Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumswiet/hash testen op hoeveelheid werkzame stof?

wiet/hash testen op hoeveelheid werkzame stof?

14 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
u
underworldLid
01-01-2024, 00:00
Wacky zei:
hmm, er zijn toch technieken om de THC eruit te halen en er olie of icolator ofzo van te maken die je thuis kan doen. Dan kun je kijken hoeveel je uit een gram haalt :)
Klik om te vergroten...
ja maar dan haal je geen pure thc eruit, ice-o-lator schommelt meestal tussen 40-70%, dus dat is ook geen nauwkeurige maatstaaf. ligt allemaal aan het productie proces..
V
VigilanteLid
Plus dat er andere stoffen inzitten die ook effect hebben. Minder dat wel, maar vraag me wel af hoeveel minder.

Vind t ook wel knap hoe ze dat trouwens testen op wiet.
a
azgazaLid
Ik weet dat de test punten die voor andere drugs gebruiken ook nadrukkelijk zeggen dat ze geen wiet testen, het lijkt mij ook al een erg ingewikkeld proces om daar nou achter te komen, maar ja het blijft dus een beetje raden eigenlijk.
P
PepTalkLid
Denk dat het bij wiet ook stuk minder belangrijk is als je weet hoeveel werkzame stof er in zit.

als je bijv. :xtc: laat testen en je weet dat 1 pilletje 85 mg mdma bevat neem je er toch 2.
Hierdoor krijg je een hoop andere rommel binnen.

Als je minder sterke wiet hebt zul je er iets meer in moeten doen, het enigste nadeel hiervan is dat je wat meer teer binnen krijgt, maar minder erg dan bij andere drugs lijkt me.
A
AcetyllysergicLid
Gras-chromatografie is wat jullie zoeken.
Ps: olie en icolator is nog altijd verre van puur.
Olie iets van 60-80%??
P
PepTalkLid
Ik vind 70% thc gehalte toch al behoorlijk hoog hoor.
Lijkt me sterk dat het nog meer is, Miscchien hele goede olie op 85% maar hoger dan dat.. :confused:
W
Wile-E-PeyoteLid
probeer het zelf uit, neem afgepaste hoeveelheid van het wietje, en vergelijk met andere. Rook het op de zelfde manier( liefst puur). de mate van "stoned" zal dan evenredig zijn met het THC gehalte. (maar kan per dag verschillen, je zou t een paar keer moeten doen zo'n testje) Maar dat lijkt me niet het probleem. :wink:

dus als je 0,2 gram puur rookt van een bekende koffieshop soort, en een dag later die van jou. Noteer het op een papiertje, dan kan je er ook nog eens een leuk logboek van maken.
V
VigilanteLid
Tjah, moet je ook opletten op andere factoren. Moe, hoeveelheid gegeten, wat je heb gegeten, setting enz.. :P
P
PepTalkLid
Jup, denk ook niet dat je zelf in de buurt van een nauwkeurige meting komt.
Ook is het nog eens zo dat niet elk 'stukje' van je wiet even sterk is..de 'buitenkant' ( met de haartjes) is volgens mij een stuk sterker dan echt het groenige waar je soms nog ienie mienie blaadjes ziet zitten..
O
Oom KlaasLid
Roken, stoned worden en dan beoordelen :)
A
AmaranthLid
Volgens mij is olie toch een stuk puurder dan dat?
p
paweloniusLid
Hallo,

Ik vroeg me af of er ergens een soort mooi testapparaatje te koop is, of een locatie waar ik voor mezelf zou kunnen laten testen hoeveel procent van verschillende cannabinoiden in de cannabis zit. Ik heb zelf al wat gezocht, maar kon niks vinden, alleen maar testers van de urine, maar dat geloof ik wel zeg maar :tongueout: dus echt voor het product zelf.

ben erg benieuwd ^^
c
croppLid
ik denk dat het moeilijk te bepalen is hoe sterk je wiet is, omdat de thc ongelijk verdeeld zit in de wiet

hash weet ik niet...
u
underworldLid
kan volgens mij alleen in labaratoriums..
W
WackyLid
hmm, er zijn toch technieken om de THC eruit te halen en er olie of icolator ofzo van te maken die je thuis kan doen. Dan kun je kijken hoeveel je uit een gram haalt :)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."