Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDe stigmatisering van cannabis!

De stigmatisering van cannabis!

207 antwoorden
25 weergaven
18-5-2026
M
MayanLid
01-01-2024, 00:00
#1
En ik zeg je: ze trekken nergens naar!!!

Drank stinkt verschikkelijk en mensen hebben zichzelf niet meer in de hand.
of ben je even vergeten welke overlast drank met zich meebrengt?
INCLUSIEF DE VERKEERSONGEVALLEN EN DODELIJKE SLACHTOFFERS DAT ER JOTA MET TE MAKEN HADDEN?

Jij bent gewoon dom en mijn tijd niet waardig.
Je zult nog niet ouder dan 18 zijn, my guess.

Mijn punt was dat die "overgrote" massa hypocriet was.
Of dat overlas je toevallig?

Drinken is en blijft erger dan blowen, op elk vlak.

Uw Kennis Is Zwak
j
jcutterLid
01-01-2024, 00:00
#2
MAAR de REDEN waarom mensen drank verkiezen boven drank is, omdat wij kuddedieren zijn. Drank maakt je sociaal en brengt je in een roes waarin je dingen doet die je in een nuchtere toestand nooit zou durfen doen. Drank maakt je sociaal en wiet niet. Ik ken geen 1 persoon die lekker veel wiet gaat roken en dan evenveel babbelt met mensen dan iemand die wat drank op heeft. Tuurlijk brengt drank enorm veel risico's mee, maar wiet verpest ook levens. Er zijn genoeg gasten die elke dag stoned zijn en zich niet ontwikkelen. Dit zijn mensen die dood ongelukkig zijn en daardoor moeite hebben om nuchter rond te kunnen lopen in deze maatschappij waarin het draait om presentatie. Wiet moet je zien als psychedelica wat je geest verzadigd met inzichten en een middel wat je gevoelens goed weet te beonderdrukken. Zelf hou ik trouwens ook niet van drank..
M
MayanLid
01-01-2024, 00:00
#3
hoezo op wiet niet praten?

Mensen krijgen onder wiet toch ook een babbelkick?
Enkel verkondigen zij meer zinnige praat dan iemand op drank.

Drank is en blijft hard drugs, en stop met het te promoten in mijn topic.

Ik drink ook al eens een pintje of vier.
Maar doe nu niet alsof het beter dan wiet is he.

Ik ken nu eenmaal wel gasten dat dagelijks stoned hun dagdagelijkse taken blijven vervullen, daar een ander die dagelijks drinkt zijn leven verwoest. Alles verliest wat hij/zij lief had.

Je kan onder invloed van alcohol niet meer functioneren zoals je dat nuchter zou doen.
Op wiet/hasj kan je dat wel.

Ik zei het je al, uw argumentatie heeft geen plaats voor mijn zijn.
M
MayanLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik blow al tien jaar. Geen probs hier hoor.

Ik ben zeker geen zwart schaap, maar ik herken direct kinderachtige mensen. Mensen zoals u. Dat botst omdat ik dat ontgroeit ben.
Ik ben geen puber meer he
Ik snap niet waarom ik u tijd blijf geven, maar laat duidelijk zijn.

Ik heb wat ik moet hebben, ik heb mijn leven gemaakt en ik blijf dat verder uitbreiden.

Wij hebben hier perfect wat we willen.
Waarom zou je denken dat dat niet zo is?
Hoor uzelf bezig, en hoor u over drank en wiet bezig.

Ik heb mijn leven, ik ben mijn leven en ik ervaar mijn leven.
Ik maak ervan wat ik wil.

Hoeveel keer moet ik je nog vragen uit mijn topic te gaan?
UW OFF TOPICS DRAGEN NIET BIJ! (en jij duft het nog argumenten noemen, misschien moet jij eens opzoeken in een woordenboek wat argument wil zeggen)
Uw kennis draagt NIETS bij!
Dus: bol af!

GEEN PURBERAAL GEDRAG aub!
j
jcutterLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ben jij toevallig het zwarte schaap van je familie of van de maatschappij? Is het leven zo moeilijk zonder wiet en wil je het daarom voor je zelf gaan goed praten? Blow lekker verder man, ik ga iig wat van me leven maken.
j
jcutterLid
01-01-2024, 00:00
#6
:mrgreen:
Jij hebt moeite met accepteren en het bijschaven van jou mening.
l
lysergine25Lid
01-01-2024, 00:00
#7
ik niet meer met jou, problemen moet je overwinnen.

:hearteyes:
M
MayanLid
01-01-2024, 00:00
#8
Neen, ik heb daar geen moeite mee.
Verwoord u anders, en ik zou misschien in iet of wat uw mening kunnen volgen.
Again: je draagt hier niets bij.
Dus ga
V
ValentijntjeLid
01-01-2024, 00:00
#9
Mensen..

Neem een jointje :stoned:
l
lysergine25Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Mayan zei:
Velen weten vandaag niet dat cannabis ooit een medicijn was.
Het beste medicijn tegen epilepsie trouwens.
Dat was een halve eeuw geleden zo.
Toen was het nog zo populair tegen oogontstekingen en noem maar op.
Millenia geleden gebruikte men de zaden zelfs tegen het ontwormen van honden. Men at zelfs hennep zaden om te overleven, het zit namelijk vol met proteïnen.
Klik om te vergroten...

Je kan inderdaad de zadenkoud persen en erop rijden met een compressie moter. We kunnen er mooie kleren van maken ... en massage olie.

Mayan zei:
Vandaag, na de flower power periode maken we helemaal iets anders mee. Synthetische THC in medicatie die nog niet half zo effectief is als een deftige plant haar bloemetjes op te roken/vaporizen/eten.
Klik om te vergroten...

Dit is waar.

Mayan zei:
Ik begrijp wel waarom men dit doet. Cannabis is nu eenmaal een kruid dat we allemaal kunnen bemachtigen. Al die efforts dat ze doen om het kruid te stigmatiseren, zou daar niets achter huizen?
Als je tenslotte iets "illegaal" zijn gang laat gaan, wordt de prijs duurder en verliest de zuiverheid haar maagdelijkheid om "vuil" te worden.
En wanneer dat gebeurd is, komen de mensen die de zuiverheid illegaal maakte met hun bewijzen dat het "zou" schaden.
Klik om te vergroten...

Dit is crap, tabak en alcohol zijn toevallig wel legaal, het is gewoon oneerlijk verdeeld. Een drooglegging van alcohol helpt ook niet.
Ik snap je punt hier ook niet goed.

Mayan zei:
Als ik het forum doorlees, zie ik dat mensen problemen lijken te hebben met het kruid. Niet contra kruid, maar contra het feit dat ze blowen.
De stigmatisering heeft blijkbaar haar doel niet gemist.
Want als uw tuin vol met dit kruid zou staan, of uw kelder, dan zou ik u nooit horen klagen. Het zit het hem in het geld, niet waar?
Klik om te vergroten...

Waarom ga je dan kweken ??? Ik klaag wel, kruid in overvloed.
Ik ben niet tegen de hennepen het recreatief gebruik, maar ik was wel zwaar verslaafd kon geen dag zonder. Ik sliep de eerste week erg slecht, pas na 7 dagen kwam ik op een natuurlijk ritme.

Mayan zei:
Ik ben al tien jaar aan het blowen, ik ben uiterlijk niets veranderd.
Ik ben nog steeds wie ik was tien jaar geleden, enkel wat meer geleerd.
Nog altijd dezelfde principes, nog altijd dezelfde lusten.
Uiteraard, ik ben niet zo dik, daar helpt nicotine me in.
Klik om te vergroten...

Dus de nicotine houdt je slank ? CRAP je bent gewoon tabak junk en dat kost je veel geld, als je keldertje vol stond zou je zeker zo kunnen stoppen ? Nicotine helpt je regelrecht je graf in, jammer dat je het niet ziet.

Mayan zei:
Maar na tien jaar blowen, ben ik misschien wel "verslaafd", maar zeker geen ander mens. Ik ga niet over de vloer kruipen als ik een weekje zonder moet. Ik blijf wie ik ben. Maar wat nog meer opmerkelijk is:
ik merkte het laatst nog op, ik ben in die tien jaar niet één keer echt ziek geweest.
Klik om te vergroten...

Onzin als je 10 jaar net zoals mij de hennep zwaar misbruikt eindig je als een hersenloze zombie. Als je recreatief s' avonds een vappertje doet dan zal het niet zo'n vaart lopen. Als je dag en nacht stoned bent word je dus wel zeker een ander persoon:

emotieloos
lui
afgestompt
vergeetachtig
longweefsel slipt dicht
gebit verkeurd
je krijgt een bleke smoel
ongeinteresseerd

Ik vind dat de hennep zwaar onderschat is, vroeger zeiden ze altijd dat hennep wel meevalt. Nou als je tijdens je opleiding flink doorblowt dan loopt het in 90% helemaal fout. Er zijn altijd uitzonderingen maar ik spreek over de grote meute. Hennep is verslavend, de afkick is licht.
Hennep roken is zeer ongezond, en voor heel veel jongeren een dure hobby waardoor ze in de problemen komen.
Dit is mijn ervaring over de hennep, ik stigmatiseer het dus flink.

Aan u de beurt met goede argumenten te komen.

Bonie



:hearteyes:
h
htweeooLid
01-01-2024, 00:00
#11
Mensen dat is toch je eigen mening. Of je nu drank of wiet verkiest.
Drank is wel schadelijker en kan je sneller van dood gaan etc.

Ik begrijp niet waaromd drank mag verkocht worden en wiet ze zo moeilijk over doen (belgie).
M
MayanLid
01-01-2024, 00:00
#12
lysergine25 zei:
mijn opleiding is goed verpest door het overmatig thc gebruik, ik zal er eerlijk in zijn.



:cry:
Klik om te vergroten...

Dan is dat door jou! NIET DOOR THC!
Dan is dat DOOR JOUW overmatig gebruik!

Stop blaming the weed please
l
lysergine25Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik ben echt een bikkel er liggen nu 13 voor gedraaide joint.
Allemaal handrollled by the man himself.

In een kokertje in een zakje in een blik. Airtight !
Nu nog even geduld een paar maanden.

Bonie
h
htweeooLid
01-01-2024, 00:00
#14
lysergine25 zei:
juist als je 16 bent ben je vaak zwak en niet sterk genoeg om te geloven in je school ... school is dan trope voorl osers.
Echte binken hangen en doen stoer met drugs.
:cry:
Klik om te vergroten...
Wel dat was ook zo enkele maandne geleden.
Maar door een stop van XTC heb ik een soort inzicht gekregen.

En hoe moet ik het zeggen, net of ik heb respect gekregen voor dingen.
Mijn school komt echt op de eerste plaats (alhoewel ik vroeger echt kutgedrag had). Ik maak me niet meer agressief.
Vechten etc. hou ik me echt niet meer mee bezig.
l
lysergine25Lid
01-01-2024, 00:00
#15
ik wist dat je het zou zeggen .....

en deels heb je gelijk, dus heb ik alsnog mijn opleiding afgemaakt toen ik 30 was ..... deze keer zonder THC ...

Met CUM LAUDE !!!!

Er zijn een paar uitzonderingen die het wel redden al blowend, maar de grote meute niet.
Dus ik geef inderdaad de thc de schuld, en daarom moeten ze de leeftijd zwaar verhogen naar 21 jaar.



:wave:
l
lysergine25Lid
01-01-2024, 00:00
#16
alle beetjes helpen, een eerlijke voorlichting zou heel veel schelen.
In mijn tijd was het bijna onschuldig om THC te roken.

Nu verandert het langzaam, peuken roken waar je kinderen bij zijn is al bijna een schande. ...

Onze tieners hebbe zwaar te lijden onder het hennepbeleid.
Ontken het maar niet Mayan ...

Of is dat allemaal hun eigen schuld ?
Hoe oud was je toen je begon en wat is je opleidingsniveau ?
l
lysergine25Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Het is ook meer dan terecht dat de alcohol en de peuken lastig te koop zijn voor minderjarigen, die grens moet naar de 21 !!!

Wacht maar tot je eigen kinderen falen op school en naar de tabak stinken!!

:wink:
h
htweeooLid
01-01-2024, 00:00
#18
lysergine25 zei:
Het is ook meer dan terecht dat de alcohol en de peuken lastig te koop zijn voor minderjarigen, die grens moet naar de 21 !!!

Wacht maar tot je eigen kinderen falen op school en naar de tabak stinken!!

:wink:
Klik om te vergroten...
Begrijp ik wel, je zou ook het beste willen voor je eigen kinderen.
M
MayanLid
01-01-2024, 00:00
#19
Early early morning, it was a ganja "...?"

Aub niets over het kruid.
Ik rook dagelijks hasj. Iedereen is me er dankbaar voor.
Want als ik een glas teveel drink, oei oei dan.

Mijn lief gaat dan LETTERLIJK voor mij hasj of wiet halen.
En als ik dan als een beest raasde, en mijn joint oprookte.
Dan kom ik met mijn filosofische buien.

Ik tripte niet al teveel, toch niet zoveel als ik mezelf met de trippers hier moet vergelijken.
Maar ik kwam er van bij met wijsheid dat geen mens schatten kan.

Ik bezoek de natuur, en cannabis (en al wat ik er van kan maken) is natuurlijk. Puur natuurlijk.
Dus waarom niet?

Ik ben het beu hoe zatte politiekers (ja Leterme drinkt) mijn gedoogbeleid hier willen schrappen, en een legalisering niet meer bespreekbaar is.
j
jcutterLid
01-01-2024, 00:00
#20
Sorry, ik ben niet christelijk :wink:
Er staan argumenten in mijn text als je dat leest en perfect weet samen te vatten. Het gaat om het feit waarom de grotendeels van de massa drank boven wiet verkiest.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...11
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."