat ze hier even alle shops zouden komen sluiten.
i
ibra_is_imbaLid
01-01-2024, 00:00
#14
Deranged zei:
Wat is dat toch met die mensen en hun totaal onzinnige besluiten. Die Belgen zitten straks gewoon allemaal in mijn geliefde thuisstad Breda, en dan straks hier ook alle shops weg vanwege een stel Belgen, dat zou echt ziekelijk ver gaan.

Ik ben voorgoed klaar met Belgen en zou er erg veel moeite mee hebben ook nog eens te moeten verkroppen dat ze hier even alle shops zouden komen sluiten.
Klik om te vergroten...
hou toch uwe apesmoel :wink: mongool
ben gisteren nog naar breda 5 gr shiva komen halen, k'neem gewoon m'n ding en ben terug weg, de meeste belgen of fransen die overlast bezorgen zijn meestal makakken
s
smoker41Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Amaranth zei:
smoker41 zei:
vergeet ook niet dat veel coffeeshops ook hun wiet halen van belgische
weed kwekers

en voor de mensen die gaan zegen dat dat bullshit is
wel geloof dan maar je eigen leugens of denk wat je wilt denken

feit is feit
Klik om te vergroten...
Bron? Lul geen onzin zonder onderbouwing of bronnen..
Klik om te vergroten...


google,kranten,nieuws

zoek effe 2 min op google alleen al

en zelf hier in de buurt zijn al 3 grote plantage's in beslag genomen
de grootste vorig jaar in aalst maar liefst 10.000 planten(volgens bron de dender)
zal wel niet volledig kloppen maar toch

en zoals ik al zij
geloof wat je zelf wilt
feit is feit
A
AmaranthLid
01-01-2024, 00:00
#16
Links, argumenten? Het is pas een feit met onderbouwing of bronnen.
s
smoker41Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Amaranth zei:
Links, argumenten? Het is pas een fout met onderbouwing of bronnen.
Klik om te vergroten...

beetje naar onder http://www.standaard.be/Artikel/Detail.aspx?artikelId=gce3sl2r
http://webnieuws3.nieuwsblad.be/Article/Detail.aspx?articleID=gd13slj7
dit geloof ik niet echthttp://www.standaard.be/Artikel/Detail.aspx?artikelId=oa1s69bv
en er zijn er nog wel meer hoor

en ik zeg niet dat alles van belgie komt

maar checkpoint terneuzen enzo (die nu gesloten is)

die had een heel grote dealer zullen we maar zeggen
die uit aalst(belgie kwam)
en heb nog wel meer gezien ook
D
DrippToneLid
01-01-2024, 00:00
#18
Mirrorball zei:
DrippTone zei:
Zo gek vind ik het niet, eigenlijk moet belgië zijn eigen shops gaan openen. En zoniet dan kun je Nederland moeilijk kwalijk nemen dat ze de overlast zat zijn.

Aan de andere kant pleit ik er liever voor om te legalizeren als oplossing. Zodra wiet hier legaal is kunnen ze er accijns op vragen, drijf die prijzen maar lekker omhoog. Dan halen belgen wel liever illegaal voor minder geld.

Of zet gewoon een mega shop op de grens. :grin: :grin: :grin:
Klik om te vergroten...

Als de prijzen omhoog gaan zullen Nederlanders ook illegaal gaan kopen.. Geen briljant idee dus..

Ik ben hier overigens een beetje dubbel over. Nederlandse Coffeeshops zijn bedoelt voor nederlanders, niet voor Belgen, maar aan de andere kant gaat het sluiten van de Coffeeshops voor alleen maar meer problemen zorgen..
Klik om te vergroten...


Wel een goed idee, is niks mis mee dat Nederlanders dan ook illegaal gaan kopen. Het enige verschil is dat die Belgen dat dan in eigen land illegaal gaan halen en niet hier, of althans veel minder. Dus nog mooier zou werken is alles illegaal maken, de productie en verkoop word er dan echt niet minder om. Of gewoon alles legaal maken, maar dan moeten België en Duitsland dat ook doen, en dat zie ik nog niet gebeuren.
E
EuryLid
01-01-2024, 00:00
#19
Wietje zei:
Hollanders zullen mss iets hebben: Eindelijk
maar als belg, heb ik zo iets van. DEBIELEN.
wat nu? Zelf kweken? op een illigalere manier eraan komen?

Ja, het zijn intelligente mensen daarboven!
Klik om te vergroten...


Debielen? Hoezo zijn wij Nederlands nou DEBIELEN? Omdat wij genoeg hebben van buitenlanders die, omdat ze in hun eigen land geen wiet/hasj mogen kopen, hier na toe komen en overlast gaan bezorgen?

Door deze reacties snap ik al waarom ze de coffeeshops op de grens hebben gesloten,


Smoker41 zei:
vergeet ook niet dat veel coffeeshops ook hun wiet halen van belgische
weed kwekers

en voor de mensen die gaan zegen dat dat bullshit is
wel geloof dan maar je eigen leugens of denk wat je wilt denken

feit is feit
Klik om te vergroten...

Ja, dus? Wat wil je met je 'argument' na toe gaan?
Het blijft dat je het niet mag kopen in België.

Feit is feit
W
WietjeLid
01-01-2024, 00:00
#20
jeezus. ik maak dus een toppic om even allemaal gezellig samen te zeggen hoe rot het wel niet is voor de 'gedupeerden' ..

Gaan ze hier effe allemaal elkaar ligge afzeiken.. goe bezig mannen.
Wie geeft er nu een reet of ge nu belg of nederlander zijt?
Ipv een beetje realistisch naar een oplossing te zoeken.. !?

Overlast, ok ik snap dat, goed, maar vind dan een oplossing voor dat probleem.
En ik zeg niet dat nederlanders debielen zijn, maar wel degenen die dit beslissen.

En stop nu maar met elkaar af te liggen snauwen, ik dacht dat de meeste mensen hier
toch wel verstandiger waren dan dit.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."