Mayan zei:
Velen weten vandaag niet dat cannabis ooit een medicijn was.
Het beste medicijn tegen epilepsie trouwens.
Dat was een halve eeuw geleden zo.
Toen was het nog zo populair tegen oogontstekingen en noem maar op.
Millenia geleden gebruikte men de zaden zelfs tegen het ontwormen van honden. Men at zelfs hennep zaden om te overleven, het zit namelijk vol met proteïnen.
Je kan inderdaad de zadenkoud persen en erop rijden met een compressie moter. We kunnen er mooie kleren van maken ... en massage olie.
Mayan zei:
Vandaag, na de flower power periode maken we helemaal iets anders mee. Synthetische THC in medicatie die nog niet half zo effectief is als een deftige plant haar bloemetjes op te roken/vaporizen/eten.
Dit is waar.
Mayan zei:
Ik begrijp wel waarom men dit doet. Cannabis is nu eenmaal een kruid dat we allemaal kunnen bemachtigen. Al die efforts dat ze doen om het kruid te stigmatiseren, zou daar niets achter huizen?
Als je tenslotte iets "illegaal" zijn gang laat gaan, wordt de prijs duurder en verliest de zuiverheid haar maagdelijkheid om "vuil" te worden.
En wanneer dat gebeurd is, komen de mensen die de zuiverheid illegaal maakte met hun bewijzen dat het "zou" schaden.
Dit is crap, tabak en alcohol zijn toevallig wel legaal, het is gewoon oneerlijk verdeeld. Een drooglegging van alcohol helpt ook niet.
Ik snap je punt hier ook niet goed.
Mayan zei:
Als ik het forum doorlees, zie ik dat mensen problemen lijken te hebben met het kruid. Niet contra kruid, maar contra het feit dat ze blowen.
De stigmatisering heeft blijkbaar haar doel niet gemist.
Want als uw tuin vol met dit kruid zou staan, of uw kelder, dan zou ik u nooit horen klagen. Het zit het hem in het geld, niet waar?
Waarom ga je dan kweken ??? Ik klaag wel, kruid in overvloed.
Ik ben niet tegen de hennepen het recreatief gebruik, maar ik was wel zwaar verslaafd kon geen dag zonder. Ik sliep de eerste week erg slecht, pas na 7 dagen kwam ik op een natuurlijk ritme.
Mayan zei:
Ik ben al tien jaar aan het blowen, ik ben uiterlijk niets veranderd.
Ik ben nog steeds wie ik was tien jaar geleden, enkel wat meer geleerd.
Nog altijd dezelfde principes, nog altijd dezelfde lusten.
Uiteraard, ik ben niet zo dik, daar helpt nicotine me in.
Dus de nicotine houdt je slank ? CRAP je bent gewoon tabak junk en dat kost je veel geld, als je keldertje vol stond zou je zeker zo kunnen stoppen ? Nicotine helpt je regelrecht je graf in, jammer dat je het niet ziet.
Mayan zei:
Maar na tien jaar blowen, ben ik misschien wel "verslaafd", maar zeker geen ander mens. Ik ga niet over de vloer kruipen als ik een weekje zonder moet. Ik blijf wie ik ben. Maar wat nog meer opmerkelijk is:
ik merkte het laatst nog op, ik ben in die tien jaar niet één keer echt ziek geweest.
Onzin als je 10 jaar net zoals mij de hennep zwaar misbruikt eindig je als een hersenloze zombie. Als je recreatief s' avonds een vappertje doet dan zal het niet zo'n vaart lopen. Als je dag en nacht stoned bent word je dus wel zeker een ander persoon:
emotieloos
lui
afgestompt
vergeetachtig
longweefsel slipt dicht
gebit verkeurd
je krijgt een bleke smoel
ongeinteresseerd
Ik vind dat de hennep zwaar onderschat is, vroeger zeiden ze altijd dat hennep wel meevalt. Nou als je tijdens je opleiding flink doorblowt dan loopt het in 90% helemaal fout. Er zijn altijd uitzonderingen maar ik spreek over de grote meute. Hennep is verslavend, de afkick is licht.
Hennep roken is zeer ongezond, en voor heel veel jongeren een dure hobby waardoor ze in de problemen komen.
Dit is mijn ervaring over de hennep, ik stigmatiseer het dus flink.
Aan u de beurt met goede argumenten te komen.
Bonie
![:hearteyes:]()