Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDe stigmatisering van cannabis!

De stigmatisering van cannabis!

207 antwoorden
19 weergaven
18-5-2026
l
lysergine25Lid
01-01-2024, 00:00
#1
zij de politie halen alles weg .... ALLES ....

:wave:
M
MayanLid
01-01-2024, 00:00
#2
Niet je inboedel hoor.
Je zetels en multimedia zal men wel laten staan.

Maar al wat er met jouw kweekkast of -kamer te maken heeft is ribbedebie.

Enfin, hier toch...
Als ze u klissen met 1 plantje dan weet ik eerlijk gezegd niet of ze de plant zouden laten staan of meenemen.
Maar dat zal hen zeker niet het recht geven om mijn zetels e.d. af te nemen.

MAW: uwen kweekboel :)
l
lysergine25Lid
01-01-2024, 00:00
#3
alle kweekzooi .....

en je zwartgeld

en tegenwoordig ook je luxe goederen ... auto Home Theater Soundsystems ALLES !!!!
B
BlackRobBluntLid
01-01-2024, 00:00
#4
Bullshit, als je een plantje of 2, 3 hebt staan om ZELF van te roken, nemen ze je hebben en houwen niet af, krijgen ze veel te veel last mee als je een goed doordachte procedure begint.
M
MayanLid
01-01-2024, 00:00
#5
zwart geld???
Lys, niet iedereen wil kweken voor geld he.
Er zijn er ook die willen kweken om geld te besparen.

Is uw maandloon dan plotseling zwart geld als ge het niet meer uitgeeft aan wiet?
Waar gaan ze op uit dat het zwart geld is?
Hoe kan men jouw inboedel aanslagen als er nog geen gerechtelijke gevolgen zijn geweest?
Of ben je niet meer onschuldig tot het tegendeel bewezen is?

Betrapt worden met wietplantjes maakt je nog altijd niet ogenblikkelijk een dealer.
En het zou mij ten zeerste verbazen als ze mij of jou aanzien voor dealer voor paar plantjes.

Het is intussen 2008 hoor.
Hoe gaan ze mijn multimedia afnemen wanneer ik facturen kan aantonen en loonbrieven?
M
MayanLid
01-01-2024, 00:00
#6
Hier in België is een Poolse pedofiel veroordeeld tot 1 jaar cel.
U leest goed, 1 jaar!

Maar als men een cannabisplantage ontdekt kan je celstraf tot 5 jaar riskeren.

Gazet van Antwerpen zei:
20/03 Vanackere voorziet extra budget voor erkende palliatieve netwerken
Vlaams minister van Welzijn en Gezondheid Steven Vanackere (CD&V) trekt de subsidie voor de 15 erkende en gesubsidieerde Vlaamse palliatieve netwerken dit jaar op tot 784.000 euro. Dat is een extra budget van 133.000 euro ten opzichte van vorig jaar.

Vanackere maakte het nieuws donderdag bekend tijdens het vijfde Vlaamse congres Pallatieve Zorg in het cultuurcentrum in Hasselt.

Het congres, met als thema "Verwardheid en delier ontwarren", is een initiatief van de federtaie Palliatieve Zorg Vlaanderen. De minister kondigde in dit verband aan dat hij een nieuw convenant wil afsluiten met de federatie. Vanackere is van mening dat de vernieuwing van de convenant een stap is in de verdere ontwikkeling van de federatie tot een expertise- en kenniscentrum met specifieke opdrachten inzake vorming, training en opleiding in Vlaanderen. De minister brak ook een lans voor het concept "advanced care planning" om de bevolking te sensibiliseren om het levenseinde tijdig te bespreken en de verlangens in deze laatste zorgfase te uiten.

"Het is de taak van elke zorgverstrekker om het taboe rond het levenseinde te doorbreken en de zaken ontvankelijk te benaderen bespreekbaar te maken", aldus de minister.

Vanackere liet ook nog weten dat hij een bedrag in de lopende begroting vrijgemaakt heeft voor de infrastructuur van het project Villa Rozenrood. Daar kunnen palliatieve kinderen en andere zwaar zorgbehoevende kinderen met hun naaste familie opgevangen worden.

De minister pleitte tot slot ook voor een structurele erkenning en financiering van palliatieve thuiszorgequippes, die tot hiertoe in academische ziekenhuizen projectmatig gefinancierd worden en voor het principe om de kosten voor palliatieve thuisbehandeling niet duurder te maken voor een patiënt dan een opname in het ziekenhuis.
Klik om te vergroten...

http://www.gva.be/nieuws/binnenland/default.asp?art={54BC03D0-92F2-4874-88F7-57BF180B4E56}
URL komt niet volledig door, dus copy paste indien je de bron wil nagaan.
l
lysergine25Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Als de politiek de marijuana zou legaliseren wordt het nog duurder dus dat wil je al niet !

En ... dat de politiek het niet kan legaliseren komt door de druk van de USA n het hoerige Frankrijk.
Daarom zal/is het gedoogbeleid aan zijn einde gekomen.
criminalisering van de hennepteelt lijdt tot hogere prijzen en vervuilde produkten. Het gedoogbeleid heeft zo wie zo niets te maken met 5 planten in huis of in je tuin. Hennep telen is verboden en je mag neit meer dan 15 gram in huis en 5 gram op zak hebben. De straffen zijn verdubbeld en het SEON is aktiever danooit. Dan heb je ook een de kliklijnen.
Er zal 50% van de coffeeshops dicht gaan en alle growshops zullen sluiten.

Wij kunnen daar niets aan doen, als je naar een feest gaat wordt je wietje afgepakt en je mag wel hun gore bier kopen. Hun gore tabak en hun gore bier !!
Het beleid wordt gemaakt door incapble christen honden.

Wil je daar verandering inbrengen ? Dan had je moeten stemmen op Groenvrij.

Wie heeft er wel gestemd op Groenvrij behalve mij ? Nou ?
Wil je de regering bannen dat kan !! Drink hundrank niet meer koop hun tabak niet meer en rijdt op APO.
En natuurlijk grow je eigen wiet !!

Bonie for president fuck de Christen Unie en het CDA
B
BlackRobBluntLid
01-01-2024, 00:00
#8
Kijk, met die post van je ben ik het 100% eens.
M
MayanLid
01-01-2024, 00:00
#9
Bwa, ik pleit niet voor verkoop van drugs he :)
Ik pleit voor een logisch beleid waar iedereen wiet in zijn achtertuin mag verbouwen.
Hoe gaat men dat belasten?
l
lysergine25Lid
01-01-2024, 00:00
#10
in je achtertuin ?

Daar komt alleen maar bagger uit, je woont nuiet in Sevilla beste Mayan.

Je zal zien .... buiten zuigt zo zwaar.

:hearteyes:
F
Fat Freddy's catLid
01-01-2024, 00:00
#11
mja, zoals alcohol slechter is voor je lever is wiet roken dan weer slechter voor je longen, heb blijft een zinloze discussie..


Trouwens elke dag een beetje alcohol kan totaal geen kwaad net zoals elke dag een jointje geen kwaad kan...

maar als je de hele dag gaat blowen of zuipen echter, heb je vroeg of laat een probleem. Daar ben je het mee eens neem ik aan..
M
MayanLid
01-01-2024, 00:00
#12
En als je het vaporized of in boter, thee of cake maakt...
Schaadt het dan ook?

Alcohol schaadt, en dat glaasje wijn of biertje per dag is ook maar een kleinschalig onderzoek.

Het gaat hier over dat men cannabis slechter maakt dan het is.
Al dan niet of het goed of slecht is :wink:
Zolang jij dat niet doorhebt, is het inderdaad een zinloze discussie :tongueout:
F
Fat Freddy's catLid
01-01-2024, 00:00
#13
zo kan je ook stellen dat als je alcohol injecteert het bijna niet langs je lever passeert :(


overigens wordt alcohol ook gestigmatiseerd toch...

kijk wij zijn Belgen en hebben een lange cultuur als bierdrinkers (mede), dus graag wat meer respect!! :angry:


wiet roken is meer voor indianen en afrikanen, wij zijn van nature alcoholstokers!! Dat hollanders coffeeshops hebben is ook alleen maar omdat hun Heineken echt niet te zuipen was hoor!

maar ik ben echt zeer multicultureel ingesteld en vindt dus dat indianen en afrikanen bv best wel mogen drinken en dat wij best ook wel mogen roken, maar respecteer gewoon je eigen cultuur ook een beetje snap je?
F
Fat Freddy's catLid
01-01-2024, 00:00
#14
heb je niks leuker te melden anders ga ik op een ander forum wat lullen hoor :mrgreen:
M
MayanLid
01-01-2024, 00:00
#15
Nou, als jij het daarvoor aangewezen thread zou gebruiken wel ja.
Start desnoods je eigen thread?
Ik zou je graag te woord staan, ik hou van off topics.
Maar niet als we geen cm opschieten.
Begrijp je?

Het feit blijft dat cannabis slechter gemaakt wordt dan nodig.
Het gaat hier niet over indianen dat -zogezegd- wiet rookte, en het westen dat alcohol stookt.
Dat is de discussie niet, wel dan?

Jouw voorlaatste post berust op geen één feit.
Heel het westen was tegen alcohol toen men Cannabis nog gebruikte als "medicijn".
Na Al Capone is drank stillaan zijn intrede beginnen maken.

Dus was het westen van nature een alcoholstokerij? Ik dacht van niet.

Ik zeg het je, ik wil je graag te woord staan (desnoods off topic). Maar grijp dan geen "argumenten" uit de lucht.
F
Fat Freddy's catLid
01-01-2024, 00:00
#16
Geschiedenis
Bier werd waarschijnlijk al 4500 jaar voor Christus gedronken in Mesopotamië. In de vroege Middeleeuwen werd bier nog altijd volgens dezelfde oude methode gebrouwen, voornamelijk door vrouwen, en in kloosters en abdijen. In de regel hadden abdijen een zware en een lichte versie van het bier, waarbij de zware versie werd gedronken door paters en gasten, en de lichtere versie door de zusters. In de 12e eeuw werd het brouwen overgenomen door herbergen. Deze brouwden bier met kruidenmengsels, ook wel gruit genaamd. Plaatselijke heren zagen hier een bron van inkomsten in onder de vorm van het gruitrecht. In 1364 kondigde Keizer Karel IV van het Heilige Roomse Rijk de "Novus Modus Fermentandi Cervisiam" (een Nieuwe Methode om Bier te Brouwen) af. Deze wet reguleerde het gebruik van hop om bier te brouwen, in strijd met het gruitrecht naar Frans model. Het resultaat van deze verschillende methoden is momenteel nog te zien in de Brabantse bieren van hoge gisting (Duits gebied ten tijde van Karel IV) en de Vlaamse witbieren (Frans gebied).

Tot de 14e eeuw werd bier enkel gebrouwen met spontane gisting, na de 14e eeuw wordt oud bier en later gist toegevoegd tijdens het brouwen. Overblijfselen van bieren van spontane gisting zijn de lambik bieren, te vinden in de Zennevallei, ten zuidwesten van Brussel. In 1852 legde in België een nieuwe Brouwwet een minimum van 300 kilogram grondstoffen per brouwsel op; het gevolg hiervan was dat in de 19e eeuw vele kleine brouwerijen verdwenen. In de 20e eeuw evolueerde het brouwproces verder onder invloed van technologische vernieuwingen, met name de pilsbieren kwamen op. Deze bieren van koude gisting zijn zeer economisch te produceren en namen gedurende de tweede helft van de 20e eeuw de belangrijkste plaats in de bierverkoop in. Tegen het einde van de 20e eeuw wonnen de speciaalbieren (zoals witbieren, abdijbieren, spontane gisting, hoge gisting) opnieuw aan populariteit.

Het bier in de Middeleeuwen was wezenlijk anders dan tegenwoordig. Doordat de vergisting nooit volledig was bevatte het bier weinig alcohol en veel restsuikers, waardoor het erg voedzaam was. Er werd erg veel bier gedronken, ook omdat het minder ziektekiemen bevatte dan water, doordat het gekookt was. Zelfs de kinderen dronken bier.

Een aardig voorbeeld van dit laatste: in 1854 heerste in Londen een cholera-epidemie. Arts John Snow woonde in de wijk Soho, die zwaar getroffen werd. Hij bracht het aantal ziektegevallen in de wijk per straat in kaart, en het viel hem op dat in de brouwerij niemand ziek werd. Navraag leerde hem dat niemand in de fabriek water dronk, alleen bier. Nadat hij de plaatselijke waterpomp had laten verzegelen daalde het aantal ziektegevallen drastisch.

Door de verschraling van het bieraanbod in Nederland - er werd voornamelijk pils gebrouwen - werd in 1980 het initiatief genomen tot het oprichten van PINT, een bierconsumentenvereniging die de diversiteit in bieren wilde bevorderen. In het Verenigd Koninkrijk bestond al enige tijd iets soortgelijks, de CAMRA. In België zou enkele jaren later de OBP worden opgericht, die aan het begin van de 21ste eeuw een doorstart maakte als Zythos.

bron: wikipedia
F
Fat Freddy's catLid
01-01-2024, 00:00
#17
Fat Freddy's cat zei:
Geschiedenis
In de vroege Middeleeuwen werd bier nog altijd volgens dezelfde oude methode gebrouwen, voornamelijk door vrouwen, en in kloosters en abdijen. In de regel hadden abdijen een zware en een lichte versie van het bier, waarbij de zware versie werd gedronken door paters en gasten, en de lichtere versie door de zusters. In de 12e eeuw werd het brouwen overgenomen door herbergen. Deze brouwden bier met kruidenmengsels, ook wel gruit genaamd. Plaatselijke heren zagen hier een bron van inkomsten in onder de vorm van het gruitrecht. In 1364 kondigde Keizer Karel IV van het Heilige Roomse Rijk de "Novus Modus Fermentandi Cervisiam" (een Nieuwe Methode om Bier te Brouwen) af. Deze wet reguleerde het gebruik van hop om bier te brouwen, in strijd met het gruitrecht naar Frans model. Het resultaat van deze verschillende methoden is momenteel nog te zien in de Brabantse bieren van hoge gisting (Duits gebied ten tijde van Karel IV) en de Vlaamse witbieren (Frans gebied).

Tot de 14e eeuw werd bier enkel gebrouwen met spontane gisting, na de 14e eeuw wordt oud bier en later gist toegevoegd tijdens het brouwen. Overblijfselen van bieren van spontane gisting zijn de lambik bieren, te vinden in de Zennevallei, ten zuidwesten van Brussel. In 1852 legde in België een nieuwe Brouwwet een minimum van 300 kilogram grondstoffen per brouwsel op; het gevolg hiervan was dat in de 19e eeuw vele kleine brouwerijen verdwenen. In de 20e eeuw evolueerde het brouwproces verder onder invloed van technologische vernieuwingen, met name de pilsbieren kwamen op. Deze bieren van koude gisting zijn zeer economisch te produceren en namen gedurende de tweede helft van de 20e eeuw de belangrijkste plaats in de bierverkoop in. Tegen het einde van de 20e eeuw wonnen de speciaalbieren (zoals witbieren, abdijbieren, spontane gisting, hoge gisting) opnieuw aan populariteit.

Het bier in de Middeleeuwen was wezenlijk anders dan tegenwoordig. Doordat de vergisting nooit volledig was bevatte het bier weinig alcohol en veel restsuikers, waardoor het erg voedzaam was. Er werd erg veel bier gedronken, ook omdat het minder ziektekiemen bevatte dan water, doordat het gekookt was. Zelfs de kinderen dronken bier.

Een aardig voorbeeld van dit laatste: in 1854 heerste in Londen een cholera-epidemie. Arts John Snow woonde in de wijk Soho, die zwaar getroffen werd. Hij bracht het aantal ziektegevallen in de wijk per straat in kaart, en het viel hem op dat in de brouwerij niemand ziek werd. Navraag leerde hem dat niemand in de fabriek water dronk, alleen bier. Nadat hij de plaatselijke waterpomp had laten verzegelen daalde het aantal ziektegevallen drastisch.

Door de verschraling van het bieraanbod in Nederland - er werd voornamelijk pils gebrouwen - werd in 1980 het initiatief genomen tot het oprichten van PINT, een bierconsumentenvereniging die de diversiteit in bieren wilde bevorderen. In het Verenigd Koninkrijk bestond al enige tijd iets soortgelijks, de CAMRA. In België zou enkele jaren later de OBP worden opgericht, die aan het begin van de 21ste eeuw een doorstart maakte als Zythos.

bron: wikipedia
Klik om te vergroten...



wietgeschiedenis:

[bewerk] Geschiedenis

Marihuana museum in AmsterdamCannabis sativa wordt al sinds 2800 voor Chr. verbouwd in China. Hoewel vooral vanwege de hennepvezels (Chin:ma) voor de fabricage van touw, gebruik(t)en de Chinezen het ook als medicijn-tegen-ongeveer-alles. De bloemen (ma-po) voor de behandeling van open wonden; de zaadhuid (ma-len) en aanklevende hars ter stimulering van het zenuwstelsel; de zaden zelf (ma-jen) tegen infecties en huidirritatie, en werden in het algemeen beschouwd als stimulerend middel, en tevens restoratief, laxatief, vochtafdrijvend en uitstekend om baby’s en pups te ontwormen. De olie (ma-yu) wordt gebruikt als een haarlotion en als tegengif tegen zwavelvergiftiging. De versgeperste bladeren zouden helpen tegen de beet van de schorpioen, en de as van de verbrande plant verhoogt zelfs de werking van vuurwerk.

Ook in Europa werd cannabis van oudsher verbouwd in medicinale kruidentuinen (oa in die van het Muiderslot) ter behandeling van mania, hysteria, delirium tremens, hydrophobia, tetanus en cholera. ("Dat moet niet alleen tot veel vrolijke, maar ook veel dode gebruikers hebben geleid", schrijft Bill Drake in zijn Cultivators Handbook of Marijuana (1970))

bron: wikipedia ook
F
Fat Freddy's catLid
01-01-2024, 00:00
#18
vroeger werd wiet niet zo massaal volgens mij nergens gerookt als vaak gedacht hoor door de gewone mens..

je moest voortdurend op je hoede zijn en je bent nou eenmaal minder alert om je te verdedigen of om aan te vallen met een stevige blow op..
F
Fat Freddy's catLid
01-01-2024, 00:00
#19
vroeger werd wiet niet zo massaal gerookt als vaak gedacht wordt hoor door de gewone mens.. het was meer iets voor medicijnmannen, druïden en andere rare snuiters... als zij wat stoned gingen lallen werd dat als wijsheid beschouwd.

je moest voortdurend op je hoede zijn en je bent nou eenmaal minder alert om je te verdedigen of om aan te vallen met een stevige blow op..
R
RapidoLid
01-01-2024, 00:00
#20
Mayan..
Ik zat nog niet in de helft van dit topic of ik nam het besluit om elke post van jouw gewoon te skippen.
Onderweg af en toe nog geprobeerd om eentje te lezen... tevergeefs.
Altijd maar blijven doordrammen, blijven zagen, blijven janken en jammeren met je bullshit-argumenten die beweren dat de negatieve kanten van dagelijks stoned zijn alleen maar bij de persoon zelf ligt.
Terwijl ik GEEN ENKELE POST heb gelezen waarvan ik dacht: "Hmm.. ok, misschien, of wie weet..."

Uit al de posts die ik heb gelezen, kan ik ook alleen maar uit nemen dat je een junk bent.
Waarom?
Een week zonder wiet MOETEN omdat je niet anders kan, doet je niet veranderen. Ok, daar kan ik nog mee akkoord gaan.
Maar een week zonder wiet KUNNEN terwijl je geld genoeg hebt om je verslaving te kunnen onderhouden........ :grin::grin::grin:

Je blowd 300 euro per maand -> 10 euro per dag -> afgerond 2 gram per dag.
Dat wordt 60 gram in een maand en bijna een kilo per jaar (misschien toch een kilo als je eerlijk bent tegenover jezelf... :wink:).
GENOEG OM EEN TIJD TE MOETEN STOPPEN
TE VEEL OM EEN TIJD TE KUNNEN STOPPEN

Stoppen kan natuurlijk ALTIJD.
Die beslissing moet je zelf nemen, nadat je je verslaving hebt toegegeven en je besloten hebt om er iets aan te doen.


Niet alleen respect naar Lysergine omdat hij gelijk heeft, maar ook omdat hij de discussie tussen jullie echt amusant wist te maken.
Amusant genoeg om jouw bullshit te skippen. LOL

En tenslotte een daverend applaus voor onderstaande post die mij echt aan het denken heeft gezet over mijn tabakverslaving.
Hoewel ik na 4 jaar dagelijks roken het niet echt een verslaving durf noemen. Omdat ik nog KAN stoppen. Iemand die tientallen jaren rookt, moet daar zelfs niet aan denken.
Maar principieel gezien dé ultieme reden om als blowende individu te stoppen met kapitalen uit te geven aan drank en tabak.

BE HIGH
FUCK STONED

lysergine25 zei:
Als de politiek de marijuana zou legaliseren wordt het nog duurder dus dat wil je al niet !

En ... dat de politiek het niet kan legaliseren komt door de druk van de USA n het hoerige Frankrijk.
Daarom zal/is het gedoogbeleid aan zijn einde gekomen.
criminalisering van de hennepteelt lijdt tot hogere prijzen en vervuilde produkten. Het gedoogbeleid heeft zo wie zo niets te maken met 5 planten in huis of in je tuin. Hennep telen is verboden en je mag neit meer dan 15 gram in huis en 5 gram op zak hebben. De straffen zijn verdubbeld en het SEON is aktiever danooit. Dan heb je ook een de kliklijnen.
Er zal 50% van de coffeeshops dicht gaan en alle growshops zullen sluiten.

Wij kunnen daar niets aan doen, als je naar een feest gaat wordt je wietje afgepakt en je mag wel hun gore bier kopen. Hun gore tabak en hun gore bier !!
Het beleid wordt gemaakt door incapble christen honden.

Wil je daar verandering inbrengen ? Dan had je moeten stemmen op Groenvrij.

Wie heeft er wel gestemd op Groenvrij behalve mij ? Nou ?
Wil je de regering bannen dat kan !! Drink hundrank niet meer koop hun tabak niet meer en rijdt op APO.
En natuurlijk grow je eigen wiet !!

Bonie for president fuck de Christen Unie en het CDA
Klik om te vergroten...

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...67891011
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."