Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumshoe rook je met een pijpje.

hoe rook je met een pijpje.

25 antwoorden
34 weergaven
18-5-2026
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
Ik zou trouwens geen dmt roken uit zo'n pijpje.
p
pilliemonsterLid
leg is uit :grin:

mischien een domme vraag maja :P
p
pilliemonsterLid
dus tabak hoef er niet bij?

dan is dat tog makkelijker dn eentje draaie of zie ik dat verkeerd?
heeft het ook na delen??
A
Angramar TemenosLid
Stukken makkelijker dan draaien idd. Ik vind het vooral lekker om een goed stukje ice hasj te roken met een mini-waterpijpje.
p
pilliemonsterLid
Angramar Temenos zei:
Ik vind het vooral lekker om een goed stukje ice hasj te roken met een mini-waterpijpje.
Klik om te vergroten...

verkruimel jij je hasj dan of leg je er gewoon een blokje in?
P
PepTalkLid
pilliemonster zei:
Angramar Temenos zei:
Ik vind het vooral lekker om een goed stukje ice hasj te roken met een mini-waterpijpje.
Klik om te vergroten...

verkruimel jij je hasj dan of leg je er gewoon een blokje in?
Klik om te vergroten...

Verkruimelen gaat beter, je krijgt dan meer rook in een keer binnen en waait het niet de lucht in. Daarom altijd als je de aansteker weghaald en stopt met inhaleren aansteker op het kopje doen, ontsnapt er net ff wat minder rook.

Het nadeel ervan vind ik dat je snel nog ff wat meer erbij pakt ( hoeft niet slecht te zijn maar vind ik toch wel wat verslavinggevoeliger) en het is wat 'heter' dan een gewone joint. Hier wen je wel snel aan.

De voordelen zijn echter een stuk groter vind ik, minder tijd voor nodig ( zowel het voorbereiden en het roken zelf) je hebt minder wiet nodig, je bent meer higher ipv. Stoned en je krijgt minder rommel in je longen.
c
croppLid
kijk eens!
p
pilliemonsterLid
dankjulliewel :grin: ik ga der vandaag gelijk eentje halen :P
L
LavalampLid
Had ik nou toch ergens gehoord dat je met zo'n pijpje veel wiet verspilt....
is dit waar?
P
PepTalkLid
Jalliz zei:
Had ik nou toch ergens gehoord dat je met zo'n pijpje veel wiet verspilt....
is dit waar?
Klik om te vergroten...

Verkeerd gehoord, je bespaard er juist mee.
O
Oom KlaasLid
Ik voel d'r eigenlijk veel minder van,
en heb echt op alle mogelijke manier met pijpjes gerookt.
'k Hou het wel op een verbeterde versie van de pijp,
de waterpijp :grin:
K
KatsujinkenLid
Bij mij wisselt het heel erg. Soms ga ik echt hard van puur roken uit een pijpje en soms gebeurt er bijna niks. Ik rook verder niet dus ik heb volgens mij gewoon geen goede techniek om goed over m'n longen te roken.

Wat ik de laatste tijd doe: vlammetje erbij, eerst een paar keer kort trekken om de boel een beetje te laten smeulen, dan een mond vol rook nemen en zonder pijp nog even door m'n neus en mond lucht inademen om de rook diep in m'n longen te krijgen. Ik heb nu een 13-in-een-dozijn metalen toeristenpijp uit Amsterdam maar ik ga binnenkort wel even shoppen voor wat nieuws.

Sommige pijpjes hebben ook een zogenaamde 'carb' waar je lucht doorheen kunt inademen die langs de bowl gaat (niet erdoorheen). Hoe dat precies werkt weet ik niet.
O
Oom KlaasLid
Waar ik me nog steeds over verbaas is hoeveel mensen NIET weten hoe je een pijp gebruikt.
'k Bedoel het principe van een pijp is toch erg simpel.

Leg me uit wat er zo moeilijk aan is...please!
a
acidboyLid
Oom Klaas zei:
Ik voel d'r eigenlijk veel minder van,
en heb echt op alle mogelijke manier met pijpjes gerookt.
Klik om te vergroten...

Ik heb precies hetzelfde, draai dus wel gewoon een joint.

En ook ik begrijp er geen fuck van dat er mensen zijn die niet snappen hoe een pijpje werkt, kom nou, gebruik je verbeeldingskracht eens.
Z
Zazuu.Lid
Vind de smaak nog wel eens tegenvallen. Vanavond maar weer eens proberen.
p
pilliemonsterLid
acidboy zei:
En ook ik begrijp er geen fuck van dat er mensen zijn die niet snappen hoe een pijpje werkt, kom nou, gebruik je verbeeldingskracht eens.
Klik om te vergroten...

ik dacht misschien is er wel een speciale manier voor ofzo.
zo gek is dat tog niet?
c
croppLid
acidboy zei:
Klik om te vergroten...

exact, waar zou je wiet in moeten, wat zou je aan moeten steken en wat zou je in je mond moeten stoppen?

als je daar uit komt heb je het moeilijkste gedeelte al gehad...

kind kan de was doen!
I
IZ420Lid
acidboy zei:
Klik om te vergroten...
Verbeeldingskracht..
Toen ik voor het eerst een waterpijp kocht, zaten er 5 gaasjes bij.
Ik had echt geen idee waarvoor ze dienden dus dacht ik dat die één of andere smaak-capsules waren. Ik heb er dan eerst zo 2 in brand gestoken (of toch geprobeerd) en ze daarna in de waterpijp gegooid. Voelde me echt dom toen ik 2 minuten later ontdekte waar ze echt voor dienden.

Btw, een vriend van mij zei dat je geen Hasj in een pijp mocht doen. Leek me wel logisch want Hasj smelt en zou je pijpje helemaal vuil en plakkerig maken.. Ik heb het dus maar niet geprobeert.
Maar volgens jullie kan dat wel? Is dat dan in combinatie met tabak (zodat de hasj in de tabak blijft steken en niet door het gaasje drupt of zo) of gaat dat ook puur?
P
PepTalkLid
Hasj in een pijpje kan gewoon, sommige noemen die kleine puurpijpjes zelfs hasjpijpjes.
Heb zelf nog nooit een echt zachte/olieachtige hasj in een pijp gerookt maar bij mij smelt het nooit in/door het gaasje heen.

Het is juist dat hasj er als korreltjes erop blijven liggen en er zo uit kan schudden en bij wiet in het pijpje dat je enige moeite moet doen om de as van het screentje af te krijgen.
J
JudasLid
Gewoon hoppa hasj in oude pijp van je opa of in zo'n prachtexemplaar als hiero op foto en je bent in no time zo stoned als deze wolvenkop :grin:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."