Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDe stigmatisering van cannabis!

De stigmatisering van cannabis!

207 antwoorden
20 weergaven
18-5-2026
R
RapidoLid
01-01-2024, 00:00
#1
Mayan..
Ik zat nog niet in de helft van dit topic of ik nam het besluit om elke post van jouw gewoon te skippen.
Onderweg af en toe nog geprobeerd om eentje te lezen... tevergeefs.
Altijd maar blijven doordrammen, blijven zagen, blijven janken en jammeren met je bullshit-argumenten die beweren dat de negatieve kanten van dagelijks stoned zijn alleen maar bij de persoon zelf ligt.
Terwijl ik GEEN ENKELE POST heb gelezen waarvan ik dacht: "Hmm.. ok, misschien, of wie weet..."

Uit al de posts die ik heb gelezen, kan ik ook alleen maar uit nemen dat je een junk bent.
Waarom?
Een week zonder wiet MOETEN omdat je niet anders kan, doet je niet veranderen. Ok, daar kan ik nog mee akkoord gaan.
Maar een week zonder wiet KUNNEN terwijl je geld genoeg hebt om je verslaving te kunnen onderhouden........ :grin::grin::grin:

Je blowd 300 euro per maand -> 10 euro per dag -> afgerond 2 gram per dag.
Dat wordt 60 gram in een maand en bijna een kilo per jaar (misschien toch een kilo als je eerlijk bent tegenover jezelf... :wink:).
GENOEG OM EEN TIJD TE MOETEN STOPPEN
TE VEEL OM EEN TIJD TE KUNNEN STOPPEN

Stoppen kan natuurlijk ALTIJD.
Die beslissing moet je zelf nemen, nadat je je verslaving hebt toegegeven en je besloten hebt om er iets aan te doen.


Niet alleen respect naar Lysergine omdat hij gelijk heeft, maar ook omdat hij de discussie tussen jullie echt amusant wist te maken.
Amusant genoeg om jouw bullshit te skippen. LOL

En tenslotte een daverend applaus voor onderstaande post die mij echt aan het denken heeft gezet over mijn tabakverslaving.
Hoewel ik na 4 jaar dagelijks roken het niet echt een verslaving durf noemen. Omdat ik nog KAN stoppen. Iemand die tientallen jaren rookt, moet daar zelfs niet aan denken.
Maar principieel gezien dé ultieme reden om als blowende individu te stoppen met kapitalen uit te geven aan drank en tabak.

BE HIGH
FUCK STONED

lysergine25 zei:
Als de politiek de marijuana zou legaliseren wordt het nog duurder dus dat wil je al niet !

En ... dat de politiek het niet kan legaliseren komt door de druk van de USA n het hoerige Frankrijk.
Daarom zal/is het gedoogbeleid aan zijn einde gekomen.
criminalisering van de hennepteelt lijdt tot hogere prijzen en vervuilde produkten. Het gedoogbeleid heeft zo wie zo niets te maken met 5 planten in huis of in je tuin. Hennep telen is verboden en je mag neit meer dan 15 gram in huis en 5 gram op zak hebben. De straffen zijn verdubbeld en het SEON is aktiever danooit. Dan heb je ook een de kliklijnen.
Er zal 50% van de coffeeshops dicht gaan en alle growshops zullen sluiten.

Wij kunnen daar niets aan doen, als je naar een feest gaat wordt je wietje afgepakt en je mag wel hun gore bier kopen. Hun gore tabak en hun gore bier !!
Het beleid wordt gemaakt door incapble christen honden.

Wil je daar verandering inbrengen ? Dan had je moeten stemmen op Groenvrij.

Wie heeft er wel gestemd op Groenvrij behalve mij ? Nou ?
Wil je de regering bannen dat kan !! Drink hundrank niet meer koop hun tabak niet meer en rijdt op APO.
En natuurlijk grow je eigen wiet !!

Bonie for president fuck de Christen Unie en het CDA
Klik om te vergroten...
M
MayanLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik rook dan ook dagelijks! Enfin blow dagelijks.
Nooit ontkent.
Maar lys doet zo alsof het je kapot maakt.

Ik ben afgestudeerd, ik heb werk, ik smoor dagleijks maar laat mijn leven er niet door bepalen.
Ik vind ook dat mensen cannabis slechter maken dan het is.
Daar we de ogen toedoen voor schadelijkere stoffen.

Verder geef ik geen fuck wat jij over mij, of mijn posts denkt.
Ik geef lys ook op veel punten gelijk, maar hij steekt alles op cannabis.
En op het feit dat hij verkeerd ingelicht is.
Nou dan stel ik me toch vragen ja.
Ik geloof er geen reet van dat cannabis meer kapot maakt dan je lief is, het is je persoon die een vlucht in cannabis zoekt.

Ik zoek ook mijn "vlucht" in THC, maar enkel wanneer ik geen taken meer moet afleggen.

Ik blow nu meer dan 10 jaar en meer dan jaren dagelijks!
Zelfs in mijn schooltijd, waarom heb ik dan een diploma en vele anderen die ook blowen?
Marijuana maakt enkel maar zoveel kapot dan jijzelf toelaat.

Verder Lys mag op veel punten gelijk hebben, hij is en blijft een hypocriet.
Hij zegt een inkomen te hebben vergaard door cannabis, hij zegt zelf dat hij dagelijsk blowed, hij maakt hasjolie, ...
Maar toch roept hij voor een stigmatisering? Dat komt niet evenredig met elkaar overeen.
Mah bon!
R
RapidoLid
01-01-2024, 00:00
#3
Je weet zelf dat je het kan begrijpen, alleen wil je het niet.
Omdat je dagelijks smoort en het momenteel nog té lekker vindt om het af te breken met de vastgestelde neveneffecten.
Vooral de eerste persoon die je heeft 'aangevallen' in het begin van dit topic (met neuken en shit) heeft het kort en krachtig verwoord (face it).

Maar soit, ik zal maar snel zwijgen voor je weer een zoveelste samenvatting maakt over je eeuwige liefde voor de drug die niemand mag/kan slecht praten.

Sorry voor het storen en succes!
p
pieter-bLid
01-01-2024, 00:00
#4
lysergine25 zei:
Als de politiek de marijuana zou legaliseren wordt het nog duurder dus dat wil je al niet !
Klik om te vergroten...
Niet percee. In tegenstelling tot de meeste andere producten is wiet prima in eigen huis te kweken om zo voor het hele jaar rond voldoende te zijn. Dit lukt je b.v. niet met kroppen sla.
Hierdoor is de prijs niet afhankelijk van supermarkt prijsafsraken, maar van de mate eigenkweek op de markt. Als de overheid eigen teelt als iets onwenselijks ziet, wat het in principe ook is omdat er geen garantie is op constante qualiteit, zal de prijs rond 5 euro per gram moeten blijven. Kijk,qualitatieve whiskey maak je niet zomaar in je kelder, qualitatieve wiet wel, en daarom werkt de belasting chantage niet zoals die wel bij alcohol en cigaretten werkt. Wordt het te duur...dan doen we het zelf wel.
M
MayanLid
01-01-2024, 00:00
#5
Kijk, jij vergeet de essentie.
De essentie in mijn posts dat jij bewust overlas.

Er zijn mensen dat dagelijks drinken.
Er zijn mensen dat dagelijks anti depresiva's slikken
Er zijn mensen dat dagelijks hun sigaretje roken
Er zijn mensen dat dagelijks junk food eten

Maar wanneer de dagelijkse blower zijn rechten opeist, dan moet dat toch maar in een vergeten hoekje worden geschoven?

Ik heb nooit de nadelen ontkent, ik rook dagelijks en heb al eerder geopenbaart dat hasj hard aan met trekt.
Nooit ontkent! Maar waarom zou ik niet mogen blowen in een shop te BE?
Waarom zou ik geen 5 planten mogen telen?
Waarom heb ik dat "veiligheidsgevoel" nog niet als blower?

Daar gaat het hem om!
Het wordt harder opgeblazen dan het is!
Drank brengt veel meer problemen mee dan THC, maar hier mag je op je 16 jaar al op café bier gaan drinken.
Logisch lijkt me dat niet, en het lijkt me nog meer onverantwoord.

Cannabis is alles behalve een stigmatisering waardig.
En als mensen hier dan komen verkondigen dat het hun leven heeft verwoest en/of dat ze veel verloren zijn door de cannabis.
Dan denk ik toch even bij mezelf dat dat volledig onterrecht is!

Mensen dat er problemen van genieten, moeten stoppen.
Maar ik mag dan wel dagelijks blowen, ik heb geen problemen.
Ik zie er nog steeds hetzelfde uit als 10 jaar geleden, enfin tis te zeggen.
Ik heb geen ingevallen kaken, ik heb geen blauwe randen rond mijn ogen
Ik heb eigenlijk niets, ik ben kerngezond. En ik blow toch al even dagelijks.
Als wiet mijn leven zou verwoesten, zou ik ogenblikkelijk stoppen.
Maar hoe duur het ook mag zijn, het valt nog steeds niet buiten budget.
Al geef ik soms dan al eens 400 op een maand uit aan smoor.
Maar we verdienen dan ook een pak meer door te WERKEN.
M
MayanLid
01-01-2024, 00:00
#6
Toch kleine toevoeging, ik stop wel dikwijls hoor.
Als ik op reis ben ga ik niet wanhopig zoeken naar wiet. Dus mja? :grin:
En dan nog, ik kan gerust een weekje stoppen.
Maar ik geef daar dan ook eerlijk bij dat ik dat dat maar maximaal 2 weken volhoudt.
Maar waarom niet he?
Er zijn mensen dat dagelijks 12 pinten drinken.
Dat is soms 1100 liter op een jaar.
Santé, maar dat mag!
Zo'n roes mag, regelrechte aanvallen op je lever mag!
i
ilyasLid
01-01-2024, 00:00
#7
Re:

jcutter zei:
Het gaat om het feit waarom de grotendeels van de massa drank boven wiet verkiest.
Klik om te vergroten...

ik wil me niet moeien met heel de discussie, maar hier wil ik wel wat op zeggen.

Het feit waarom het grootste deel van de massa drank boven wiet verkiest is omdat we allemaal achterlijke kuddebeesten zijn die mooi mee in het lijntje lopen. De mens geeft al maar meer macht aan de leiders omdat ze zogezegd een veiligere wereld willen, dus alles wat slecht is volgens "de leiders" is dan ook slecht in de ogen van de kudde.

weten sommige hier nog hoe ze tegenover tripmiddelen stonden voor ze het leerde kennen? Het was een middel waar je dingens van begon te zien, helemaal doordraaide, zot werd, verslaafd,... Maar wat is eigenlijk een tripmiddel, een hulpmiddel om delen van jezelf te leren kennen, om op plaatsten te komen in je geest waarvan je zelfs het bestaan niet zou van vermoeden. (En dit alles, mits verantwoordelijk gebruik, relatief veilig)
Hetzelfde ervaren vele mensen met cannabis, in de films zie je mensen een joint roken waarna ze helemaal wegspacen, niet meer functioneren,... je kent het wel he, verdraaiingen door de maatschappij.
Het is slecht word ons verteld. We kunnen natuurlijk ook niet ontkennen dat drugs slecht zijn, natuurlijk zijn ze slecht als ze onverantwoordelijk gebruikt worden. En nu komt alcohol in het spel.
Misbruik van alcohol, elke dag geraken mensen in coma, hebben een ongeluk, doen stomme dingen omdat alcohol vaak onverantwoordelijk gebruikt word. Maar toch blijft het grote deel van de bevolking blind en laat het toe, want het is maar alcohol... De mensen moeten hun ogen eens opendoen, en kijken wat er is aan het gebeuren.

btw, ik vind trouwens iemand dat stoned is veel aangenamer dan een dronken persoon.
B
BelgoLid
01-01-2024, 00:00
#8
Cannabis is ook geen drugs..het is een plant :hearteyes: :grin: :stoned:
B
BelgoLid
01-01-2024, 00:00
#9
Mensen lees dit aandachtig door...


Het beste landbouwgewas is Hennep
http://zapruder.nl/portal/artikel/het_b ... is_hennep/

De beste biobrandstof wordt gemaakt van Hennep
http://zapruder.nl/portal/artikel/de_be ... an_hennep/

Het meest duurzame papier maak je van Hennep
http://zapruder.nl/portal/gevonden/4bd2 ... 54ee38a00/

De beste kleding en vezels maak je van Hennep
http://zapruder.nl/portal/artikel/de_be ... an_hennep/



Het heeft ook iets met de economie de maken dat het verboden is.
i
iraqioLid
01-01-2024, 00:00
#10
cannabis = het beste kruid op aarde :) fuck drank. cannabis is the thing !
M
MayanLid
01-01-2024, 00:00
#11
Mayan zei:
Ik begrijp wel waarom men dit doet. Cannabis is nu eenmaal een kruid dat we allemaal kunnen bemachtigen. Al die efforts dat ze doen om het kruid te stigmatiseren, zou daar niets achter huizen?
Als je tenslotte iets "illegaal" zijn gang laat gaan, wordt de prijs duurder en verliest de zuiverheid haar maagdelijkheid om "vuil" te worden.
En wanneer dat gebeurd is, komen de mensen die de zuiverheid illegaal maakte met hun bewijzen dat het "zou" schaden.
Klik om te vergroten...

Lys zei:
Dit is crap, tabak en alcohol zijn toevallig wel legaal, het is gewoon oneerlijk verdeeld. Een drooglegging van alcohol helpt ook niet.
Ik snap je punt hier ook niet goed. ]/quote]

Mijn punt was dat het kruid gemakkelijk te telen is onder die honderduizend watter (zon).
Alcohol brengt geld op, net zoals nicotine. Dat zijn taks gerichte inkomsten.
Omdat het schaadt legt men daar torenhoge taksen op.
Dat kan men niet met wiet, omdat wiet zoals onkruid groeit.
En omdat het eens legaal is, iedereen wiet kan telen.
Hoe je ga je daar taksen op leggen? Dat kan men niet, dus men doet de oogjes toe voor de voordelen en schuift de nadelen naar voren.
Zodanig dat het tot een stigmatisering moet komen.

En waarom ga ik kweken? Omdat ik een hobby wens.
Ik heb één plantje gehad en dat vond ik leuk qua onderhoud.
Ik heb dat kunnen grootbrengen onder een TL lamp in gewone potgrond.
Het was crappy weed, maar elke keer ik opnieuw begin, is elke keer beter.
Je kan niet verwachten van me dat ik alles in de eerste fase perfect doe he :)

En vast en zeker dat nicotine je slank(er) houdt.
Het is een hongerremmer.
Klik om te vergroten...
l
lysergine25Lid
01-01-2024, 00:00
#12
waarom sigaretten wel en wiet niet ....

het is gewoon door de USA in een zwart hoekje gezet.

Er gaan meer mensen kapot aan de drank dan aan de wiet, en er zijn veel meer mensen verslaafd aan de drank, benzos en peuken dan de wiet.

:cry:
l
lysergine25Lid
01-01-2024, 00:00
#13
alcohol blikjes groeien niet aan een boom nee ....
sigaretten ook niet ....

olifanten zoeken wel rottend fruit op om zich te bezatten

dus alles wat onder de zon groeit moeten ze verbieden want dan kunnen ze geen tax op pakken ?

Tabak groeit ook onder de zon ?


:wave:
M
MayanLid
01-01-2024, 00:00
#14
En wiet is niet lichamelijk verslavend.
Nicotine en alcohol wel.

Uiteraard dat het door de USA in een zwart hoekje is gezet, dat wiet gebeuren.
Men heeft toch de oorlog tegen de hippy's gewonnen?
(kapitalisme)

Men wil het nooit meer zover drijven!
En nu adoreren we allen onze pc, onze tv, onze sjieke kledij, kortom: materialisme.

Ik TRACHT te leven als een sjamaan.
En ik vind dat uiterst moeilijk in de wereld zoals ze vandaag is.

Ik had liever een millenia eerder geboren geweest in Amerika.
Toen was Amerika onaangeraakt. Toen was het zuiver.
Mens in perfecte harmonie met de natuur.
Men observeerde alles en kroop samen om dat te bespreken.

Men tripte en men bezocht elke smaak van de natuur.
En de wijsheid dat hun toen gegeven was door de natuur, dat is opgeëigend door het Katholisme, als eigen beschouwd, en hun waarheid daarin gespiegeld door de bijbel uit te brengen.

We leven in een illusie, we zijn onze roots verloren.
We leven in hokjes, en dan letterlijk als we ons huis bekijken.
We moeten terug één worden met de natuur, we moeten die huizen slopen en genieten van al wat voortkomt uit de natuur.

Vinden jullie het zelf niet magisch hoe het allemaal werkt?
Waarom negeren we dat dan?
l
lysergine25Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Mayan zei:
En vast en zeker dat nicotine je slank(er) houdt.
Het is een hongerremmer.
Klik om te vergroten...

dit is een tabaksjunken HOAX.

de primaire valse reden voor vrouwen om nooit te stoppen.

dan de : als ik zwanger word stop ik.


:wave:
h
htweeooLid
01-01-2024, 00:00
#16
Maar als je nou een soort project start.
Dat je 2 mensen neemt en je laat ze wiet roken of alcohol drinken (dagelijks). Met alcohol zal je sneller kapot gaan.

En de overheid moet toch het beste willen voor de mensen.
Ik ben er nog altijd mee eens dat drank meer schade aanricht.
Kijk die zwervers die ethanol drinken.
M
MayanLid
01-01-2024, 00:00
#17
Oh maar ik haat mijn roken hoor.
Ik bekijk gewoon de feiten, ik was veel dikker toen ik niet rookte.
Ik ben weliswaar na het roken 30 kg afgevallen.

Natuurlijk kan jij daar andere ervaringen in hebben.
Ik deel enkel mijn waarheid.
Jouw waarheid is misschien anders, maar ook waarheid.
l
lysergine25Lid
01-01-2024, 00:00
#18
laten we het alleen over de wiet hebben ok ?

Wiet is schadelijk voor je gezondheid en het verneukt onze jeugd.

Das mijn stelling !! Kom er maar in !!!
h
htweeooLid
01-01-2024, 00:00
#19
lysergine25 zei:
laten we het alleen over de wiet hebben ok ?

Wiet is schadelijk voor je gezondheid en het verneukt onze jeugd.

Das mijn stelling !! Kom er maar in !!!
Klik om te vergroten...
Wiet heeft me toch positief verandert.
Ik maak me minder snel druk/kwaad/agressief.

Het heeft me zo een gevoelige jongen gemaakt :wave:

Edit ;: Ik rook ook niet zo erg veel met 10 gram kom ik 2-3 weken toe.
l
lysergine25Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Mayan zei:
Oh maar ik haat mijn roken hoor.
Ik bekijk gewoon de feiten, ik was veel dikker toen ik niet rookte.
Ik ben weliswaar na het roken 30 kg afgevallen.

Natuurlijk kan jij daar andere ervaringen in hebben.
Ik deel enkel mijn waarheid.
Jouw waarheid is misschien anders, maar ook waarheid.
Klik om te vergroten...

ik ben gestopt na 20 jaar tabak .... kwam geen kilo aan, ik snoep ook nooit.
Als ik trek kreeg meteen 5 km lopen.

Dus wiet is schadelijk voor de volksgezondheid en de minimum leeftijd zou naar 21 jaar moeten !!

Kom er maar in ...

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...56789...11
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."