Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsafkicken van de weed

afkicken van de weed

42 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#1
Neem hem gewoon eens een dagje ergens naar toe, het strand of een pretpark ofzo.
Slaappillen ... alleen hoog nodig, werken ook verslavend op den duur.

Succes!
A
Afghaan-GekLid
01-01-2024, 00:00
#2
veel blowers hebben wel degelijk nut bij blowen-
cbd rijke wiet lijkt me in zijn geval goed ter afwisseling van standaardwiet - mocht hij weer gaan blowen dan he...
A
Afghaan-GekLid
01-01-2024, 00:00
#3
blowen is bij grote hoeveelheden per persoon verschillend.
succes ermee
J
Jeany_dijkLid
01-01-2024, 00:00
#4
Hallo,

Via dit forum ben ik op zoek naar mensen die al eens afgekickt zijn van de wiet.. mijn vriend is al zo'n 15 jaar verslaafd er aan.. en hij rookt erg veel per dag zo'n 6 jointjes.. Nu wil ik graag weten hoe je het makkelijkste kunt stoppen, en waar je het beste hulp kunt vinden.. Hoe je om moet gaan met een terug val enz...

Dus ik heb erg veel vragen, ik ben dus ook op zoek naar mensen die mij willen helpen met het beantwoorden van mijn vragen, en vooral naar mensen die gebruikt hebben en nu al een tijd clean zijn.

Groetjes jeany
s
stuikeuhLid
01-01-2024, 00:00
#5
Je zou best eerst te weten komen of je vriend wel WIL stoppen...
Als de wil er is is dit al een eerste stap want als de wil er niet is loopt het meestal niet zo goed af.. verder zou ik je aanraden naargelang hoe zwaar de verslaving is eens naar een professionele praktijk te gaan of er als vriend en vriendin uit te komen

Veel succes
l
lysergine25Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Hij kan naar de jellinek, daar is een wachtlijst in amsterdam. Ze hebben mij na de intake geweigert te behandelen omdat ik niet terugviel. Ik ben nu al maanden clean van de weed.
Ik heb 10 gr per dag geblowed, 6 x 1 pure joint van 1,3 gr per dag, dat 20 jaar.
Afkicken is eigenlijk een eitje, de eerste week is even zwaar maar dan is het ook voorbij.

Om goed in je ritme te blijven moet hij wat suplementen kopen, Valeriaan en Melatonine, enentueel voor de eerste dag een Valium, das alleen om te kunnen slapen dus alleen voor het slapen gaan.
Maar die Valium mag hij niet zelf beheren, want dan gaat hij daaraan wennen.
Hij moet op tijd opstaan en op tijd naar bed, veel wandelen sporten of werken is altijd beter dan op de bank janken.

En jij moet streng zijn en eventueel ook hulp zoeken hoe je met hem moet omgaan.
Misschien lijdt ie wel aan meerdere gedragsstoornissen die zijn verslaving voeden.
Zoals ik lijd aan ADHD en in de weed de rust zocht die ik zo mis .....

Succes

Bonnie
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#7
Stap 1: Wíl hij uberhaupt stoppen?
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#8
Inderdaad wil hij stoppen of wil jij dat? Daar moet je ff achter zien te komen.
Staat hij achter het besluit om te stoppen dan is de kans van slagen reeel, en indien nodig kan hij hulp zoeken bij een verslavingsinstanties in jou buurt. Je kan daar via je huisarts het makkelijkste en het snelste terecht komen.
J
Jeany_dijkLid
01-01-2024, 00:00
#9
hij wil er heel erg graag van af.. We hebben al een aantal gesprekken gehad bij een kliniek bij ons in de buurt.. Als hij daar naar toe gaat word hij opgenomen, Maar dat wil hij eigenlijk Niet.. Hij heeft ook erg last van vlucht gedrag dus hij blijft daar eigenlijk niet zitten.. Hij zoekt wel een uitweg om daar weg te komen.. Daarbij heeft hij ook last van waaniedeeen en denkt hij dat hij altijd gevolgd word.. Ik denk dat het goed is als ze hem daar een tijdje houden zodat hij aan zijn problemen kan werken, maar ik weet nu al dat hij dat niet gaat redden.. Ik kan hem ook niet in de gaten houden omdat ik ook werk..

Dus eigenlijk een ander iedee??

wel bedankt voor de reaktie's
W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik blow ook ongeveer 15 jaar nu.
De laatste jaren heb ik verschillende pogingen gedaan om te stoppen, de laatste poging duurde 3 maanden. Het volgende is me opgevallen bij al die pogingen:

-Wanneer ik het succes van de poging probeerde af te laten hangen van iets anders dan puur mijn eigen wil, werkte het niet. Ik heb een aantal keren geprobeerd met blowende vrienden af te spreken om samen te stoppen en we gingen beiden de volgende dag als stiekem blowen. Ik heb geprobeerd mijn moeder te vertellen dat ik ging stoppen (gezien ik weet dat die daar veel om geeft dacht ik daar extra motivatie uit te halen) en ook dat werkte totaal niet. De laatste keer dat ik stopte en het wel 3 maanden volhield had ik het er met niemand over had gehad, eigenlijk besloot ik redelijk impulsief dat dit de laatste joint was, en pas een week later verteld tegen mensen dat ik gestopt was.

-Het is maar 1 a 2 weken moeilijk. De eerste week is de craving enorm en heb je echt wilskracht nodig om niet blowen. Je kan niet slapen, je ben een wrak en je denkt alleen aan een joint. Na een week, of anderhalf is het peanuts en kan je jezelf alleen nog afvragen waar je eigenlijk zo moeilijk over gedaan hebt.

-Helemaal stoppen of niet stoppen. Elke keer als ik dan die eerste week was doorgekomen en die craving weg was dacht ik dat ik wel weer af en toe in het weekend ofzo een jointje kon roken. Elke keer ging dat in rap tempo weer naar dagelijks blowen. De laatste keer dat ik stopte duurde het dus 3 maanden en toen was ik ook vergeten hoe verslaafd ik was geweest, en naief dacht ik dat ik wel weer op feestjes kon gaan blowen. Een paar weken later deed ik het weer dagelijks en nu nog steeds.
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#11
Jeany_dijk zei:
Dus eigenlijk een ander iedee??
Klik om te vergroten...
Na 7 jaar begon ik ook last te krijgen van lichte paranoia ed.. Wat voor mij goed werkte was heel simpel: Niet meer blowen! Het is echt niet zo moeilijk als het lijkt hoor. Hoe langer je het volhoudt des te makkelijker wordt het.
h
hodgepodgeLid
01-01-2024, 00:00
#12
Wacky zei:
-Het is maar 1 a 2 weken moeilijk. De eerste week is de craving enorm en heb je echt wilskracht nodig om niet blowen. Je kan niet slapen, je ben een wrak en je denkt alleen aan een joint. Na een week, of anderhalf is het peanuts en kan je jezelf alleen nog afvragen waar je eigenlijk zo moeilijk over gedaan hebt.

-Helemaal stoppen of niet stoppen. Elke keer als ik dan die eerste week was doorgekomen en die craving weg was dacht ik dat ik wel weer af en toe in het weekend ofzo een jointje kon roken. Elke keer ging dat in rap tempo weer naar dagelijks blowen. De laatste keer dat ik stopte duurde het dus 3 maanden en toen was ik ook vergeten hoe verslaafd ik was geweest, en naief dacht ik dat ik wel weer op feestjes kon gaan blowen. Een paar weken later deed ik het weer dagelijks en nu nog steeds.
Klik om te vergroten...
Bij mij echt precies hetzelfde, behalve dat ik minder lang blow (9 jaar).
Na diverse pogingen van enkele dagen tot een maand was ik de laatste keer ook meer dan 3 maanden gestopt. Toen wilde ik een keer lekker gaan trippen en daar wilde ik eigenlijk wel wat wiet bij. Dan hou je na de trip wat over en dat rook je ook weer op en zo viel ik in een paar weken weer helemaal terug.

De eerste week is inderdaad zwaar klote. Aangezien slapen echt ellendig gaat ben ik de eerste dagen om de andere dag gaan slapen. 'S nachts keek ik dan gewoon wat series, dan voel ik me de volgende ochtend minder brak dan dat ik 2 uur heb geslapen en de rest van de nacht heb liggen draaien en tobben in bed. De volgende avond was ik dan heel moe, zodat ik die nacht vrij goed sliep.
Maar buiten dat slecht slapen en dat je een paar dagen wat brak bent, is het meer je dag/avond invulling die je aan moet passen. En dat sommige dingen niet leuk zijn als je niet stoned bent uit je gedachte zetten.
J
Jeany_dijkLid
01-01-2024, 00:00
#13
Vandaag is de grote dag, hij gaat stoppen met roken.. We hebben besloten dat hij in een keer gaat stoppen .. dus niet met minderen enz.. we hebben hulp gekregen van de hoop.. is een kliniek hier in de buurt.. Hij gaat daar niet intern, maar hij gaat een dag programma volgen en in de avond is hij gewoon thuis.. Vanaf vandaag mag hij niet meer blowen en volgende week gaat hij het programma volgen.. Ik kan nog best wel wat tips gebruiken, Want als je slecht slaapt gebruiken jullie dan wel eens een slaap pil.. en hoe maak je een leuke dag besteding voor iemand.. Ik kan me prima zelf vermaken maar hij zegt niks leuk te vinden...

Groetjes
k
kentuckyLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ga samen sporten ofzo, fitness, squashen, zwemmen, tennis, whatever.
Als ik afgemat ben met kickboxen slaap ik altijd direct, anders slaap ik pas om 3.00 ofzo, way to much energy.

Nodig in ieder geval geen blowende vrienden uit :P
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#15
Jeany_dijk zei:
Want als je slecht slaapt gebruiken jullie dan wel eens een slaap pil..
Klik om te vergroten...
Nee, gewoon uitzitten. Het is even vervelend, maar het komt vanzelf wel weer goed.

Jeany_dijk zei:
en hoe maak je een leuke dag besteding voor iemand.. Ik kan me prima zelf vermaken maar hij zegt niks leuk te vinden...
Klik om te vergroten...
Dat lijkt in het begin inderdaad het moeilijkst, maar ook dit is peanuts. Het lijkt uitzichtloos omdat hij nu het gevoel heeft dat hij al die momenten waarop hij normaal zou blowen nu zou moeten opvullen met iets anders. Ook dit gaat vanzelf wel weg, je hoeft niet iets te gaan doen zoals gelijk overdreven sporten ofzo, daar heeft hij waarschijnlijk in het begin toch geen zin in. Doe gewoon niks. Kijk een filmpje, internet wat, wacht op het moment dat hij blij is dat hij niet meer blowt, want die gaat er echt wel komen.

Succes!
l
lysergine25Lid
01-01-2024, 00:00
#16
En ? Is de relatie al voorbij ?

:confused:
J
Jeany_dijkLid
01-01-2024, 00:00
#17
EEEEHHHUUU.. Hij is wel een beetje vervelend tegen me.. Heeft al een paar angst aanvallen gehad.. Ook kan hij niet heel de week terecht bij de hoop, dus zit hij vandaag en morgen heel de dag thuis.. Hij slaapt heel erg slecht, heb hem al naar de bank verbannen omdat hij zo ligt te woelen.. Vanacht is hij heel de nacht wakker geweets, Dus nu hoop ik dat hij vanavond lekker zal slapen en heel de dag een beetje loom is..
Maar hij valt me wel erg tegen.. Het is wel heel erg zwaar om er vanaf te komen voor hem..
v
verneukeratiefLid
01-01-2024, 00:00
#18
Afkicken van een wietverslaving is nog niet zo makkelijk. Lichamelijk is nog wel te doen. Na een week of 2 van zweten, onrust, niet slapen, angstdromen is het ergste wel voorbij. Overgevoelige reacties na het stoppen zijn zeker niet vreemd. Alle prikkels die bij hem binnenkomen moet hij nu leren verwerken op een 'niet-stonede' manier. Geestelijk blijf je er doorgaans veel langer aan hangen. Zijn situatie klinkt best ernstig omdat - als ik je goed begrijp - het blowen zijn hele dagstructuur bepaalde. Je hebt al aangeklopt bij verslavingszorg maar een opname in een kliniek lijkt me echt nodig. Een speciaal geval zal hij niet zijn want klinieken zitten vol met mensen die van slechts een 'onschuldige' wietverslaving af willen komen. Dit ga je niet alleen met hem redden en is op deze manier geestelijk ook ontzettend zwaar voor jou.

Wat al eerder gezegd is. Hij moet echt 100% voor zichzelf willen stoppen!! Niet voor jou of zijn omgeving.

Is dit btw zijn 1e stoppoging? En weet hij/jij de reden dat hij zoveel blowt buiten dat het gewoon routine geworden is?

Sterkte ermee!
B
BonerLid
01-01-2024, 00:00
#19
Sinds ik een vriendin heb ben ik gestopt met blowen (na 4 jaar blowen).

Heb het haar beloofd en wil dat niet breken, ik zie ze veel te graag.

Het gaat makkelijk, maar soms heb ik nog goesting in een joint maarja, het leven draait niet alleen om drugs :confused: maar liefde :hearteyes:
p
pkwLid
01-01-2024, 00:00
#20
:wink:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."